doubletrouble schreef:
1. Ik heb vaak genoeg gevallen gezien, die recreatief gebruikten op party's. Die gevallen kom je er nu inderdaad niet meer tegen, dat eindigde héél netjes in regelmatig gebruik met verslaving als gevolg
Voor elk geval waar jij het over hebt met een verslaving zijn en 50 anderen die niet met een verslaving eindigen. XTC is alvast niet verslavend, coke en speed wel, alsook alcohol en nicotine of weed. (LSD is trouwens ook totaal niet verslavend, andere psychedelische middelen ook niet, het enige psychedelisch middel dat gekend is verslavend te zijn is ketamine)
doubletrouble schreef:
2. Ow, zo zwart-wit zie ik 't niet, jij begrijpt me verkeerd. Ik snap jullie volkomen, wat is 't geweldig, met zo'n pilletje op! Nu ff back2reality; ja, alcohol & tabak zijn ook drugs, so what? Dat is geaccepteerd, al jaren en niet geestverruimend. Jullie praten constant over mijn standpunt, maar wanneer komt er nou een argument wat niet terug valt op alcohol & tabak? Geef mij één goede reden, om drugs te gebruiken? En kom niet met fabeltjes als; je wereld groeit, je voelt je goed, je kan langer doorgaan, bla bla, daarvoor kun je ook de sportschool in
Alcohol niet geestverruimend? Volgens mij begrijp je het begrip van geestverruimend niet zo goed... Het word aangehaald omdat alcohol en tabak legale drugs zijn die geaccepteerd zijn ondanks dat ze schadelijker en gevaarlijker zijn voor de maatschappij dan xtc, ja er zijn drugs wat schadelijker en gevaarlijker zijn dan alcohol en tabak maar het toont alleen maar aan hoe hypocriet jij en anderen zijn door af te komen dat hard drugs standaard slecht zijn en alcohol niet enkel en alleen omdat het maatschappelijk aanvaard is. Op vlak van verslaving en schadelijkheid is alcohol een enorm groot probleem, bij een recent onderzoek in Engeland bleek alcohol zelfs een groter probleem voor de maatschappij te zijn dan heroine en cocaine (heroine en cocaine richten wel meer schade aan de gebruiker zelf, maar leveren minderen problemen op voor de samenleving). Men gebruikt drugs om net dezelfde reden als je alcohol gebruikt, of doe je dat enkel en alleen omdat het kan? En niet omdat je het leuk vind dat het je losser maakt...
doubletrouble schreef:
3. Geheelonthouder ben ik niet. Ik doe geen drugs, dat mag duidelijk zijn. Ik drink wel, op gelegenheden, en rook. Maar alsnog, vind ik dat heel iets anders dan 'n pilletje of lijntje of wat dan ook, aangezien ik mijn "drugs" gewoon in de supermarkt haal?
Enorm hypocriet en closeminded vind ik deze redenering, omdat het uit de supermarkt komt is het dus beter voor je, nou dat heeft de regering lang iedereen willen laten geloven, gelukkig weet men nu wel beter, jij loopt enkel nog wat achter op de feiten...
doubletrouble schreef:
4. Aangezien alles al slecht voor je is, waarom ga je daar dan ook nog drugs bij nemen? Over jezelf tegenspreken gesproken...
Zat mensen gebruiken super onverstandig, maar je gaat een alcoholist toch ook niet over dezelfde kam scheren als jezelf? Net zoals je een junk niet over dezelfde kam moet scheren met een recreatieve gebruiker. Het is aan jezelf om je in de hand te kunnen houden, en dit is niet moeilijker met illegale drugs als met legale drugs. Waarom rook je? Roken is het grootste voorbeeld van iets wat puur en alleen een verslaving is, roken is niet geestverruimend, en verbetert of maakt je leven op geen enkele manier leuker, het kost alleen maar bakken met geld en je krijgt er kanker van, of vind je dat wetenschappelijk punt misschien ook onzin dat je zoveel jaren van je leven verliest door te roken?
doubletrouble schreef:
5. Ik weet niet precies waar jij gelezen hebt dat ik beweer dat drugsgebruikers minder genieten dan geheelonthouders? Absoluut niet! Het blijkt namelijk dat jullie in je eigen wereldje niet weet waar je kijken moet. Is dat de reden van die pupillen altijd?
Je laat maar weer eens blijken hier dat je totaal geen kennis hebt over drugs, de effecten zowel uiterlijk als innerlijk. Je komt gewoon als een idioot over op die manier

Je leeft absoluut niet in je eigen wereld als je drugs op hebt... Misschien dat jij dat zo ervaren hebt met bepaalde drugsmisbruikers, maar de realiteit op een feest is juist heel anders, het sociaal contact is veel groter door drugs.
doubletrouble schreef:
Ook een recreatiegebruiker wordt nieuwsgierig, wat doet speed met je? Wat doet cocaïne met je? Hou toch op, ik heb 't zelf gezien. Menig afkicker is begonnen met 'n jonkotje, 'n pilletje op 'n feestje en eindigde met 'n spuitje onder de brug, kom drugsgebruik niet goedpraten.
Het triestigste commentaar wat je je kan bedenken

Wat iemand verder doet ligt volledig bij jezelf, speed en coke maken voor de meeste mensen meer kapot dan je lief is, ik geloof dat het recreatief te gebruiken is maar ik zie ook dat enorm veel mensen dit niet doen. Maar dat ligt meer aan die mensen als iets anders. Er zijn nog altijd een even groot aantal mensen (procentueel) die in een alcohol verslaving terecht komen terwijl dit gewoon legaal is.
doubletrouble schreef:
En wat die politieke kwestie betreft, thaah belachelijk. D66, waar hebben we 't over? Hoe meen je dat ooit door te krijgen, als D66 streeft naar legalisering van XTC en elke andere partij hier niks mee te maken wil hebben? De opstelling van het huidige kabinet verbaast me niks. Ik wil best iemand zien trachten een politicus te overtuigen dat drugs in Nederland gelegaliseerd moet worden. Prima showtje voor Comedy Central
Het toont alleen maar dat het wetenschappelijk is aangetoond dat wat jij met je leven doet schadelijker is als wat sommige recreatievedrugsgebruikers doen, ook al komt hun pilletje niet uit het warenhuis. Je bent gewoon enorm bekrompen en ik vind het enorm triest met wat voor on onderbouwde standpunten je komt, drugs zijn slecht in jouw gedachten, maar een goede reden ervoor heb je niet om iedereen over dezelfde kam te scheren. Er zijn genoeg wetenschappelijk onderbouwde standpunten om tegen je in te gaan, maar jij houd je liever vast aan de ouderwetse anti drugs propaganda die al 10tallen jaren bij iedereen erin word geduwd, dat is jouw zaak natuurlijk, maar begin dan geen discussie over iets waar je niet van weet en wat je niet kan winnen, ook de stepping stone theorie is al vaak genoeg bewezen dat deze je reinste onzin is en dat het roken van weed bv geen aanzet geeft tot het gebruiken van andere drugs.
Doei