Ik zou niet meer reageren, dat weet ik. Belofte maakt schuld, maargoed, beloften breken om anderen tegemoet te komen, lijkt me niet zo'n heikel punt.
Allereerst, waarom ik zo anti ben?
Daar kun je alleen achter komen als je zelf niet gebruikt, en je vriendin aan de drugs gaat. Ik had 't er sowieso niet mee, ik denk dat ik dat wel duidelijk heb gemaakt, maar als je vervolgens gaat snuiven, om nuchter te worden, ga je bij mij te ver. Kort maar krachtig, een heel lang verhaal samengevat.
Om ff terug te komen op die punten die opgenoemd werden:
1. Ik heb vaak genoeg gevallen gezien, die recreatief gebruikten op party's. Die gevallen kom je er nu inderdaad niet meer tegen, dat eindigde héél netjes in regelmatig gebruik met verslaving als gevolg
2. Ow, zo zwart-wit zie ik 't niet, jij begrijpt me verkeerd. Ik snap jullie volkomen, wat is 't geweldig, met zo'n pilletje op! Nu ff back2reality; ja, alcohol & tabak zijn ook drugs, so what? Dat is geaccepteerd, al jaren en niet geestverruimend. Jullie praten constant over mijn standpunt, maar wanneer komt er nou een argument wat niet terug valt op alcohol & tabak? Geef mij één goede reden, om drugs te gebruiken? En kom niet met fabeltjes als; je wereld groeit, je voelt je goed, je kan langer doorgaan, bla bla, daarvoor kun je ook de sportschool in
3. Geheelonthouder ben ik niet. Ik doe geen drugs, dat mag duidelijk zijn. Ik drink wel, op gelegenheden, en rook. Maar alsnog, vind ik dat heel iets anders dan 'n pilletje of lijntje of wat dan ook, aangezien ik mijn "drugs" gewoon in de supermarkt haal?
4. Aangezien alles al slecht voor je is, waarom ga je daar dan ook nog drugs bij nemen? Over jezelf tegenspreken gesproken...
5. Ik weet niet precies waar jij gelezen hebt dat ik beweer dat drugsgebruikers minder genieten dan geheelonthouders? Absoluut niet! Het blijkt namelijk dat jullie in je eigen wereldje niet weet waar je kijken moet. Is dat de reden van die pupillen altijd?
6. Ik heb geen problemen met drugsgebruikers, dus ook niet met "die groep". Ze doen maar, zal me 'n zorg zijn, maar ik vermaak me prima op 'n andere manier. Vandaar dat 't mij beter lijkt als wij gescheiden naar party's gaan. Dat heeft verder niks met 't feit dat hun 'n pilletje 't einde vinden te maken.
7. Dit laat duidelijk zien, dat jij altijd onderdeel zal blijven van dit publiek. Meer dan hooguit oogcontact maak ik niet met m'n publiek, ik kom er om m'n platen te spelen, jullie komen om te luisteren. Mij maakt 't verder geen moer uit of dat nou opa's & oma's zijn, of wat tjappies die allemaal 'n pilletje nodig hebben om plezier te maken, of voor wat voor reden dan ook.
Dit argument spant de kroon:
Citaat:
Je haalt argumenten aan over afkick klinieks etc, ik raad je aan eens in een afkickcentrum aan te kloppen en te vragen hoeveel gevallen ze per jaar over de vloer krijgen met een xtc verslaving, vraag daarna nog eens achter alcohol (of coke/speed/heroine/marihuana). Het merendeel van de feestende mensen zijn recreatieve gebruikers, ze gebruiken wel eens wat maar beperken dit tot speciale gelegenheden en functioneren door de week net zo goed als eender welke niet gebruiker. Drugs is trouwens inderdaad verboden, maar er zijn wel onderzoeken die de manier waarop de drugswetgeving werkt serieus in twijfel trekken. Er komen tegenwoordig steeds meer en meer stemmen die zijn voor de decriminalisering van drugsgebruik, en in sommige landen is dit al een feit (drugs in bezit in kleine hoeveelheden voor eigen gebruik is legaal = decriminalisering). Ook in Nederland gaan hier stemmen voor op, ook zijn er de laatste jaren onderzoeken geweest die klaar aantonen dat alcohol en nicotine oa (2 legale drugs) bijvoorbeeld veel schadelijker zijn dan xtc of lsd, dit onderzoek was ook meteen de reden voor D66 om het legaliseren van xtc in Nederland in de agenda te plaatsen, natuurlijk is dit er niet door, maar staat wel in hun drugsnota.
Ik vind niet dat jij meer voor de muziek of show komt als iemand wat een pilletje erbij neemt, misschien zelfs in tegendeel. Maar dit onmogelijk begrijpbaar voor iemand wat het samenhorigheids gevoel nooit heeft ervaren op drugs. Je dan al favoriete muziek word veel intenser en mooier beleefd, iedereen is je vriend, het levert een unieke sfeer op op de feesten waar we allen zo graag heen gaan, en menig niet gebruikers vinden precies daarom deze feesten ook prachtig, ook al zijn ze zelf geen voorstander van gebruiken. Onze feesten zouden niet het succes hebben en dezelfde sfeer, zonder de drugs. Dat beseft iedereen wat open omgaat met drugsgebruik, het percentage van mensen wat gebruikt op feesten is zo groot (volgens mij toch wel altijd min 1 op 2) dat een feest zonder drugs gewoon ondenkbaar is, en velen ook waarschijnlijk het veel minder intens zouden beleven waardoor men ook waarschijnlijk minder naar feesten zou gaan.
Op sommige punten, ben ik het met je eens; een feest zonder drugs, absoluut ondenkbaar.
Ook een recreatiegebruiker wordt nieuwsgierig, wat doet speed met je? Wat doet cocaïne met je? Hou toch op, ik heb 't zelf gezien. Menig afkicker is begonnen met 'n jonkotje, 'n pilletje op 'n feestje en eindigde met 'n spuitje onder de brug, kom drugsgebruik niet goedpraten.
En wat die politieke kwestie betreft, thaah belachelijk. D66, waar hebben we 't over? Hoe meen je dat ooit door te krijgen, als D66 streeft naar legalisering van XTC en elke andere partij hier niks mee te maken wil hebben? De opstelling van het huidige kabinet verbaast me niks. Ik wil best iemand zien trachten een politicus te overtuigen dat drugs in Nederland gelegaliseerd moet worden. Prima showtje voor Comedy Central
Nogmaals: wie drugs gebruikt, hoeveel, wanneer, 't zal me allemaal 'n reet roesten. Maar als je er zelf nou 'ns helder over nadenkt, ook zoals al eerder gezegd werd; er is al zoveel slecht voor je. Ga jij 't risico lopen met 'n verslaving te eindigen?
Ieder maakt z'n eigen keuzes, maar ik heb de mijne gemaakt.
Ow, en, ben eens niet zo boos joh

mannetjes haahahaha