Delt-A schreef:
Geen referendum, maar met de verkiezingen op verschillende categorieën voor een andere partij kunnen stemmen bedoelt hij denk ik.
Ja dat.
Volksraad lijkt me in dat kader mss ook wel wat.
Broken Balance schreef:
Dat zou interessant wezen. Want ik ben het soms wel met bepaalde rechtse standpunten eens, maar de rest van hun beleid is vaak zo blind one-issue dat niks oplost behalve voor hendrik in het woonwagenkamp. Op links eveneens, dat alles opgelost wordt met meer asielzoekers, meteen all-in gaan op co2 en klimaat maatregelen en alle rijken alles te laten betalen, ook onzin. Beiden werkt niet, dat is onderhand al wel gebleken en met die eeuwige discussies kom je er niet.
Ik voel je. Links en rechts hebben allebei raken punten. Veel CO2 besparende maatregelen zijn gebakken lucht, focus op adaptatie (watermanagement, hittestress). Immigratie is een groot probleem, hoe open ik ook ben voor andere culturen. Landbouw (akkerbouw) wordt in NL met haar vruchtbare gronden steeds belangrijker aangezien het elders in Europa moeilijker wordt maar links wil het hier weg pesten. De wolf hoort thuis in de wildernis, niet in een beheert natuurlandschap met zoveel contact met de bebouwde / bewoonde omgeving. We kunnen geen hele oppervlaktes natuur eisen in zo'n dicht bevolkt land, terwijl de biodiversiteit crisis reëel is (btw, als mensen meer natuur in NL willen moeten ze daar maar meer voor gaan betalen...). Stikstof maatregelen voor iedereen ipv piekbelaster beleid. Inkomensongelijkheid is bizar voor zo'n land, tax the rich. Schiphol geen hand boven het hoofd houden. En nu mag ik ook ook ineens tering veel rente gaan betalen over mijn studieschuld die ik nog moet aflossen. etc.
Chroman schreef:
dus zij moeten prima kunnen uitvoeren wat de stemgerechtigden willen.
Maar wat zij willen is niet per sé wat goed voor hun zelf is.
Nuracore schreef:
Je legt als burger best veel macht bij iemand neer en tegenwoordig gaat het niet echt meer om het sturen van het land maar om zo snel mogelijk je zakken te vullen en je 'stempel' te zetten. Want de politiek word nu meer dan ooit gestuurd door grotere geld gigante.
Alles voor de Bühne idd. Zieltjes winnen en media bespelen wat uit in zwart wit denken en polarisatie. Het gevoel overheerst weer; instituties worden niet meer vertrouwd en feiten worden gedegradeerd tot meningen. Zie ik in mijn vakgebied heel goed met de gewasbeschermingsmiddelen discussie die de laatste tijd weer is opgelaaid.