Bij mij wist de school het op een gegeven moment zo in te plannen dat ik een paar dagen in de week een les van 8.45-10.15 had en een les van bijv. 14.30-16.00. Ik woon op 1,5-2u reizen van school. Hierdoor zou ik dan van 6.45-18.00 weg zijn voor 2 lessen, waarvan ten minste 1 een hoorcollege zou zijn waarbij de docent letterlijk alles van een PPT presentatie afleest. In een goeie bui ging ik nog wel eens naar de les in de ochtend, maar het kwam er vaak op neer dat ik die dagen skipte en ging werken. Ik denk dat ik in een bepaalde periode naar minder dan de helft van de lessen geweest ben.
Achteraf is het misschien niet heel slim geweest, omdat mijn resultaten eronder leden. Ik had er wel een hekel aan dat de lessen ingepland werden op een manier dat de docent(en) 1 of meerdere dagen vrij konden zijn. Met de studenten werd vervolgens vrijwel nooit rekening gehouden. In het 1e jaar van m'n opleiding was de planning overigens wel logisch, toen heb ik ook 'gewoon' goede resultaten behaald omdat ik naar >95% van de lessen ging.
Achteraf is het misschien niet heel slim geweest, omdat mijn resultaten eronder leden. Ik had er wel een hekel aan dat de lessen ingepland werden op een manier dat de docent(en) 1 of meerdere dagen vrij konden zijn. Met de studenten werd vervolgens vrijwel nooit rekening gehouden. In het 1e jaar van m'n opleiding was de planning overigens wel logisch, toen heb ik ook 'gewoon' goede resultaten behaald omdat ik naar >95% van de lessen ging.