Olijfboompje schreef:
mrazura schreef:
tommetjeuh schreef:
Ach.. ik roep het niet op me af.. mensen komen naar mij toe met van alles, ik zal wel vertrouwen of sympathie uitstralen

Mensen vergeten vaak gewoon simpel verder te kijken dan hun neus lang is.. meestal is de oplossing voor een probleem simpeler dan mensen denken, alleen moeilijk om in te zien als je persoonlijke emoties zich ermee bemoeien. dan is een neutraal perspectief vaak erg behulpzaam

hoe vaker het gebeurt dat mensen naar je toe komen met verschillende scenarios hoe meer je leert over hoe de mens denkt en voelt. Nou zie ik mezelf totaal niet als psychologisch mastermind.. of een mastermind in wat dan ook. Vind t alleen wel fijn als ik mensen wel echt kan helpen inplaats van inhoudsloos te zeggen dat alles wel goed komt.
Leuk stukje om te lezen , goed om te zien dat er hier ook nog lieverdjes zitten.

Het werken met mensen hoef je eigenlijk ook geen opleiding voor te volgen dit heb je of heb je niet.
Inderdaad.
Ik herken mezelf er niet zo in, dat is best wel grappig.
Wel herken ik dat ik altijd een neutraal uitgangspunt hanteer.
Achja, ieder zijn manier en wegen.
Net als Hitler.
Die deed ook zijn ding.
Iedereen heeft zn eigen manier van denken en doen inderdaad, gelukkig maar
Ik zie mezelf ook nooit als degene die gelijk heeft of de waarheid verteld.. alleen maar iemand die mijn point of view verteld in de hoop dat het helpt.
Reden dat ik geen verwante opleiding volg is heel simpel btw.. i care too much.. als ik van psychologie of hulpverlening mn leven zou moeten maken zou ik zelf depressief worden, ik leef me veel te veel in. Als ik met iemand praat kan ik compleet neutraal denken en zijn maar na gesprekken blijf ik maar denken en denken.. en dat kan mn humeur en gevoel behoorlijk aantasten