Company of Heroes 2 binnen, is zien of het een waardige opvolger is.
EDIT : ben nog niet veel aan spelen toegekomen. Paar bugs, de online modus is irritant en het is een enorm zwaar spel om te draaien terwijl het er niet zo uit ziet.
EDIT 2 : Ik heb de settings nu zo laag gedaan dat het er bijna niet meer uitziet en toch heeft ie nog moeite. Beetje raar terwijl ik Assassins Creed 3 en Bioshock Infinite wel gewoon in hoge kwaliteit kan draaien. Zoals het er nu uitziet lijkt het net een spel uit 2001 ofzo.
Wat ik gespeeld heb lijkt op nog gewoon CoH maar dan met de russen. Op het eerste gezicht is veel hetzelfde gebleven, ik vind de HUD er niet beter/mooier op geworden.
En dan de bugs, oh wat zijn die er veel. Flikkerende menus, flikkerende textures, enorme lag, units die niet responden, enemies die doodleuk door gebouwen heen rennen en het enorme gehaper als je hem op lage kwaliteit hebt. Ik moest gewoon in windowed mode spelen om dat texture haperen te voorkomen maar dit maakte hem weer minder speelbaar omdat ik niet met de muis door de map kon scrollen.
Ik heb dit wel gedaan met DirectX11 misschien is die wat te modern nog voor mijn 1,5 jaar oude game laptoppie (8GB Ram/2x 1GB AMD Radeon/1TB Schijf/AMD A10 processor).
Dus ik ga deze week maar is kijken wat het resultaat is als ik met DirectX10 of 9 speel.
Tot nu toe
+ Setting
+ Detail bij hoge settings
+ Verhaal
+ Cutscenes
+ Units
+ Sneeuw en ijs die het landschap aantasten
+ Huge ass tanks en kanonnen
- Als je niet online kan mis je gelijk 75% van je game omdat je dan geen upgrades kan doen voor SP en MP en voor de piraten hier, nee er is geen werkende fix voor... nog.
- Onnodige zware engine
- DirectX11 is kut tenzij je een gloednieuwe pc hebt
- Heel veel bugs
- Russisch-engels is irritant, doe dan russisch met engelse subs.
- De duitsers hebben net iets te veel dezelfde units
- SEGA die niks doet aan troubleshooten en Relic, bij alles waar ze geen standaard antwoord op kunnen geven, sturen je door naar SEGA.
Eerst maar is zien of DirectX9 of 10 de game aanzienlijk minder buggy/traag maakt. Zo wel, dan schiet de game alweer omhoog. Zo niet, dan maar de game laten liggen en wachten op een fatsoenlijke patch. Jammer dat ze strategy games tegenwoordig zo high quality moeten maken dat het niet meer speelbaar is op het grotendeel van de PC's. Want ja, strategy games werken toch het beste op PC
EDIT3
DirectX vervangen en nieuwe drivers installeren verhielp de traagheid en nu nog van die texture flickerings afkomen. Ik geloof dat dat door de SLI komt (2 grafische kaarten tegelijk) dus even dat uitdoen en opnieuw checken.