Socializerz schreef:
TakkU schreef:
Socializerz schreef:
Kan iemand me precies uitleggen wat een Game Engine nou is?
Ik heb er wel een bepaald beeld over, maar niet het precieze
Ik las namelijk dat Ratchet & Clank is begonnen op de Enige van Jak & Daxter
Betekent dit dat het dan precies dezelfde besturing etc is?
Een engine is hetgeen dat de graphics aanstuurt. Een engine bepaalt welke technieken kunnen worden toegepast, en hoe ze kunnen worden toegepast.. Daarnaast bepaald de engine ook de physics (wat kan kapot, hoe bewegen losse elementen, hoe gedragen dingen als vuur en rook zich). Simpelweg bepaalt een engine dus hoe een spel gemaakt wordt en hoe het eruit kan komen te zien!
Dus een engine bepaalt ook als ik op een knop druk, er een bepaalde actie gebeurt
Is dit zo moeilijk om te maken, voor een groot bedrijf?
Nou, niet echt. Een bedrijf dat een game maakt op basis van een engine bepaalt wat er gebeurd als je op een knop drukt. Zij programmeren de boel aan elkaar waardoor je een game krijgt. Zij programmeren in dat wanneer jij op linker muisknop drukt dat je wapen begint te schieten. Dat doet de engine bouwer niet. De engine zelf biedt alleen de technieken om dingen op het beeld te zetten, en bepaalt in feite hoe het er grafisch uit kan komen te zien qua kwaliteit. De rest wordt door degenen gedaan die de game bouwen.
De knoppen layout wordt dus niet door de engine bepaalt, dat doet de gamebouwer zelf.