Zaagkick schreef:
Idk waarom ik jullie nog probeer te overtuigen aangezien het reddit topic over bloodlust zn post 97% upvoted is en 19 op de 20 mensen in de comments het ermee eens zijn. Maar stel je voor dat je voetbalfan bent en elke keer dat je social media opent om je eigen voetballers / clubs te volgen maar er staan onder alles 20 posts van tenissers die voetbal als sport afkraken. Ik denk dat ik deze vergelijking kan maken omdat de oude raw en nieuwe raw zo ver van elkaar afligt dat ik echt geen idee heb waarom ze het steeds blijven opzoeken, helemaal met hoe goed vertegenwoordigd de classic scene nu is met alle concepten en euforisch weer terug aan het komen is. Focus je op je eigen shit toch? Eerlijk, zou jij dan als voetbalfan geen schijthekel krijgen aan tenissers omdat je elke dag doodgegooid word met haatcomments op hetgene dat jij leuk vind, geplaatst door mensen die er ver vanaf staan?
Wil de vergelijking wel wat verder rekken, namelijk dat het probleem mi vooral is dat die voetballers zo ongeveer alle tennisvelden hebben overgenomen en bijna niemand meer wilt tennissen. Dat is waar de pijn vandaan komt. Daar aansluitend is het denk ik ook een culturele / generatie shift die je ziet wat dissonantie met zich meebrengt.
Citaat:
En dan dat alleenrecht denken te hebben om te bepalen wat wel of niet echte hardstyle is ook. Hopelijk heeft bloodlust zn bericht iig wat teweeg gebracht want na 18 jaar de scene op de voet volgen merk ik zelf iig zeker wel dat er steeds minder acceptatie is voor wat je wel of niet mooi ‘mag’ vinden.
Wat daaronder zit; mensen voelen zich aangevallen in hun identiteit als hardstyle ineens een andere stempel krijgt dan waar ze zelf jarenlang ervaringen mee hebben opgebouwd. Dat soort ervaren cognitieve dissonantie is ontzettend menselijk. Zie je overal terug in de wereld op allerlei thema's.
EDIT: dus wat meneer hierboven mij ook zegt.
Citaat:
Je bent echt een vet coole savant muzieknerd omdat je platen uit 2006 met een tering slechte afmix die pijn aan je oren doet het schoolvoorbeeld van kwaliteit binnen de hardstyle vindt en als je nieuwe raw of uptempo luistert ben je een downie haha ja ok is de nieuwe vuistregel lijkt het.
Het is mi vooral een andere type energie die er uit voorkomt. Hedendaagse raw / uptempo / whatever vereist over het algemeen wat minder investment om van te genieten (geen hele melodie die je moet volgen naar een climax etc maar gewoon kick en klaar). Dat is redelijk objectief te benaderen vind ik. Dat vind ik zelf ook niet per sé goed of fout. Uiteindelijk gaat het er gewoon om dat je hersenpan ge-entertaind wordt en die dopamine rondvliegt.