Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 1206, 1207, 1208, 1209, 1210, 1211, 1212 ... 1232  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 sep 2022 19:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

En met beleggen is er natuurlijk geen risico :clap:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2022 04:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Met beleggen kun je iig nog wat winnen, met je geld uitlenen aan een energiereus win je gewoon helemaal niets :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2022 08:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Citaat:
ULTIMO schreef:

Liever paar honderd bijbetalen dan als bank fungeren voor de energieleverancier.

Ja idd, en als de leverancier failliet gaat is je geld ook weg :lol:
Snap oprecht niet waarom mensen teveel betalen. 'Ja dan krijg ik lekker veel terug'. Je kunt dat geld ook lekker zelf op een rekening zetten. Of beter nog, ergens in beleggen ofzo.


Klopt, ik heb het daarom ook bijgesteld van 190 euro per maand naar 100 :P Veel eerder lieten ze het me ook niet bijstellen omdat dit het eerste jaar is dat ik hier woon. Dus de maandbedrag was berekend op de vorige bewoner. Die moet hier overigens echt een sauna van hebben gemaakt in de winter dat ik zoveel geld terug kan krijgen :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2022 10:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Sinds deze zomer voer ik op de laatste dag van de maand mijn meterstanden in op de website van mijn energieleverancier. Zo zie je perfect iedere maand hoe het eindbedrag er uit gaat zien en kun je, indien je dat wilt, je voorschotbedrag hier op aanpassen. 5 minuten werk per maand en je komt nooit voor verrassingen te staan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2022 10:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik betaal bewust teveel omdat mijn gezinssituatie is veranderd en ik nog niet weet wat de kosten/verbruik gaan doen, daarnaast ben ik in mei naar een variabel contract gegaan en betaal ik dus inderdaad liever het komende jaar even wat meer (ik ben op 200 gezet en ik betaal 240 ofzo) en dan zien we in juli wel of k belachelijk veel terug krijg of niet, en pas ik het daar weer op aan. Zo gek is dat toch niet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2022 10:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik betaal ook graag iets meer dan mijzelf de discipline verplichten maandelijks het geld weg te zetten. In de praktijk blijkt toch dat het geld snel voor andere belangrijkere doeleinde gebruikt gaat worden en niet zit te wachten op plots een hoge rekening.

Gelukkig helpen de zonnepanelen de kosten te drukken.
Plus dat ik denk dat een Vattenfall (in mijn situatie dan) niet zo snel failliet zal gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2022 12:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Ik betaal ook graag iets meer dan mijzelf de discipline verplichten maandelijks het geld weg te zetten. In de praktijk blijkt toch dat het geld snel voor andere belangrijkere doeleinde gebruikt gaat worden en niet zit te wachten op plots een hoge rekening.

Gelukkig helpen de zonnepanelen de kosten te drukken.
Plus dat ik denk dat een Vattenfall (in mijn situatie dan) niet zo snel failliet zal gaan.


Heb hetzelfde met oxxio, we betalen een relatief gunstig tarief en de zonnepanelen zorgen er voor dat ik iig wbt stroom al wel goed zit. Helemaal als dat energieplafond straks wordt ingevoerd dan zit ik qua energiekosten vrij gunstig. Ga volgende week nog wat dingen doen om het huis beter te isoleren en laatste beetjes dubbel glas te zetten en dan komt dat helemaal goed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2022 19:14 
 
Hardtraxxer

Ik ga volgende maand verhuizen en heb een dynamisch contract afgesloten. Betalen tegen de spotprijzen van elektra/gas van de markt. Dus dat betekent dat er geen risicomarge betaald hoeft te worden, en dat je vaak smiddags of snachts goedkoop tot gratis elektra hebt (dus dan wasmachine, droger, vaatwasser aan)(of als je elektrische auto hebt, snachts laden)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2022 10:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Ik betaal bewust teveel omdat mijn gezinssituatie is veranderd en ik nog niet weet wat de kosten/verbruik gaan doen, daarnaast ben ik in mei naar een variabel contract gegaan en betaal ik dus inderdaad liever het komende jaar even wat meer (ik ben op 200 gezet en ik betaal 240 ofzo) en dan zien we in juli wel of k belachelijk veel terug krijg of niet, en pas ik het daar weer op aan. Zo gek is dat toch niet?

Kun je niet in een app zien hoe je zit met je maandbedrag? Bij mij laat dat ding elke dag opnieuw zien hoeveel ik terug ga krijgen aan het einde van het jaar. Momenteel staat ie op 20 euro. Zodra de teller op rood schiet pas ik meteen mijn maandbedrag aan (of niet, een paar tientjes bijbetalen is ook prima) maar zodra ie boven de 50 euro schiet gaat het maandbedrag acuut omlaag.

Die energiemaatschappijen zijn echt rovers vandaag de dag dus no way dat die gratis geld gaan lenen bij mij (want dat is wel waar het op neer komt)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2022 11:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Weekendje champagne-streek met de meid. Leuke regio, veel lekkers gegeten / gedronken en best aardig weer gehad. Aanrader!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2022 09:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik moet ook nog eens gaan bellen over mijn energiecontract. Ik woon nu een jaar in mijn huurappartement. Omdat wij de eerste bewoners zijn en het nieuwbouw is, was er geen referentie. Ze hebben het voorschot daarom bepaald op 55,- euro, met de mededeling dat het waarschijnlijk lager zou uitvallen (warmtepomp, zonnepanelen, goed geïsoleerd, volledig glas op het zuidwesten, bejaarde buren rondom). In de app lees ik af dat mijn energieverbruik inderdaad fors lager is: in de wintermaanden rond de 30,- euro, vanaf mei zit ik zelfs met een negatief verbruik. Toch is mijn maandbedrag in september naar 120,- euro gezet en vanaf oktober zelfs naar 170,- euro. Heel raar, maar ik zat er niet echt mee. Maar dat is dus gewoon een lekkere lening voor Vandebron?

edit: zie op Trustpilot heel veel mensen waarbij het termijnbedrag is verhoogd en dat je dit niet meer zelf kan wijzigen...
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2022 10:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Chroman schreef:
Ik moet ook nog eens gaan bellen over mijn energiecontract. Ik woon nu een jaar in mijn huurappartement. Omdat wij de eerste bewoners zijn en het nieuwbouw is, was er geen referentie. Ze hebben het voorschot daarom bepaald op 55,- euro, met de mededeling dat het waarschijnlijk lager zou uitvallen (warmtepomp, zonnepanelen, goed geïsoleerd, volledig glas op het zuidwesten, bejaarde buren rondom). In de app lees ik af dat mijn energieverbruik inderdaad fors lager is: in de wintermaanden rond de 30,- euro, vanaf mei zit ik zelfs met een negatief verbruik. Toch is mijn maandbedrag in september naar 120,- euro gezet en vanaf oktober zelfs naar 170,- euro. Heel raar, maar ik zat er niet echt mee. Maar dat is dus gewoon een lekkere lening voor Vandebron?

edit: zie op Trustpilot heel veel mensen waarbij het termijnbedrag is verhoogd en dat je dit niet meer zelf kan wijzigen...


Een veel gehoorde klacht en vaak wordt dit door energieleveranciers gebruikt om hun cashpositie te versterken.

https://www.mijnenergie.be/blog/wat-als ... voorstelt/
https://www.hln.be/geld/is-een-voorscho ... ~a60d861e/
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2022 12:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
Kun je niet in een app zien hoe je zit met je maandbedrag? Bij mij laat dat ding elke dag opnieuw zien hoeveel ik terug ga krijgen aan het einde van het jaar. Momenteel staat ie op 20 euro.


Nee hij geeft geen jaarcheck meer weer omdat ik zonnepanelen heb sinds halverwege het jaar en ze dus niet kunnen inschatten hoeveel ik ga terugleveren.

En ach, ik ben niet zo principieel. Ik krijg liever in juli een bats geld terug dan dat ik nu de randjes opzoek en straks moet bijbetalen omdat ik ze het geld niet gun.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2022 08:03 
 
Hardtraxx Elite

Vanavond eerste padel wedstrijd.
Bijna een jaar nu aan het spelen, ben benieuwd of we wat klaar kunnen spelen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2022 09:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Succes maatje!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2022 11:09 
 
Hardtraxxer

Hard4Us schreef:
Vanavond eerste padel wedstrijd.
Bijna een jaar nu aan het spelen, ben benieuwd of we wat klaar kunnen spelen.


Lekker zeg. Speel zelf nu anderhalf jaar denk ik, geen training of iets, maar vroeger veel getennist. Tot nu toe twee toernooitjes met open inschrijving gewonnen. Eregister voor t eerst tegen competitiespelers (waren beide 7/6) en nipt met 7-6 7-6 gewonnen
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2022 13:46 
 
Hardtraxx Elite

Teupie1 schreef:
Hard4Us schreef:
Vanavond eerste padel wedstrijd.
Bijna een jaar nu aan het spelen, ben benieuwd of we wat klaar kunnen spelen.


Lekker zeg. Speel zelf nu anderhalf jaar denk ik, geen training of iets, maar vroeger veel getennist. Tot nu toe twee toernooitjes met open inschrijving gewonnen. Eregister voor t eerst tegen competitiespelers (waren beide 7/6) en nipt met 7-6 7-6 gewonnen


Zelf ook geen training gehad, zou wel graag een lesje of 5 á 10 willen volgen met m'n maten.
Zij hebben geen tennis ervaring dus in het begin heb ik me dood lopen ergeren aan hun spel, gelukkig waren ze wel serieus en bereid te luisteren naar m'n tips dus gelukkig worden de potjes die we voor de fun doen een stuk uitdagender.
Zelf heb ik 3 jaar getennist, niet bijzonder hoog 7/7.

Wil zelf ook graag toernooitjes gaan spelen maar ben zoekende naar een teamgenoot van hetzelfde niveau.

Citaat:
Succes maatje!


Thanks!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2022 18:48 
 
Hardtraxxer

Zou inderdaad ook wel een paar lesjes willen hebben, vooral voor de smash. Heb een probleem met mn schouder dat wanneer ik volle bak uithaal schiet ie uit de kom, dus wil graag die gecontroleerde waarbij je m alsnog de baan uit kan werken. Mocht je een keer in de buurt van haarlem zijn moet je maar een dm sturen, mep ik je ff van de baan xdxdxdxd :p1!1!1
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 okt 2022 18:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dit pareltje gevonden
https://saveanilluminati.co

Citaat:
"According to Wernher Von Braun / NASA founder / ex-Nazi , 2 others of their plan is to make you believe in a future collision of the earth with a planet or asteroid (which cannot come from outer space as there is none but God can create it under the firmament dome) and another plan is to make you believe in a UFO invasion (no outer space also and what we call aliens or UFOs are in reality demons which you can cast away by praying the lord Jesus Christ)."


Citaat:
"For your safety, don’t get any vaccine/poison and get far from the 5G death towers/antennas as Covid come from the 5G radiations (see the 'Expert Report on 5G and Vaccine' made by the weapon research scientist Mark Steele, also talking from personal experience, a 5G antenna can beam anyone and provoke either a heart attack or simply fry your brain (Covid brain fog anyone?)). Great awakening / Zeitgest / NESARA GESARA are just part of the plan"


Ben helemaal verkocht
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 okt 2022 22:35 
 
Hardtraxx Veteran

Nura op verzoek van Hardtraxx en de luisteraars van je setjes: Hierbij het verzoek minder met Roy te praten, bij voorbaat dank

OT: Heeft werkelijk niets met de term Classic te maken maar E-Force zijn classics set op Decibel :D (en die van Crypsis die wat verrassende platen erbij pakten)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2022 11:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ErikZ schreef:
Nura op verzoek van Hardtraxx en de luisteraars van je setjes: Hierbij het verzoek minder met Roy te praten, bij voorbaat dank


:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2022 18:22 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Lekker vandaag de strong Viking Run gelopen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2022 10:02 
 
Hardtraxxer

Mark With A Tarrel schreef:
Lekker vandaag de strong Viking Run gelopen.


Oeff ik gisteren ook, de 19km.
Helaas laatste paar kilometers helemaal gesloopt door een zere knie en wandelend de finish over
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2022 19:44 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Kwami schreef:
Mark With A Tarrel schreef:
Lekker vandaag de strong Viking Run gelopen.


Oeff ik gisteren ook, de 19km.
Helaas laatste paar kilometers helemaal gesloopt door een zere knie en wandelend de finish over


Ik ook die afstand. Wat was jouw tijd? Wij net binnen de 3 uur. Werd ook even gevloerd door kramp net na het lopen met de zandzak voor het einde en te snel aan willen zetten om verder te rennen. Heb verder alleen de dokter bibber oefening geskipt :P.

Vond het qua obstakels wel tegen vallen. Had het moeilijker verwacht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2022 10:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Adjuzt gister voor het eerst mogen aanschouwen. Wat genieten man. Zo weinig breaks, blijft maar gaan :D
Vorige  1 ... 1206, 1207, 1208, 1209, 1210, 1211, 1212 ... 1232  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic