Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 1189, 1190, 1191, 1192, 1193, 1194, 1195 ... 1257  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2021 14:02 

Hardtraxx Elite

Delt-A schreef:
Arnol Kox was erger

Arnol Kox is god...
Zijn teksten,... geweldig.

De man is mannelijk, de vrouw is vrouwelijk en de heer is heerlijk!
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2021 14:36 

Hardtraxx Veteran

Na een zoektocht van ruim een half jaar hebben we vandaag eindelijk een winnend bod gedaan op een huis :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2021 14:46 

Hardtraxx Veteran

Poh lekker gevoel is dat, congratz. Veel moeten overbieden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2021 15:01 

Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:

VP 450k, uiteindelijk iets meer als 500k geboden. In deze regio (west-brabant) is dat redelijk normaal tegenwoordig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2021 16:15 

Hardtraxx Veteran

ULTIMO schreef:
Na een zoektocht van ruim een half jaar hebben we vandaag eindelijk een winnend bod gedaan op een huis :cool:

Lekker man, gefeliciteerd! :thumbsup:

ULTIMO schreef:
makrooy schreef:

VP 450k, uiteindelijk iets meer als 500k geboden. In deze regio (west-brabant) is dat redelijk normaal tegenwoordig.

Christus wat een geld :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2021 16:23 

Hardtraxx Veteran

Rickzel schreef:
ULTIMO schreef:

Lekker man, gefeliciteerd! :thumbsup:

ULTIMO schreef:
makrooy schreef:

Christus wat een geld :x

Tering zeg... Kan ik alleen maar van dromen. Heb mij er al bij neergelegd dat ik waarschijnlijk nooit een koophuis ga hebben :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2021 16:54 

Hardtraxx Veteran

ULTIMO schreef:
makrooy schreef:

Jezus of jij/jullie gaan heel dik of je had een huis gekocht in 2009 :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2021 17:17 

Hardtraxx Veteran

2 mensen met fulltime (gewoon goed betaalde) baan en je zit er al vlakbij. Daarnaast als je al een huis/appartement hebt, heb je waarschijnlijk veel overwaarde. Collega van me heeft een 2 kamer appartement vlakbij centrum Amersfoort en kan dat nu verkopen voor meer dan 400k. Dan denk ik wel 'wtf'.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2021 17:22 

Hardtraxx Veteran

Maar als je als een gewoon modaal gezin/stel al een half miljoen moet neerleggen voor een fatsoenlijk koophuis, dat klinkt in ieder geval al vrij heftig :lol:

Maar ben ook verwend hier in de Achterhoek (al wordt het hier ook steeds gekker moet ik zeggen).
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2021 17:24 

Hardtraxx Veteran

patrickjeb schreef:
2 mensen met fulltime (gewoon goed betaalde) baan en je zit er al vlakbij. Daarnaast als je al een huis/appartement hebt, heb je waarschijnlijk veel overwaarde. Collega van me heeft een 2 kamer appartement vlakbij centrum Amersfoort en kan dat nu verkopen voor meer dan 400k. Dan denk ik wel 'wtf'.

Wat the fuck versta je onder 'goed betaald' :lol: Voor 500k heb je echt beide boven gemiddelde inkomsten nodig, en niet zo'n beetje ook. Ik ga hier vanuit dat je dan geen huis hebt gezien de doelgroep op het forum waar de meeste geen huis hebben he. Mijn ouders kunnen inmiddels ook wel 450k hypotheek pakken terwijl ze gewoon hartstikke modaal verdienen, puur vanwege hun huis.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2021 17:28 

Hardtraxx Veteran

Rickzel schreef:
Maar als je als een gewoon modaal gezin/stel al een half miljoen moet neerleggen voor een fatsoenlijk koophuis, dat klinkt in ieder geval al vrij heftig :lol:

Maar ben ook verwend hier in de Achterhoek (al wordt het hier ook steeds gekker moet ik zeggen).

Ik weet niet wat ie heeft gekocht, maar in veel delen van het land kun je een prima gezinswoning vinden tussen de 250k-350k. Niet iedereen hoeft in een dure wijk van Amsterdam of Eindhoven te wonen. Als je ergens in een gat woont kun je zelfs lager gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2021 17:29 

Hardtraxx Veteran

Rickzel schreef:

Ik vind het ook zeker niet 'normaal' hoor, maar dit zit wel echt aan de bovenkant voor een 'normaal' huis (buiten de echt grote steden).

makrooy schreef:
Wat the fuck versta je onder 'goed betaald' :lol: Voor 500k heb je echt beide boven gemiddelde inkomsten nodig.

Even gecheckt en als 2 personen 3000 bruto per maand krijgen, kijken naar mijn omgeving zitten veel mensen rond dit bedrag, kan je 409k hypotheek krijgen. Dan ben je inderdaad nog niet bij de 500k waar we het nu over hebben, dus die onderschat ik, maar vind het vrij stevig wat je kan krijgen voor zo'n inkomen. Misschien is dit wel wat hoog ingeschat, want niet iedereen zit op onze leeftijd op modaal en ook niet altijd beide partners, maar vind het een redelijk hoge hypotheek voor onze leeftijd :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2021 17:36 

Hardtraxx Veteran

Tja ik reken ook wel met starterlonen in m'n hoofd. Met 3k bruto kom je er soort van wel in de buurt ja.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2021 18:34 

Hardtraxx Veteran

Gefeliciteerd, ULTIMO. Netjes. Regio Roosendaal zit je dan?

500k is behoorlijk maar daar schrik ik niet van. Ik heb geen idee hoe oud hij is maar mijn vriendin en ik kunnen dat ook lenen en dan heb ik ons huis met overwaarde nog niet eens meegerekend. Het lijkt heel wat maar ik vind het in de praktijk wel meevallen.

Toen ik 10 jaar geleden mijn eerste appartementje voor nog geen ton kocht, kon ik net 108.000 lenen met mijn starterssalaris. Nu ligt dat volgens mij ook hoger.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2021 18:43 

Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
Ik weet niet wat ie heeft gekocht, maar in veel delen van het land kun je een prima gezinswoning vinden tussen de 250k-350k. Niet iedereen hoeft in een dure wijk van Amsterdam of Eindhoven te wonen. Als je ergens in een gat woont kun je zelfs lager gaan.

Hier in Holten, een gat in Overijssel, kom je onder de 300k al bijna niet meer aan wat fatsoenlijks. Of je koopt dan iets waar je alles aan moet doen, of het staat in een straat waar je niet dood gevonden wil worden. En dan kijk ik nog niet naar wat je moet overbieden. Er stond hier laatst een hoekwoning aan een doorlopende straat te koop voor 410k. Ondanks dat het van binnen mooi afgewerkt was vond ik dat toch wel echt abnormaal veel voor in zo'n dorp. Ik ben maar wat blij dat wij eind 2018 ons huis nog voor een prikkie hebben kunnen kopen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2021 18:45 

Hardtraxx Veteran

Rickzel schreef:

Hoho, we hebben het hier niet over zomaar een huis hoor. Het is heus geen paleis maar wel bovengemiddeld groot (160m2) met 5 slaapkamers.

Momenteel wonen we in een rijtjeshuis met topisolatie en bodemwarmtepomp. Die huizen zijn niet normaal gewild. Wij kochten dit toen de huizenprijzen net aan een stijging begonnen waren, grofweg 250k met veel eigen geld. Nu gaan vergelijkbare woningen (maar vaak nog kleiner of minder mooi afgewerkt) hier al voor rond de 400k van de hand met 1 extreme uitschieter van 420k. En wij hebben een behoorlijk dikke/grote keuken erin zitten van 20k wat ook wel weer iets met de prijs moet doen.

Dusja, we hebben echt gekocht in de goede tijd en dat maakt dat we er nu van kunnen profiteren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2021 19:51 

Hardtraxx Veteran

Justinhafc schreef:
makrooy schreef:

Hier in Holten, een gat in Overijssel, kom je onder de 300k al bijna niet meer aan wat fatsoenlijks. Of je koopt dan iets waar je alles aan moet doen, of het staat in een straat waar je niet dood gevonden wil worden. En dan kijk ik nog niet naar wat je moet overbieden. Er stond hier laatst een hoekwoning aan een doorlopende straat te koop voor 410k. Ondanks dat het van binnen mooi afgewerkt was vond ik dat toch wel echt abnormaal veel voor in zo'n dorp. Ik ben maar wat blij dat wij eind 2018 ons huis nog voor een prikkie hebben kunnen kopen.

Dan hebben wij verschillende definities van fatsoenlijk haha. Hier in Groningen (provincie) heb je in mooie dorpjes op 10-15min rijden van de stad wel ~100m2 gezinswoningen voor 180k-250k. Al was dat wel in het eerste halve jaar van 2021, weet niet of dat veel is veranderd inmiddels.

Of Groningen is echt meer een gat dan Overijssel, kan ook nog.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2021 19:54 

Hardtraxx Veteran

Over een gat gesproken...

"Show me your butthole"
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2021 19:55 

Hardtraxx Veteran

ULTIMO schreef:
Rickzel schreef:

Hoho, we hebben het hier niet over zomaar een huis hoor. Het is heus geen paleis maar wel bovengemiddeld groot (160m2) met 5 slaapkamers.

Momenteel wonen we in een rijtjeshuis met topisolatie en bodemwarmtepomp. Die huizen zijn niet normaal gewild. Wij kochten dit toen de huizenprijzen net aan een stijging begonnen waren, grofweg 250k met veel eigen geld. Nu gaan vergelijkbare woningen (maar vaak nog kleiner of minder mooi afgewerkt) hier al voor rond de 400k van de hand met 1 extreme uitschieter van 420k. En wij hebben een behoorlijk dikke/grote keuken erin zitten van 20k wat ook wel weer iets met de prijs moet doen.

Dusja, we hebben echt gekocht in de goede tijd en dat maakt dat we er nu van kunnen profiteren.

Lekker man, was idd een beetje een aanname mijn comment. :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2021 20:15 

Hardtraxx Veteran

Hans Zimmer op Coachella, welke genius heeft dat bedacht :lol:
Toch wel mijn #1 op mn bucketlist, een Hans Zimmer concert bijwonen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2021 21:09 

Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:

Volgend jaar april ofzo ergens, Ziggo Dome :thumbup: zit er ook over te denken
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2021 21:19 

Hardtraxx Veteran

Nuracore schreef:
makrooy schreef:

Klopt, maar is al zo goed als uitverkocht toen ik keek. Misschien wel al uitverkocht inmiddels. Ik zit beetje krap vanwege huis aankoop, maar ik ga hopen op ticketswap tegen die tijd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2021 10:49 

Hardtraxx Veteran

Nuracore schreef:

Staat ook al een tijd op mijn lijst en ik ga met SL8462 en The Venator :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2021 11:30 

Hardtraxx Veteran

Rickzel schreef:

Rick, je moet het ook wel een beetje in context zien he. Natuurlijk is het veel geld, maar over het algemeen liggen hier de lonen ook wel wat lager dan andere delen van het land ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2021 12:50 

Hardtraxx Veteran

Naast dat het natuurlijk niemand een zak aan gaat hoeveel een forumlid per maand verdiend. Geen idee waarom dat zou uitmaken.

@Ultimo, gefeliciteerd kerel! Knap lastig om een huis te krijgen in deze periode jammer genoeg. Wel vet dat het je gelukt is :D Heb je iets van een funda linkje of deel je die liever niet?
Vorige  1 ... 1189, 1190, 1191, 1192, 1193, 1194, 1195 ... 1257  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic