Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 1180, 1181, 1182, 1183, 1184, 1185, 1186 ... 1257  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2021 11:32 

Hardtraxx Addict

Justinhafc schreef:
paperclip schreef:
Je haalt hier 3 regio's door elkaar :P

Is toch allemaal in de provincie, maakt 't uit. Niemand komt daar toch ooit

Ik volg nog een studie in Utrecht en daar is de verdeling van het land: de randstad en alles achter Amersfoort

Edit: Nog een interessant plaatje voor de verdeling van de dialecten, vind ikzelf. iets met iedere 10 minuutjes..

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2021 11:45 

Hardtraxxer

paperclip schreef:
Justinhafc schreef:
paperclip schreef:

Ik volg nog een studie in Utrecht en daar is de verdeling van het land: de randstad en alles achter Amersfoort

We hadden een paar maand geleden een vriendenweekend en spraken twee dames uit Eindhoven.

Waar komen jullie vandaan?
- Uit Twente
Oooooh dat is bij Friesland of niet?
*Wij lachen*
Ooooh nee sorry, dat is toch bij Limburg?

Pffff echt joh, hoe dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2021 11:49 

Hardtraxx Addict

Die ervaring heb ik ook regelmatig op een feestje of festival

Hij: waar kom je vandaan?
Ik: Twente
Hij: Ohja, dacht al iets Brabants te horen

Laat maar :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2021 12:11 

Hardtraxx Elite

Justinhafc schreef:
paperclip schreef:

Daarom, nooit goede feestjes etc
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2021 12:33 

Kraak... Piep...

Justinhafc schreef:
paperclip schreef:

Ach ja, alles onder de rivieren is ook België, klinkt ook het zelfde.

Maar de verschillen in accenten (Gronings, Drenths, Twents en Achterhoeks) zijn wel te horen voor ons, het valt wel onder Nedersaksisch allemaal dus niet zo gek dat ze voor de buitenwereld het zelfde lijken.

Citaat:
- Uit Twente
*Wij lachen*

Pffff echt joh, hoe dan?

Dat klinkt meer als een gebrek aan intelligentie dan dat het aan een accent ligt. Als je als Nederlander niet weet waar alle provincies liggen en wat de verschillen er tussen zijn is dat meer je eigen gebrek aan een breincapaciteit :P.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2021 12:41 

Hardtraxx Veteran

Dat heeft echt niets met intelligentie te maken :lol: dat je iets niet weet betekent niet dat je niet of minder intelligent bent.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2021 12:45 

Kraak... Piep...

Nuracore schreef:
Dat heeft echt niets met intelligentie te maken :lol: dat je iets niet weet betekent niet dat je niet of minder intelligent bent.

Je bedoelt iets wat er sinds de basisschool meerjaars ingestampt wordt en basiskennis is, kennis die je nodig bent om naar volgende groepen/jaren te gaan op school? Als je dat niet weet kan je dat best wijten aan een gebrek aan intelligentie. Als we ons aan de standaarden van de VS gaan houden kan je het misschien vergeven maar kom op zeg.

Dat je niet weet dat Gronings, Drenths e.d. Nedersaksisch is ok, maar als je niet weet waar de provincies liggen en wie er wonen dan zet ik twijfels bij je intelligentie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2021 12:50 

Hardtraxxer

Broken Balance schreef:
Justinhafc schreef:
paperclip schreef:

Ach ja, alles onder de rivieren is ook België, klinkt ook het zelfde.

Maar de verschillen in accenten (Gronings, Drenths, Twents en Achterhoeks) zijn wel te horen voor ons, het valt wel onder Nedersaksisch allemaal dus niet zo gek dat ze voor de buitenwereld het zelfde lijken.

Citaat:
- Uit Twente
*Wij lachen*

Pffff echt joh, hoe dan?

Dat klinkt meer als een gebrek aan intelligentie dan dat het aan een accent ligt. Als je als Nederlander niet weet waar alle provincies liggen en wat de verschillen er tussen zijn is dat meer je eigen gebrek aan een breincapaciteit :P.

Ik zei niks over een accent hé xd was inderdaad meer als voorbeeld over hoe weinig sommige lui weten.

Nuracore schreef:

Nou, je bent wel vrij achterlijk als je denk dat Twente bij Limburg ligt imo :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2021 13:12 

Hardtraxx Veteran

paperclip schreef:
Justinhafc schreef:
paperclip schreef:

Edit: Nog een interessant plaatje voor de verdeling van de dialecten, vind ikzelf. iets met iedere 10 minuutjes..

Afbeelding

Wat mij betreft kan er ook nog een streep tussen het noorden en zuiden van 'Oost-Noord-Brabants'. Het zuiden spreekt vaak met zo'n limburgse ondertoon die net iets slomer is en van die lange halen heeft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2021 13:19 

Hardtraxx Veteran

En je hebt uiteraard ook nog steden die een eigen accent/dialect hoog in het vaandel hebben staan. Uiteraard is Haags, Rotterdams en Amsterdams heel wat anders dan Zuid-Hollands of Midden-Hollands. In Almelo is het taaltje ook wel wat anders dan in Enschede. Deventer natuurlijk ook wel een typisch geluid wat men produceert. Volgens mij heeft elke grotere stad dat wel.

Bijzonder landje zijn we wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2021 13:22 

Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
Nuracore schreef:

Je bedoelt iets wat er sinds de basisschool meerjaars ingestampt wordt en basiskennis is, kennis die je nodig bent om naar volgende groepen/jaren te gaan op school? Als je dat niet weet kan je dat best wijten aan een gebrek aan intelligentie. Als we ons aan de standaarden van de VS gaan houden kan je het misschien vergeven maar kom op zeg.
.

Dit is totaal niet hoe intelligentie word gemeten. Al zou je tienen halen tijdens je topographie toetsen maakt dit je nog steeds niet intelligent.

Je kan je hele rekenboek stampen totdat je de antwoorden van alle tafels weet maar dat betekent niet dat je ook snapt hoe je tot dat antwoord komt.

Iemand die bijvoorbeeld een beroep doet waar je weinig met cijfers werkt zal die kennis uiteindelijk op een laag pitje zetten en verwerkt dan ook die gegeven maar half.

Basis kennis is leuk maar als je geen interesse hebt in het vak neem je het ook niet volledig op. Geen idee of dat bij andere ook was maar bij mij was topographie geen verplicht vak wat bepaalde of je over ging of niet.

Zeker in een later leeftijd word je intelligentie bepaald door je omgeving en hoe jij je kennis wint en toepast in je huidige omgeving. Of en hoe je die abstract of objectief toepast bepaald uiteindelijk hoe intelligent iemand nou echt is. Zo zijn er zoveel aspecten die hier aan mee helpen denk aan creatifiteit, zelfbewust zijn, empatisch etc.

Zo is slim en intelligent zijn niet hetzelfde.

Al is Twente in combinatie met Limburg natuurlijk wel vreemd :P Daar kan ik weinig over zeggen.
Vraag me af hoe nuchter of serieus die persoon was :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2021 13:22 

Hardtraxx Veteran

@theon: Tegen Limburg aan misschien, zoals Deurne, en ook Budel, die ook een andere kleur heeft. Bij ons ten zuiden van Eindhoven niet.

Het kaartje suggereert ook dat ze in Weert en Hasselt ongeveer hetzelfde praten, maar dat is echt wel verschillend.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2021 13:33 

Kraak... Piep...

Nuracore schreef:
Rant

Ik snap wat intelligentie t.o.v. kennis inhoudt, maar sommige dingen zijn zo basis qua kennis dat het dit complete argument overstijgt. Als topografie geen interesse van je is meet dat ook niks aan intelligentie, maar dit soort dingen, zoals waar je leeft op de wereld, zijn praktische dagelijkse dingen die je als een functionerend mens toch echt wel zou moeten weten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2021 13:40 

Hardtraxx Veteran

Ik vind het ook een mooi/interessant kaartje. Snap ook wel dat er nog plaatselijke verschillen zijn, maar dat het lastig is om onderscheid te maken. Theon en ik horen bijvoorbeeld wel verschil tussen een Oss' of Eindhovens (/Deurnes, Astens, Budels) accent, maar voor mij klink heel het groene gebied (Groningen tot aan Achterhoek) min of meer hetzelfde.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2021 13:50 

Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
Nuracore schreef:
Rant

Ik snap wat intelligentie t.o.v. kennis inhoudt, maar sommige dingen zijn zo basis qua kennis dat het dit complete argument overstijgt. Als topografie geen interesse van je is meet dat ook niks aan intelligentie, maar dit soort dingen, zoals waar je leeft op de wereld, zijn praktische dagelijkse dingen die je als een functionerend mens toch echt wel zou moeten weten.

Dit is erg subjectief
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2021 13:52 

Hardtraxx Veteran

rakkietakkie schreef:
Justinhafc schreef:
paperclip schreef:

Deze man vergeet voor het gemak even de Zwarte Cross, trots van 't Oost'n.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2021 13:55 

Hardtraxx Elite

THArdstyler schreef:
rakkietakkie schreef:
Justinhafc schreef:

Deze man vergeet voor het gemak even de Zwarte Cross, trots van 't Oost'n.

Zwarte Cross? Nog nooit van gehoord
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2021 13:56 

Hardtraxx Veteran

Verder kijken dan Bloemencorso Valkenswaard, mienjong.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2021 13:59 

Hardtraxx Addict

Chroman schreef:
Ik vind het ook een mooi/interessant kaartje. Snap ook wel dat er nog plaatselijke verschillen zijn, maar dat het lastig is om onderscheid te maken. Theon en ik horen bijvoorbeeld wel verschil tussen een Oss' of Eindhovens (/Deurnes, Astens, Budels) accent, maar voor mij klink heel het groene gebied (Groningen tot aan Achterhoek) min of meer hetzelfde.

Los van dat je de accenten niet geheel kan onderscheiden, wat ik begrijpelijk vind. Lukt mij namelijk ook niet in het zuiden. Weet je natuurlijk wel waar de gebieden liggen. Dat is voor vele blijkbaar nog een hele opgave.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2021 14:03 

Hardtraxx Elite

THArdstyler schreef:
Verder kijken dan Bloemencorso Valkenswaard, mienjong.

Alleen Lichtenvoorde Corso :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 sep 2021 11:08 

Hardtraxx Elite

Gestopt met roken! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 sep 2021 14:03 

Hardtraxx Veteran

Lekker bezig!
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 sep 2021 15:48 

Hardtraxxer

immuunm schreef:
Gestopt met roken! :D

Goed gedaan! Sinds wanneer?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 sep 2021 16:58 

Hardtraxx Veteran

Morgen komt pedaalemre (aka Drugszakje) weer terug :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 sep 2021 17:09 

Hardtraxxer

Martin Waus schreef:
Morgen komt pedaalemre (aka Drugszakje) weer terug :whistle:

Nogmaals, geen idee wie Pedaalemre is. Het klinkt als een Turk met een lepel in z'n kont.
Vorige  1 ... 1180, 1181, 1182, 1183, 1184, 1185, 1186 ... 1257  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic