Broken Balance schreef:
Nuracore schreef:
Dat heeft echt niets met intelligentie te maken

dat je iets niet weet betekent niet dat je niet of minder intelligent bent.
Je bedoelt iets wat er sinds de basisschool meerjaars ingestampt wordt en basiskennis is, kennis die je nodig bent om naar volgende groepen/jaren te gaan op school? Als je dat niet weet kan je dat best wijten aan een gebrek aan intelligentie. Als we ons aan de standaarden van de VS gaan houden kan je het misschien vergeven maar kom op zeg.
.
Dit is totaal niet hoe intelligentie word gemeten. Al zou je tienen halen tijdens je topographie toetsen maakt dit je nog steeds niet intelligent.
Je kan je hele rekenboek stampen totdat je de antwoorden van alle tafels weet maar dat betekent niet dat je ook snapt hoe je tot dat antwoord komt.
Iemand die bijvoorbeeld een beroep doet waar je weinig met cijfers werkt zal die kennis uiteindelijk op een laag pitje zetten en verwerkt dan ook die gegeven maar half.
Basis kennis is leuk maar als je geen interesse hebt in het vak neem je het ook niet volledig op. Geen idee of dat bij andere ook was maar bij mij was topographie geen verplicht vak wat bepaalde of je over ging of niet.
Zeker in een later leeftijd word je intelligentie bepaald door je omgeving en hoe jij je kennis wint en toepast in je huidige omgeving. Of en hoe je die abstract of objectief toepast bepaald uiteindelijk hoe intelligent iemand nou echt is. Zo zijn er zoveel aspecten die hier aan mee helpen denk aan creatifiteit, zelfbewust zijn, empatisch etc.
Zo is slim en intelligent zijn niet hetzelfde.
Al is Twente in combinatie met Limburg natuurlijk wel vreemd

Daar kan ik weinig over zeggen.
Vraag me af hoe nuchter of serieus die persoon was