Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 1159, 1160, 1161, 1162, 1163, 1164, 1165 ... 1232  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2021 16:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Cryex schreef:
AKA populisme.


Jij snapt het!

Vraag me dan wel af wat ze dan drijft. Als ze uiteindelijk niet leveren wat ze beloven dan schieten ze zichzelf in hun voet en neemt de populariteit af.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2021 16:23 
 
Hardtraxx Veteran

Kan iemand mij uitleggen wat nou echt de definitie van populisme is. In de van Dale staat: "politieke stroming die een sterke band tussen leiders en volk voorstaat en die zich vooral richt op wat de mensen graag horen"

Dat is toch elke politicus ongeveer tijdens verkiezingen? En waarom wordt het altijd bij rechtse partijen gebruikt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2021 16:36 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Spobbertiet schreef:
Kan iemand mij uitleggen wat nou echt de definitie van populisme is. In de van Dale staat: "politieke stroming die een sterke band tussen leiders en volk voorstaat en die zich vooral richt op wat de mensen graag horen"

Dat is toch elke politicus ongeveer tijdens verkiezingen? En waarom wordt het altijd bij rechtse partijen gebruikt?

Populisme word vooral omschreven als een partij die zich tegen de gevestigde orde keert, en zo dus de stem word van een klein percentage van de bevolking. Het "ik tegen de rest" fenomeen hoort hier heel erg bij en de partijen die doen aan populisme roepen dus eigenlijk vooral wat een groep mensen graag wilt horen, ondanks of dit gegrond is of niet.

EDIT: populisme kan zowel links, midden als rechts voorkomen echter deze tijd is het makkelijker om rechts populisme uit te voeren, dit omdat links vaak juist pro verandering is en rechts anti (over het algemeend dan).
Je kan als rechts populisme dus makkelijker dingen in twijfel trekken zoals bijv het milieu, stikstofcrisis etc. De rechts populistische partij volgt dan de roepingen van de personen die deze kwesties als onzin beschouwen en vinden dat het allemaal "fake news" is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2021 17:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Er zit wel een verschil tussen roepen wat het volk wil horen (waarbij de mening van het volk dus leidend is) en het volk proberen te overtuigen van je eigen mening.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2021 17:59 
 
Hardtraxx Veteran

Cryex schreef:
Spobbertiet schreef:
Kan iemand mij uitleggen wat nou echt de definitie van populisme is. In de van Dale staat: "politieke stroming die een sterke band tussen leiders en volk voorstaat en die zich vooral richt op wat de mensen graag horen"

Dat is toch elke politicus ongeveer tijdens verkiezingen? En waarom wordt het altijd bij rechtse partijen gebruikt?

Populisme word vooral omschreven als een partij die zich tegen de gevestigde orde keert, en zo dus de stem word van een klein percentage van de bevolking. Het "ik tegen de rest" fenomeen hoort hier heel erg bij en de partijen die doen aan populisme roepen dus eigenlijk vooral wat een groep mensen graag wilt horen, ondanks of dit gegrond is of niet.

EDIT: populisme kan zowel links, midden als rechts voorkomen echter deze tijd is het makkelijker om rechts populisme uit te voeren, dit omdat links vaak juist pro verandering is en rechts anti (over het algemeend dan).
Je kan als rechts populisme dus makkelijker dingen in twijfel trekken zoals bijv het milieu, stikstofcrisis etc. De rechts populistische partij volgt dan de roepingen van de personen die deze kwesties als onzin beschouwen en vinden dat het allemaal "fake news" is.


Thanks :thumbup:

Toch is het wel bijzonder, want populisme heeft vaak een negatief beeld. Dat betekent dus dat men ervan uitgaat dat de meerderheid/gevestigde orde altijd gelijk heeft?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2021 09:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

LuckyTV gisteravond :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2021 09:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Spobbertiet schreef:
Thanks :thumbup:

Toch is het wel bijzonder, want populisme heeft vaak een negatief beeld. Dat betekent dus dat men ervan uitgaat dat de meerderheid/gevestigde orde altijd gelijk heeft?

Ik denk dat je het meer moet zoeken in het roepen wat mensen willen horen zonder dat het gegrond of haalbaar is. Als je kijkt naar de standpunten van bijvoorbeeld FvD is dat bijna zonder uitzondering het tegenovergestelde van het kabinet (tenzij het een populair standpunt is), altijd het wij tegen zij, het "partijkartel" (wat een vreselijk woord blijft dit) tegen ons, PVV doet dat met de Haagse/Brusselse elite tegen het volk enzovoorts.. Zie voor beiden corona, eerst een volle lockdown willen en zodra de lockdown er was direct alles weer open willen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2021 14:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Forum heeft gewoon duidelijk beargumenteerd waarom ze eerst wel een lockdown wouden en later niet meer. Dat argument vind ik dus redelijk ongegrond. In het begin was er nog paniek over het virus doordat er weinig bekend was en het een nieuw virus was, later werd er meer duidelijk over en vonden ze de maatregelen overdreven

Voor de rest wel helemaal eens met je standpunt though
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2021 15:19 
 
Hardtraxx Veteran

De Endymion versie is tof voor hier maar voor vandaag word ik hier vrolijk van:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2021 10:20 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

BREEK: Vrouw heeft oplossing voor pandemie
https://www.dumpert.nl/?selectedId=8092169_327b26cd

Topreaguursel moest ik ook wel om lachen xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2021 12:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nattehond schreef:
BREEK: Vrouw heeft oplossing voor pandemie
https://www.dumpert.nl/?selectedId=8092169_327b26cd

Topreaguursel moest ik ook wel om lachen xd

Trumpisme in optima forma xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2021 15:13 
 
Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
Spobbertiet schreef:
Thanks :thumbup:

Toch is het wel bijzonder, want populisme heeft vaak een negatief beeld. Dat betekent dus dat men ervan uitgaat dat de meerderheid/gevestigde orde altijd gelijk heeft?

Ik denk dat je het meer moet zoeken in het roepen wat mensen willen horen zonder dat het gegrond of haalbaar is. Als je kijkt naar de standpunten van bijvoorbeeld FvD is dat bijna zonder uitzondering het tegenovergestelde van het kabinet (tenzij het een populair standpunt is), altijd het wij tegen zij, het "partijkartel" (wat een vreselijk woord blijft dit) tegen ons, PVV doet dat met de Haagse/Brusselse elite tegen het volk enzovoorts.. Zie voor beiden corona, eerst een volle lockdown willen en zodra de lockdown er was direct alles weer open willen.


Ja dat zie je veel ja :lol: Vanuit dat oogpunt snap ik het, toch zie je alle partijen zo'n beetje roepen wat mensen willen horen

Als je de definitie van populisme googelt krijg je ook verschillende antwoorden
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2021 13:13 
 
Hardtraxx Veteran

Deel 4 van de Glitterbomb serie :thumbsup:

Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2021 17:17 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker



Poh :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2021 11:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker


Wat is dit goed :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2021 16:51 
 
Hardtraxx Crew

Idd :worship:

Deze ook :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2021 21:20 
 
Hardtraxx Veteran

Aantal van die platen zijn wel heul tryhard Eminem. Mja wel vette sound idd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2021 23:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

NF is toch echt heel verschillend van Eminem? Zijn sounds zijn vaak heel orkestraal, Eminem meer goofy of bombastisch. NF vloekt nooit in zijn nummers, Eminem heeft daar een flink handje van. Flow is anders, Eminem rapt sneller en agressiever, NF meer verhaal vertellend.

Maar NF wel baasje ja.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2021 03:32 
 
Hardtraxx Crew

Idd, wat is hier 'tryhard Eminem' aan? :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2021 11:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

MYTZE schreef:
Idd, wat is hier 'tryhard Eminem' aan? :lol:


Hij is blank
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2021 12:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Neah die emo shit doet mij ook niet zoveel.

Dit daarentegen :drool:

Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2021 12:58 
 
Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
NF is toch echt heel verschillend van Eminem? Zijn sounds zijn vaak heel orkestraal, Eminem meer goofy of bombastisch. NF vloekt nooit in zijn nummers, Eminem heeft daar een flink handje van. Flow is anders, Eminem rapt sneller en agressiever, NF meer verhaal vertellend.

Maar NF wel baasje ja.


Idk, die vibe in bijvoorbeeld The Story doet me heel veel aan Eminem denken, vooral in het stuk waar hij z'n stem verheft. Maar kan aan mij liggen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2021 19:49 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Max die even pole eruit perst alsof het met gemak gaat
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2021 11:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

rakkietakkie schreef:
Max die even pole eruit perst alsof het met gemak gaat


Net ook ff gedaan op de wc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2021 11:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Delt-A schreef:
rakkietakkie schreef:
Max die even pole eruit perst alsof het met gemak gaat


Net ook ff gedaan op de wc.

Waarom heb je daar een paal?
Vorige  1 ... 1159, 1160, 1161, 1162, 1163, 1164, 1165 ... 1232  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic