Hardtraxx Veteran
14320 posts member since 2011
last seen 3 hours ago
Rickzel wrote:
Cryex wrote: AKA populisme.
Jij snapt het!
Vraag me dan wel af wat ze dan drijft. Als ze uiteindelijk niet leveren wat ze beloven dan schieten ze zichzelf in hun voet en neemt de populariteit af.
A
Kan iemand mij uitleggen wat nou echt de definitie van populisme is. In de van Dale staat: "politieke stroming die een sterke band tussen leiders en volk voorstaat en die zich vooral richt op wat de mensen graag horen"

Dat is toch elke politicus ongeveer tijdens verkiezingen? En waarom wordt het altijd bij rechtse partijen gebruikt?
Artiest
283 posts member since 2017
last seen Jul 2025
Anonymous wrote:Kan iemand mij uitleggen wat nou echt de definitie van populisme is. In de van Dale staat: "politieke stroming die een sterke band tussen leiders en volk voorstaat en die zich vooral richt op wat de mensen graag horen"

Dat is toch elke politicus ongeveer tijdens verkiezingen? En waarom wordt het altijd bij rechtse partijen gebruikt?
Populisme word vooral omschreven als een partij die zich tegen de gevestigde orde keert, en zo dus de stem word van een klein percentage van de bevolking. Het "ik tegen de rest" fenomeen hoort hier heel erg bij en de partijen die doen aan populisme roepen dus eigenlijk vooral wat een groep mensen graag wilt horen, ondanks of dit gegrond is of niet.

EDIT: populisme kan zowel links, midden als rechts voorkomen echter deze tijd is het makkelijker om rechts populisme uit te voeren, dit omdat links vaak juist pro verandering is en rechts anti (over het algemeend dan).
Je kan als rechts populisme dus makkelijker dingen in twijfel trekken zoals bijv het milieu, stikstofcrisis etc. De rechts populistische partij volgt dan de roepingen van de personen die deze kwesties als onzin beschouwen en vinden dat het allemaal "fake news" is.
Hardtraxx Veteran
4915 posts member since 2015
Er zit wel een verschil tussen roepen wat het volk wil horen (waarbij de mening van het volk dus leidend is) en het volk proberen te overtuigen van je eigen mening.
A
Cryex wrote:
Anonymous wrote:Kan iemand mij uitleggen wat nou echt de definitie van populisme is. In de van Dale staat: "politieke stroming die een sterke band tussen leiders en volk voorstaat en die zich vooral richt op wat de mensen graag horen"

Populisme word vooral omschreven als een partij die zich tegen de gevestigde orde keert, en zo dus de stem word van een klein percentage van de bevolking. Het "ik tegen de rest" fenomeen hoort hier heel erg bij en de partijen die doen aan populisme roepen dus eigenlijk vooral wat een groep mensen graag wilt horen, ondanks of dit gegrond is of niet.

EDIT: populisme kan zowel links, midden als rechts voorkomen echter deze tijd is het makkelijker om rechts populisme uit te voeren, dit omdat links vaak juist pro verandering is en rechts anti (over het algemeend dan).
Je kan als rechts populisme dus makkelijker dingen in twijfel trekken zoals bijv het milieu, stikstofcrisis etc. De rechts populistische partij volgt dan de roepingen van de personen die deze kwesties als onzin beschouwen en vinden dat het allemaal "fake news" is.

Toch is het wel bijzonder, want populisme heeft vaak een negatief beeld. Dat betekent dus dat men ervan uitgaat dat de meerderheid/gevestigde orde altijd gelijk heeft?
Hardtraxx Veteran
14694 posts member since 2009
last seen 17 hours ago
LuckyTV gisteravond :lol:
Hardtraxx Veteran
24546 posts member since 2008
last seen Jun 2026
Anonymous wrote: Thanks :thumbup:

Toch is het wel bijzonder, want populisme heeft vaak een negatief beeld. Dat betekent dus dat men ervan uitgaat dat de meerderheid/gevestigde orde altijd gelijk heeft?
Ik denk dat je het meer moet zoeken in het roepen wat mensen willen horen zonder dat het gegrond of haalbaar is. Als je kijkt naar de standpunten van bijvoorbeeld FvD is dat bijna zonder uitzondering het tegenovergestelde van het kabinet (tenzij het een populair standpunt is), altijd het wij tegen zij, het "partijkartel" (wat een vreselijk woord blijft dit) tegen ons, PVV doet dat met de Haagse/Brusselse elite tegen het volk enzovoorts.. Zie voor beiden corona, eerst een volle lockdown willen en zodra de lockdown er was direct alles weer open willen.
Hardtraxx Veteran
4670 posts member since 2015
last seen Jan 2022
Forum heeft gewoon duidelijk beargumenteerd waarom ze eerst wel een lockdown wouden en later niet meer. Dat argument vind ik dus redelijk ongegrond. In het begin was er nog paniek over het virus doordat er weinig bekend was en het een nieuw virus was, later werd er meer duidelijk over en vonden ze de maatregelen overdreven

Voor de rest wel helemaal eens met je standpunt though
Hardtraxx Veteran
7456 posts member since 2011
last seen 17 days ago
De Endymion versie is tof voor hier maar voor vandaag word ik hier vrolijk van:
View on YouTube
Hardtraxx Addict
1583 posts member since 2018
last seen 20 hours ago
BREEK: Vrouw heeft oplossing voor pandemie
https://www.dumpert.nl/?selectedId=8092169_327b26cd

Topreaguursel moest ik ook wel om lachen xd
Hardtraxx Veteran
5517 posts member since 2010
Nattehond wrote:BREEK: Vrouw heeft oplossing voor pandemie
https://www.dumpert.nl/?selectedId=8092169_327b26cd

Topreaguursel moest ik ook wel om lachen xd
Trumpisme in optima forma xd
A
Khadber wrote:
Anonymous wrote: Thanks :thumbup:

Ik denk dat je het meer moet zoeken in het roepen wat mensen willen horen zonder dat het gegrond of haalbaar is. Als je kijkt naar de standpunten van bijvoorbeeld FvD is dat bijna zonder uitzondering het tegenovergestelde van het kabinet (tenzij het een populair standpunt is), altijd het wij tegen zij, het "partijkartel" (wat een vreselijk woord blijft dit) tegen ons, PVV doet dat met de Haagse/Brusselse elite tegen het volk enzovoorts.. Zie voor beiden corona, eerst een volle lockdown willen en zodra de lockdown er was direct alles weer open willen.
Ja dat zie je veel ja :lol: Vanuit dat oogpunt snap ik het, toch zie je alle partijen zo'n beetje roepen wat mensen willen horen

Als je de definitie van populisme googelt krijg je ook verschillende antwoorden
Hardtraxx Veteran
7456 posts member since 2011
last seen 17 days ago
Deel 4 van de Glitterbomb serie :thumbsup:

View on YouTube
Hardtraxx Elite
2869 posts member since 2013
last seen Nov 2024
View on SoundCloud

Poh :drool:
Hardtraxx Veteran
7886 posts member since 2017
last seen 1 hour ago
View on YouTube
Wat is dit goed :worship:
M
Hardtraxx Veteran
14187 posts member since 2013
Idd :worship:

Deze ook :loving:
View on YouTube
P
Hardtraxx Veteran
13099 posts member since 2015
last seen Jan 2025
Aantal van die platen zijn wel heul tryhard Eminem. Mja wel vette sound idd.
Hardtraxx Veteran
6004 posts member since 2017
last seen 22 hours ago
NF is toch echt heel verschillend van Eminem? Zijn sounds zijn vaak heel orkestraal, Eminem meer goofy of bombastisch. NF vloekt nooit in zijn nummers, Eminem heeft daar een flink handje van. Flow is anders, Eminem rapt sneller en agressiever, NF meer verhaal vertellend.

Maar NF wel baasje ja.
M
Hardtraxx Veteran
14187 posts member since 2013
Idd, wat is hier 'tryhard Eminem' aan? :lol:
Hardtraxx Veteran
5475 posts member since 2013
last seen 14 days ago
MYTZE wrote:Idd, wat is hier 'tryhard Eminem' aan? :lol:
Hij is blank
Hardtraxx Veteran
17571 posts member since 2010
last seen 15 hours ago
Neah die emo shit doet mij ook niet zoveel.

Dit daarentegen :drool:

View on YouTube
P
Hardtraxx Veteran
13099 posts member since 2015
last seen Jan 2025
makrooy wrote:NF is toch echt heel verschillend van Eminem? Zijn sounds zijn vaak heel orkestraal, Eminem meer goofy of bombastisch. NF vloekt nooit in zijn nummers, Eminem heeft daar een flink handje van. Flow is anders, Eminem rapt sneller en agressiever, NF meer verhaal vertellend.

Maar NF wel baasje ja.
Idk, die vibe in bijvoorbeeld The Story doet me heel veel aan Eminem denken, vooral in het stuk waar hij z'n stem verheft. Maar kan aan mij liggen :P
Hardtraxx Elite
2869 posts member since 2013
last seen Nov 2024
Max die even pole eruit perst alsof het met gemak gaat
Hardtraxx Veteran
14127 posts member since 2008
last seen 3 hours ago
rakkietakkie wrote:Max die even pole eruit perst alsof het met gemak gaat
Net ook ff gedaan op de wc.
Hardtraxx Veteran
14320 posts member since 2011
last seen 3 hours ago