Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 1086, 1087, 1088, 1089, 1090, 1091, 1092 ... 1232  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2019 13:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Maandag op het werk weer genoeg leesvoer hebben op HT om een werkdag mee te vullen
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2019 14:58 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Grim schreef:
De term 'global warming' (/opwarming van de aarde) is ook niet helemaal correct in mijn ogen. Want hierdoor heb je van die mensen die bij een koude winter zeggen: "Tering wat is het koud, die opwarming van de aarde klopt helemaal niks van".

Een betere term is 'climate change' (/klimaatsverandering). Dit is iets wat je op globaal niveau moet bekijken en niet enkel bij jou en je buren. De extremen komen vaker voor. Denk hierbij aan periodes van extreme koude of warmte die vaker voorkomen of langer duren. Orkanen worden steeds krachtiger. Langere of frequentere periodes van hevige regenval of droogte.


Klimaatverandering en global warming zijn in principe hetzelfde. Temperatuur is namelijk een van de variabelen welke klimaat beschrijft. Als je klimaat verandering omschrijft, beschrijf je altijd een verandering in temperatuur omdat andere klimaatvariabelen zoals regen, wind, etc altijd een gevolg zijn van veranderingen van de hoeveelheid energie (straling van de zon) die systeem aarde binnenkomt. Dus global warming, of het anderste uiteinde, global cooling.

Remi schreef:

Grim schreef:
Ik durf er best wel geld op zetten dat als je aan de oudere (50+) lokale bevolking gaat vragen dat ze wel degelijk een waarneembaar verschil merken tussen het klimaat in hun jeugd en nu.


Is dit niet 'gevoelsmatig'? Je hoort er over dus geloof je er in.
Als ik jou een fles champagne van 5 euro geef en een fles champagne van 500 euro ga je die laatste gevoelsmatig wellicht ook lekkerder vinden. Als je de champagne van 5 euro het label '500 euro geeft' denk ik alsnog dat je die lekkerder gaat vinden, want 'duurder'. Tussen je oren gebeuren een hoop dingen. Snapte?!


Precies. Doordat mensen horen over klimaatverandering zijn ze biased in hun observaties en geheugen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2019 15:27 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Daar zie je dus ook dat de media niet eens weet waar ze het nou over hebben. Eerste noemden ze het 'global warming', maar toen ze erachter kwamen dat dit helemaal niet zo was, veranderderden ze de term naar 'klimaatverandering'. Daarnaast is het helemaal niet bewezen dat klimaatveranderingen door de mens zijn veroorzaakt.

Maar dit topic is voor Genietmomentjes...
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2019 15:32 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Voor als men het nog niet doorheeft, het is wss een trollaccount van iemand die hier al gebanned is of hier niet meer actief is :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2019 15:44 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Wederom zit je er compleet naast.

Voor wie het nog niet doorheeft: Broken Balance doet alleen maar aannames en speculaties en denkt dat ie continu gelijk heeft, wat niet zo is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2019 15:51 
 
Hardtraxx Veteran

JoeCarioca schreef:
Wederom zit je er compleet naast.

Voor wie het nog niet doorheeft: Broken Balance doet alleen maar aannames en speculaties en denkt dat ie continu gelijk heeft, wat niet zo is.


Mooi he, zo'n spiegel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2019 15:53 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

:corn:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2019 19:12 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker



Blijft leuk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2019 19:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Goldenstyle schreef:


Blijft leuk.


Wil die gast zo graag een keer live zien hahahaha :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2019 19:33 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Hekzitter schreef:
Goldenstyle schreef:


Blijft leuk.


Wil die gast zo graag een keer live zien hahahaha :lol:


Echt he :lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2019 20:53 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Goldenstyle schreef:
Hekzitter schreef:
Goldenstyle schreef:


Blijft leuk.


Wil die gast zo graag een keer live zien hahahaha :lol:


Echt he :lol: :lol:


freshtival of 7th sunday :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2019 23:26 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Hekzitter schreef:
Goldenstyle schreef:


Blijft leuk.


Wil die gast zo graag een keer live zien hahahaha :lol:

Hoezo? Omdat ie gek doet achter een draaitafel?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2019 07:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Niet perse de hoofdreden, hij draait ook wel leuke plaatjes haha. @Grim hier op het forum heeft hem op Ultra gezien afgelopen jaar en draait ook best grof midden op de dag voor een EDM dj.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2019 09:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hekzitter schreef:
Niet perse de hoofdreden, hij draait ook wel leuke plaatjes haha. @Grim hier op het forum heeft hem op Ultra gezien afgelopen jaar en draait ook best grof midden op de dag voor een EDM dj.


Inderdaad op Ultra Miami gezien. Festival begint daar om 14u, hij stond om 16u geprogrammeerd maar pompte wel lekker door. Op het einde zelfs bijna de 150bpm aangetikt. xd

En natuurlijk ook een aantal keer bijna dubbel gelegen van het lachen. :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2019 09:35 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

De weersvoorspelling van dit weekend! :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2019 10:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2019 10:31 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Nattehond schreef:
De weersvoorspelling van dit weekend! :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2019 12:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker



Kippenvel weer bij het terug zien van bepaalde goals :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2019 16:14 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

JoeCarioca schreef:
Daar zie je dus ook dat de media niet eens weet waar ze het nou over hebben.


Studeer je aan de open deur universiteit? De mainstream massa media bedrijven willen in the end gewoon massaal kranten / advertenties verkopen. Artikelen over klimaat zijn ontzettend hot op social media omdat het een enorme interactie oplevert waarvan de nieuwssite van kan profiteren. Kijk maar eens naar de hoeveelheid comments van een klimaat artikel in vergelijking met een niet-klimaat artikel. Bovendien is het klimaat (probleem) veel te complex om naar een publiek te communiceren in nieuws artikelen.

Als je gedegen onderzoeksjournalistiek wilt kan je aankloppen bij de Correspondent of de Groene Amsterdammer oid.

JoeCarioca schreef:
Maar dit topic is voor Genietmomentjes...


Klimaatdiscussies zijn mijn genietmomentjes (L) (L) (L)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2019 14:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

2 scripties moeten schrijven (voor major en minor) en allebei gehaald :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2019 14:19 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Melodica stage op Intents. Lang niet meer zo erg naar mijn zin gehad bij een area op een feest als daar :loving: . Mocht voor mij nog wel uren langer doorgaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2019 14:57 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

RomanAnthony schreef:
Melodica stage op Intents. Lang niet meer zo erg naar mijn zin gehad bij een area op een feest als daar :loving: . Mocht voor mij nog wel uren langer doorgaan.

Niks beters dan melodieuze muziek op een festival met mooi weer! Hing ook de beste sfeer van heel het festival (L)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2019 15:09 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

wootum schreef:
RomanAnthony schreef:
Melodica stage op Intents. Lang niet meer zo erg naar mijn zin gehad bij een area op een feest als daar :loving: . Mocht voor mij nog wel uren langer doorgaan.

Niks beters dan melodieuze muziek op een festival met mooi weer! Hing ook de beste sfeer van heel het festival (L)


Zo is dat. Vooral wat later op de dag, waar je normaal gesproken alleen nog maar de keuze hebt tussen raw en nog meer raw (of harder/sneller). Verademing om tegen 11en nog gewoon lekker euforische muziek te kunnen horen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2019 15:28 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

RomanAnthony schreef:
wootum schreef:
RomanAnthony schreef:
Melodica stage op Intents. Lang niet meer zo erg naar mijn zin gehad bij een area op een feest als daar :loving: . Mocht voor mij nog wel uren langer doorgaan.

Niks beters dan melodieuze muziek op een festival met mooi weer! Hing ook de beste sfeer van heel het festival (L)


Zo is dat. Vooral wat later op de dag, waar je normaal gesproken alleen nog maar de keuze hebt tussen raw en nog meer raw (of harder/sneller). Verademing om tegen 11en nog gewoon lekker euforische muziek te kunnen horen.


Ik heb ook echt genoten bij die stage zeg! Heerlijke setjes die ervoor bij kwamen :worship: :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2019 17:15 
 
Hardtraxx Veteran

:loving: :corn:

Vorige  1 ... 1086, 1087, 1088, 1089, 1090, 1091, 1092 ... 1232  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic