Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 100  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2021 08:23 

Kraak... Piep...

ULTIMO schreef:
Pommer schreef:
, er werd echt geraced tussen de topteams

Eigenlijk is dat het probleem ook een beetje. De leukste races zijn juist die waar de bekende top 3 eens niet vooraan meerijdt. Zoals bij de vorige race.

Ik zie 't liefst een podium zonder Mercedes en Max :P

Vind dit meer een probleem dat de winst tegenwoordig minder aan de coureur ligt dan vroeger. Alles is een rekensommetje, circuits zijn saaier omdat geld meer een rol speelt dan uitdaging, banden en pitstopstrategieën zijn belangrijker en hoe goed de auto's zijn bepaalt vaak na een paar races al wat de wk uitslag ongeveer gaat zijn.

Natuurlijk is het belangrijk wat voor coureur je hebt (kijk maar naar een Max vs Perez en Hamilton vs Bottas, je ziet wel degelijk wie de besten zijn en wie waar beter in is). Maar tegenwoordig maakt het team de winkans en moet de coureur hem over de streep zetten.

Daarnaast wordt racen te veel ontmoedigt vanuit de FIA, alles is meteen een overtreding, er zijn te veel kleine regeltjes, tracklimits worden telkens toegevoegd en gewijzigd ipv verwijderd voor iedereen. DRS is een leuke oplossing maar een groot deel van de zones zijn in delen waar inhalen alsnog lastig is (zoals de 2e bij Portimao). Plus dat werkt alleen als de groep bij elkaar blijft, en dat doet het 9/10x niet in de top.

De circuits worden steeds saaier omdat de hostlanden geld er in pompen wegens de populariteit en kijkcijfers (niet de sport), want kijk maar hoe saai en ongeïnspireerd die circuits zijn. Kijk bijvoorbeeld naar de 2e VS race, Saudi Arabie, Abu Dhabi en (bijna) Thailand). De enige goede rijke tata race is Bahrain.

Spanje, Canada, Frankrijk, China, Rusland, Australië, Saudi Arabie en Monaco zijn eveneens niks aan. Vaak allemaal door gebrek aan inhaalmogelijkheden (te smal) of gewoon een doodsaaie layout van vol gas, vol rem, vol gas, vol rem. Circuits als Brazilie, Spa, Imola en Japan zouden de goede voorbeelden moeten zijn en Singapore en Baku zijn perfecte voorbeelden van goede straatcircuits.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2021 11:52 

Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
ULTIMO schreef:
Pommer schreef:
, er werd echt geraced tussen de topteams

Eigenlijk is dat het probleem ook een beetje. De leukste races zijn juist die waar de bekende top 3 eens niet vooraan meerijdt. Zoals bij de vorige race.

Ik zie 't liefst een podium zonder Mercedes en Max :P

Vind dit meer een probleem dat de winst tegenwoordig minder aan de coureur ligt dan vroeger. Alles is een rekensommetje, circuits zijn saaier omdat geld meer een rol speelt dan uitdaging, banden en pitstopstrategieën zijn belangrijker en hoe goed de auto's zijn bepaalt vaak na een paar races al wat de wk uitslag ongeveer gaat zijn.

Natuurlijk is het belangrijk wat voor coureur je hebt (kijk maar naar een Max vs Perez en Hamilton vs Bottas, je ziet wel degelijk wie de besten zijn en wie waar beter in is). Maar tegenwoordig maakt het team de winkans en moet de coureur hem over de streep zetten.

Daarnaast wordt racen te veel ontmoedigt vanuit de FIA, alles is meteen een overtreding, er zijn te veel kleine regeltjes, tracklimits worden telkens toegevoegd en gewijzigd ipv verwijderd voor iedereen. DRS is een leuke oplossing maar een groot deel van de zones zijn in delen waar inhalen alsnog lastig is (zoals de 2e bij Portimao). Plus dat werkt alleen als de groep bij elkaar blijft, en dat doet het 9/10x niet in de top.

De circuits worden steeds saaier omdat de hostlanden geld er in pompen wegens de populariteit en kijkcijfers (niet de sport), want kijk maar hoe saai en ongeïnspireerd die circuits zijn. Kijk bijvoorbeeld naar de 2e VS race, Saudi Arabie, Abu Dhabi en (bijna) Thailand). De enige goede rijke tata race is Bahrain.

Spanje, Canada, Frankrijk, China, Rusland, Australië, Saudi Arabie en Monaco zijn eveneens niks aan. Vaak allemaal door gebrek aan inhaalmogelijkheden (te smal) of gewoon een doodsaaie layout van vol gas, vol rem, vol gas, vol rem. Circuits als Brazilie, Spa, Imola en Japan zouden de goede voorbeelden moeten zijn en Singapore en Baku zijn perfecte voorbeelden van goede straatcircuits.

Deels eens. Nieuwe saaie circuits zonder ziel is wel echt een probleem ja. Een circuit als San Marino is zo veel leuker. Bij kleine foutjes meteen grind in, vergt veel focus van de coureurs. Terwijl tracks als Abu Dhabi totaal geen risico factor hebben. Wat voor mij een mega irritatie moment is dat een van de mooiste races van het jaar (Brazilië) niet meer als laatste GP wordt gereden. Ook wat betreft de tracklimits, trek gewoon een lijn voor het hele weekend en wees daar consistent in, klaar.

Maar de auto heeft in F1 wel echt altijd bepaald wie wint. In de jaren 80 met Senna en Prost in de mercedes, jaren 00 met Schumacher en Vettel dominantie.De beste (90%> van de tijd) of een na beste auto (<10% procent van de tijd) zal altijd kampioen worden. Dat is ook de charme van F1, de beste auto bouwen, techniekontwikkelingen. Het is het totaal pakket. Niet een individuele race. Maar uiteindelijk moet je ook een van de beste coureurs zijn om zo'n plekje de bemachtigen. Zo zie je maar dat Bottas het in een veel betere auto het ieder jaar bijna aflegt tov Max.

Jaren 90/00 waren echt heel saai soms vanwege pitstop strategieën waarin tanken nog een ding was. Hierdoor had je bijna geen gevechten op het veld. Dit soort dingen zul je altijd houden met F1. Er wordt iets vastgesteld (tanken lijdt tot weinig race op veld (jaren 00') / inhalen is moeilijk door de uber complexe aerodynamica (2017 tot nu)) >> FIA komt met oplossing (niet meer tanken (eind jaren 00') / simpelere auto's bouwen om in vuile lucht te kunnen rijden (2022)).
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2021 16:31 

Hardtraxx Veteran

Dit is helemaal niet leuk joh. Lewis wint nu puur omdat ze Bottas als een dummy kunnen gebruiken en omdat Perez niet snel genoeg is om er tussen te staan. Als dit is hoe het het rest van het jaar gaat, zou het zo teleurstellend zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2021 16:51 

Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
Dit is helemaal niet leuk joh. Lewis wint nu puur omdat ze Bottas als een dummy kunnen gebruiken en omdat Perez niet snel genoeg is om er tussen te staan. Als dit is hoe het het rest van het jaar gaat, zou het zo teleurstellend zijn.

Nou, in eerste instantie wint Hamilton gewoon omdat hij de beste is. De rest werkt in de marges in zijn voordeel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2021 18:06 

Hardtraxx Veteran

Firetrap schreef:
makrooy schreef:

Nou, in eerste instantie wint Hamilton gewoon omdat hij de beste is. De rest werkt in de marges in zijn voordeel.

Zo werkt dat natuurlijk niet. Hij wint deze keer omdat Bottas een schoothondje is en omdat Perez er niet was om Lewis te stoppen ja z'n 2e stop. Lewis wint omdat hij de betere tweede coureur heeft. Max rijdt 1 tegen 2 momenteel.

Neemt niet weg dat Lewis een brilliante coureur is, maar vandaag verloor hij de start en eerste pitstop van Max. Max had hem gewoon gewonnen als ze niet nu al gebruik maakten van team orders en/of als Perez wel pace had.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2021 18:36 

Hardtraxx Veteran

Maar het gaat uiteindelijk toch om de punten? Mercedes maakt gewoon gebruik van hun strategie om aan de top te blijven. Dat het individueel niet uit komt, ja dat is jammer.

Maar het is nu niet alsof dit allemaal tegen de regels is en dat Mercedes vuile honden zijn. Redbull had precies hetzelfde gedaan als max nr 1 was en en Perez op nr 3 stond
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2021 19:13 

Hardtraxx Veteran

Nuracore schreef:
Maar het gaat uiteindelijk toch om de punten? Mercedes maakt gewoon gebruik van hun strategie om aan de top te blijven. Dat het individueel niet uit komt, ja dat is jammer.

Maar het is nu niet alsof dit allemaal tegen de regels is en dat Mercedes vuile honden zijn. Redbull had precies hetzelfde gedaan als max nr 1 was en en Perez op nr 3 stond

Ik snap je punt niet zo goed. Waar zeg ik dat dit niet mag? Waar noem ik Mercedes vuile honden? Ik vind de manier waarop Lewis een voordeel heeft momenteel gewoon niet leuk om naar te kijken. Winnen omdat je een tweede man hebt die je helpt is in mijn boekje niet vermakelijk. Dat doet onder aan de Max vs Lewis titanenstrijd.

Als je de vorige pagina's hebt gelezen, had je ook gelezen dat ik ontzettend geniet van de races en dat het me echt niet uitmaakt als Lewis uiteindelijk kamlioen wordt. Maar als die kampioen wordt omdat Perez niet kan bijbenen, tja dat zou ik ontzettend jammer vinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2021 21:47 

Hardtraxx Veteran

Rustaaaagh :P Ik bedoelde meer te zeggen dat het een team sport blijft. Ik snap je heel goed dat je de rivaliteit die er is ook daadwerkelijk wilt zien uitvechten. Maar helaas is het eenmaal zo dat het team voor gaat en daarom Mercedes dus hiervoor heeft gekozen.

Het draait Mercedes uiteidenlijk ook gewoon om de centen en hun contractuele verplichtingen dus tuurlijk doen ze dit.
Ik zou het zelf ook veel vetter vinden als de races veel individueler zou zijn op het circuit maar dat is eenmaal niet 100% zo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2021 22:17 

Hardtraxx Elite

Mercedes/Hamilton was deze race nou eenmaal gewoon sneller op de Medium band.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2021 22:39 

Hardtraxx Veteran

Nuracore schreef:
Rustaaaagh :P Ik bedoelde meer te zeggen dat het een team sport blijft. Ik snap je heel goed dat je de rivaliteit die er is ook daadwerkelijk wilt zien uitvechten. Maar helaas is het eenmaal zo dat het team voor gaat en daarom Mercedes dus hiervoor heeft gekozen.

Het draait Mercedes uiteidenlijk ook gewoon om de centen en hun contractuele verplichtingen dus tuurlijk doen ze dit.
Ik zou het zelf ook veel vetter vinden als de races veel individueler zou zijn op het circuit maar dat is eenmaal niet 100% zo.

Ja, dat is absoluut zo. Ik neem het mercedes ook niet kwalijk. Ik was zelf gewoon ontzettend zuur dat hij zo wint :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2021 22:43 

Kraak... Piep...

Nuracore schreef:

Ook het feit dat de Red Bull op dit circuit gewoon minder goed is. Hamilton is enorm goed, daar niet van en de strategie heeft het vooral over de streep getrokken. Maar er zijn tig factoren die een winst beïnvloeden, onder andere wat makrooy zegt. Ook dingen zoals dat bochtige en warme circuits de red bull beter liggen, en door de nieuwe RB zeker snelle bochtige circuits (min Portugal door veel overstuur voor de RB's).

Wat Max uberhaupt heeft gepresteerd vandaag is enorm knap, dit circuit met de medium banden ligt de Mercedes veel meer en dat Hamilton en Mercedes echt hun best moesten doen om alsnog 1e te worden zegt genoeg. Door die details kan je vaak wel inschatten wie van de twee ongeveer gaan winnen.

Ik denk dat Max bijvoorbeeld Zandvoort, Monaco, Oostenrijk, Hongarije, Singapore, Japan, VS, Mexico en Brazilie wel gaat winnen. Monza, Spa, Abu Dhabi en Baku worden spannend en Rusland, Frankrijk, Australië, Silverstone en Abu Dhabi zijn beter voor de Merc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2021 22:46 

Hardtraxx Veteran

Ja zo ist. Als Perez aansluiting zou hebben gehad was Hamilton niet voor een 2e wissel naar binnen gegaan omdat ie anders Perez onderweg nog tegen zou komen (en welke dan ook weer had kunnen pitten om de druk erop te houden).

't is jammer dat andere teams ook niet in de buurt komen. Mcclaren viel me eigenlijk vies tegen dit weekend, Ferrari rijdt dan wel 4e maar wel op een flinke afstand dat het ook geen rol speelt in de race.

Ik hoop niet dat we nog meer van dit soort races gaan zien eigenlijk.

Maargoed. Ben benieuwd naar Monaco en met name naar het aantal voorvleugels dat Haas nodig gaat hebben :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mei 2021 13:04 

Hardtraxx Veteran

Mercedes vuile honden
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mei 2021 13:41 

Hardtraxx Elite

Alm1ghty schreef:
Mercedes vuile honden

:lol: :lol: :lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2021 12:21 

Hardtraxx Veteran

Dit is onverwachts: https://nos.nl/artikel/2381244-ziggo-ra ... le-1-kwijt
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2021 13:05 

Hardtraxxer

makrooy schreef:

Waardeloos weer.. Nog een betaalzender. :thumbdown:

Maar goed, zo lang F1TV wel in Nederland beschikbaar blijft vind k het prima. Daar is het iig met commentaar van Sky Sports te kijken. Het commentaar van Olav Mol en Jack Plooij is niet om aan te horen.

Wel jammer dat de Bundesliga weg is bij ESPN. Mocht zaterdags altijd graag even een potje voetbal kijken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2021 13:09 

Hardtraxx Addict

brianfct65 schreef:
Maar goed, zo lang F1TV wel in Nederland beschikbaar blijft vind k het prima.

https://gp33.nl/nederland-raakt-f1tv-pro-kwijt-na-overname-tv-rechten-door-nordic-entertainment-group/
:/
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2021 14:31 

Hardtraxxer

Nattehond schreef:
brianfct65 schreef:
Maar goed, zo lang F1TV wel in Nederland beschikbaar blijft vind k het prima.

https://gp33.nl/nederland-raakt-f1tv-pro-kwijt-na-overname-tv-rechten-door-nordic-entertainment-group/
:/

Helemaal kut dit

Edit: Hoor zojuist dat andere landen waar NENT zit F1TV Pro gewoon bestaat. Dus maar even afwachten. Anders kijken of t via een VPN ofzo wel te regelen valt. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2021 16:03 

Hardtraxx Veteran

SKY>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Ziggo
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2021 17:03 

Hardtraxx Elite

Mooi kut weer.

Maar dan kan dat ziggo abonnement in iedergeval nu echt de deur uit. Dat is de enige zender die ik nog kijk vanwege F1, en de reden dat ik überhaupt nog dat abonnement heb.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2021 17:10 

Kraak... Piep...

Alm1ghty schreef:
SKY>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Ziggo

hear hear
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2021 21:36 

Bierkoning

Hoe kun je Sky normaal kijken dan? Vind het niet erg om te betalen maar heb geen zin in half gare streams met Russisch commentaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2021 22:30 

Hardtraxx Addict

Ik vind Olav Mol en Jack Plooij het best leuk doen hoor bij Ziggo. Wat mij betreft iets anders dan het 'normale' commentaar. In gesprek met de coureurs heeft met name Jack wel met de meeste jongens een andere band dan andere journalisten. Al heeft Jack soms ook wat vreemde trekjes natuurlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2021 22:35 

Kraak... Piep...

JeroenB93 schreef:
Ik vind Olav Mol en Jack Plooij het best leuk doen hoor bij Ziggo. Wat mij betreft iets anders dan het 'normale' commentaar. In gesprek met de coureurs heeft met name Jack wel met de meeste jongens een andere band dan andere journalisten. Al heeft Jack soms ook wat vreemde trekjes natuurlijk.

Jack loopt vaak zat te stoken tussen coureurs of beledigt ze achter hun rug voor reacties en probeert echt te porren, veel coureurs mogen hem juist niet. Dus zo'n band is er niet. Dat heeft hij echt alleen zichtbaar Ricciardo en Max en eigenlijk alles richting Red Bull.

Ik vind hun commentaar vaak echt absurd veel slechter dan de Engelse variant. 3/4e van wat ze zeggen is open deur, onzinnig of echt extreem cringy. Heb vaker bij Ziggo het idee dat ze sneller mensen pakken die veel slap lullen dan echt verstand hebben want je merkt echt dat ze beiden ook ziek veel dingen verkeerd vertalen of niet eens kunnen zien welke coureur wie is. Je kan bij Sky iig merken dat ze weten waar ze het over hebben en dat ze de sport van A tot Z kennen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2021 23:13 

Hardtraxx Veteran

Eens met de opmerking dat het commentaar op Ziggo veel open deuren intrappen is, en weinig diepgang bevat. Ik denk alleen dat dit juist voor het gros van de huidige generatie F1/Max fans perfect is. Heb niet het idee dat de doorsnee kijker zich heel erg interesseert in allerlei achtergrondinfo. Een beetje algemene info en her en der wat flauwe grappen is dan ook prima. Formule 1 Café is net zo. Persoonlijk kijk ik liever naar Sky, omdat t inhoudelijk een stuk sterker is.

Overigens is het benoemen van de verkeerde coureur van alle tijden en mjn inziens niet direct reden om een commentator op te beoordelen. Murray Walker, een iconisch commentator, zat er ook regelmatig naast bij het benoemen van de coureurs.
Vorige  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 100  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic