Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 96  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2020 11:09 
 
Hardtraxx Veteran

122Stan schreef:
ULTIMO schreef:
Aan de auto ligt het iig niet.
't is heus geen kampioensmateriaal en wat Max ermee doet gaat 'n ander niet lukken maar P4 elk weekend moet gewoon haalbaar zijn, zij het op 30 seconden achter de top 3


Helemaal mee eens. Vind het ook best vreemd dat de kritiek destijds op Gasly al snel heel groot was, maar bij Albon lijkt dit een stuk minder.


Omdat Albon destijds prima dingen deed in een Toro Rosso / Alpha Tauri, en Gasly dramatisch presteerde in de Red Bull. Daaruit haalde men dat het aan de coureur lag. Nu is het precies andersom, en gaat men twijfelen aan de auto; is deze niet te veel afgestemd op de rijstijl van Max? Het zou in theorie kunnen. De Benetton waarin Schumacher in '94 kampioen werd, schijnt ook volledig op zijn rijstijl afgestemd te zijn, en niet te besturen voor de 2e rijder (toevallig o.a. Verstappen senior).

Maar ook al zou dit zo zijn, dan nog zou de Red Bull in ieder geval goed genoeg moeten zijn (gezien de relatief slechte race pace van Racing Point) om ieder weekend top 5 te finishen, en dat is iets wat zowel Gasly als Albon maar niet lukt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2020 17:40 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Citaat:
en gaat men twijfelen aan de auto; is deze niet te veel afgestemd op de rijstijl van Max?


Maar dan is het aan de coureur (lijkt mij) om te zeggen hoe de auto afgestemd kan worden op de eigen rijstijl.
En dat gebeurt denk ik niet.
Als je ook de interviews hoort, Max weet precies te vertellen hoe het zit, hij is 'baas' over de auto. Dat idee krijg je bij Albon totaal niet, die hobbelt er een beetje achteraan, zo lijkt het.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2020 17:45 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Dat is niet zo, RB draait om Max, beide auto's staan gelijk afgesteld en Albon geeft wel aan wat hij liever heeft (zoals stijver chassis en ander onderstel voor de achterwielen). Maar het vervangen van alles kost veel geld en mogelijk ook gridstraffen. Daarnaast is het veel meer moeite om twee verschillende auto's qua cijfers, banden e.d. bij te houden dan twee gelijke. Met hoeveel personeel er achter die cijfers van die ene auto zit, mag je dus je personeel gaan verdubbelen. Er kunnen kleine aanpassingen gedaan worden qua vleugel en motor afstellingen oid, maar als je zoals Albon een stijver chassis wilt, dan wordt het al een grotere klus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2020 18:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Auto's worden niet afgestemd op een coureur. Er wordt een eindproduct geleverd en vervolgens mogen de coureurs het zelf kalibreren naar eigen smaak met kleine aanpassingen. Ik weet even niet meer wie dit zei maar hoorde het afgelopen weekend bij een van de F1 uitzendingen. Ik dacht dat Doornbos het zei. Hier werd even aandacht aan besteed omdat mensen zich afvragen of een auto om iemand heen wordt gebouwd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2020 13:18 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

De kalender van 2020 is hiermee compleet:

https://www.formula1.com/en/latest/arti ... Pt7Zg.html
Citaat:
New race dates
Round Date Race
14 - November 13-15 - FORMULA 1 DHL TURKISH GRAND PRIX 2020
15 - November 27-29 - FORMULA 1 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX 2020
16 - December 4-6 - FORMULA 1 ROLEX SAKHIR GRAND PRIX 2020 (Bahrain)
17 - December 11-13 - FORMULA 1 ETIHAD AIRWAYS ABU DHABI GRAND PRIX 2020
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2020 14:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kalender van dit jaar is toch om te smullen, alleen jammer dat ze weer in abu dhabi eindigen maar dat was te verwachten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2020 14:18 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Ja top al die 'nieuwe' races. Ook allemaal wel uitdagende circuits volgens mij :D Eindigen met 2 x Bahrein en dan Abu Dahbi is dan wel weer wat minder spectaculair, buiten de circuits zelf zal het kampioenschap dan ook al wel beslist zijn ben ik bang.

Komende 3 weekenden ook maar eens goed voor zitten, te beginnen met hopelijk een bak regen in Spa dit weekend.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2020 13:39 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Bahrein wordt op 2 layouts verreden, leuker als 2x hetzelfde (indien de banden hetzelfde blijven).
Alleen de 2e layout (de 'Outer Track') wordt wel een saaie denk ik.. 87 rondjes van 3,5 km :/

https://www.formula1.com/en/latest/arti ... BMpx8.html

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2020 16:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bijna alleen maar volgas rechtdoor. Ben benieuwd wat dat voor race wordt. :lol:

Wat gaat Ferrari hard achteruit trouwens. VT2 niet veel sneller dan Williams :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2020 18:58 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
Bijna alleen maar volgas rechtdoor. Ben benieuwd wat dat voor race wordt. :lol:

Wat gaat Ferrari hard achteruit trouwens. VT2 niet veel sneller dan Williams :lol:



Sjeezen en gassen... En bandjes die het behoorlijk snel begeven
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2020 21:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Saaie bende weer vandaag. De enige die een beetje leuk reed was Gasly.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2020 12:25 
 

en ricciardo die bijna verstappen te pakken had.

maakte het einde ook nog een beetje interesant


ferrari :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2020 14:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

jeffrey2107 schreef:
en ricciardo die bijna verstappen te pakken had.

maakte het einde ook nog een beetje interesant


ferrari :lol:


Max was gewoon zijn banden aan het managen, die wist dat ie voldoende afstand had op Ricciardo. Dus nee, hij had hem niet bijna te pakken.

Dat terzijde. Zelfs de optimist in mij vond dit een saaie race.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2020 15:32 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Gasly en Ricciardo waren idd de enigen die nog enigszins opvielen in positieve zin. Verder weer erg voorspelbaar allemaal.

Gezien de snelheid van Renault op de rechte stukken zie ik het ze Red Bull ook nog wel moeilijk maken op Monza, dus dat wordt hopelijk een mooi gevecht voor P3
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2020 09:55 
 

makrooy schreef:
jeffrey2107 schreef:
en ricciardo die bijna verstappen te pakken had.

maakte het einde ook nog een beetje interesant


ferrari :lol:


Max was gewoon zijn banden aan het managen, die wist dat ie voldoende afstand had op Ricciardo. Dus nee, hij had hem niet bijna te pakken.

Dat terzijde. Zelfs de optimist in mij vond dit een saaie race.

verstappen zat anders vlak tegen een lekke band aan, als aangegeven bij hem en het team. het was niet banden sparen omdat de voorsprong er was, het was banden sparen omdat hij anders het einde van de race niet zou halen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2020 13:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

jeffrey2107 schreef:
makrooy schreef:
jeffrey2107 schreef:
en ricciardo die bijna verstappen te pakken had.

maakte het einde ook nog een beetje interesant


ferrari :lol:


Max was gewoon zijn banden aan het managen, die wist dat ie voldoende afstand had op Ricciardo. Dus nee, hij had hem niet bijna te pakken.

Dat terzijde. Zelfs de optimist in mij vond dit een saaie race.

verstappen zat anders vlak tegen een lekke band aan, als aangegeven bij hem en het team. het was niet banden sparen omdat de voorsprong er was, het was banden sparen omdat hij anders het einde van de race niet zou halen.


Het was beetje van beide. Hij had echt niet zulke langzame rondes in de laatste rondjes gereden als de voorsprong er niet was. Punt is, het was gewoon niet interessant om die derde plek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2020 13:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

jeffrey2107 schreef:
makrooy schreef:
jeffrey2107 schreef:
en ricciardo die bijna verstappen te pakken had.

maakte het einde ook nog een beetje interesant


ferrari :lol:


Max was gewoon zijn banden aan het managen, die wist dat ie voldoende afstand had op Ricciardo. Dus nee, hij had hem niet bijna te pakken.

Dat terzijde. Zelfs de optimist in mij vond dit een saaie race.

verstappen zat anders vlak tegen een lekke band aan, als aangegeven bij hem en het team. het was niet banden sparen omdat de voorsprong er was, het was banden sparen omdat hij anders het einde van de race niet zou halen.


Niet 100% waar, Verstappen voelde vibraties maar heeft echter van z'n team te horen gekregen dat hij gewoon "good to go" was. Dit wil niet per definitie zeggen dat hij het einde van de race anders niet gehaald had, maar dit was gewoon risico-verkleining.

Edit: Makrooy was me al redelijk voor :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2020 14:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Uberhaupt als een coureur zo een vrij eenzame race heeft gaat die al snel merken dat er iets anders is of veranderd aan de auto. Hoe vaak we Hamilton de afgelopen jaren niet hebben horen klagen over vibraties, loss of power of een verandering qua wegligging door bijvoorbeeld de wind die gedraaid is.

Nee dit was een wel heel saaie race. Een leuk circuit staat niet altijd garant voor een spectaculaire race.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2020 16:00 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Jordy schreef:
Uberhaupt als een coureur zo een vrij eenzame race heeft gaat die al snel merken dat er iets anders is of veranderd aan de auto. Hoe vaak we Hamilton de afgelopen jaren niet hebben horen klagen over vibraties, loss of power of een verandering qua wegligging door bijvoorbeeld de wind die gedraaid is.

Nee dit was een wel heel saaie race. Een leuk circuit staat niet altijd garant voor een spectaculaire race.


Nope en meestal is regen het geen wat het op Spa spannend maakt! Vind het ook jammer dat ze niet een compount softer hebben gereden dat had het ook spannender gemaakt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2020 16:50 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Citaat:
Hoe vaak we Hamilton de afgelopen jaren niet hebben horen klagen over vibraties, loss of power of een verandering qua wegligging door bijvoorbeeld de wind die gedraaid is.


Klagen over 'loss of power' maar wel de snelste ronde neerzetten.
Huilebalk die vent :lol:

Het was imo vooral saai om dat de top 3 een constante race reed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2020 10:49 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Wat een heerlijke race joh gister :worship:

Sainz had hem imo wel verdiend om te winnen, maar voor Gasly vond ik het ook prachtig. En we kunnen toch wel concluderen dat Bottas echt niet goed genoeg is. Hamilton met die enorme achterstand haalt het hele veld in en eindigt bijna weer achter hem... En bij de start laat ie zich ook aan alle kanten voorbij rijden elke keer. Zo zonde dat ze Russel nog niet in die auto willen/durven te zetten, zelfs volgend jaar nog niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2020 11:00 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Mooi voor Gasly inderdaad, die wist er geen richting aan te geven, alsof het niet waar is.

Maar brute pech van Ferrari en Max die ook uitvalt door materiaalpech. Dan is de RB van vorig jaar wel wat beter inderdaad. En dan Albon met flinke vloerschade
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2020 11:26 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Pommer schreef:
Wat een heerlijke race joh gister :worship:

Was genieten inderdaad!

Zo'n podium had niemand kunnen voorspellen volgens mij xd
Quote van Toto: ''tuurlijk vind hij het kut dat we niet gewonnen hebben, maar het is goed voor de sport..''
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2020 18:23 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Na de herstart was het ook een stuk leuker om naar te kijken, zonder Mercedes aan kop.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2020 11:07 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Had de race bijna uitgezet aangezien ik het weer geen reet aan was. Tot dat Leclerc z'n auto de muur in had gejaagd.
Vorige  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 96  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic