Pipa schreef:
Rickzel schreef:
Pipa schreef:
Ben benieuwd. Zijn jullie echt F1 fans of alleen Verstappen fans?
Ik kijk F1 dankzij Verstappen en Drive to Survive
Maar volg het inmiddels ook wel genoeg dat ik het in de breedte kan waarderen wat er allemaal speelt. Kan me niet herinneren dat ik ooit een (niet NL elftal) voetbal wedstrijd 90 minuten heb gekeken. Maar F1 kan ik echt vanaf de voorbeschouwing tot de nabeschouwing geboeid blijven kijken. Heerlijke sport.
Ik kan mij dat echt niet voorstellen. Ik kan echt niet naar F1 kijken en al helemaal niet luisteren naar die Tim & Tom en die andere goos. Heb het idee dat door Max Verstappen er een F1 hype is, maar dat die wel weer bedaard als die stopt. Ik vind het overigens ook geen sport omdat de auto dusdanig veel invloed heeft op het verloop. Hij zou wel de beste chauffeur zijn, maar zet je hem in een Nissan neer dan zou hij de titel niet binnenhalen. Zou boeiender zijn als ze allemaal dezelfde auto zouden hebben. Baal ervan dat Viaplay de rechten hebben, want daardoor is m’n abonnement op de premier League zo duur

Wat een vergelijking is dit dan weer
Lionel Messi is misschien wel de beste voetballer, maar zet hem in een ploeg uit de Nederlandse Keuken Kampioen Divisie en hij wint echt geen Champions League
Het zou wel boeiender zijn als alle teams exact even sterk waren, zodat je puur de individuele kwaliteit ziet.
Maar bij F1 gaat het niet alleen om de individuele kampioenschap maar ook dat van het team/constructeur en kan je dit dus nooit doen.
Net zoals in F1 speelt de auto een grote rol, maar de coureur maakt nog steeds het verschil. In voetbal geldt hetzelfde: een speler is enorm afhankelijk van zijn team, maar een uitzonderlijk talent kan nog steeds het verschil maken.
Dat maakt de sport en zeker de stoelendans dus leuk. Want elke auto is afgesteld op de rijder maar dat zorgt niet direct voor de win (zo is al vaker gebleken en maken veel mensen deze vergissing). Het draait om de samenwerking tussen team, coureur en engineers.