Pipa schreef:
verhaal
Je hebt deels gelijk, maar het ligt misschien voor 60% aan de auto. Volgens jouw logica had Norris vorig jaar dan kampioen moeten zijn, want Mclaren was by far het snelste. En Max had 5e moeten zijn want de Ferrari's waren ook beter dan de RB.
Volgens die logica hadden Senna en Schumacher hun laatste twee kampioenschappen ook niet moeten winnen want ze hadden zeker niet de snelste auto. En namen als Alan Jones en Keke Rosberg ook niet, want zij waren full stop gewoon niet de snelste.
Of als je kijkt naar de laatste race, dan had Lawson in de top 10 moeten zitten, Max had 8e moeten worden en Stroll en Hulkenberg buiten de top 10.
Je hebt een degelijke auto nodig om kans te maken op winst maar je moet een goede coureur zijn wil je daadwerkelijk consistent winnen en presteren. Iets wat Verstappen, Alonso, Schumacher, Senna, Prost en Vettel wel deden ondanks dat ze niet altijd het beste apparatuur hadden. Ze overpresteren het apparatuur, en dat lukt maar weinig mensen. En dat heeft niks met je auto te maken, want in de handen van alle andere coureurs falen die auto's.
En dan nog in de zin van een teamsport heb je als coureur je team nodig en als coureur je team als het gaat om feedback, ontwikkeling van de auto e.d. Als ze elke engineer die totaal niet fit is in die auto konden plempen en daarmee kunnen ontwikkelen, feedback krijgen en races winnen, dan deden ze het wel. Kijk alleen die aflevering van Top Gear waar Richard Hammond of het verhaal van de Stig die een F1 auto proberen te rijden, ze zijn absurd moeilijk te besturen en al helemaal om ze te meesteren en te kunnen winnen.
Martin schreef:
Dan ben ik wel benieuwd naar de voorspellingen voor komend seizoen. Na één race mag dat nog wel toch?
Kampioen rijders: Norris, met hakken over de sloot van Verstappen. Ik denk dat Piastri en Norris punten van elkaar gaan afsnoepen, maar tegelijkertijd kan Piastri ook heel goed de team game spelen en Max ophouden. Het is 2 vs 1. Red Bull is te lang met Perez door te gaan om nu 2 mensen voorop te hebben. Het is nog te vroeg om het vrij zeker te zeggen, maar ik denk dat Mclaren en Norris wel iets consistenter zijn geworden en hun voorsprong te groot is tegen de tijd dat Red Bull bij ze in de buurt komt.
Kampioen constructeurs: Mclaren, makkelijk.
Grootste verrassing: Kimi Antonelli
Grootste teleurstelling: Ollie Bearmann
Welke rijder wordt als eerste vervangen: Liam Lawson, niet omdat hij het niet kan, maar die Red Bull is gewoon onbestuurbaar en RB is te strict. 90% van de grid zou ook de laars krijgen.
Mooiste race van het seizoen: Interlagos zoals altijd
Komt er een 'aparte' winnaar dit seizoen? Dus geen rijder van McLaren, Red Bull, Ferrari of Mercedes: Ik gok dat Williams er een gaat pakken.