Jordy schreef:
Zou het niet een dispensatie aanvraag zijn om Antonelli al vrije trainingen te laten rijden? Want ook daarvoor is de superlicentie nodig. Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat ze Sargeant gedurende het jaar uit dat stoeltje gaan wippen, het is geen Red Bull.
Het is omdat Antonelli te jong is voor een super licentie. Daarom vragen ze dispensatie aan.
Sinds Maximilian Emile Verstappening is er een regel dat je alleen een super licentie mag als je 18+ bent.
Het lijkt me voor free practice inderdaad. Want iemand zijn contract compleet uitkopen, alle sponsoren uitkopen, je eigen rookie er in zetten die F3 heeft overgeslagen en nog niet gigantisch veel in F2 heeft laten zien meteen in een F1 stoeltje gooien is licht gezegd een enorme en roekeloze financiƫle gok. Wat gaat dat ene half jaar uit maken als Logan er toch waarschijnlijk weg gaat, dan kan je Antonelli ook nog een beetje polsen t.o.v. de andere rookies die het dit jaar ook goed doen in F2.
Tegelijkertijd, er zijn gekkere dingen gebeurd in de sport en Logan, ondanks een relatief goed weekend hier, gaat geen verlenging van zijn contract krijgen denk ik. Dit is oprecht de eerste keer dat hij het hele weekend beter was dan Albon, als hij dat niet door kan zetten over de komende races, dan is het 100% een exit.