Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 91, 92, 93, 94, 95, 96  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2023 19:05 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

FRArnold schreef:
Zolang Honda verbonden blijft aan Red Bull is er een plekje voor Tsunoda denk ik. Lawson deed het wel erg leuk. Dat uitgerekend hij degene was die Max naar plek 11 bracht was even mooie tv.


Misschien, al denk ik het niet.

Honda levert geen motor meer aan Red Bull, ze ondersteunen Red Bull powertrains met hun kennis en technologie maar ze zijn niet meer in de zelfde verstandhouding als toen Tsunoda naar Alpha Tauri kwam vanwege de motordeal (en Iwasa naar RB Junior programma).

Volgens mij verdwijnt Honda voor 2026 ook nog van de Red Bull omdat het volledig Red Bull Powertrains wordt. Honda gaat eveneens in 2026 naar Aston Martin. Dus ik weet niet of ze nog die zelfde deals in stand hebben, anders zou Tsunoda zijn contract ook allang verlengd zijn m.i.

makrooy schreef:
Perez eruit yeeten, problem solved


Waarom luister je ook vrijwillig naar Crofty terwijl je op F1 TV gewoon Alex Jaques, Jolyon Palmer en David Coulthard hebt. Al zit Coulthard ook wel ver in de reet van Red Bull en Max, maar niet echt storend of zo, hij kraakt Mercedes/Lewis/Toto niet af.

En Perez is al vrijwel zeker bevestigd voor 2024, beiden Marko en Horner hebben die garantie gegeven.
Het wordt daar wel echt een strijd tussen 3 bij Alpha Tauri (of wat het ook wordt). En Williams zou er slim aan doen om de afvaller daarvan in de auto te zetten ipv Sargeant.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2023 19:33 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:

Honda levert geen motor meer aan Red Bull, ze ondersteunen Red Bull powertrains met hun kennis en technologie maar ze zijn niet meer in de zelfde verstandhouding als toen Tsunoda naar Alpha Tauri kwam vanwege de motordeal (en Iwasa naar RB Junior programma).


Honda levert nog wel de motoren, het is al Red Bull Power trains motor qua naam maar verder nog volledig door honda gemaakt. Dit gaat nog tot t/m 2025 het geval zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2023 08:04 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
(of wat het ook wordt)


Hugo Boss Bulls Racing :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2023 11:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
makrooy schreef:
Perez eruit yeeten, problem solved


Waarom luister je ook vrijwillig naar Crofty terwijl je op F1 TV gewoon Alex Jaques, Jolyon Palmer en David Coulthard hebt. Al zit Coulthard ook wel ver in de reet van Red Bull en Max, maar niet echt storend of zo, hij kraakt Mercedes/Lewis/Toto niet af.

En Perez is al vrijwel zeker bevestigd voor 2024, beiden Marko en Horner hebben die garantie gegeven.
Het wordt daar wel echt een strijd tussen 3 bij Alpha Tauri (of wat het ook wordt). En Williams zou er slim aan doen om de afvaller daarvan in de auto te zetten ipv Sargeant.


Ja gewoonte i guess, wil al langer f1tv commentaar proberen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2023 15:20 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

wat betreft alpha tauri heb ik opgevangen dat het ricciardo en tsunoda worden volgend jaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2023 15:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jeffreylp schreef:
wat betreft alpha tauri heb ik opgevangen dat het ricciardo en tsunoda worden volgend jaar.

Niet geheel onverrassend
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2023 16:40 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Jeffreylp schreef:
wat betreft alpha tauri heb ik opgevangen dat het ricciardo en tsunoda worden volgend jaar.

Niet geheel onverrassend

niet echt. aan de andere kant is het jammer voor Lawson want die heeft ook inmiddels wel laten zien dat hij het ook gewoon kan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2023 18:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Williams vol voor Lawson gaan
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2023 20:00 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Jeffreylp schreef:
wat betreft alpha tauri heb ik opgevangen dat het ricciardo en tsunoda worden volgend jaar.


Wat dat gespeculeer van Ruud Dimmers en Tom Coronel (Dimmers in dit geval)? Dat moet je echt met een korrel zout nemen. Die kerel zegt dat Ricciardo een 1,5 jaar contract heeft getekend in het geheim bij AT terwijl hij een contract bij Red Bull zelf heeft op het moment en wordt uitgeleend. Dit terwijl contractverstrengelingen en dubbele contracten verboden zijn in F1, dus of Dimmers heeft net RB een fikse boete aangenaaid of hij lult uit zn nek.

De enigste geruchten die rond gaan is dat onder het nieuwe idee voor Alpha Tauri ze geen volledig junior team meer willen hebben. Dus een wat meer ervaren coureur en een talent. Dus in dat opzicht ging het gerucht dat het Tsunoda en Ricciardo werden, maar dit gerucht kwam uit voordat Lawson uberhaupt in de auto had gezeten en Ricciardo zn hand brak.

chas1n schreef:
Williams vol voor Lawson gaan


Dat zou ik wel doen als Williams, maar Red Bull zou echt achterlijk zijn als ze Lawson laten gaan. Hij is makkelijk de coureur met de meeste potentie van hun hele junior programma en een van de meest potente talenten voor de toekomst.

Ze zouden hem kunnen verhuren, maar Williams wil iemand voor de long run om de auto te ontwikkelen, niet iemand voor een of twee jaar. Verhuren zou het slimste zijn voor Red Bull, want zodra het 2024 seizoen is geweest opent Perez zijn stoeltje en zou je Ricciardo of Tsunoda kunnen doorschuiven en dan Lawson neerzetten.

Als Red Bull zijnde zou ik zelf echt Tsunoda verkopen, hij is geen Red Bull materiaal. Ricciardo heeft het wss ook niet meer maar ik zie hem het wel beter doen in een Red Bull dan Tsunoda, hij kan een dreiging blijven voor Perez om te presteren en bij ontslag van Perez best een betrouwbare stop-gap zijn tot je een Lawson of Norris in die RB kan zetten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2023 20:20 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Jeffreylp schreef:
wat betreft alpha tauri heb ik opgevangen dat het ricciardo en tsunoda worden volgend jaar.


Wat dat gespeculeer van Ruud Dimmers en Tom Coronel (Dimmers in dit geval)? Dat moet je echt met een korrel zout nemen. Die kerel zegt dat Ricciardo een 1,5 jaar contract heeft getekend in het geheim bij AT terwijl hij een contract bij Red Bull zelf heeft op het moment en wordt uitgeleend. Dit terwijl contractverstrengelingen en dubbele contracten verboden zijn in F1, dus of Dimmers heeft net RB een fikse boete aangenaaid of hij lult uit zn nek.

De enigste geruchten die rond gaan is dat onder het nieuwe idee voor Alpha Tauri ze geen volledig junior team meer willen hebben. Dus een wat meer ervaren coureur en een talent. Dus in dat opzicht ging het gerucht dat het Tsunoda en Ricciardo werden, maar dit gerucht kwam uit voordat Lawson uberhaupt in de auto had gezeten en Ricciardo zn hand brak.


toevallig niet. ik hecht 0 waarde aan wat nederlandse media rond f1 roept. het is al vaak genoeg voorgekomen at het onzin is.

via reddit gezien en dat kwam weer van Tobi Grüner/AMS af. voor zover ik weet hebben die het wel vaker goed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2023 20:27 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Dat is die kerel zei dat RB Alpha Tauri zou verkopen of verplaatsen toch?

Terwijl ze alleen een rebranding met een andere 3e partij wouden en meer onderdelen wouden delen?

Het kan alsnog gebeuren, maar dat is 100% niet omdat ze denken dat die twee de toekomst zijn.

Ik ben altijd fan van Ricciardo geweest, maar hij heeft nog geen consistentie of snelheid kunnen laten zien in die Alpha Tauri, dus de keuze om hem wel te houden zou puur ook voor marketing redenen zijn. Hij zou het wellicht weer kunnen maar beter dan de status quo tussen Ricciardo en Max in 2018 gaat het echt niet worden.

Tsunoda heb je wel 3 jaar aan gebouwd en hij is consistenter aan het worden, en je hebt Honda nog. Maar hij is absoluut niet sneller en maakt nog redelijk wat fouten, hij is absoluut geen Red Bull potentie en zonder Honda zou hij denk ik ook nooit in F1 zijn gebleven. Hem juist verhuren of verkopen aan een ander team zou de slimme optie zijn.

Lawson toont in 3 races dat hij in een enorme stijgende lijn zit en wordt zo gepasseerd. Dat zou echt achterlijk zijn van Red Bull tenzij ze hem een jaar kunnen verhuren. Wat ze nog kunnen doen is hem nog een jaar Super Formula geven naast Iwasa om een definitieve keuze te maken en zo dat jaar tot Perez zijn contract verloopt gebruiken om te evalueren tussen de 6 + Norris.

Je moet als Red Bull wel je juniors klaarstomen voor 2028, waar Ricciardo en Perez waarschijnlijk niet meer meedoen en het niet onwaarschijnlijk is dat Max er gewoon mee kapt als de auto niet goed genoeg is. Ze hebben aldus Marko een luxeprobleem, maar dat kan in 2026 tot 2028 compleet omslaan als je auto niet goed genoeg is onder RB Powertrains + Ford en dat Verstappen, Ricciardo en Perez dan al long gone zijn, dan zit je met een stel matig rookies en een matige ervaren coureur in Tsunoda die toch naar alle waarschijnlijkheid naar Aston gaat in 2026.

Maar als Williams slim is dan bieden ze hem een contract, dat zou echt een van de meest open deuren zijn voor Lawson en Williams als Red Bull je geen garanties voor 2024 en 2025 geeft terwijl je nu een bewezen coureur bent.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 okt 2023 20:51 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Wat een sprintrace, enorm vermakelijk om te kijken met veel goede inhaalacties. Het was haast irritant dat Lawson en Sargeant de auto verloren omdat het het racen onderbrak, dat echt goed was.
Maar daarbij ook props naar de marshalls, echt supersnel de baan weer vrij, mag de rest een voorbeeld aan nemen.

Enorm tof voor Piastri, zwaar verdiend. Deze man gaat denk ik de grootste tegenstander van Max worden.

En het is jammer dat hij het wereldkampioenschap zo moet winnen, maar bij die montage zag je eigenlijk wel hoe bizar het is wat Max dit seizoen heeft geflikt om zo kampioen te worden.

Dat je bij namen als Brabham, Lauda, Senna, Prost, Stewart en schoonvader Piquet in het rijtje mag staan, record aan opeenvolgende wins verbreken. En hij kan procentueel nog het meest dominante seizoen hebben als hij de rest wint en qua totaal aantal wins Prost en Vettel voorbij gaan. Boven dat kan hij nog zo veel punten in totaal scoren dat hij het constructeurskampioenschap in zijn eentje had kunnen winnen.

Hij hoeft nog maar 3 van dit soort dominante seizoenen te hebben en hij gaat Hamilton voorbij in de helft van de tijd dat hij er over heeft gedaan. Het is altijd de combinatie van auto en coureur, maar net als namen als Schumacher, Hamilton, Senna, Prost, Clark en Fangio is het wel absurd hoe goed hij is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2023 09:42 
 
Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
Hij hoeft nog maar 3 van dit soort dominante seizoenen te hebben en hij gaat Hamilton voorbij in de helft van de tijd dat hij er over heeft gedaan. Het is altijd de combinatie van auto en coureur, maar net als namen als Schumacher, Hamilton, Senna, Prost, Clark en Fangio is het wel absurd hoe goed hij is.


Lewis: 7x kampioen
Max: 3x kampioen

3x + 3 dominate seizoenen = 6x kampioen :huh:

OT: Weet dat het niet gaat gebeuren maar zoveel pitstops maakt het wel vermakelijk
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2023 10:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik denk dat BB doelt op het aantal race overwinningen
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2023 11:18 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Inderdaad, ik zat te mikken op het aantal wins.

In zekere zin is dat een betere statistiek omdat je ook wereldkampioen kan worden als je niet alles wint en je concurrenten vooral punten van elkaar wegvreten zoals bijvoorbeeld in 2010, 2012 en 2006. Zelfde met podium finishes. Francois Cevert (de teammaat van Jackie Stewart) was bijvoorbeeld extreem goed en finishte altijd op het podium maar heeft maar een winst omdat hij de teamgame speelde met Stewart om van Fittipaldi te winnen en tijdens een race omkwam uiteindelijk (wat de reden was dat Stewart met pensioen ging erna).

Keke Rosberg, Kimi Raikkonen, Alan Jones, Danny Hulme, Mike Hawthorne en Phil Hill zijn voorbeelden van coureurs die in een seizoen niet of amper wonnen maar wel kampioen zijn geworden omdat ze de meest consistente coureur op het podium waren of omdat degene die won vaker uitviel.

John Surtees is zelfs kampioen geworden terwijl hij niet de meeste punten had (Graham Hill had dat) maar omdat de puntentelling omgegooid werd was hij uiteindelijk wel kampioen. Brabham is een jaar kampioen geworden met Ferrari omdat het meest dominante team (VanWall) zich terugtrok vanwege de vele doden die ze hadden, twee die ook kampioenskandidaat waren.

Een heel ander verhaal dan namen als Ascari, Fangio, Clark, Stewart, Fittpaldi, Lauda, Prost, Senna, Piquet, Schumacher, Hamilton en Verstappen die gewoon echt qua wins ook domineren.
Je hebt daarnaast ook namen als Stirling Moss, Felipe Massa, Gerhard Berger, Carlos Reutemann en Ronnie Peterson die veel wins (soms meer wins dan de kampioen in een seizoen) hebben maar nooit een kampioenschap hebben gehad om uiteenlopende redenen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2023 16:19 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Perez = prutser.

wat een stomme actie. Tsunoda trouwens ook. Was verder weinig aan de race maar dat is in mexico helaas veel vaker zo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2023 16:30 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Jeffreylp schreef:
Perez = prutser.

wat een stomme actie. Tsunoda trouwens ook. Was verder weinig aan de race maar dat is in mexico helaas veel vaker zo.


Ik vond het juist een leuke race, prachtige start van Verstappen en mooie acties van Norris en Hamilton :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2023 18:53 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Wat een prutser inderdaad.
Die man is er zo op gebrand om een goede prestatie neer te zetten dat ie juist continue domme fouten maakt. Veels te gretig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2023 21:07 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Alonso :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2023 21:11 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Wigaard schreef:
Alonso :worship:


He wigaard! Hoe is het?

Je hebt wel gelijk.

Groetjes
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2024 12:26 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

https://www.motorsport.com/f1/news/hami ... /10571247/

Oh yes, laat silly season maar beginnen. Dit zou wel heel tof zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2024 12:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik moet nog over het feit komen dat Gunter geen team baas meer is van Haas.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2024 13:04 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Ik moet nog over het feit komen dat Gunter geen team baas meer is van Haas.


En het feit dat Andretti is geweigerd als 11e team in een ronduit hypocriet en schandalig statement van F1 zelf.
Andretti afkraken en afwijzen om dingen terwijl ze Alpha Tauri, Sauber en al helemaal HAAS in hun roster hebben.

Helemaal dat ze geen unieke waarde of sportiviteit zouden toevoegen. Kijk naar HAAS, dat team is compleet nutteloos.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2024 13:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja ik moest wel even gniffelen om de statement over Andretti inderdaad :lol: Dit was echt wel een goed begin van het nieuwe seizoen xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2024 13:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
https://www.motorsport.com/f1/news/hamilton-set-to-make-shock-switch-to-ferrari-in-f1-2025/10571247/

Oh yes, laat silly season maar beginnen. Dit zou wel heel tof zijn.


Dit zou ik fantastisch vinden. Ik heb het niet zo met Mercedes, maar ben wel gecharmeerd door Lewis (ja, dat kan). Een levende legende die zijn carrière afsluit bij een legendarische team zou wel heel gaaf zijn.

Behalve als Ferrari echt een ontzettende poep auto maakt dat niet eens om podium kan vechten xd
Vorige  1 ... 91, 92, 93, 94, 95, 96  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic