Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2023 17:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Elke keer als ik op het punt sta Viaplay af te zeggen komt er weer een leuke race uit. Was weer top vandaag :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2023 17:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Geweldige race vandaag :worship:
Jammer dat Albon en Norris niet hoger zijn geëindigd, maar mooie resultaten voor Alonso en Gasly :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2023 17:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dit was leuk. Heerlijk dat wisselvallig weer. Alle strategieën de deur uit :)
Albon heeft ook heerlijk gereden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2023 22:46 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Elke keer als ik op het punt sta Viaplay af te zeggen komt er weer een leuke race uit. Was weer top vandaag :)


Viaplay moet je sowieso afzeggen. F1tv is 1/3e van de prijs met meer content en betere commentatoren.

Zeer vermakelijke race, net record voor Verstappen, zou tof zijn als hij hem ook nog voorbij gaat. Tof voor Gasly en ook zeer netjes gereden van Alonso.

Zonde van Albon idd, vooral slechte beslissingen van het team hebben hem van een betere positie beroofd. Norris had ook een ongelukkige safetycar en pitmomenten bij de regen.

Perez en zijn team mogen zich wel achter de oren krabben, tactisch gezien niet best en qua communicatie ook niet. En Ferrari heeft ook weer een nieuw dieptepunt bereikt, man man dat team is niet meer serieus te nemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2023 09:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
En Ferrari heeft ook weer een nieuw dieptepunt bereikt, man man dat team is niet meer serieus te nemen.

Pff idd, ik gun zowel Leclerc als Sainz een beter team. Vooral Leclerc heeft echt veel meer in zich dan dat we nu zien. Maar ik ben bang dat hij trouw blijft aan Ferrari. Sainz zie ik daar nog wel vertrekken maar of het dan een stap omhoog is is ook maar de vraag
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2023 11:58 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Vrijdag even gaan kijken op Zandvoort. Heel leuk, dat race kermis een keer in NL en voor mij sws de eerste keer dat ik zo'n circuit en zulke wagens in het echt zie. Auto's krijgen ineens massa ipv dat het speelgoedauto'tjes zijn op een scherm. Hing een mooi sfeertje. Snap nu waar het idee van een 'racefestival' vandaan komt.

Uiteraard 's avonds alsnog de samenvatting moeten kijken omdat je daar vooral bezig bent met bier drinken.

Kwalificatie en race thuis gekeken, maar waren erg entertaining.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2023 12:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
Broken Balance schreef:
En Ferrari heeft ook weer een nieuw dieptepunt bereikt, man man dat team is niet meer serieus te nemen.

Pff idd, ik gun zowel Leclerc als Sainz een beter team. Vooral Leclerc heeft echt veel meer in zich dan dat we nu zien. Maar ik ben bang dat hij trouw blijft aan Ferrari. Sainz zie ik daar nog wel vertrekken maar of het dan een stap omhoog is is ook maar de vraag

Ik vermoed dat ze ook meegetrokken worden door het team atm, maar vind de rijders tactisch ook totaal niet sterk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2023 18:35 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ja die race was wel leuk. Die regen maakte het wel interessant. Al had ik het ook wel best gevonden als ze bij die rode vlag besloten hadden niet meer te herstarten. het had niet zo veel veel zin om die paar verdwaalde rondjes te rijden.

Ik moet ook zeggen dat het commentaar van de NOS nog best goed was (behalve dan die ene vent met een hele slechte mic). Ik had iets op het niveau van Viaplay verwacht of dat ze Olav Mol tevoorschijn hadden getoverd. Gelukkig was dat niet zo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2023 20:52 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

THArdstyler schreef:
Ik vermoed dat ze ook meegetrokken worden door het team atm, maar vind de rijders tactisch ook totaal niet sterk.


Mwoa, Sainz is een prima tactische coureur. Hij is juist degene die zijn strategie in eigen handen neemt, met succes meestal.

Leclerc is dat minder, maar hij is niet de enigste op de grid. Ricciardo, Norris, Hamilton en Gasly zijn allemaal coureurs die zelf niet veel met tactiek doen maar het team en hun engineers compenseren daar prima voor. Dat doen ze bij Ferrari niet, meestal weten ze net zo weinig als de coureur zelf.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2023 16:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mooie race. Wel jammer van Piastri imo. Die straf was echt nihil t.o.v de 8 plekken die Piastri verloor door Hamilton's actie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2023 16:17 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Jammer inderdaad, maar je mag als FIA niet naar de resultaten van de penalty kijken, alleen naar de aanrijding zelf.

En hoewel Hamilton fout zat, duidelijk, had Piastri ook nog wel wat ruimte aan de rechterkant. Ik denk als Piastri compleet rechts zat dan was er geen botsing geweest.

Het hoe de FIA redeneert, maar ben het er zelf verre van mee eens. Want het slachtoffer doet hier niets verkeerd, en als je die redenering gaat volgen moet iedereen maar ja en amen zeggen bij elke inhaalactie zodat je niet zelf deels schuld krijgt en dan verdwijnt het harde racen helemaal.

Ik denk dat het ook wel bij dit circuit hoort. Inhalen is echt amper mogelijk, bijna net zo min mogelijk als in Monaco omdat de DRS niks uitmaakt bij Monza en je heel makkelijk de bochten kan afblokken. Dan krijg je dit soort extreme acties. Want je ziet dat als je het volgens het boekje wilt doen zoals Perez, dat je tot vervelens aan toe er niet langs kan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2023 16:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Goed verwoord, helemaal mee eens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2023 16:25 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Ik denk dat het ook wel bij dit circuit hoort. Inhalen is echt amper mogelijk, bijna net zo min mogelijk als in Monaco omdat de DRS niks uitmaakt bij Monza en je heel makkelijk de bochten kan afblokken. Dan krijg je dit soort extreme acties. Want je ziet dat als je het volgens het boekje wilt doen zoals Perez, dat je tot vervelens aan toe er niet langs kan.

je bedoelt dezelfde perez die meerdere keren half de bocht afstak om iemand in te halen en verteld moest worden dat hij die plek terug moest gaan geven? die perez?

grapjas.

Het is al jaren duidelijk dat de autos gewoon veel te groot zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2023 16:35 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Jeffreylp schreef:
Broken Balance schreef:
Ik denk dat het ook wel bij dit circuit hoort. Inhalen is echt amper mogelijk, bijna net zo min mogelijk als in Monaco omdat de DRS niks uitmaakt bij Monza en je heel makkelijk de bochten kan afblokken. Dan krijg je dit soort extreme acties. Want je ziet dat als je het volgens het boekje wilt doen zoals Perez, dat je tot vervelens aan toe er niet langs kan.

je bedoelt dezelfde perez die meerdere keren half de bocht afstak om iemand in te halen en verteld moest worden dat hij die plek terug moest gaan geven? die perez?

grapjas.

Het is al jaren duidelijk dat de autos gewoon veel te groot zijn.


Wat lul jij nou weer dom of ben je weer zuur omdat RB 1&2 kregen. Want ik noem Perez als voorbeeld maar dit gebeurde ook bij Norris, Piastri, Hamilton, Russell, Albon, Lawson, Leclerc en Verstappen.

Sainz blokte elke keer Perez compleet af omdat het super makkelijk is om dat te doen. Rem gewoon laat in het midden van de bocht en niemand kan er langs bij beide chicanes min de Ascari chicane waar sowieso nooit iemand kan inhalen tenzij je dood wilt.

En Perez kon niet overspeed krijgen omdat de DRS waardeloos is op Monza. Daardoor is inhalen amper mogelijk. Het gebrek aan creativiteit en laat remmen bij Perez speelt daarbij ook mee natuurlijk, maar de enigste keren dat mensen elkaar daar inhaalden was door elkaar wijd duwen en omdat iemand een lockup had.

Zelfs in F2 en F3 werd er amper ingehaald en die auto's zijn een stuk kleiner.

Monza is nooit een inhaalcircuit geweest, zelfs in de 90's. De enigste reden dat er vroeger meer werd ingehaald is omdat de verschillen in snelheid tussen de auto's veel groter waren.

En die kleine auto's waarbij een crash meteen betekent dat je gedag kan zeggen tegen je leven? Ja goed idee man. Auto's moeten kleiner maar die kunnen echt niet meer naar vroeger toe als je de veiligheid van de coureurs en de duurzaamheid van de auto's wilt garanderen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2023 16:41 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ik wil je even wijzen op de Indycar. die auto's zijn kleiner er toch heel veilig. Moet ook wel als je met 380 gemiddeld over de IMS wil kunnen knallen en dat het ook wil kunnen overleven als je wel de muur raakt.

Het is echt niet direct zo dat F1 auto's onveiliger worden als je ze kleiner maakt. Er is zeker een punt waar dat gebeurd maar daar zijn we nog lang niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2023 16:50 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Jeffreylp schreef:
ik wil je even wijzen op de Indycar. die auto's zijn kleiner er toch heel veilig. Moet ook wel als je met 380 gemiddeld over de IMS wil kunnen knallen en dat het ook wil kunnen overleven als je wel de muur raakt.

Het is echt niet direct zo dat F1 auto's onveiliger worden als je ze kleiner maakt. Er is zeker een punt waar dat gebeurd maar daar zijn we nog lang niet.


Bedankt voor de verwijzing.

Heb je daarin ook meegenomen dat Indycars veel trager en onwendbaar zijn? De F1 auto's van de 80's en 90's, die kleiner zijn dan hedendaagse Indycars, hadden een ton meer PK en acceleratie.

Een hedendaagse F1 auto hangt rond de 1000pk terwijl de Indycars 300 a 400 minder hebben, ze doen er 2x zo lang over om op topsnelheid te komen.

Daarbij zijn Indycars veel minder duurzaam en hebben geen hybride systeem. Tevens zijn het spec auto's en daardoor bijna compleet waardeloos voor constructeurs voor ontwikkeling. En dat terwijl de crashes in Indycar veel frequenter zijn en vele malen intensiever en gevaarlijker. Er is een reden waarom veel coureurs bedanken voor oval racing.

Beiden zijn veilig op hun eigen manier, een F1 auto is meer fragiel, maar wel op de juiste punten en daardoor vele malen sneller en wendbaarder dan een Indycar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2023 17:02 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Jeffreylp schreef:
ik wil je even wijzen op de Indycar. die auto's zijn kleiner er toch heel veilig. Moet ook wel als je met 380 gemiddeld over de IMS wil kunnen knallen en dat het ook wil kunnen overleven als je wel de muur raakt.

Het is echt niet direct zo dat F1 auto's onveiliger worden als je ze kleiner maakt. Er is zeker een punt waar dat gebeurd maar daar zijn we nog lang niet.


Bedankt voor de verwijzing.

Heb je daarin ook meegenomen dat Indycars veel trager en onwendbaar zijn? De F1 auto's van de 80's en 90's, die kleiner zijn dan hedendaagse Indycars, hadden een ton meer PK en acceleratie.

Een hedendaagse F1 auto hangt rond de 1000pk terwijl de Indycars 300 a 400 minder hebben, ze doen er 2x zo lang over om op topsnelheid te komen.

Daarbij zijn Indycars veel minder duurzaam en hebben geen hybride systeem. Tevens zijn het spec auto's en daardoor bijna compleet waardeloos voor constructeurs voor ontwikkeling. En dat terwijl de crashes in Indycar veel frequenter zijn en vele malen intensiever en gevaarlijker. Er is een reden waarom veel coureurs bedanken voor oval racing.

Beiden zijn veilig op hun eigen manier, een F1 auto is meer fragiel, maar wel op de juiste punten en daardoor vele malen sneller en wendbaarder dan een Indycar.


Gewicht en onwendbaarheid kan aan gewerkt worden. het is namelijk ook zo dat de aero package limieten heeft waar juist in F1 flinke ontwikkeling zou kunnen plaatsvinden. Indycar is zeker niet alleen gekke materialen en rare trucjes als f1.

Voor vermogen geldt dat ook. volgend jaar is het spul hybride. Plus dat Indycar motoren zeker niet tot het uiterste uitgeknepen worden wat bij F1 veel meer het geval is.

Dat het spec auto's zijn weet ik maar dat betekend niet dat F1 auto's met ontwikkeling niet kleiner kunnen zijn.
Ik zie wel mogelijkheden om de F1 auto's een stuk kleiner te maken. Indycar laat zien dat de veiligheid geen probleem hoeft te zijn met kleinere auto's en dat is dan voor een fractie van het budget wat een gemiddeld F1 team heeft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2023 20:18 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Mooi pleidooi, maar ze hebben volgens mij een half jaar geleden al gezegd dat ze de auto's kleiner gaan maken voor 2026.

En Indycar blijft een downgrade voor F1, dus mooi dat ze die upgrades doen maar tegen de tijd dat alles geïmplementeerd is in Indy is F1 alweer 10 jaar verder.

Indy is veel vermakelijker omdat het een spec series is net als SF, F2 e.d., maar als het gaat om de auto's zijn F1 auto's makkelijk beter.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2023 20:22 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Mooi pleidooi, maar ze hebben volgens mij een half jaar geleden al gezegd dat ze de auto's kleiner gaan maken voor 2026.

dat is het plan ja. nog niks definitief
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2023 20:28 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Soort van, ze gaan lichter en kleiner worden, dat is al bepaald aldus Ross Brawn maar ze moeten de regels er nog om bouwen.

Juist met gewicht en formaat inkorten willen ze teams forceren om keuzes te gaan maken in design, nu moet alleen nog bepaald worden wat het formaat is en of dat haalbaar is ivm veiligheidsregels e.d.

Want F1 teams gaan makkelijk zo ver dat ze de veiligheid van coureurs opofferen om maar sneller te zijn. Dus dat ze kleiner en lichter worden is wel definitief, alleen nog niet hoe en wat de teams mogen doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2023 16:20 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

kunnen de red bulls wat vaker een off day hebben?

deze race was best leuk. mooie acties en slim gereden van Sainz.
oh en Russell :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2023 18:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heerlijk die Sargeant, zorgt altijd dat races andere flow krijgen. Renault ook altijd weer van de partij om een beetje spanning terug te brengen. Verder lekker gedut en gelukkig weer naar een normaal circuit volgende week. Joe
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2023 21:34 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Vermakelijke race op het einde. In de eerste 35 rondes was er niet zo veel aan eerlijk gezegd, dat was gewoon gecontroleerd racen van Sainz en verder blijft Singapore echt een doodsaai circuit waar je amper kan inhalen als je geen groot snelheidsverschil hebt en waar alle actie gebeurt door crashes, net als Monaco.

De crash van Logan gaf het even een leuke twist, maar je wist ook wel hoe dat ging eindigen in de top 10 (dat beide RB's zouden terug kelderen). Vanaf Ocon z'n exit werd het leuk omdat er toen wel een paar kozen voor een alternatieve strategie, toen kwam de top dichter bij elkaar.

Enorm slim gereden van Sainz, goed zijn eigen strategie gemaakt ook, je zag wat ze deden met Leclerc wat absoluut geen goede calls waren. Hem 5 seconden laten terugvallen ipv hem in DRS range te laten blijven en samen wegrijden was echt achterlijk. Ook dat zijn eigen engineer niet eens door had wat hij aan het doen was.

Russell was sneller, maar absoluut niet slimmer, veel commentaar en dan zelf er af gaan op het laatst. Hamilton reed ook smerig in het begin, heel tactisch die posities pakken door te doen alsof je er af gaat. Dat heeft Norris en Russel oprecht wel gekost in het begin.

Max prima teruggereden op het laatst, Perez niet. Beiden pech gehad dat de safetycar net op het punt kwam dat de mediums afvielen voor de rest van de grid, als hij na de pits kwam had je sowieso hun 2 in de top 3 gezien.

Tsunoda mag ook gaan vrezen voor een stoeltje, onnozele actie bij Perez. Perez mag blij zijn dat hij al een toezegging voor 2024 heeft, kon niet bijbenen en werd voorbij gereden door Piastri omdat hij Albon divebombde, heeft nog mazzel dat Lawson te ver naar achter zat maar heeft Albon beroofd van verdiende punten.

Boven alles Lawson, deze man verdient een stoeltje. Een race die hun auto niet per sé lag 9e eindigen en 10e kwalificeren in een foutloos weekend. Dat in je 3e race bij een stand-in seizoen in een niet al te beste auto en op een moeilijk circuit waar je nog nooit hebt geracet in Formula racing.

Ik denk dat Red Bull oprecht nog problemen gaat krijgen eind dit seizoen als ook Ricciardo gaat presteren in de laatste 6 races. Want wie kies je als ze allemaal ongeveer even goed presteren. Ik had sowieso voor Lawson en Ricciardo gekozen in ieder geval, Tsunoda gaat nooit RB potentie krijgen imo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2023 10:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pff Crofty ook echt benadrukken hoe unfair het was dat Russel eruit lag :lol: Ja man die muur waar hij tegen aanreed was echt zo unfair naar Russel toe.

Verder eens met hierboven. Leuke race en blij voor Sainz. Vind hem dit jaar beter presteren dan Leclerc.



Broken Balance schreef:

Ik denk dat Red Bull oprecht nog problemen gaat krijgen eind dit seizoen als ook Ricciardo gaat presteren in de laatste 6 races. Want wie kies je als ze allemaal ongeveer even goed presteren. Ik had sowieso voor Lawson en Ricciardo gekozen in ieder geval, Tsunoda gaat nooit RB potentie krijgen imo.


Perez eruit yeeten, problem solved
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2023 10:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zolang Honda verbonden blijft aan Red Bull is er een plekje voor Tsunoda denk ik. Lawson deed het wel erg leuk. Dat uitgerekend hij degene was die Max naar plek 11 bracht was even mooie tv.
Vorige  1 ... 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic