Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93 ... 96  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2023 20:53 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Dat zijn veel woorden in veel posts voor iemand die geen moeite wilt doen voor een dood forum.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2023 23:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik zou het eigenlijk wel leuk vinden als Perez m weer wint morgen en Max het podium niet eens haalt.

Dat er een RB kampioen wordt staat wel vast maar het zou toch leuk zijn als het het hele seizoen spannend blijft wie vd twee :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2023 09:53 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Ja en nee.

Kijk ik ben voor spanning in het kampioenschap, maar op deze manier vind ik het best wel lelijk.

Je ziet eigenlijk dat Perez bijna alleen op geluk en teamorders wint. Baku heeft hij terecht gewonnen verder, hij was op het punt dat Max naar binnen werd gehaald sneller en Max had gewoon problemen met zijn set up het hele weekend.

Maar als hij nu wint is het weer omdat Max uit een quali is genaaid. En daar moet Perez er ook zijn, dat wil Red Bull, een coureur die de winst oppikt als Max een issue heeft.

En hier is niks mis mee, het is racing en dit gebeurt, zo heeft Rosberg in 2016 ook gewonnen. Maar hij, en veel reporters, moeten echt niet buiten hun schoenen gaan lopen met dat Perez koning stratencircuit is en hij echt strijdt voor het kampioenschap. Perez pakt (buiten Baku) gewoon de winst op als Max het verneukt of verneukt wordt. Dit was vorig jaar ook zo.

Op pure pace heeft Perez het namelijk niet, dit jaar wel dan omdat de RB gewoon oppermachtig is, vorig jaar totaal niet als je de races en zijn finishes nakijkt. Hij wint veel in stratencircuits omdat ze smal zijn en hij enorm goed in verdedigen is. Als hij eenmaal voorop komt, dan is hij moeilijk in te halen. Dat zag je in Monaco en Singapore vorig jaar ook waar hij voortdurend iemand achterin zijn spoiler had maar gewoon makkelijk kon afblokken waardoor de achtervolgers hun banden opvreten.

Dus ja, ik ben voor meer spanning, maar ik vind dat ze het ophemelen voor de verkeerde redenen. Ze moeten wel want artificiële spanning door een nepverhaal brengt meer fans en houdt mensen aan het kijken, maar het is behoorlijk irritant als je het gewoon rationeel bekijkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2023 13:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Ja en nee.

Kijk ik ben voor spanning in het kampioenschap, maar op deze manier vind ik het best wel lelijk.

Je ziet eigenlijk dat Perez bijna alleen op geluk en teamorders wint. Baku heeft hij terecht gewonnen verder, hij was op het punt dat Max naar binnen werd gehaald sneller en Max had gewoon problemen met zijn set up het hele weekend.

Maar als hij nu wint is het weer omdat Max uit een quali is genaaid. En daar moet Perez er ook zijn, dat wil Red Bull, een coureur die de winst oppikt als Max een issue heeft.

En hier is niks mis mee, het is racing en dit gebeurt, zo heeft Rosberg in 2016 ook gewonnen. Maar hij, en veel reporters, moeten echt niet buiten hun schoenen gaan lopen met dat Perez koning stratencircuit is en hij echt strijdt voor het kampioenschap. Perez pakt (buiten Baku) gewoon de winst op als Max het verneukt of verneukt wordt. Dit was vorig jaar ook zo.

Op pure pace heeft Perez het namelijk niet, dit jaar wel dan omdat de RB gewoon oppermachtig is, vorig jaar totaal niet als je de races en zijn finishes nakijkt. Hij wint veel in stratencircuits omdat ze smal zijn en hij enorm goed in verdedigen is. Als hij eenmaal voorop komt, dan is hij moeilijk in te halen. Dat zag je in Monaco en Singapore vorig jaar ook waar hij voortdurend iemand achterin zijn spoiler had maar gewoon makkelijk kon afblokken waardoor de achtervolgers hun banden opvreten.

Dus ja, ik ben voor meer spanning, maar ik vind dat ze het ophemelen voor de verkeerde redenen. Ze moeten wel want artificiële spanning door een nepverhaal brengt meer fans en houdt mensen aan het kijken, maar het is behoorlijk irritant als je het gewoon rationeel bekijkt.


Nah hier kan ik me niet in vinden. Rosberg stond veel dichterbij Lewis dan Perez bij Max. Rosberg won dat jaar 9 grand prix'. Dat kan echt niet alleen op geluk. Lewis presteerde dat jaar gewoon ondermaats in de eerste helft. Liet het vaak liggen in de kwalificaties en had vaak een slechte start. Enige 'geluk' moment van Rosberg is Maleisië, waarin Lewis uitviel met motor problemen. Het is veel te makkelijk gezegd dat zonder deze problemen Lewis het had gepakt. Want Rosberg won de GP (Japan) daarop op eigen kracht. Waardoor dit hem de ruimte gaf om de laatste 4 GPs 2e te kunnen eindigen. Als het niet hoeft, gaat hij natuurlijk niet pushen voor de win.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2023 15:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Ja en nee.

Kijk ik ben voor spanning in het kampioenschap, maar op deze manier vind ik het best wel lelijk.

Je ziet eigenlijk dat Perez bijna alleen op geluk en teamorders wint. Baku heeft hij terecht gewonnen verder, hij was op het punt dat Max naar binnen werd gehaald sneller en Max had gewoon problemen met zijn set up het hele weekend.

Maar als hij nu wint is het weer omdat Max uit een quali is genaaid. En daar moet Perez er ook zijn, dat wil Red Bull, een coureur die de winst oppikt als Max een issue heeft.

En hier is niks mis mee, het is racing en dit gebeurt, zo heeft Rosberg in 2016 ook gewonnen. Maar hij, en veel reporters, moeten echt niet buiten hun schoenen gaan lopen met dat Perez koning stratencircuit is en hij echt strijdt voor het kampioenschap. Perez pakt (buiten Baku) gewoon de winst op als Max het verneukt of verneukt wordt. Dit was vorig jaar ook zo.

Op pure pace heeft Perez het namelijk niet, dit jaar wel dan omdat de RB gewoon oppermachtig is, vorig jaar totaal niet als je de races en zijn finishes nakijkt. Hij wint veel in stratencircuits omdat ze smal zijn en hij enorm goed in verdedigen is. Als hij eenmaal voorop komt, dan is hij moeilijk in te halen. Dat zag je in Monaco en Singapore vorig jaar ook waar hij voortdurend iemand achterin zijn spoiler had maar gewoon makkelijk kon afblokken waardoor de achtervolgers hun banden opvreten.

Dus ja, ik ben voor meer spanning, maar ik vind dat ze het ophemelen voor de verkeerde redenen. Ze moeten wel want artificiële spanning door een nepverhaal brengt meer fans en houdt mensen aan het kijken, maar het is behoorlijk irritant als je het gewoon rationeel bekijkt.

Daar heeft Max toch echt zelf voor gezorgd door die eerste run te verneuken. Dat er daarna een rode vlag komt is het risico wat die neemt door niet meteen die 2e run te doen. En Baku was zijn afstelling niet goed, dus ook deels zijn eigen schuld. (samen met zijn engineers, maar Max is degene die de input moet geven)

Vind het ook weer te kort door de bocht om het succes van Perez dit seizoen aan geluk op te hangen. En welke teamorders doel je op?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2023 17:47 
 
Hardtraxx Veteran

Dat is inderdaad veel te kort door de bocht. Laten we eens 5 races afwachten en kijken hoe de boel er dan voor staat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2023 06:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat een masterclass van Max! Laat gelijk even zien wie torenhoog favoriet is voor het kampioenschap.

Verder had ik met de gridopstelling een leukere race verwacht, maar mehhh. De inhaalslag van Max was leuk en wat battles hier en daar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2023 09:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het was een vermakelijke race moet ik zeggen! Voor p1 hoef je het niet te kijken, maar f1.5 is wel mooi om te zien. Lewis die zich omhoog vecht, leclerc vs magnussen, Russel die sterke race rijdt en natuurlijk de inhaalslag van Max.

Zonder RB kon het zomaar een mooi seizoen worden met Ferrari en Merc die Alonso moeten uitdagen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2023 10:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kan echt genieten van Alonso dit seizoen, de rust en kalmte die hij uitstraalt voornamelijk via de boordradio. Vraagt nog net niet wanneer de vuilcontainer komende week aan de weg moet :P Soms wil hij wel teveel naar mijn mening, dan zegt hij dingen waarvan ik denk: het is prima om samen de strategie te bepalen, maar je hebt je engineers er niet voor niks zitten. Dan komt het een beetje over alsof hij zich wil profileren als het tactische meesterbrein.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2023 11:42 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Nah hier kan ik me niet in vinden. Rosberg stond veel dichterbij Lewis dan Perez bij Max. Rosberg won dat jaar 9 grand prix'. Dat kan echt niet alleen op geluk. Lewis presteerde dat jaar gewoon ondermaats in de eerste helft. Liet het vaak liggen in de kwalificaties en had vaak een slechte start. Enige 'geluk' moment van Rosberg is Maleisië, waarin Lewis uitviel met motor problemen. Het is veel te makkelijk gezegd dat zonder deze problemen Lewis het had gepakt. Want Rosberg won de GP (Japan) daarop op eigen kracht. Waardoor dit hem de ruimte gaf om de laatste 4 GPs 2e te kunnen eindigen. Als het niet hoeft, gaat hij natuurlijk niet pushen voor de win.


Wel eens dat Rosberg dichter bij Hamilton zat, maar Lewis heeft heel veel punten laten liggen door onbetrouwbaarheid, rare teamorders en dom pech.

In Australie kreeg Lewis een onnozele strategie waardoor hij achter Kimi vast zat en geen gratis stop kreeg bij de rode vlag, Rosberg wel. In China liet onbetrouwbaarheid hem in de steek en dat zorgde ook voor een gridstraf van 10 plekken de volgende race in Rusland. In Bahrain werd Hamilton bij de start geramd door Bottas. Spanje blijft discutabel wie schuld had maar Nico had er het meeste baat bij, Hamilton was sneller. Monaco kreeg Hamilton geen 2e quali run en goede out lap door power issues, was in fp's sneller. Dit zijn nog maar de eerste races.

Zoals je zegt Rosberg zat absoluut dichter bij Hamilton dan Perez bij Max. Maar Hamilton had heel vaak problemen buiten zijn macht waar Rosberg op kapitaliseerde. Het jaar er voor was dit andersom, in 2015 had Rosberg weer enorm veel pech.

Tip: kijk The Silver Wars en de run up naar de Silver War op YT/Vimeo (vanwege copyright) daar krijg je heel duidelijk te zien hoe dat in elkaar stak, naast dat het een prima serie is.

Jordy schreef:
Daar heeft Max toch echt zelf voor gezorgd door die eerste run te verneuken. Dat er daarna een rode vlag komt is het risico wat die neemt door niet meteen die 2e run te doen. En Baku was zijn afstelling niet goed, dus ook deels zijn eigen schuld. (samen met zijn engineers, maar Max is degene die de input moet geven)

Vind het ook weer te kort door de bocht om het succes van Perez dit seizoen aan geluk op te hangen. En welke teamorders doel je op?


Bij deze wel inderdaad. Ze hadden nog een run moeten doen, fout waar het team en Max evenveel verantwoordelijk voor zijn.

En ondanks goede afstelling bij Baku, die hij later in de race wel had, bleef Perez wel in controle genoeg dat hij de race wel had uit kunnen rijden. Het verschil was veel kleiner dan nu bijvoorbeeld.

Perez rijdt dit jaar zeker wel wat beter en doet precies wat van de #2 wordt verwacht, de winst pakken wanneer de #1 het niet kan. Maar dit jaar is de Red Bull nou eenmaal een stuk sterker t.o.v. de competitie, als hij nu (net als vorig jaar) nog regelmatig zou verliezen van de Mercs en de Ferrari's dan was hij vrij snel naar de deur gewezen. Mijn commentaar was niet alleen op dit jaar, en ook niet per sé op Perez, maar vooral op het commentaar er omheen.

Want bij elke goede prestatie wordt Perez zijn hele vorige seizoen er bij gehaald en alle restricties van een stratencircuit die het makkelijker maken voor een goede verdediger als Perez compleet vergeten. Het feit dat hij daar staat door een blunder van het team/Max/een ander team of door gewoon pech van een andere coureur wordt genegeerd om dit jaar maar een kampioenstrijd te verkopen aan mensen terwijl dit seizoen wss gewoon een Maxfestijn gaat worden (helaas).

Maar ik doel niet alleen op dit weekend in wat ik zeg toch? Ook Saudi (waar de teamorders er waren) en races als Monaco en Singapore vorig jaar. En je ziet ook dat RB data van Max (en Perez) onthouden om het racen te ontmoedigen, dit was in Saudi, Baku en nu ook in Miami weer zo, wat naaierig is van ze. Zeggen dat ze vrij zijn om te racen maar het ze wel zo moeilijk mogelijk maken.

Perez doet het prima als coureur, maar dat opgehemel om maar spanning te creëren is echt tergend irritant.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2023 15:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja daar heb je zeker gelijk in.
Ik bedoelde met mijn eerdere bericht meer dat het voor het seizoen nog leuk zou zijn als het wat spannender zou worden tussen die 2 want zoals het er nu naar uit ziet wordt Max fluitend kampioen en Perez makkelijk 2e.
Niet dat Perez het zou verdienen als ie kampioen wordt want idd, hij moet het dan wel van de fouten van Max hebben.

Overigens vind ik Perez wel enorm gegroeid als rijder en ik vind m ook echt een goede coureur (beter dan Bottas in zijn Merc tijd) maar hij heeft de pech dat Max echt uitzonderlijk goed is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2023 15:40 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

was een hele saaie race.

was ook al vrij snel duidelijk dat verstappen weer eens ging winnen.

alleen waar bleef leclerc zeg. hamilton had gewoon zn mercedes boot tegen maar die ferrari zou beter moeten zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2023 16:47 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
Overigens vind ik Perez wel enorm gegroeid als rijder en ik vind m ook echt een goede coureur (beter dan Bottas in zijn Merc tijd) maar hij heeft de pech dat Max echt uitzonderlijk goed is.


Perez is zeker gegroeid, hij was ook altijd wel een goede coureur (buiten de wisselvallige 2016 - 2019 periode waar hij vrij smerig reed en vooral bezig was zijn teammaat de muur in te janken). Niet geweldig, maar zeker goed genoeg voor de subtop van F1 en voor winsten. Voor de top, daar komt hij wel voor in aanmerking op zijn goede dagen, al laakt het hem aan consistentie daarin.

Zijn eerste twee jaar bij Red Bull waren niet goed genoeg, al is wennen aan die RB enorm moeilijk en hij deed het snel genoeg. Hij had in 2021 p3 moeten hebben en vorig jaar p2, hij heeft nog te vaak verloren van de Ferrari's en Mercs. Nu met een dominante RB doet hij het wel enorm goed natuurlijk, dat mag ook wel.

Verder deze race.

Ik hoop dat hij zo snel mogelijk verdwijnt, wat een cringefest is dit toch en je ziet dat de coureurs, crew en pundits (behalve Hamilton en Sargeant) er zelf totaal niks aan vinden.

De race an sich was ok, beter dan vorige week. Genoeg inhaalacties maar ze waren niet heel bijzonder of zo, dit circuit is gewoon zaaddodend saai imo. Vorig jaar kregen we nog een mooie masterclass van Seb maar dit jaar waren er ondanks de acties niet veel bijzonderheden.

Ja een absurd goed gereden race van Max, ik had niet verwacht dat hij het zou doen, maar petje af op een krap circuit als dit. Ook Gasly, Magnussen en Alonso goed gereden.
Max wordt wel kampioen en Perez 2e, al gaan er nog wel wat blunders aankomen bij de straatcircuits en de sprintweekenden (wegens gebrek aan set up tijd) denk ik. Ik hoop gewoon dat de 3 uitdagers hun auto's goed doorontwikkelen en dat we aan het einde van het seizoen bij een paar mooie circuits als Interlagos en Suzuka nog interessante races krijgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2023 19:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jeffreylp schreef:
was een hele saaie race.

was ook al vrij snel duidelijk dat verstappen weer eens ging winnen.

alleen waar bleef leclerc zeg. hamilton had gewoon zn mercedes boot tegen maar die ferrari zou beter moeten zijn.


Zware avond gehad zeker? Vervelende mannetje weer op 1, verdikkie.
Gewoon weer een masterclass.

Ik vind het wel een leuke baan, maar die 2de sector moeten ze aanpassen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2023 20:19 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

FRArnold schreef:
Jeffreylp schreef:
was een hele saaie race.

was ook al vrij snel duidelijk dat verstappen weer eens ging winnen.

alleen waar bleef leclerc zeg. hamilton had gewoon zn mercedes boot tegen maar die ferrari zou beter moeten zijn.


Zware avond gehad zeker? Vervelende mannetje weer op 1, verdikkie.
Gewoon weer een masterclass.

Ik vind het wel een leuke baan, maar die 2de sector moeten ze aanpassen.


een masterclass zou ik het niet noemen. het is niet een zwaar bevochten race ofzo. gewoon eenvoudig met de snelste auto naar voren rijden. daar is niks "masterclass" aan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2023 20:54 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Jeffreylp schreef:
een masterclass zou ik het niet noemen. het is niet een zwaar bevochten race ofzo. gewoon eenvoudig met de snelste auto naar voren rijden. daar is niks "masterclass" aan.


Op zich wel, als je ziet dat Perez niet echt ver uitlliep op Alonso, zo niet dat dan zeker de dubbele overtake, zo niet dat dan de enorm sterke stint op de hards.

Leclerc in een Ferrari lukte het niet t.o.v. een HAAS, Perez in de zelfde Red Bull kon het ook niet op een eveneens smal circuit in Melbourne.

Het is een van zijn betere races, makkelijk, net als in de Mercedes jaren alleen Hamilton dit soort dingen kon doen met de Mercedes en Bottas niet, net als Schumacher de Ferrari liet dansen en Barrichello niet en zo nog veel meer voorgaand. Dominantie krijg je alleen door de beste auto's met de beste coureurs.

Maar goed, als dit blijkbaar eenvoudig is, dan moet de rest van de grid wel enorme amateurs zijn dat ze hem niet enigszins wat kunnen nadoen. Zelfs niet iemand in de zelfde auto met 8 plekken voorsprong.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2023 16:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Jeffreylp schreef:
een masterclass zou ik het niet noemen. het is niet een zwaar bevochten race ofzo. gewoon eenvoudig met de snelste auto naar voren rijden. daar is niks "masterclass" aan.


Op zich wel, als je ziet dat Perez niet echt ver uitlliep op Alonso, zo niet dat dan zeker de dubbele overtake, zo niet dat dan de enorm sterke stint op de hards.

Leclerc in een Ferrari lukte het niet t.o.v. een HAAS, Perez in de zelfde Red Bull kon het ook niet op een eveneens smal circuit in Melbourne.

Het is een van zijn betere races, makkelijk, net als in de Mercedes jaren alleen Hamilton dit soort dingen kon doen met de Mercedes en Bottas niet, net als Schumacher de Ferrari liet dansen en Barrichello niet en zo nog veel meer voorgaand. Dominantie krijg je alleen door de beste auto's met de beste coureurs.

Maar goed, als dit blijkbaar eenvoudig is, dan moet de rest van de grid wel enorme amateurs zijn dat ze hem niet enigszins wat kunnen nadoen. Zelfs niet iemand in de zelfde auto met 8 plekken voorsprong.


Het is echt eenvoudig idd. Het is net als fietsen, snap dat dan. Gewoon trappen. >.<

AO: Ricciardo eventueel vervanger van Nyck als hij niet beter gaat presteren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2023 18:03 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Ja hij liet zijn stoeltje meten bij AT, hij is daar nu ook reservecoureur geworden.

Hoewel ik niet denk dat Ricciardo daar nu al op weg is om hem te vervangen en dit meer praktisch gedaan is, denk ik wel dat Red Bull toch enigszins dit doet om De Vries een beetje te laten zweten dat er een enorm ervaren coureur klaar staat om hem te vervangen als hij niet gaat presteren.

Rookie seizoen tot daar aan toe maar De Vries jaagt AT behoorlijk de kosten in voor 0 resultaat atm.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2023 13:46 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Imola is gecancelled wegens hevige regenval.

Ze kunnen door de hevige regenval en overstromingen de boel niet op orde krijgen bij de hotels, paddock en de baan zelf voor alle bezoekers en alle raceteams. Het hele weekend zou ook regenval hebben.

Het is nog niet bekend of ze hem gaan inhalen op een ander moment. Dit weekend geen F1 dus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2023 13:55 
 
Hardtraxx Veteran

Hier ga ik tegen in protest!!

Nu wil mijn vriendin vast quality time en dat is niet de afspraak!
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2023 14:12 
 
Hardtraxx Elite

Citaat:
Dit weekend geen F1 dus.


Heeuurlijk
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2023 15:12 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

ErikZ schreef:
Hier ga ik tegen in protest!!

Nu wil mijn vriendin vast quality time en dat is niet de afspraak!


+1
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2023 22:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kon het nog saaier
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2023 09:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Tja helaas met de dominantie van Max momenteel en Perez die hem natuurlijk niet kan bijbenen, zullen we veel saaie races krijgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2023 09:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Voorin is het absoluut saai momenteel, maar wat een niveau heeft Max. Grand slam alsof het niets is..
Vorige  1 ... 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93 ... 96  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic