Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92 ... 96  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2023 09:24 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

De kans is groot dat volgend seizoen wel een stuk interessanter wordt, dit seizoen had dat eigenlijk al moeten zijn maar alle topteams hebben het af laten weten. Normaal zie je na een regelverandering dat een team het goed heeft en dat alle teams het jaar er op dat team kopiëren. Dat gebeurt al sinds het begin van de sport.

De dominantie die dan soms alsnog volgt komt omdat dat team een topcoureur heeft (Hamilton, Schumacher, Senna, Vettel, Fangio, Clark) en/of een enorm goede motor heeft (Mercedes in de 10's, Ferrari in de 00's).

Red Bull heeft de beste package nu maar niet per sé de snelste motor. Ferrari lijkt de snelste motor te hebben en Mercedes is ongeveer gelijk. Het complete pakket van de Red Bull (vooral de aero) maakt het gewoon dat hij het snelste is op de rechte stukken en helemaal met DRS.

Je ziet als Aston met een Mercedes motor het gros van de aero van Red Bull (min de vloer) kopieert, dan zijn ze opeens kilometers sneller. Mercedes had dit ook kunnen doen en dan deden ze waarschijnlijk mee om winsten, maar ze bleven bij hun onnozele concept. Ferrari had ook blijvend mee kunnen doen maar ze hebben hun auto amper ontwikkeld, de motor was goed maar de betrouwbaarheid niet.

Ik denk door wat Aston doet dat je volgend jaar bijna alle teams met een soort van Red Bull aero package gaat zien. Mercedes gaat dit sowieso doen en ik denk met hun motor en met een goede aero dat je ze weer gaat zien meedoen om wins. Ferrari heeft de potentie wel, maar als ze niks ontwikkelen dan gaan ze weer terug naar het middenveld net als in 2019 en 2020.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2023 09:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

FIA maakt zichzelf weer belachelijk.

Edit: Ja, FIA...Hoogtepunt van de ochtend was t ontbijtje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2023 10:10 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ja die herstart op het eind was wel echt zo enorm overbodig, had gewoon de auto's in de pits laten staan zeg.

verder wel okay race.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2023 10:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik keek de race terug dus ik zie nu pas beetje de reacties op het internet op de rode vlag situaties. Was vrij verbaasd dat er zoveel gezeik was, want mij viel niets geks op. Ja dat de race nog 1 ronde uit moet rijden achter SC is beetje knullig, maar daar blijft het ook bij.

FIA kan het ook gewoon nooit goed doen. Jaren geleden was het normaal dat mensen niet wouden dat een race achter SC eindigt (inclusief teams), nu proberen ze het niet en je zult weer mensen hebben die het niet goed vinden. Ik weet niet of het is omdat iedereen zn eigen visie heeft op hoe de sport gerunned moet worden of omdat het makkelijk is om autoriteit te haten (of beetje van beide).

Nou wil ik FIA hier niet vol gaan verdedigen, maar het is een lastige sport om goed regels voor te maken, deze te volgen en iedereen te pleasen. Gezeik zal er altijd blijven, welke aanpak je ook gaat aanhouden. Consistent zijn met zoveel subjectieve elementen is vrij onmogelijk. Zelfde zie je in voetbal. Zelfde zie je veel minder in meer objectieve sporten als tennis.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2023 10:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heb net even de herstart gekeken. Lijkt wel een online lobby :lol:

De eerste auto's gaan goed en dan wordt er iemand aangetikt die wegdraait, een paar auto's de grindbak in. Een bocht verder een goeie crash :lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2023 11:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Ik keek de race terug dus ik zie nu pas beetje de reacties op het internet op de rode vlag situaties. Was vrij verbaasd dat er zoveel gezeik was, want mij viel niets geks op. Ja dat de race nog 1 ronde uit moet rijden achter SC is beetje knullig, maar daar blijft het ook bij.

FIA kan het ook gewoon nooit goed doen. Jaren geleden was het normaal dat mensen niet wouden dat een race achter SC eindigt (inclusief teams), nu proberen ze het niet en je zult weer mensen hebben die het niet goed vinden. Ik weet niet of het is omdat iedereen zn eigen visie heeft op hoe de sport gerunned moet worden of omdat het makkelijk is om autoriteit te haten (of beetje van beide).

Nou wil ik FIA hier niet vol gaan verdedigen, maar het is een lastige sport om goed regels voor te maken, deze te volgen en iedereen te pleasen. Gezeik zal er altijd blijven, welke aanpak je ook gaat aanhouden. Consistent zijn met zoveel subjectieve elementen is vrij onmogelijk. Zelfde zie je in voetbal. Zelfde zie je veel minder in meer objectieve sporten als tennis.


Heb je zeker een punt, maar iedereen zag toch aankomen dat de 2de herstart een compleet drama zou worden met 16 opgepompte ego's in raketjes met zachte bandjes voor 2 rondes. Ik snap best dat het de sport is, maar een safety car lag hier meer voor de hand. Ook al is het dan een saai einde.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2023 11:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja het ging mij niet eens om wat ik juist vind. Ik had beide keuzes helemaal begrepen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2023 12:57 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Tja die keuzes voor de rooie vlag waren niet zo raar, die laatste wel. Al kon ik niet precies zien hoeveel troep er op de baan lag door Ocon, Gasly, De Vries, Sargeant e.d. Die laatste restart had idd niet gehoeven, maar het is meer ceremonieel en voor het publiek gok ik zo, om er voor te zorgen dat het wel volgens de regels ging. De FIA was in de vorige 2 rondes echt waardeloos maar hier deden ze niet echt wat verkeerd, het waren meer de teams en coureurs die echt slecht bezig waren en daar zegt de FIA hopelijk achteraf wel wat van.

Was verder een vrij saaie race die alleen interessant werd op het moment dat iemand de muur invloog. Mercedes hadden nooit een kans. Perez heeft goed gereden alleen leek het in de laatste helft op te geven, die moves in de chicane waren gedurfd wel. Ferrari verneukt het maar dit keer komt het volledig door de coureurs zelf.

Een aantal reden vandaag wel echt als amateurs en bijna iedereen maakte aardig wat fouten. Vooral de (re)starts, elkaar ruimte geven en te laat remmen was echt een ding vandaag.

Hamilton, Tsunoda, Sargeant, Sainz en nog een paar reden anderen bijna of helemaal van de baan, als je als FIA daar niet harder op gaat zijn dan krijg je weer een herhaling van 2021 en 2022 waarbij zulke dingen onbestraft worden gelaten en je oneerlijke stewarding krijgt, en de teams hebben dat excuus dan ook.

Die van Hamilton bijv was imo op het randje, geen 5 seconden oid waard maar wel een waarschuwing (of black & white flag) dat dat niet compleet volgens de regels is. Die vlag is er precies voor die reden.

Door dat gezeik met agressief inhalen van Max en Hamilton in 2021 en afsnijden in de bocht is die regel dat je elkaar iig een autobreedte ruimte moet laten in een bocht ingesteld. Stel Max had het zelfde gedaan in de 2e bocht en Hamilton gaf geen ruimte zoals Max deed, dan had je de poppen weer aan het dansen en zaten ze beiden fout maar kreeg je het vingertje wijzen weer. Als je een ding niet bestraft gaan anderen het ook doen, zo werkt F1.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2023 13:10 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

FRArnold schreef:
Heb je zeker een punt, maar iedereen zag toch aankomen dat de 2de herstart een compleet drama zou worden met 16 opgepompte ego's in raketjes met zachte bandjes voor 2 rondes. Ik snap best dat het de sport is, maar een safety car lag hier meer voor de hand. Ook al is het dan een saai einde.


Ja op zich wel, maar er lag nog wel wat puin van Hulkenberg zijn auto op de baan, iemand gaf dat ook door op de radio (weet niet meer welke coureur). Hij raakte de muur met zijn band vooral maar het losgaan er van strooide iig een hoop bouten en moeren en een deel van zijn sidepod en vleugel over de baan.

Het lijkt misschien niet veel, maar een misplaatst stukje carbon, wat scherp is, kan in die snelle sector voor een puncture en een behoorlijke nare crash zorgen, zoals Max toen in Baku. Ze hebben die gok gewoon niet genomen denk ik, en daar valt prima wat voor te zeggen.

Het feit dat iedereen opeens als kamikazepiloten gaat rijden is niet de fout van de FIA verder. Daarom kreeg Sainz terecht die penalty en ook Sargeant gaat nog wel een gridstraf krijgen gok ik. Gasly was meer een racing incident die zijn schuld was door niet in de spiegels te kijken, maar Ocon kwam ook vanuit een niet verwachte hoek in een chaotisch moment.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2023 18:47 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
FRArnold schreef:
Heb je zeker een punt, maar iedereen zag toch aankomen dat de 2de herstart een compleet drama zou worden met 16 opgepompte ego's in raketjes met zachte bandjes voor 2 rondes. Ik snap best dat het de sport is, maar een safety car lag hier meer voor de hand. Ook al is het dan een saai einde.


Ja op zich wel, maar er lag nog wel wat puin van Hulkenberg zijn auto op de baan, iemand gaf dat ook door op de radio (weet niet meer welke coureur). Hij raakte de muur met zijn band vooral maar het losgaan er van strooide iig een hoop bouten en moeren en een deel van zijn sidepod en vleugel over de baan.

Het lijkt misschien niet veel, maar een misplaatst stukje carbon, wat scherp is, kan in die snelle sector voor een puncture en een behoorlijke nare crash zorgen, zoals Max toen in Baku. Ze hebben die gok gewoon niet genomen denk ik, en daar valt prima wat voor te zeggen.

Het feit dat iedereen opeens als kamikazepiloten gaat rijden is niet de fout van de FIA verder. Daarom kreeg Sainz terecht die penalty en ook Sargeant gaat nog wel een gridstraf krijgen gok ik. Gasly was meer een racing incident die zijn schuld was door niet in de spiegels te kijken, maar Ocon kwam ook vanuit een niet verwachte hoek in een chaotisch moment.


het was magnussen die stuk was
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2023 13:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Die sprin shootout... Waardeloos en geld verspilling
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2023 16:17 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Die sprin shootout... Waardeloos en geld verspilling


Beetje een waardeloos weekend tot nu toe inderdaad. De F2 was eigenlijk ook niet om aan te zien en de sprint ook. Het is een verschrikkelijk circuit om op te racen en de enigste spanning zijn de crashes omdat het gros van de coureurs full kamikaze gaat in die bochten terwijl de banden koud zijn.

Dat inclusief het feit dat dit circuit enorm smal is en je amper kan inhalen maakt dit gewoon een crashparadijs waarbij agressief rijden je dingen kan opleveren maar je beukt 90% van de keren gewoon iemand in de muur of in iemand.

Dat zag je bij George op Max en bij F2 is daardoor eigenlijk de helft van de grid niet gefinisht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2023 16:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Inderdaad exact wat je zegt, enige (verkeerde) spanning is eigenlijk in bocht 1, 2, 3. Het weekend laat zien dat dit een gevaarlijk circuit is in zijn huidige vorm, zeker als ze direct racen zonde enige vorm van trainingsessies. Het ging echt helemaal nergens over en begrijp echt niet dat FIA niet inziet dat dit gewoonweg onveilig is. Maar laten we vooral een sprint shootout toevoegen, iets wat gewoon een quali is en eigenlijk niets anders toevoegd dan een onveilige race, meer co2 uitstoot, geld verspilt en onnodig meer ongelukken veroorzaakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2023 08:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Die sprin shootout... Waardeloos en geld verspilling


Zeg dat wel zeg. Wat saai. In vervolg skip ik het gewoon wel. Al die sessies los van elkaar is me toch een partijtje tijdsverspilling.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2023 09:31 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ja en je weet nu dat je de gewone race ook niet hoeft te kijken want het is wel duidelijk wie er gaat winnen.

ik ga wel MotoGP kijken, daar gebeurt tenminste nog wat (en MotoGP op Jerez is gewoon heel vet om naar te kijken).
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2023 15:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Saaie race, ook Crofty vond dit een saaie race.

Maar wat gebeurde er daar in de laatste ronde met al die journalisten joh :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2023 15:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pohh 1 van de saaiste races sinds jaren dit. Maar goed, hoort er ook bij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2023 16:43 
 
Hardtraxx Veteran

Ben richting het eind denk 3x in slaap gevallen, niet best. Normaliter is het enkel voorin wat voorspelbaar, maar ook in het middenveld en in de achterhoede waren ditmaal weinig tot geen duels. Zonde, want Baku was de voorbije jaren vaak toch wel een spektakelstuk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2023 17:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Saaie race, De Vries kwam mooi naar voren (en ging het interessant maken) maar gooide het echt dom in het putje.

Hopelijk gaat die wat meer laten zien dan wat ie tot nu toe laat zien anders acht ik de kans nog aanwezig dat ie dit seizoen niet af gaat maken...
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2023 11:08 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Saaie race, komt vooral door de aanpassingen in de regulaties omtrent de auto en het feit dat er geen wind stond.

Baku blijft nou eenmaal een slecht circuit imo. Er zijn 3 inhaalpunten die alle drie alleen mogelijk zijn door DRS of wanneer de wind net goed staat. De spektakel die Baku biedt is puur en alleen omdat het het gevaarlijkste circuit van de kalender is.

Perez netjes gereden, wel een beetje in de schoot geworpen door de pitstop en het feit dat Max zijn auto niet aan de praat kreeg. Ik denk dat daar de zwakte van Max wel in ligt en dat hij daarom dit soort sprintweekends niks vindt, hij wil altijd veel FP's hebben om de auto naar wens af te stellen.

De Vries gaat het seizoen niet afmaken denk ik. Hij zit veel te ver van Tsunoda af en niet alleen elke race maar bijna elke sessie heeft hij wel een gemiddelde tot grote fout. Het is AT, dus je moet gewoon presteren. De enigste reden dat ik De Vries dit seizoen zie afmaken is omdat ze contractueel niemand daar voor een half jaar kunnen plaatsen. Iwasa of Lawson staan al klaar om die plek over te nemen, maar die hebben contracten in F2 en Super Formula.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2023 12:56 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ja die de Vries is voor mij echt een ouderwetse achterblijver naam geworden waarbij je als je geel ziet meteen verwacht dat hij het is en vaak is dat ook zo.

Ik vind het ook wel fijn dat Perez gewonnen heeft, dat houdt de strijd er nog wel een beetje in.
daarbij wil ik gewoon niet dat Verstappen wint want ik vind het een enorme eikel, liever had ik heel Red Bull niet zien winnen (want ook kut) maar het is nu eenmaal niet anders. Ik had veel liever Alonso (gewoon omdat het kan) of de Ferrari's of Mclarens ofzo zien winnen (en vechten voor de titel). Ik heb zelfs liever nog een Hamilton jaar (al zit ik daar ook niet op te wachten)

maar ja het is nu eenmaal niet anders dus ik hoop dat Perez het volhoudt dit jaar.

de Race was echt te saai voor woorden. Ik begin F1 steeds minder leuk te vinden helaas.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2023 13:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jeffreylp schreef:

Ik vind het ook wel fijn dat Perez gewonnen heeft, dat houdt de strijd er nog wel een beetje in.
daarbij wil ik gewoon niet dat Verstappen wint want ik vind het een enorme eikel, liever had ik heel Red Bull niet zien winnen (want ook kut) maar het is nu eenmaal niet anders. Ik had veel liever Alonso (gewoon omdat het kan) of de Ferrari's of Mclarens ofzo zien winnen (en vechten voor de titel). Ik heb zelfs liever nog een Hamilton jaar (al zit ik daar ook niet op te wachten)


Wat een onsamenhangend stukje kut tekst (ja echt)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2023 14:27 
 
Hardtraxx Veteran

Verdomme nou xd hoe zeg je dat je 11 bent zonder te zeggen dat je 11 bent
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2023 19:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jeffreylp schreef:
Ja die de Vries is voor mij echt een ouderwetse achterblijver naam geworden waarbij je als je geel ziet meteen verwacht dat hij het is en vaak is dat ook zo.

Ik vind het ook wel fijn dat Perez gewonnen heeft, dat houdt de strijd er nog wel een beetje in.
daarbij wil ik gewoon niet dat Verstappen wint want ik vind het een enorme eikel, liever had ik heel Red Bull niet zien winnen (want ook kut) maar het is nu eenmaal niet anders. Ik had veel liever Alonso (gewoon omdat het kan) of de Ferrari's of Mclarens ofzo zien winnen (en vechten voor de titel). Ik heb zelfs liever nog een Hamilton jaar (al zit ik daar ook niet op te wachten)

maar ja het is nu eenmaal niet anders dus ik hoop dat Perez het volhoudt dit jaar.

de Race was echt te saai voor woorden. Ik begin F1 steeds minder leuk te vinden helaas.


Haha, het is geen persoonlijkheidswedstrijd hoor. Gelukkig voor jou is Alonso wel een schatje xd

Broken Balance schreef:
De Vries gaat het seizoen niet afmaken denk ik. Hij zit veel te ver van Tsunoda af en niet alleen elke race maar bijna elke sessie heeft hij wel een gemiddelde tot grote fout. Het is AT, dus je moet gewoon presteren. De enigste reden dat ik De Vries dit seizoen zie afmaken is omdat ze contractueel niemand daar voor een half jaar kunnen plaatsen. Iwasa of Lawson staan al klaar om die plek over te nemen, maar die hebben contracten in F2 en Super Formula.


Pohh ja en hij stond er zo goed voor op die harde band. Zonde.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2023 19:49 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ErikZ schreef:
Verdomme nou xd hoe zeg je dat je 11 bent zonder te zeggen dat je 11 bent

11 is ff geleden.

daarbij waarom zou ik veel moeite doen voor dit half dode forum?
Vorige  1 ... 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92 ... 96  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic