Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91 ... 96  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2023 20:00 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Testdagen lijken echt nietszeggend te zijn. Red Bull lijkt consistent goed idd, Mercedes hadden wel wat issues. Ferrari lijkt precies het zelfde als eind vorig jaar. Williams, Alfa en Aston lijken allemaal goed. McLaren lijkt de grootste verliezer. Maar met testen is het eingelijk enorm nietszeggend want voor volgende race of binnen een paar races zijn die issues meestal al getackeled en kan je weer exact het zelfde seizoen hebben als vorig jaar.

Al, omdat vorig jaar gebleken is wat de beste optie is qua sidepods, vloeren en allemaal andere dingen, zal het grid wel dichter op elkaar zijn omdat iedereen een sterkere basis heeft.

Rickzel schreef:
Drive to Survive dat er weer aankomt, ja ja ik weet dat het allemaal neppe tv shit is, maar ik vind het heerlijk wegkijken.


Vandaag gekeken, het is beter dan vorig seizoen. Er is nog steeds drama maar het is eerlijker belicht en er zit minder nep spul tussen (manipulatie van audio/beelden). De Alpine vs Mclaren afleveringen waren de besten. De HAAS en Ferrari afleveringen waren ook goed. Die gaven daadwerkelijk extra inzicht, dingen die eerst alleen geruchten waren of zelfs nooit naar buiten waren gekomen.

De Red Bull afleveringen vond ik alsnog behoorlijk pretentieus en er werd echt achterlijk veel context weggelaten van beide kanten. De Mercedes aflevering was ook weer puur gejank, maar goed om te zien dat Toto wel een beetje op z'n plek werd gezet. De aflevering over Yuki was ook vrij nietszeggend.

De laatste aflevering is ook echt heel slecht. Het kampioenschap was al na 2 ronden in Abu Dhabi bepaald. Hamilton had een penalty dus zou al nooit hoog genoeg komen en Russel was niet eens dichtbij de Ferrari's. Ocon lag de hele race al dicht bij Norris en Ricciardo zat bijna de hele tijd buiten de punten dus dat verschil zouden ze nooit inhalen. Alleen Perez vs Leclerc deed er nog toe en dat lieten ze niet eens zien.

Daarnaast gaat Vettel weg, was er drama tussen Perez en Verstappen, Magnussen had pole, Latifi ging weg e.d. en dat werd allemaal weggelaten of net 3 seconden in beeld gebracht, zeer triest. Aston Martin, Williams en Alfa Romeo zijn het hele seizoen niet te zien. Toegegeven bij Alfa is niet veel gebeurd, maar Williams had het hele Latifi gebeuren en Aston Martin heeft ook zijn momenten gehad (al zullen ze Lance wel niet in een kwaad daglicht willen zetten). Het ergste was nog wel dat ze het hele afscheid in aflevering 10 om Ricciardo maken, niet om Vettel. Ricciardo is nog niet permanent weg, Vettel gaat definitief met pensioen en heeft veel meer bereikt en betekend voor F1.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2023 15:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja heb het ook in een rits afgekeken, vind het echt een heerlijke "docu". Merk nu wel inderdaad wat meer van de vernetflixing van sommige situaties omdat ik vorig seizoen voor het eerst een groot deel van de races gevolgd heb.

Maar als een nieuwe F1 fan weet het m'n hype voor dit nieuwe seizoen wel weer aan te wakkeren, denk dat dat ook het doel is van die hele netflix reeks.

Ga er dankzij die netflix docu nu wat meer in met een brede blik ook naar de andere teams en coureurs dan alleen "kijken wat onze nederlandse vriend er van bakt".
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2023 15:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
vernetflixing

Die houden we er in.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2023 15:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Ja heb het ook in een rits afgekeken, vind het echt een heerlijke "docu". Merk nu wel inderdaad wat meer van de vernetflixing van sommige situaties omdat ik vorig seizoen voor het eerst een groot deel van de races gevolgd heb.

Maar als een nieuwe F1 fan weet het m'n hype voor dit nieuwe seizoen wel weer aan te wakkeren, denk dat dat ook het doel is van die hele netflix reeks.

Ga er dankzij die netflix docu nu wat meer in met een brede blik ook naar de andere teams en coureurs dan alleen "kijken wat onze nederlandse vriend er van bakt".

HET IS MEER EEN DISCOVERY DOCU!!11
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2023 16:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Yuki krijgt zijn eigen (nietszeggende) aflevering (wauw wat geweldig je bent 11e geworden!!) en teams als Williams, Alfa Romeo en Aston Martin komen nauwelijks in beeld. :lol:

En zo'n groots afscheid als Ricciardo heeft nog nooit iemand gehad bij DTS, terwijl ie niet eens echt weg is (en dat ie reserve coureur wordt bij RB wordt niet eens verteld).

Minder fake drama dit jaar, maar er mist helaas ook wel veel.

Ik had nog wel wat (fake) drama verwacht over Verstappen/Perez maar ik heb zo'n vermoeden dat ze dat bewust niet gedaan hebben omdat ze dan weten dat ze Verstappen weer kwijt zijn voor DTS xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2023 17:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat Ricciardo 3e rijder zou worden was pas veel later bekend. Logisch dat ze dit niet in de serie hebben lijkt me :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2023 19:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

En niet iedereen wil zo uitgebreid mee doen met Netflix lijkt het me, dan moeten ze de drama zoeken bij de teams die ze all access geven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2023 20:05 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
En niet iedereen wil zo uitgebreid mee doen met Netflix lijkt het me, dan moeten ze de drama zoeken bij de teams die ze all access geven.


Behalve Sauber, hebben geloof ik alle teams en coureurs gewoon een contract met Netflix. Eerlijk gezegd gebeurt bij Sauber ook het minste in de laatste jaren, maar Aston (eerder als Racing Point) is al eens vrij groot in DTS geweest en Williams heeft ook vorig jaar gewoon een uitgebreide aflevering gehad.

Ik denk eerder dat het gewoon een slechte productie vanuit Netflix is (is wel steeds vaker het geval vanuit Netflix). F1 is niet de enigste sport (of onderwerp uberhaupt) waar Netflix snel geld uit wilt slaan. Er zijn meer series en docu's die de plank misslaan dan docu's die goed zijn vanuit Netflix zelf.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2023 20:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Een slechte productie zou ik het niet noemen. De serie is nogsteeds immens populair en kijkt goed weg en is gemaakt om de doelgroep te bereiken die weinig of niets van de sport weten.

Het verdraaid natuurlijk hier en daar wat beelden om en geluid om te dramatiseren en zal natuurlijk ook wat bekendere teams selecteren om daar de beelden en drama van te laten zien


Voor een volwaardig fan is er altijd wel wat te zeggen over deze serie en de inhoud.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2023 22:02 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Dat allemaal heeft er niks mee te maken. Overdramatisering is de hele kern van de serie en overdramatisering maakt geen slechte productie als je productie juist daar op teert.

Ze laten gewoon vrij belangrijke dingen weg, dingen ook de beginnende kijker verteld zou moeten worden, dingen die de beginnende kijker zouden herkennen (zoals Vettel met pensioen) en dingen waar juist een sterk verhaal uit te halen is. Ze worden niet verdraaid of versimpeld, gewoon weggelaten. Een deel wordt wss geveto'd zoals alle blunders van de FIA (waar je 3 afleveringen vol mee kan krijgen) en sommige gevoelige informatie dat nog van belang is in teams.

In die zin lijkt het meer gemaakt door iemand die zelf het seizoen niet echt heeft gevolgd, alleen de koppen van nieuwsberichten, maar het toch maakt omdat ze weten dat het merk toch wel kijkers brengt. M'n vader kijkt die wielren en golf variant van DTS ook en daar is het het zelfde verhaal.

Buiten dit, geldt dit bijvoorbeeld ook verfilmingen of remakes van bijv bekende series, games of anime's. Netflix heeft een groot repertoire aan dingen daarin die ze veel te gehaast hebben gemaakt of de compleet de plank misslaan. Maar het krijgt die initiële aandacht omdat het gelinkt is aan een bekende titel/naam/merk en zijn geflopt.

In die zin bedoel ik dat het een slechte productie is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2023 09:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
M'n vader kijkt die wielren en golf variant van DTS ook en daar is het het zelfde verhaal.

Die bestaat nog niet, vlak voor de Tour de France komen waarschijnlijk de eerste afleveringen online. Daar kijk ik dan weer naar uit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2023 10:32 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Chroman schreef:
Broken Balance schreef:
M'n vader kijkt die wielren en golf variant van DTS ook en daar is het het zelfde verhaal.

Die bestaat nog niet, vlak voor de Tour de France komen waarschijnlijk de eerste afleveringen online. Daar kijk ik dan weer naar uit.


Klopt, heb de verkeerde, ik bedoel die van Tennis.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2023 15:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat was Max weer een klasse apart en Red Bull lijkt het weer goed op orde te hebben. Hopelijk wel een spannender seizoen dan dit...

Verder erg leuk voor Alonso, wat een baas. :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2023 16:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Alonso had leuke acties. De race was verder wel wat saai.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2023 17:06 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Saaie race inderdaad, Alonso bracht het enigste vermaak, goede acties van hem vooral de move op Hamilton. Je zag de gretigheid toen hij aan het vechten was met Hamilton, Russell en Sainz, wat op momenten wel bijna tot een crash leed. Stroll moet ik nog zien, hij had wat blunders maar reed wel op een redelijk verwachte plek. Hij had natuurlijk dat probleem met z'n hand, hij remde vaak veel te diep en laat en ging wijd maar ik weet niet hoeveel zijn hand daar mee te maken heeft.

Williams viel me mee, goede prestatie. Eveneens Bottas en Gasly, goed gereden. Typisch dat een Hulkenberg in een HAAS eerst goed er voor staat en vervolgens terug valt door een kapotte wing endplate.

Mclaren mag zich schamen en Ferrari doet ook weer Ferrari dingen, lijkt alsof er niks veranderd is. Ocon en Alpine verneukten het ook mooi voor hunzelf, dat wordt nog interessant als Gasly hem weg gaat rijden.

Moet zeggen dat ik wel iets beter had verwacht van Nyck. Hij schijnt zo hands-on bij het team te zitten en er voor te gaan. En dan vervolgens rijdt iedereen je er uit terwijl je teammaat, die ook niet van het beste hout is gesneden, je compleet zoek rijdt. Toegegeven, ze hadden hem moeten pitten bij de VSC, maar ook toen reed hij al niet op een beste plek.

Iedereen die achter Nyck finishte had een issue met de auto of werd tactisch gepit op het laatst (Zhou) dus dat is niet een heel goed teken gezien de verliezer in dat team mogelijk volgend jaar er uit ligt als een andere RB junior het goed doet (Hauger, Iwasa en Maloney zijn al op weg).

Ik hoop wel dat het seizoen iets spannender wordt dan een complete Max dominantie. Al is dit meer het seizoen van de contracten en team battles. Dit seizoen komen veel contracten ten einde en hebben veel contracten nog een jaar te gaan. Dus veel coureurs staan op scherp.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2023 18:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Voor de winst was het natuurlijk saai. Maar voor de rest was het een prima vermakelijke race. Vooral Alonso ja. Leuk om te zien. Ik hoop ook echt dat RB niet zo dominant blijft, maar vrees het ergste. Maar ik denk dat F1.5 ook vermakelijk zal zijn om te volgen. Vooral Ferrari vs AM vs Mercedes.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2023 12:07 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
hij remde vaak veel te diep en laat en ging wijd maar ik weet niet hoeveel zijn hand daar mee te maken heeft.


Stroll had ook last van een gebroken teen. Ik kan mij wel voorstellen dat dat het remmen lastiger maakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2023 02:09 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Saaie race, vooral vol met FIA blunders.

Perez perfect gereden, Max ook een zeer goede inhaalrace die een beetje geholpen werd door een onnodige safetycar. En toen Max op 2 was kwamen de verwachte (en terechte) teamorders en was de race klaar.

Echt racen was het niet, die overspeed van die Red Bull met DRS is absurd, deed haast denken aan de 2016 Mercedes. Met deze Red Bull kunnen ze oprecht wel een gooi doen naar top 5 meest dominante auto's.

Goede race weer van Alonso. De Vries zit volgend jaar niet meer in F1. Weer een Ferrari blunder omtrent Leclerc die hem een positie kostte, het is onderhand echt komisch. Dat team gaat dit jaar nog uit elkaar vallen gezien de contracten van Sainz en Leclerc beiden ten einde lopen in 2024 en sommige kopstukken al de uitgang zoeken. Mclaren blundert weer en is erger dan Ferrari, doet mee om de laatste plaats en gaan zo Norris kwijt raken. Williams ongelukkig en de rest was niet opmerkelijk te noemen.

De FIA is ook lekker bezig. Ocon krijgt een bak met penalties in Bahrain en vervolgens lijken ze Alonso de zelfde te geven voor het zelfde. Dat is prima, maar bij Ocon deden ze het binnen 2 ronden van de fout.
Bij Alonso was het 32 ronden plus de hele podium ceremonie om die beslissing te nemen.
Het leek haast alsof ze Alonso expres daar wouden hebben met Aston vanwege de Saudische sponsoren.

Vervolgens is dus net de beslissing omgekeerd omdat Aston bewijs heeft aangeleverd dat (buiten die keer van Ocon) engineers wel gewoon de auto aanraken (ook met de jack) en geen penals kregen terwijl het wel in de regels stond. Dus Alonso is alsnog 3e maar nu blijkt dat Ocon dus genaaid is in race 1 doordat de FIA zijn eigen regels niet consistent toepast.

En dat is nog buiten de onnodige safetycar die bij Lance Stroll kwam. De auto stond al in een runoff, veilig. Dat was gewoon een double yellow of op z'n meest een virtual safety car. Ze zeiden dat de GPS aangaf dat hij on track stond maar die safetycar kwam pas een paar minuten nadat Lance daar stond, bij eerdere races is de feedback van de stewards die er bij staan doorslaggevend geweest. En nu is daar dus niet naar geluisterd terwijl die lang en breed al bij Lance z'n auto stonden. Wisten ze geen antwoord op. Het is race 2 en de FIA heeft dus al 2x een race verneukt voor minstens een persoon.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2023 10:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nu is het ook wel deels de verantwoordelijkheid van het team om de regel in kwestie te nemen natuurlijk. Aston is direct in hoger beroep gegaan, iets waar ik bij alpine weinig beweging zag op moment suprême. Wel zuur natuurlijk, absoluut.

De rest van je verhaal helemaal mee eens, wat een gestuntel weer. Moet wel zeggen dat Aston Martin ook echt wel aan het vliegen is met die auto :lol: het is bizar wat een sprongen dat team heeft gemaakt in een korte tijd :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2023 10:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Saaie race, vooral vol met FIA blunders.

Perez perfect gereden, Max ook een zeer goede inhaalrace die een beetje geholpen werd door een onnodige safetycar. En toen Max op 2 was kwamen de verwachte (en terechte) teamorders en was de race klaar.

Echt racen was het niet, die overspeed van die Red Bull met DRS is absurd, deed haast denken aan de 2016 Mercedes. Met deze Red Bull kunnen ze oprecht wel een gooi doen naar top 5 meest dominante auto's.

Goede race weer van Alonso. De Vries zit volgend jaar niet meer in F1. Weer een Ferrari blunder omtrent Leclerc die hem een positie kostte, het is onderhand echt komisch. Dat team gaat dit jaar nog uit elkaar vallen gezien de contracten van Sainz en Leclerc beiden ten einde lopen in 2024 en sommige kopstukken al de uitgang zoeken. Mclaren blundert weer en is erger dan Ferrari, doet mee om de laatste plaats en gaan zo Norris kwijt raken. Williams ongelukkig en de rest was niet opmerkelijk te noemen.

De FIA is ook lekker bezig. Ocon krijgt een bak met penalties in Bahrain en vervolgens lijken ze Alonso de zelfde te geven voor het zelfde. Dat is prima, maar bij Ocon deden ze het binnen 2 ronden van de fout.
Bij Alonso was het 32 ronden plus de hele podium ceremonie om die beslissing te nemen.
Het leek haast alsof ze Alonso expres daar wouden hebben met Aston vanwege de Saudische sponsoren.

Vervolgens is dus net de beslissing omgekeerd omdat Aston bewijs heeft aangeleverd dat (buiten die keer van Ocon) engineers wel gewoon de auto aanraken (ook met de jack) en geen penals kregen terwijl het wel in de regels stond. Dus Alonso is alsnog 3e maar nu blijkt dat Ocon dus genaaid is in race 1 doordat de FIA zijn eigen regels niet consistent toepast.

En dat is nog buiten de onnodige safetycar die bij Lance Stroll kwam. De auto stond al in een runoff, veilig. Dat was gewoon een double yellow of op z'n meest een virtual safety car. Ze zeiden dat de GPS aangaf dat hij on track stond maar die safetycar kwam pas een paar minuten nadat Lance daar stond, bij eerdere races is de feedback van de stewards die er bij staan doorslaggevend geweest. En nu is daar dus niet naar geluisterd terwijl die lang en breed al bij Lance z'n auto stonden. Wisten ze geen antwoord op. Het is race 2 en de FIA heeft dus al 2x een race verneukt voor minstens een persoon.


Eens met deze man, wat slaat de FIA al weer een flaters.

Ongekend hoe dominant de RB auto is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2023 13:36 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Nu is het ook wel deels de verantwoordelijkheid van het team om de regel in kwestie te nemen natuurlijk. Aston is direct in hoger beroep gegaan, iets waar ik bij alpine weinig beweging zag op moment suprême. Wel zuur natuurlijk, absoluut.


Niet echt, het is de verantwoordelijkheid van de FIA om er voor te zorgen dat de regels worden nageleefd en ook consistent worden nageleefd, iets wat ze sinds de dood van Charlie Whiting niet meer doen. Het is niet aan de teams om de FIA te controleren of ze wel de regels goed uitvoeren, daar is de FIA zelf voor.

Als je een scheidsrechter telkens zelf moet corrigeren op de regels, wat is het nut van die scheidsrechter dan.

Als de regels zo dubbelzijdig en vaag zijn dat teams met eigen interpretaties telkens succesvol twists er aan kunnen geven om er onderuit te komen, wat is het nut van de regel dan.

Dit is 100% de FIA zijn schuld en verantwoordelijkheid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2023 14:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Je zegt het al zelf, "verantwoordelijkheid van de FIA om er voor te zorgen dat de regels worden nageleefd en ook consistent worden nageleefd, ". Dit gebeurt dus niet en dat weten de teams dondersgoed. Dus dan draag je als team zelf de verantwoordelijkheid om hier dus werk van te maken omdat Fia niet consequent is.

Zo denk ik dan tenminste.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2023 14:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De cirkel is weer rond. Het probleem is dus dat de FIA haar verantwoordelijkheden niet of op een verkeerde manier neemt. Dat een team hier op in speelt, is geen verantwoordelijkheid nemen maar gebruik maken van de incompetentie van de FIA.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2023 15:12 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Je zegt het al zelf, "verantwoordelijkheid van de FIA om er voor te zorgen dat de regels worden nageleefd en ook consistent worden nageleefd, ". Dit gebeurt dus niet en dat weten de teams dondersgoed. Dus dan draag je als team zelf de verantwoordelijkheid om hier dus werk van te maken omdat Fia niet consequent is.

Zo denk ik dan tenminste.


Dus als iemand fouten maakt is het jouw verantwoordelijkheid om die fouten op te vangen?

Het is de verantwoordelijkheid van de FIA om de regels goed na te leven en de teams ze goed na te leven. Niet van teams, zo simpel is het. Als ze het niet doen is het aan de FIA om de fouten te corrigeren, niet de teams. Als het blijft doorgaan, dan is het een simpel geval van de FIA opheffen voor F1 (en daar zijn oprecht plannen voor).

Als je onterecht beoordeeld wordt, dan moet je daar wat van zeggen inderdaad. Maar Aston werd niet onterecht beoordeeld. Zij hebben de regels overtreden maar omdat ze hebben kunnen aantonen dat de FIA hun regels niet consistent naleven kwamen ze er onderuit. Alpine deed juist het correcte door dit niet aan te klagen gezien ze wel de regels overtraden.

Dan kan je niet van Alpine vragen om in de geschiedenis van dit soort penalties te duiken om te zien of ze dit ongedaan kunnen maken. Ze volgden de regels gewoon en daarnaast was het kwaad al geschied doordat hij in het begin van de race de penalties kreeg. Dus ondanks protest kan er niks ongedaan worden gemaakt aan de laatste plek van Ocon. Alonso was retroactief, Ocon was in het moment, wat al weer door een blunder van de FIA was.

Dus dat de teams verantwoordelijk zijn gaat in dit geval niet op, zoals Niels zegt, ze komen onder de regels overtreden uit door incompetentie van de FIA.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mrt 2023 03:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Leuk dat we iig nog over de FIA kunnen praten. Dit gaat gewoon een saai seizoen als t gaat om de top, simple as that. Het is te hopen dat Aston Martin en Ferrari harde stappen gaan maken om iig t/m 2025 een rol van betekenis te spelen. Geef mij de battle Max > Leclerc maar ipv met Perez. En zet Norris volgend jaar in die bull. Doet pijn aan je ogen die McLaren.
Vorige  1 ... 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91 ... 96  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic