Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90 ... 96  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2023 17:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het is dat ik aan het werk ben anders had ik m'n tijd terug gewild.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2023 00:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Had wel eens een nieuw design willen zien, boring
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2023 01:04 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Was te verwachten, Red Bull heeft nou eenmaal, net als Ferrari, een vaste branding om aan te voldoen. Al kan Ferrari alsnog veel mooiere liveries maken.

Het feit dat Red Bull trouwens Honda laat vallen en verder gaat met Ford vind ik vreemd.

Ford is enorm succesvol geweest, in de jaren 70 en 80. Hun stint in de 00's met oa Jaguar was niet bijzonder en hun laatste stint van 2010 tot 2013 was zo slecht dat alle teams die hun motor hadden pal onderaan stonden.

Zeker gezien hun succes altijd met Cosworth is geweest, die er nu niet meer zijn, is het een vreemde beslissing. Uiteindelijk blijft het een Red Bull motor met Ford ondersteuning, net als nu met Honda, maar waarom zou je van Honda af willen.

Vooral gezien Ford nul ervaring in het hybride tijdperk hebben en Honda dit wel heeft plus bewezen goede motoren kan maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2023 01:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Was het niet andersom? Dat Red Bull Powertrain de unit levert aan Alpha Tauri en Ford voor 2026. Heb nergens gelezen dat Red Bull alsnog afstand doet van Honda maar dat ze de samenwerking blijven vorderen terwijl RB zijn eigen shit gaat maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2023 13:24 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Was het niet andersom? Dat Red Bull Powertrain de unit levert aan Alpha Tauri en Ford voor 2026. Heb nergens gelezen dat Red Bull alsnog afstand doet van Honda maar dat ze de samenwerking blijven vorderen terwijl RB zijn eigen shit gaat maken.


https://www.motorsport.com/f1/news/ford ... /10427698/

Nee, zoals je kan lezen hier neemt Ford de rol van Honda compleet over voor beide teams, het is nu RB Powertrains powered by Honda en dat gaat naar RB Powertrains powered by Ford.

Ik ben benieuwd, de laatste keren dat ze dachten "laten we een comeback maken" bij Ford zijn ze meteen weer pleiten gegaan toen het bleek dat het veel kost en het toch moeilijker is dan het lijkt om een goede motor te bouwen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2023 12:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik hoop/verwacht dat Red Bull zelf de meeste kennis en kunde in eigen huis heeft en dat Ford er dan inderdaad bij komt voor de ondersteuning (op bepaalde vlakken). Aangezien Honda eigenlijk zou stoppen en ze nu ook alleen nog maar ondersteuning bieden, neem ik aan dat Red Bull daar al op voorgesorteerd had om het zelf te kunnen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2023 12:50 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

THArdstyler schreef:
Ik hoop/verwacht dat Red Bull zelf de meeste kennis en kunde in eigen huis heeft en dat Ford er dan inderdaad bij komt voor de ondersteuning (op bepaalde vlakken). Aangezien Honda eigenlijk zou stoppen en ze nu ook alleen nog maar ondersteuning bieden, neem ik aan dat Red Bull daar al op voorgesorteerd had om het zelf te kunnen.


Dat sowieso maar dat Honda zou stoppen waren ze dus alweer van teruggekrabbeld. Ze wouden motoren leveren of helpen voor 2026. Dus of ze zijn weer van gedachten veranderd of Red Bull ziet iets in Ford wat Honda niet heeft of Honda gaat motoren voor andere teams leveren in 2026.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2023 13:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
THArdstyler schreef:
Ik hoop/verwacht dat Red Bull zelf de meeste kennis en kunde in eigen huis heeft en dat Ford er dan inderdaad bij komt voor de ondersteuning (op bepaalde vlakken). Aangezien Honda eigenlijk zou stoppen en ze nu ook alleen nog maar ondersteuning bieden, neem ik aan dat Red Bull daar al op voorgesorteerd had om het zelf te kunnen.


Dat sowieso maar dat Honda zou stoppen waren ze dus alweer van teruggekrabbeld. Ze wouden motoren leveren of helpen voor 2026. Dus of ze zijn weer van gedachten veranderd of Red Bull ziet iets in Ford wat Honda niet heeft of Honda gaat motoren voor andere teams leveren in 2026.


Dat had grotendeels met de Covid periode te maken. Het zou te duur zijn voor dit Honda tak en de automarkt lag ook stil waardoor de hooftak verlies leed en besloten ze dus het bij het korte eind te pakken (oude CEO). Maargoed, de beslissing die ze in 2020 hebben genomen ziet er nu een beetje vaag en dwaas uit, erg kortzichtig ook en nu proberen ze de afgelopen 18 maanden langzaam de exitstrategie ongedaan te maken.

Want toen de automarkt en ook de F1 in combinatie met RB haar successen weer op gang kwam krabbelde ze terug en verlengde ze stilletjes toch de samenwerking.

Honda's gebrek aan langetermijnplanning en vaag leiderschap is altijd al een groot hekelpunt geweest xd
Ben benieuwd wat ze vanaf 2026 nou echt gaan doen. Hoorde namelijk ook wat geruchten dat zij een samenwerking aan gaan met één van de mid- teams.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2023 14:00 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Dat had grotendeels met de Covid periode te maken. Het zou te duur zijn voor dit Honda tak en de automarkt lag ook stil waardoor de hooftak verlies leed en besloten ze dus het bij het korte eind te pakken (oude CEO). Maargoed, de beslissing die ze in 2020 hebben genomen ziet er nu een beetje vaag en dwaas uit, erg kortzichtig ook en nu proberen ze de afgelopen 18 maanden langzaam de exitstrategie ongedaan te maken.

Want toen de automarkt en ook de F1 in combinatie met RB haar successen weer op gang kwam krabbelde ze terug en verlengde ze stilletjes toch de samenwerking.

Honda's gebrek aan langetermijnplanning en vaag leiderschap is altijd al een groot hekelpunt geweest xd
Ben benieuwd wat ze vanaf 2026 nou echt gaan doen. Hoorde namelijk ook wat geruchten dat zij een samenwerking aan gaan met één van de mid- teams.


Niet helemaal, dat het allemaal te duur was was vooral de reden in 2008, tijdens de financiele crisis. Toen stopten ze en werd het Brawn en daarna Mercedes. Ook in 2018 bij Mclaren kapte ze vooral omdat de successen uitbleven, de motor was best ingenieus maar werkte gewoon niet en er was heel veel politiek geneuzel bij Mclaren:

https://the-race.com/formula-1/the-mcla ... l-failure/

De grootste reden dat ze niet doorgingen in 2020 was omdat ze volledig op elektrisch en duurzame brandstoffen gingen focussen en dat F1 met hun uitstoot niet bij de visie lag van het bedrijf. Ze willen meer naar WEC gaan, E LMP e.d.

In 2022 zouden ze dat weer doen, maar ze zijn uiteindelijk overgegaan naar RB Powertrains powered by Honda. De enigste reden dat ze dus bleven in 2022 was omdat F1 dus overgaat naar Co2 neutrale brandstof en nieuwe motoren en ze zo geen directe producent waren, maar die ambitie hebben ze dus wel in 2026 weer.

Financieen hebben er vast ook aan bijgedragen maar Covid heeft niet zo veel te maken gehad met wat ze deden.

En het leiderschapsprobleem is vooral dat de chief racing/f1 van Honda compleet een andere visie heeft dan de CEO van Honda zelf.

Ik zie Honda inderdaad wel de samenwerking aangaan met bijvoorbeeld een Williams of Mclaren (nu er nieuw leiderschap zit), beide teams hebben grote successen gehad samen met Honda. HAAS of Aston Martin zou kunnen maar die zitten geloof ik dieper in deals met Ferrari en Aston Martin respectievelijk, zij krijgen buiten de motor ook onderdelen namelijk.

Of natuurlijk een nieuw team gezien er vanaf 2025 twee posities (4 gridslots) open komen voor nieuwe teams. De meeste andere teams zijn wel voorzien vanaf 2026 omdat het fabrieksteams of zusterteams zijn (2x RB Powertrains, 1x Ferrari, 1x Audi, 1x Mercedes, 1x Renault)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2023 12:24 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Liveries tot nu toe:

Alfa Romeo Sauber
Afbeelding

Alpha Tauri
Afbeelding

Aston Martin
Afbeelding

Ferrari
Afbeelding

HAAS
Afbeelding

Mclaren
Afbeelding

Mercedes
Afbeelding

Red Bull
Afbeelding

Williams
Afbeelding

Red Bull als verwacht, ik vind die HAAS best prima niet bijzonder, zelfde voor Williams. Die Alfa Romeo is echter een van de vetste liveries die ik in jaren heb gezien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2023 14:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Die Alfa Romeo is echter een van de vetste liveries die ik in jaren heb gezien.

Eens boss. Al had ik 'm denk ik nog wel wat vetter gevonden als het rood wat meer over zou lopen in het zwart.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2023 14:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Alfa Romeo Sauber

:surrender:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2023 00:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vind het persoonlijk jammer dat het wit vervangen is door het zwart.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2023 14:48 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Ben Sulayem stapt terug van de dagelijkse taken als FIA President en Nikolas Tombazis gaat die taken overnemen.

https://www.motorsport.com/f1/news/fia- ... /10429518/

Beter ook wel, die gast heeft best wat betekend voor F1 racen in het midden oosten en is ook wel een racer in hart en nieren maar die kerel is een enorm slechte president, erkent fouten niet en implementeert de afgesproken veranderingen niet goed en zijn geschiedenis is ook niet heel best. Zeker nu er steeds meer kritiek komt vanwege politieke statements die worden verbannen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2023 21:53 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Post met alle liveries bijgewerkt.

Aston is niks veranderd maar nog steeds mooi
Alpha Tauri is echt vele malen lelijker geworden
Mclaren is er ook op achteruit gegaan

Met de liveries van Alpine (lelijk) en Ferrari (mooi) die sowieso het zelfde zullen blijven is het kijken naar Mercedes. Maar qua liveries is eigenlijk alleen de Alfa Romeo echt tof geworden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2023 22:25 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Alfa erg mooi inderdaad. Haas ook wel tof. Rest karig
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 feb 2023 11:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Alfa Romeo heeft wel nog een toffe livery, maar vond het rood met wit toch meer eigen dan dit rood zwart wat redelijk overeen komt met de huidige kleuren van Ferrari. Alhoewel Ferrari voor dit jaar wel een iets fellere kleur rood heeft gekozen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 feb 2023 12:47 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Mercedes en Ferrari toegevoegd. Beiden wel vet, niet bijzonder, maar wel mooi.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 feb 2023 14:29 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Iedereen is wel op de donkere tour dit jaar. Vind de Mercedes wel vet, had nooit zo veel met dat zilver.

Williams blijf ik de mooiste vinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 feb 2023 15:17 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Pommer schreef:
Iedereen is wel op de donkere tour dit jaar. Vind de Mercedes wel vet, had nooit zo veel met dat zilver.

Williams blijf ik de mooiste vinden.


Een simpele reden, gewichtsbesparing op verf. Zolang je je sponsoren met een gewenste kleur kwijt kan is de rest zwart/carbon maken voor gewichtsbesparing natuurlijk een veel hogere prioriteit dan er leuk uit zien. Het is een ding waar ze vorig seizoen al mee bezig waren toen ze door hadden dat de auto's te zwaar waren.

Sommige auto's zoals Red Bull gebruiken matte verf en dat is een stuk lichter dan de verf die ze gewoonlijks gebruiken, daarom zie je het niet overal maar wel bijna overal.

Daarom zie je meer zwart en carbon en dat blijft ook wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2023 11:00 
 
Hardtraxx Veteran

Pommer schreef:
Iedereen is wel op de donkere tour dit jaar. Vind de Mercedes wel vet, had nooit zo veel met dat zilver.

Williams blijf ik de mooiste vinden.


Mooie kleur blauw ja, wat dieper lijkt het dan vorig seizoen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2023 11:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Eindelijk weer een beetje F1 gluren ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2023 11:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

THArdstyler schreef:
Eindelijk weer een beetje F1 gluren ^^

Heb dit inderdaad gemist ja!
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2023 17:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Drive to Survive dat er weer aankomt, ja ja ik weet dat het allemaal neppe tv shit is, maar ik vind het heerlijk wegkijken.

Daarnaast ga ik voor het eerst een seizoen van begin tot eind volgen. :D Daar kijk ik ook oprecht naar uit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2023 12:13 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ondanks dat Drive To Survive inderdaad gedramatiseerd is, kijkt het verdomd lekker weg en is het een heerlijke voorbereiding op het nieuwe seizoen.

Heb de testdagen niet echt gevolgd helaas. Ik las wel dat Red Bull weer sterk oogt.
Vorige  1 ... 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90 ... 96  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic