Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 82, 83, 84, 85, 86  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2022 14:55 

Hardtraxx Addict

Broken Balance schreef:
Ik weet het niet, dat zou ook nogal niet als Max zijn om daar nog een grudge aan vast te houden.

wat een lachertje deze opmerking
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2022 14:57 

Hardtraxx Veteran

Storm in een glas water. Tegenwoordig moet alles lief en aardig zijn en anders is het cancel. Geloof er niks van dat Max geen redenen had om dit te doen. Als hij overigens zegt dat hij volgende week Checo WEL wil helpen was gisteren duidelijk een afrekening.

Inhaalactie op Hamilton was overhaast en onnodig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2022 15:09 

Kraak... Piep...

pim__ schreef:
Broken Balance schreef:
Ik weet het niet, dat zou ook nogal niet als Max zijn om daar nog een grudge aan vast te houden.

wat een lachertje deze opmerking

Noem een instantie waar Max wraak nam of openbaar wrok koesterde op iemand voorbij het raceweekend zelf dan. Zelfs bij Ocon en Vettel in 2018, toen was het de volgende race wel weer prima. De tijd dat Max echt als een mongool reed.

Dat hij tijdens de race zelf dat heeft omdat hij boos wordt klopt, geeft hij zelf ook toe, maar verder dan dat echt niet.

Die hele theorie over Monaco komt van twee van de grootste Max fanaten die de Nederlandse journalistiek heeft waarvan een wellicht wel de grootste clown is. Daarnaast is het wellicht wel de 100000 keer dat iemand die beschuldiging omtrent Monaco krijgt. Moet hij ook nog 2x wraak op Leclerc gaan nemen dan voor Baku en Monaco 2021?

Een meer voor de hand liggende reden is dat Red Bull Max op meerdere punten dit weekend heeft genaaid met slechte pitstops en vage tactiek. Vervolgens is hij nog een keer genaaid door de FIA door de beslissing omtrent Hamilton, wat een racing incident was. Daarnaast heeft Perez bij de restarts Max vaak onnodig in de weg gezeten waardoor hij andere mensen doorliet maar Max ophield.

Je weet en ziet hoe Max is als hij buiten zijn eigen macht uit een race of winst wordt genaaid, kwam bij COTA en Singapore nog uitgebreid weer naar voren. Dus het is veel voor de hand liggender dat dit het geval was.

FRArnold schreef:
Storm in een glas water. Tegenwoordig moet alles lief en aardig zijn en anders is het cancel. Geloof er niks van dat Max geen redenen had om dit te doen. Als hij overigens zegt dat hij volgende week Checo WEL wil helpen was gisteren duidelijk een afrekening.

Maakt niet uit wat Max voor redenen heeft, teamorders zijn teamorders en die heb je op te volgen. Hij heeft geen schuld die hij bij Perez moet inlossen, maar Perez heeft altijd netjes teamorders opgevolgd ten koste van zichzelf omdat Max er terecht voorbij moest of voor het kampioenschap reed. Nu Perez ergens voor rijdt en Max niet heeft Max evengoed te luisteren naar de zelfde teamorders.

Hij rijdt in dienst van Red Bull, niet andersom. Dat Perez wel netjes doet wat hem gevraagd wordt ten koste van hemzelf en Max niet geeft Perez compleet het recht om te zeggen dat hij teleurgesteld in hem is na alles wat hij heeft gedaan.

Hoewel dit wel een situatie is die Marko en Horner zelf hebben gecreëerd. Linksom of rechtsom zit Max in de fout. En dit is door toedoen van slecht management van Red Bull en ik gok ook een goed deel door Jos. Red Bull had hem al eerder op het matje hadden moeten roepen, ze wisten er van anders had Max niet gezegd "I told you guys already".

Het is ook niet de eerste keer dat er bij Red Bull een conflict tussen coureurs spectaculair tot uitting komt door slecht management van ze. Was bij Max & Ricciardo, Gasly & Max, Vettel & Ricciardo en Vettel & Webber net zo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2022 15:45 

Hardtraxx Veteran

FRArnold schreef:

Broken Balance schreef:
Maakt niet uit wat Max voor redenen heeft, teamorders zijn teamorders en die heb je op te volgen. Hij heeft geen schuld die hij bij Perez moet inlossen. Maar hij heeft altijd netjes teamorders opgevolgd ten koste van zichzelf omdat Max er terecht voorbij moest of voor het kampioenschap reed. Nu Perez ergens voor rijdt en Max niet heeft Max evengoed te luisteren naar de zelfde teamorders.

Hij rijdt in dienst van Red Bull, niet andersom. Dat Perez wel netjes doet wat hem gevraagd wordt ten koste van hemzelf en Max niet geeft Perez compleet het recht om te zeggen dat hij teleurgesteld in hem is na alles wat hij heeft gedaan.

Hoewel dit wel een situatie is die Marko en Horner zelf hebben gecreëerd. Linksom of rechtsom zit Max in de fout. En dit is door toedoen van slecht management van Red Bull en ik gok ook een goed deel door Jos. Red Bull had hem al eerder op het matje hadden moeten roepen, ze wisten er van anders had Max niet gezegd "I told you guys already".

Hij had duidelijk een meningsverschil met het team en negeerde daarom ook de order. Dat is toch allemaal niet zo belangrijk? Dat is fout, en dan? Hij krijgt een bek van Helmut en hup, door naar Abu Dhabi. Misschien heeft Checo Kelly wel in de billetjes geknepen.

Leclerc verdient naar mijn mening overigens gewoon die 2de plek. Hij en Max crashen en eindigen boven Perez. Mag je toch ook afvragen wat je aan het doen bent...
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2022 15:49 

Hardtraxx Veteran

Max, akelige gozer. Jammer. Die gun je nog wel een enkeltje vangrail als hij zich zo gaat gedragen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2022 17:52 

Kraak... Piep...

FRArnold schreef:
Hij had duidelijk een meningsverschil met het team en negeerde daarom ook de order. Dat is toch allemaal niet zo belangrijk? Dat is fout, en dan? Hij krijgt een bek van Helmut en hup, door naar Abu Dhabi.

Op zich wel, je hebt als coureur gewoon naar het team te luisteren. En gezien hoe Marko en Horner hem alleen maar ophemelen en in bescherming nemen de hele tijd, maak je juist een precedent dat je #1 coureur maar kan doen en laten wat hij wilt.

Ik betwijfel sterk dat hij een reprimande krijgt. Red Bull staat bekend om echt zwak persoon en teammanagement te hebben. Die onderdrukken de boel gewoon tot het zoals nu tot een kookpunt komt.

Als je Perez na alles wat hij doet, en hij doet veel want er zijn weinig coureurs die zo goed het teamspel spelen als Perez in de top en subtop, alsnog zo wegzet, kan je teamwerk volgend jaar vergeten. En Verstappen, Marko en Horner hebben dan geen geloofwaardigheid of recht van spreken om daar wat van te zeggen.

Daarnaast heeft het consequenties voor sponsoren en het imago van je coureurs. En dat is wel iets wat Red Bull enorm aangaat. Zij geven geen reet om de constructors zolang ze de driver championship maar winnen, dat omdat ze daarmee de meeste portret rechten, sponsoren en winsten buiten de baan binnen hengelen.

FRArnold schreef:
Leclerc verdient naar mijn mening overigens gewoon die 2de plek. Hij en Max crashen en eindigen boven Perez. Mag je toch ook afvragen wat je aan het doen bent...

Deels eens. Als je over het geheel kijkt dan waren Leclerc en Sainz dit seizoen sneller. De races waar ze niet door tactiek, technische issues of door een andere coureur uit de race zijn getikt, waren ze sneller.

Ze zijn beiden twee keer door eigen toedoen gespind/gecrashed en Sainz is nog een keer wijd gegaan door een tailwind. Perez heeft echter nul crashes gehad, alle DNF's (3) kwamen door technische issues en wederom George Russel.

Perez is in dat opzich wel veel consistenter geweest dan de Ferrari coureurs, die veel meer zelf fouten hebben gemaakt. En in Leclerc zijn geval is zijn grootste valkuil dat hij de tactiek niet naar zich toe trekt, niet meedenkt of zelf zich hard maakt voor bepaalde beslissingen. Dit zijn dingen die Max, Sainz, Russel, en Hamilton en Perez in mindere mate, wel doen. Je ziet wat er gebeurt als je het wel doet bij een Sainz, die is op tactiek veel minder genaaid dan Leclerc.

Maar je kan er niet omheen dat punten in dit geval niet alles zeggen (ook bij Alonso vs Ocon en Hamilton vs Russell of Schumacher). Als je kijkt waar de Ferrari's staan als ze een normale dag hebben dan is dat altijd boven Perez. Maar dat is racen, en je moet als team en coureur gewoon consistent zijn. Zo won Kimi in 2007 ook de laatste titel voor Ferrari, niet telkens winnen maar wel consistent op het podium zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2022 18:30 

Hardtraxx Veteran

FRArnold schreef:

Teamplay in F1 was altijd al belangrijk, dat is het nu (Perez die je letterlijk je eerste kampioenschap geeft door als een bokito Lewis te verdedigen en vervolgens geen kleine gunst, ging letterlijk om plek 6 niet eens podium, terug doen om misschien wel iets wat in Monaco is gebeurd???), dat was het tien jaar geleden (multi 21) en dat was het in de tijd van Schumacher.

Ik wil niet teveel oordelen, maar Max kwam enorm raar over gister. Mag zich best wat meer bescheiden opstellen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2022 18:34 

Hardtraxx Veteran

Ja het zegt toch eigenlijk genoeg dat Mercedes Ferrari bijna heeft ingehaald nu in de WCC. Mercedes heeft het hele jaar een ballenwagen maar Russel weet behoorlijk consistent top 5 te finishen. Sinds een race of 2/3 begint het eindelijk ergens op te lijken. Ferrari heeft het hele seizoen de beste (of op 1 na beste) wagen en dreigt nu als 3e te eindigen. :x

Perez heeft geluk dat Mercedes pas zo laat op stoom is gekomen, anders had ie nooit om die 2e plek gestreden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2022 18:35 

Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
FRArnold schreef:

Teamplay in F1 was altijd al belangrijk, dat is het nu (Perez die je letterlijk je eerste kampioenschap geeft door als een bokito Lewis te verdedigen en vervolgens geen kleine gunst, ging letterlijk om plek 6 niet eens podium, terug doen om misschien wel iets wat in Monaco is gebeurd???), dat was het tien jaar geleden (multi 21) en dat was het in de tijd van Schumacher.

Ik wil niet teveel oordelen, maar Max kwam enorm raar over gister. Mag zich best wat meer bescheiden opstellen.

Het zou al helpen als ie iig open naar de buitenwereld zou zijn waarom ie zo gehandeld heeft. Dan wordt het misschien nog wat meer geaccepteerd door de fans. Maar ik gok zomaar dat we hier nooit het echte verhaal gaan horen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2022 12:18 

Hardtraxx Addict

Ja die kans acht ik ook nihil, maar het mag duidelijk zijn dat het geen slimme keuze is geweest.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2022 12:38 

Kraak... Piep...

ULTIMO schreef:

Het zou al helpen als ie iig open naar de buitenwereld zou zijn waarom ie zo gehandeld heeft. Dan wordt het misschien nog wat meer geaccepteerd door de fans. Maar ik gok zomaar dat we hier nooit het echte verhaal gaan horen.

Het is ook normaal ook iets om intern op te lossen, ik snap ook niet waarom Red Bull dat niet heeft gedaan. Als Max ze het al eens had verteld hadden ze dit toch al eens moeten oplossen.

Het is vaker gebeurd bij Red Bull, dat geeft misschien een antwoord. Maar helemaal omdat Max het zo bracht, maakt het zo dat als je niet enigszins open bent naar de buitenwereld, dat je gewoon blijvende imagoschade als Red Bull, als Max zijnde oploopt.

Daarnaast, als Red Bull dit wederom niet goed oplost, kan Max alle hulp en teamwork in 2023 wel vergeten, en terecht. Het is een domme actie van hem maar hoe dit tot uiting is gekomen is uiteindelijk de schuld van Red Bull zelf.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2022 12:57 

Hardtraxx Veteran

Het is nu alleen speculeren hoe en of ze dit intern oplossen (wat ik wel denk). Volgens mij heeft Perez al aangegeven dat ze hier de volgende keer beide volwassener mee omgaan las ik ergens in een interview.

Denk ook wel omdat Max altijd een golden boy is geweest bij RB hij nooit echt als een teamspeler heeft leren spelen. Mensen leverde altijd vóór hem in en heeft dat bijna niet anders hoeven doen. De opdracht om dan je plek in te leveren voor iemand die dat eigenlijk niet verdient op dat moment lijkt me dan als competitief persoon dat Max is erg moeilijk. Elke F1 coureur wilt winnen, zelfs P2 is niet voldoende en als je dan als kampioen zijnde te horen krijgt om 2 plekken in te leveren en ziet dat je de prestatie die je hebt geleverd die race moet inleveren voor iemand die al de hele race loop te strugglen... ja...
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2022 13:08 

Kraak... Piep...

Wellicht, maar het ging om plek 6 en 7 en in Max zijn eigen woorden maakt hem dat eigenlijk niet enorm veel uit. Dit heeft hij eerder aangegeven. Het is winst of niet winnen, naast het feit dat hij nergens om rijdt op dat punt. Daarnaast heeft hij zeker wel goed samengewerkt met Ricciardo in 2016 en voor een goed deel van 2017. Hij was niet per sé 1e coureur toen.

Of Perez die plek verdient, vind ik ook niet echt. Hij reed de hele wedstrijd echt niet best, zelfs met het nadeel in banden. Hij is het hele seizoen ook niet geweldig en in mijn ogen verdient Leclerc die 2e plek meer.

Maar met het oog op vorig jaar, wat nu op het spel staat voor hem en het feit dat Perez echt wel wat terug verdient van hem had hij alsnog die switch moeten maken. Daarnaast werkt F1 nou eenmaal zou, verdienen of niet, alle pech en al het geluk hoort er bij. Perez heeft niet uitgeblonken, was niet echt sneller dan de Ferrari's het hele jaar en nu ook niet sneller dan de Mercedessen.

Maar hij was wel consistent, volgde teamorders netjes op en maakte geen (grote) fouten. Zo is Kimi in 2007 ook kampioen geworden. In de grote picture verdient hij op die manier wel plek 2 en Max heeft hem op dit punt daar ook gewoon mee te helpen als hem dat vanuit het team wordt opgedragen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2022 16:46 

Hardtraxx Veteran

Ach, Perez is ook helemaal geen slechte coureur, alleen naast Max lijkt (bijna) iedereen een prutser.
Van de huidige grid is er eigenlijk niemand die een betere teammaat zou kunnen zijn. Ofwel ze zijn slechter dan Perez, of ze kunnen een rol van 2e coureur moeilijker accepteren (zoals een Russel, Hamilton, Norris, Leclerc, Sainz).
De enige die misschien een goede teammaat zou kúnnen zijn is Alonso, al kan die soms ook raar uit de hoek komen in onderlinge gevechten.

Wat resteert zijn onervaren coureurs en daar zou RB niet meer aan moeten willen beginnen
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2022 18:18 

Hardtraxx Veteran

ULTIMO schreef:
Ach, Perez is ook helemaal geen slechte coureur, alleen naast Max lijkt (bijna) iedereen een prutser.
Van de huidige grid is er eigenlijk niemand die een betere teammaat zou kunnen zijn. Ofwel ze zijn slechter dan Perez, of ze kunnen een rol van 2e coureur moeilijker accepteren (zoals een Russel, Hamilton, Norris, Leclerc, Sainz).
De enige die misschien een goede teammaat zou kúnnen zijn is Alonso, al kan die soms ook raar uit de hoek komen in onderlinge gevechten.

Wat resteert zijn onervaren coureurs en daar zou RB niet meer aan moeten willen beginnen

Klopt ook.

Komende zondag helpt Max hem gewoon en dan kunnen we het weer achter ons laten. Ook al hoop ik dat Leclerc 2de wordt. Het was allemaal niet handig deze situatie, maar ik ben die F1 media allemaal zo beu. Ik verander spontaan in een Max fanboy van t eerste uur als ik weer zo'n post zie van ESPN F1 op twitter. Ze halen met liefde de glans weg van Max z'n ongelofelijke prestatie dit- en vorig seizoen. Kritische media is prima. Subjectief gebash op Max is een ander verhaal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2022 10:24 

Hardtraxx Newbie

ULTIMO schreef:

Een Alonso als teamgenoot zal echt gigantisch drama opleveren. Verstappen is Red Bulls golden child en volgnens mij gewoon een arrogante egoistiche eikel. Alonso wil graag de leider zijn en zal zeker vieze spelletjes spelen als hij dat daarmee voor elkaar kan krijgen.

het zal een leuk zooitje opleveren maar ik denk niet dat het goed voor het team en de resultaten zal zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2022 11:10 

Kraak... Piep...

Jeffreylp schreef:

Een Alonso als teamgenoot zal echt gigantisch drama opleveren.

het zal een leuk zooitje opleveren maar ik denk niet dat het goed voor het team en de resultaten zal zijn.

Onzin, als Alonso rijdt voor kampioenschappen dan ga je inderdaad conflict krijgen. Zoals elk team en elk coureur duo gaat hebben.

Alonso is juist een enorm goede teamspeler, en nalatigheid van de teams is zijn grootste probleem geweest met vorige zitjes. Ocon is juist een enorm egoistische idioot op en naast de baan en Alpine vergooit Alonso zijn duidelijk betere prestaties en ervaring omdat ze hem niet mogen. Alonso heeft Alpine en Ocon enorm geholpen in 2021 maar Alonso heeft daar nooit wat voor terug gekregen.

Bij McLaren liet het team hem ook zitten, valse beloftes en nul ontwikkeling. Juist bij bijv. Ferrari en McLaren heeft hij altijd goed samen gewerkt met Kimi, Massa, Vandoorne, Norris e.d. Dus een slechte teammaat is hij absoluut niet.

Alonso is ook enorm goed in talent erkennen, zie wat hij bij Russel, Norris en Max altijd zegt en doet. Dat respect is er en als teammaat zou hij ook zo werken. Maar als je bij het team duidelijk de betere en meer ervaren bent en je wordt aan de kant gezet, ja logisch dat je dan bruggen gaat verbranden.

Jeffreylp schreef:
Verstappen is Red Bulls golden child en volgnens mij gewoon een arrogante egoistiche eikel. Alonso wil graag de leider zijn en zal zeker vieze spelletjes spelen als hij dat daarmee voor elkaar kan krijgen.

Je had in het begin ook spanningen tussen Sainz en Leclerc, zodra Hamilton en Russel meedoen zullen ook zij in conflict raken met elkaar. Vettel en Leclerc hadden dat ook in 2019 toen hun auto op magische wijze opeens wel snel was. En zo zijn er nog wel zat zoals Hamilton en Rosberg, Vettel en Webber, Alonso en Hamilton, Barrichello en Button, Button en Hamilton en Ricciardo en Vettel.

Red Bull mag juist in zijn handjes knijpen dat ze met Perez een goede #2 hebben die het teamspel juist goed speelt maar ook hij vergooide na Australië tot en met Baku het teamspel om zelf de #1 te worden, wat pas daarna weer werd rechtgetrokken toen Max hem gewoon om de oren reed. Daarom is hij voor wat hij in Brazilië deed inderdaad een eikel, omdat hij nergens voor reed en niet naar het team luisterde. Maar hoe hij verder doet is hoe elke coureur doet, alleen hij verbloemt het niet onder excuses of media correcte antwoorden.

Dus als je jou redenering toepast dat Max een arrogante egoistische eikel is, is elke coureur die meerijdt voor de top dat. Elke coureur is een egoïst als ze ergens om strijden en elke coureur is tijdens een race een eikel naar anderen, daar is de strijd. Van de baan af wordt Max juist geprezen als een van de meest down to earth en vriendelijke gasten.

Wie je favoriete coureur ook is, hij is in een team en in de race echt niet anders dan Max is als het ergens om draait.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2022 13:20 

Hardtraxx Veteran

Red Bull:

Citaat:
As a team we made some mistakes in Brazil. We had not envisaged the situation that unfolded on the last lap and we had not agreed a strategy for such a scenario before the race. Regretfully, Max was only informed at the final corner of the request to give up position without all the necessary information being relayed. This put Max, who has always been an open and fair team player, in a compromising situation with little time to react which was not our intention. Following the race Max spoke openly and honestly, allowing for both drivers to resolve any outstanding issues or concerns. The Team accept Max's reasoning, the conversation was a personal matter which will remain private between the team and no further comment will be made.

The events that followed from a social media point of view are completely unacceptable. The abusive online behaviour towards Max, Checo, the Team and their respective families is shocking and saddening and unfortunately is something that we as a sport are having to address with depressing regularity. There is no place for it in racing or society as a whole and we need to do and be better. At the end of the day this is a sport, we are here to race. Death threats, hate mail, vitriol towards extended family members is deplorable. We value inclusion and want a safe space for everyone to work in and enjoy our sport. The abuse needs to stop.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2022 17:11 

Kraak... Piep...

Te verwachten, Red Bull heeft het verneukt en Max had een reden maar dat maakt hem niet minder een egoist toen. Teamorders zijn teamorders.

Tijd zal het leren of Perez deze uitleg heeft geaccepteerd, want of het echt opgelost is zul je pas in de volgende 10 races zien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2022 16:46 

Kraak... Piep...

Saaie race verder weer. Het blijft ook een saai circuit.

Hamilton die zichzelf uit de race haalt door niet gewoon mee te sturen met Sainz maar over hoge kerbs te stuiteren. Is eigenlijk het enigste wat er gebeurde.

Max heeft Perez genoeg geholpen tijdens de start, meegetrokken met DRS om afstand met de Ferrari's te creeeren. Red Bull heeft een slechte call gemaakt bij de 2e pitstop en Perez heeft het zelf op punten ook enorm laten liggen met inhaalacties die niet goed gepland waren.

Schumacher en Latifi lieten wel zien waarom ze exit gaan.

Leclerc terecht 2e verder.

Viaplay commentaar was echt buitensporig slecht dit keer. Leclerc is blijkbaar een Italiaan, Nelson zegt dat Alonso Tsunoda inhaalt waarna Melroy 1,5 seconder ineens zegt "en hier zien we Ocon Tsunoda inhalen", ontelbaar vaak verkeerde coureur genoemd terwijl je op de graphics kan zien wie waar staat, zelfde met gele vlaggen e.d. telkens late reacties. Verder ziek veel fouten ook in F2 van Kalf, "Een mooie DRS trein aangevoerd door Iwasa, die net geen DRS heeft", joh hij rijdt op de 1e plek.

Blij dat ik daar nu vanaf ben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2022 16:51 

Hardtraxx Addict

Heb me daar ook aan gestoord.

Inderdaad verder een vreselijk saaie race.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2022 18:41 

Hardtraxx Addict

Ik kan niets anders dan F1 TV aanraden. Als je daar de F1 Live feed pakt ipv de International feed heb je (Engels) commentaar van neutrale, kwalitatieve presentatoren. Echt goed. Ex-coureur Jolyon Palmer, technisch analist Sam Collins en dan een wisselende hoofdcommentator. Aanrader.

En uiteraard als je F1 TV hebt, kun je Multiviewer for F1 gebruiken en heb je je eigen pitmuur tijdens races.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2022 12:24 

Hardtraxx Veteran

Prima einde van het seizoen. Verdiende 2de plek voor Leclerc. Hoop dat Ferrari de zaakjes beter op orde heeft volgend seizoen zodat we iets meer spanning krijgen. McLaren mag van mij ook wel de achtervolging op Mercedes in gaan zetten. Als je dan toch een Brit moet supporten dan het liefste Norris. :x

Max was te dominant. 17/22 op het podium en ook nog 2x uitgevallen. Ferrari was een lachertje op t gebied van strategie. Russell is constant, rijdt nog steeds rond in Singapore. Hamilton is opnieuw verslagen door een teammaat anders dan Bottas. >.< (Ja i know, eerste deel van t seizoen vooral testrijder.) Norris ruime voldoende. Alonso had denk ik the best of the rest geweest zonder al die pech van dat schijtmerk. Ocon prima.

Alfa Romeo begon lekker maar is flink weggezakt, net als Haas, jammer. Ricciardo volgend jaar testrijder, prima. Vettel stopt te vroeg. Magnussen baas. Gasly kunnen we geen talent meer noemen. Stroll, ja, mmm, blijft een aparte, wel een goede starter. Schumacher had ik meer gegund, maar nu (nog) te licht. Tsunoda ontzettend wisselvallig, maar de auto was dit jaar niet best. Zhou komt nog bij van Silverstone. Williams weer met een matige auto. Latifi geen woorden voor.

Verder stond iedereen heel het seizoen onder hoogspanning, zijn er rare dingen gebeurd onder supporters en social media stond in de fik tijdens races. Je moet tegenwoordig op alle vlakken rolmodel zijn anders ben je de sjaak. Ik kijk wel uit naar volgend seizoen, heel benieuwd naar De Vries, Piastri, Gasly, Alonso en Hulkenberg.

Viaplay krijgt een dikke vette 1. Commentaar was gisteren weer krankzinnig. Ik merk op dat ik elke race die lui zit te verbeteren. Verder gewoon heel raar dat hele online gebeuren. Mijn pa kan niet eens de vrije trainingen kijken op tv (die man begrijpt dat hele Smart gebeuren ook niet). Hoop dat ze t volgend jaar beter voor elkaar hebben.

Fijne winterslaap iedereen :kiss2:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2022 12:45 

Kraak... Piep...

Toch uiteindelijk een beetje een tegenvallend seizoen geweest. Het racen an sich was veel beter, maar door het dominante Red Bull en verzakende Ferrari was de spanning er bij de zomerstop eigenlijk al wel af. Wel relatief veel meer vermakelijke races gezien.

Max duidelijk een dominante en verdiende winnaar. Als je kijkt waar Perez telkens is geeindigt zie je ook waarom Max de #1 is. Perez had eigenlijk altijd moeite met de Ferrari's en finishte er achter als ze niet crashten of verneukt werden. Later ook de Mercs. Red Bull mag wel beter leren het team te managen en het teamspel te spelen. Want door dit soort dingen schiet je jezelf in je voet.

Ferrari leek veelbelovend maar die zijn weer full Italiaans gegaan net als 2017, 2018 en 2019 (soort van). Veelbelovend beginnen maar aftakelen door onbetrouwbaarheid, inconsistentie en blunders. Leclerc zoals verwacht de snelste maar Sainz de meer consistente performer na een tijdje.

Mercedes hebben gewoon het verkeerde design gekozen. Dat heeft hun gekost. Hun motor is wel goed en nu ze hun spul steeds meer op orde hebben denk ik dat we volgend jaar een ander aero design Merc gaan zien die binnen no time weer even snel of sneller dan de RB's is. Russel laat toch zien dat hij wel meekan met Hamilton, door de struggles in het begin is het beeld vertekend natuurlijk omdat Hamilton wel beter was in deel 2, maar Russel is consistent geweest en dat beloont, zoals je ook bij Perez ziet.

Alpine hebben mazzel dat Mclaren zo'n slechte auto heeft gemaakt die een van hun coureurs zelfs helemaal niet ligt en hun vaste coureur het ook een hoop stront vindt. Want met een beetje betere auto had Mclaren Alpine makkelijk weggespeeld. Dat ongeluk van Alonso heeft hun echt gekost, want hij was makkelijk best of the rest met Norris. Met meer betrouwbaarheid had Alpine zelfs de aansluiting met Mercedes kunnen hebben. Ocon is nietszeggend en een smerige coureur en Ricciardo kan echt niks in die Mclaren, al heb ik er vertrouwen in dat hij wel zijn oude vorm kan laten zien in een auto die hem ligt.

Aston Martin goede verbetering, boodt goed voor volgend jaar voor de strijd met Mclaren en Alpine. Alfa gaat denk ik terug naar het traagste team met Williams, die auto is zwaar onbetrouwbaar en traag op dit moment en ze hebben mazzel dat ze snel waren in het begin. Die 2 gaan vechten voor de laatste plek komend jaar. HAAS gaat met AT voor plek 6 vechten, beiden waren te traag en coureurs als Yuki, Zhou en Bottas moeten komend jaar vrezen voor hun plek als ze niet gaan presteren.

FIA was zelfs met de verbeteringen dit jaar enorm slecht. Zo veel inconsistentie en zo veel late en verkeerde beslissingen. Wittich was veel te koppig en inconsistent, Freitas was consistent maar veel te traag met beslissingen en veel te voorzichtig en conservatief er mee. Nu zitten we vast met Wittich en hij is even slecht, zo niet slechter als Masi. Als hij geen hulp achter zich krijgt om de wedstrijd consistent te oordelen dan gaan we meer Abu Dhabi 2021's krijgen. Dus die hele heisa voor verbeteringen in 2022 heeft niks te weeg gebracht behalve meer controverses.

Viaplay genoeg over gezegd, verschrikkelijk gekozen presentatoren. Alleen Guido Van Der Garde, Stephane Cox en Ho Pin Tung scoren een voldoende. Amber heeft de ballen verstand van F1 en stelt alleen achterlijke vragen en maakt onnozele opmerkingen die elkaar vaker wel dan niet tegenspreken. Nelson en vooral Melroy zijn ook niet best, te veel stop woorden en fouten die Olav in zijn eentje ook maakte. Kalf is een schreeuwlelijk die te veel lult en te weinig zegt, haast een combinatie van de slechte kanten van Mol en Plooij in een. Albers vindt zichzelf te geweldig en is enorm Mercedes biased en Coronel is dat bij Red Bull en Verstappen en al het andere Nederlands, achterlijk biased en maakt bakken met domme opmerkingen.
Viaplay al geannuleerd en F1 TV afgesloten. Ik denk dat Ziggo met een paar jaar de rechten terug koopt en ik hoop dat we dan Ho Pin Tung, Van Der Garde, Kamphues, Doornbos, Cox en Winkelman krijgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2022 13:02 

Hardtraxx Elite

Citaat:
Viaplay krijgt een dikke vette 1. Commentaar was gisteren weer krankzinnig. Ik merk op dat ik elke race die lui zit te verbeteren. Verder gewoon heel raar dat hele online gebeuren. Mijn pa kan niet eens de vrije trainingen kijken op tv (die man begrijpt dat hele Smart gebeuren ook niet). Hoop dat ze t volgend jaar beter voor elkaar hebben.

Zat zaterdag de kwalificatie bij een vriend te kijken en die heeft Viaplay. Sjezus wat is dat slecht.. continue alleen maar letterlijk benoemen wat er in beeld gebeurt, terwijl situaties veel breder uitgelegd kunnen worden. Zo werd er met volle enthousiasme bijvoorbeeld opgenoemd "Schumacher zet z'n auto op P8 en duwt daarmee Norris uit de top 10" Terwijl ik als kijker gewoon weet dat Norris nog aan het rijden is en z'n tijd gaat verbeteren.
En dat gebeurde dan meerdere keren achter elkaar.

Ik hoop ook echt dat Ziggo de rechten weer terugkrijgt... F1TV is prima, maar de beleving van live televisie met voor -en na beschouwing is wel compleet weg.
Vorige  1 ... 82, 83, 84, 85, 86  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic