Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 77, 78, 79, 80, 81
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2022 18:50 

Kraak... Piep...

ULTIMO schreef:
Vind dat ie 't niet onaardig gedaan heeft anders :P

Hij heeft het inderdaad niet onaardig gedaan.

Viel me mee. Zoals hij zelf deels ook zei, hij heeft natuurlijk de punten gehaald wegens de gridstraffen en de DRS trein die de halve wedstrijd achter Ricciardo zat. Het is veel moeilijker om met die Williams anderen in te halen. Eveneens ligt Monza de Williams natuurlijk doordat het een snel circuit is waar moeilijk in te halen is.

Dus ja hij heeft gedaan wat hij moest doen, prima zijn mannetje gehouden en laten zien dat hij iig wel in F1 mee kan. Wat hij precies in quali kan hebben we niet gezien omdat hij zijn laatste ronde verklootte.

Maar of hij dat stoeltje moet hebben ipv Latifi, ja makkelijk. De vraag is alleen of je De Vries met 27 wilt hebben, die wss niet veel beter wordt, of een Drugovic, Sargeant of zelfs een Lawson waar meer potentie in zit.

Een behoorlijke meh race verder. Ferrari, fair enough dat je gokt met die VSC bij Leclerc maar het was gewoon te vroeg en was eigenlijk best wel een slechte gok, maar je moet wat. De grootste blunder was toch wel Ferrari die tijdens de Safety Car Sainz pitte met nog 6 rondes te gaan. Zijn softs waren nog niet zo oud en tegen de tijd dat de SC normaliter zou stoppen had hij met die softs en snelheid Russel prima een paar rondes van zich af kunnen houden. Ze hebben daar een gratis dubbel podium weggegooid.

Die SC situatie was ook behoorlijk klunzig van de FIA, als alles moeilijk te repareren was had er een rode vlag moeten komen. En die Safety Car hebben ze compleet op het verkeerde moment uit de pits laten rijden. Ik snap het geboe naar Verstappen dan niet per sé, ik zou het eerder richting de FIA doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2022 20:05 

Hardtraxx Elite

Echt ongekend weer hoe verstappen in de eerste ronde weer overal voorbij rost. :woot:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2022 16:47 

Hardtraxx Veteran

Simpele race weer voor Verstappen.

Professioneel gedrag van de Tifosi met spreekkoren richting de moeder van Max en het boe-geroep... Rotte appels helaas overal en het gaat naar voetbalniveau de F1 support...
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2022 10:50 

Hardtraxx Veteran

Nyck de Vries naar Alpha, Gasly naar Alpine?
Zie verder nog geen officiële bronnen die dit bevestigen
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2022 11:22 

Kraak... Piep...

Zou kunnen.

Zou het vreemd vinden. Met Gasly heb je al een coureur met potentie voor iig een jaar. Waarom zou Helmut een Nyck de Vries nemen die ouder is en niet veel beter is. Je schiet er eigenlijk niks mee op behalve dat je Gasly helpt eindelijk te vertrekken.

Zou het vreemd vinden van Helmut om na een race, waarbij hij zijn quali verklootte en waarbij inhalen moeilijk is en waar Nyck vrij ver naar voren is geplaatst vanwege de grid penalties, meteen Nyck een stoeltje aan te bieden. Je hebt nou niet echt heel objectief kunnen oordelen wat hij kan.

Niet dat er veel goede andere alternatieven zijn nu Herta niet meer gaat komen en Lawson er ook nog niet extreem bovenuit springt. Gezien Yuki ook nog rijdt als een rookie weet ik ook niet of ze er 2 willen in de AT. Maar dan zou je voor volgend jaar aan een Gasly genoeg hebben, meer dan aan Nyck eerlijk gezegd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2022 12:11 

Hardtraxx Veteran

Aan de andere kant, Gasly zit anders echt vast bij alpha, heeft totaal geen doorgroei mogelijkheid bij Red Bull.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2022 13:37 

Kraak... Piep...

Klopt, hij gaat ook sowieso na 2023 wel weg als er geen transfer komt. Hij heeft echt geen kansen bij RB verder, zelfs nu Checo het wat minder doet.

Maar ik weet niet wat Gasly zijn uitkoopclausule is, aan de hand van zijn salaris gaat Alpine sowieso 6 tot 10 mil kwijt zijn als ze het laatste contractjaar gaan uitkopen. Alpine doet er dan ook haast beter aan om voor Nyck te gaan, dat gaat ze minder geld kosten.

Nyck is ook een reservecoureur en simulatorcoureur dus hij doet veel aan de ontwikkeling van de auto, dat is juist wat Alpine nu ook zoekt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2022 15:20 

Hardtraxx Veteran

Latifi dus weg bij Williams, zoals verwacht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2022 21:55 

Hardtraxx Veteran

Leuke gast maar echt te licht bevonden voor F1.

Zat er wel een beetje aan te komen
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2022 23:20 

Hardtraxx Veteran

ULTIMO schreef:
Leuke gast maar echt te licht bevonden voor F1.

Zat er wel een beetje aan te komen

Ze hebben zijn familie geld in ieder geval niet meer nodig
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2022 15:26 

Kraak... Piep...

Tsunoda zijn contract ook verlengd met een jaar. Dat wordt dus volgend jaar ook een puntje. Hij begon met redelijk goede prestaties dit seizoen maar verkloot het recent altijd zelf of heeft gewoon echt domme pech.

Dus hij krijgt eigenlijk nog een jaar, als hij niet presteert zal hij denk ik wel vervangen worden door een Herta, Lawson of Iwasa. Zeker als Honda doorgaat met Red Bull in 2026 dan heeft Iwasa een goede kans, ook een goed talent.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2022 16:29 

Hardtraxx Veteran

Herta zijn F1 licentie voor 2023 voor alpha tauri was inderdaad geweigerd wegens tekort aan punten. Hopelijk heeft hij er volgend jaar voldoende om zijn intrede te doen
Ongelezen bericht Geplaatst op gisteren 11:06 

Bierkoning

Die hype rondom Herta is wat mij betreft ook een tikkeltje overdreven hoor. Ja oke, het superlicentie puntensysteem is zeker krom, maar Herta zelf steekt er nou niet met kop en schouders bovenuit. Ja hij is snel, maar maakt ook erg veel fouten, zoals de muur in rijden terwijl je ruim aan de leiding ligt, of te veel risico nemen in de eerste kwalificatie rondes en er daardoor afvliegen. Als ie dit er niet uit krijgt zullen F1 teams toch wel huiverig zijn om hem te nemen.

Als ik de oudere coureurs zoals Newgarden en Dixon niet mee tel, zou ik eerder voor een Palou, McLaughlin of O'Ward gaan. Maarja dat zijn dan allemaal weer geen Amerikanen.
Ongelezen bericht Geplaatst op gisteren 12:13 

Kraak... Piep...

Pommer schreef:
Die hype rondom Herta is wat mij betreft ook een tikkeltje overdreven hoor. Ja oke, het superlicentie puntensysteem is zeker krom, maar Herta zelf steekt er nou niet met kop en schouders bovenuit. Ja hij is snel, maar maakt ook erg veel fouten, zoals de muur in rijden terwijl je ruim aan de leiding ligt, of te veel risico nemen in de eerste kwalificatie rondes en er daardoor afvliegen. Als ie dit er niet uit krijgt zullen F1 teams toch wel huiverig zijn om hem te nemen.

Als ik de oudere coureurs zoals Newgarden en Dixon niet mee tel, zou ik eerder voor een Palou, McLaughlin of O'Ward gaan. Maarja dat zijn dan allemaal weer geen Amerikanen.

Je hebt gelijk, maar hij heeft extreem veel overeenkomsten met Max zijn vroege carrière.
Hij rijdt echt heel goed maar wel extreem agressief. Daardoor heeft hij veel onnodige crashes e.d.
Het blijft ook een jong talent natuurlijk, daarom is het aantrekkelijk hem snel naar F1 te zetten i.t.t. een O' Ward of Palou die al langere tijd in Indy zitten. Plus het is een Amerikaan natuurlijk, en dat is extra marketing met zoveel aanwezigheid in de VS.

Daarbij moet je ook meenemen dat Indycar echt veel competitiever is dan een F3, F2 en in zekere zin F1. Ze hebben meer variatie in de circuits waardoor flexibel zijn ook een dikke must is en de auto's zijn veel meer gelijk aan elkaar dan F1.

Daarnaast zijn de regels in Indy ook een stuk minder modern, blauwe vlaggen bestaan niet dus je moet backmarkers ook gewoon op de zelfde manier inhalen en tanken en langere pitstops zijn vrij normaal, het komt wel in zekere zin echt meer aan op de coureur in Indy dan in een F2 of F3.

Daarom is Herta op die leeftijd wel echt een sterk talent dat F1 potentie heeft. Naast Indy heeft hij namelijk ook in andere raceklasses (die niet voor je superlicentie tellen) gedomineerd. En dat op die leeftijd.
Vorige  1 ... 77, 78, 79, 80, 81
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic