Hij heeft het inderdaad niet onaardig gedaan.ULTIMO wrote:Vind dat ie 't niet onaardig gedaan heeft anders
Viel me mee. Zoals hij zelf deels ook zei, hij heeft natuurlijk de punten gehaald wegens de gridstraffen en de DRS trein die de halve wedstrijd achter Ricciardo zat. Het is veel moeilijker om met die Williams anderen in te halen. Eveneens ligt Monza de Williams natuurlijk doordat het een snel circuit is waar moeilijk in te halen is.
Dus ja hij heeft gedaan wat hij moest doen, prima zijn mannetje gehouden en laten zien dat hij iig wel in F1 mee kan. Wat hij precies in quali kan hebben we niet gezien omdat hij zijn laatste ronde verklootte.
Maar of hij dat stoeltje moet hebben ipv Latifi, ja makkelijk. De vraag is alleen of je De Vries met 27 wilt hebben, die wss niet veel beter wordt, of een Drugovic, Sargeant of zelfs een Lawson waar meer potentie in zit.
Een behoorlijke meh race verder. Ferrari, fair enough dat je gokt met die VSC bij Leclerc maar het was gewoon te vroeg en was eigenlijk best wel een slechte gok, maar je moet wat. De grootste blunder was toch wel Ferrari die tijdens de Safety Car Sainz pitte met nog 6 rondes te gaan. Zijn softs waren nog niet zo oud en tegen de tijd dat de SC normaliter zou stoppen had hij met die softs en snelheid Russel prima een paar rondes van zich af kunnen houden. Ze hebben daar een gratis dubbel podium weggegooid.
Die SC situatie was ook behoorlijk klunzig van de FIA, als alles moeilijk te repareren was had er een rode vlag moeten komen. En die Safety Car hebben ze compleet op het verkeerde moment uit de pits laten rijden. Ik snap het geboe naar Verstappen dan niet per sé, ik zou het eerder richting de FIA doen.