Broken Balance schreef:
Vond het een vrij saaie race vooraan. Toen ik zag dat Max al vrij snel aftakelde met zijn harde band, hing het ook al in de lucht. De Ferrari is sowieso vrij goed als het gaat om banden managen en uit accelereren en als je als Red Bull dan snel snelheid verliest door degradatie is de wedstrijd gewoon gedaan. Max was ook al te vroeg daardoor naar binnen gegaan waardoor een tactische winst er ook niet in zat tenzij je een volledige safetycar kreeg.
Jep, Leclerc wel erg sterk gereden ondanks z'n throttle probleem. Leuk voor hem en goed voor het kampioenschap.
Broken Balance schreef:
De races tussen Alpine, Haas en Mclaren waren wel vermakelijk. Ohja, en opzouten met die bocht 3 en 4 tracklimits of gooi er grind neer. Van die bochten waar je vaak onderstuurt en waar je normaal ook inhaalt heb je gewoon een breder racevlak nodig. Anders krijg je wat er bij Gasly & Vettel en Perez & Russel gebeurt, en ook nog een paar keer in F2 en F3.
Ja, in de post interviews was t ook o.a Max die hierover een opmerking maakte. Ik blijf het wel raar vinden dat als je iemand uit de race rijdt je niet een grotere straf krijgt dan 5 sec. Uiteraard wisten ze nog niet zo snel dat Perez definitief uit zou vallen, maar komop eh. Niks geleerd van Silverstone?
Broken Balance schreef:
Ik geef hier ook een lichte schuld aan de FIA, Hamilton, Verstappen, Mercedes (Toto) en Red Bull (Horner) die zelf ook dit soort rivaliteit zo hard pushen maar geen harde rem gooien op wat voor resultaat dit online en op de baan heeft gehad. Je wilt passie, natuurlijk, maar dit is meer hooliganisme en holbewoner gedrag. Tuurlijk je wil groot publiek in de VS met dit soort drama, maar de gevolgen er van worden weer weggeschoven met een "ik keur dit af".
Verstappen blijft te veel op de vlakte terwijl het wel zijn directe fans zijn...
Mwha. Domme mensen zijn domme mensen. Invloed van Mercedes, Redbull inclusief Max zou weinig uitmaken. Sfeer is toxic, overal tegenwoordig en dat stroomt nu de F1 in. Echter hebben we ook gemerkt dat het niet zoveel uitmaakt wat een sporter of club hiervan zegt, want het gebeurt toch wel. Je kan Ajax en Feyenoord ook niet kwalijk nemen als de' supporters' een stad stuk en klein slaan. Spijtig wel.
Als FIA wordt je ook niet meer serieus genomen als je krankzinnige deals sluit met Qatar en Saudi Arabie om dan een kneiterhard statement te maken tegen een gek op de tribune die opmerkingen maakt naar een dame.