Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77 ... 96  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2022 12:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mis ik iets? Maar waarom wordt Nyck de Vries door (tokkie) nederland zo uitgekotst? :x

Is het alleen vanwege z'n accent en manier van praten of wat?
Volgens mij mogen we best trots zijn dat er een 2e Nederlander in de F1 mee gaat doen (al is het voor nu maar een VT) maar de hoeveelheid haat die die gast krijgt gaat echt nergens over.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2022 15:28 
 
Hardtraxx Veteran

Klein kijkje in de keuken: 80-90% van de Nederlandse fans zijn geen F1 fan maar Max fan
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2022 15:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Plus zal wel komen doordat hij bij Mercedes/Toto zit, dat kan natuurlijk absoluut niet!!1
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2022 18:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik zou niet snel fan van hem worden, puur vanwege zn uitstraling. Maar zou niet weten waarom je op hem zou haten..
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2022 18:16 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Idd, haten op hem snap ik niet.

Het is niet een wonderkind als Verstappen en echt F1 materiaal is het niet. Maar om daar nou boos om te worden..
De Nederlandse media maakt er ook wel heel veel meer van dan dat er gaande is.

Het is gewoon verplicht talenten een FP mee laten draaien, een regel van de FIA. Meer niet. Of ze nou sneller zijn of niet, vaak gebeurt er alsnog niks mee. Vips reed bijvoorbeeld ook ipv Perez, die kerel gaat nevernooit F1 halen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2022 08:43 
 
Hardtraxx Veteran

Een F1 test an sich zegt inderdaad niet zoveel. Maar feit is wel dat De Vries F2 en FE kampioen is geworden in de afgelopen jaren en al eerder in verband werd gebracht met het andere stoeltje bij Williams. Tel daarbij op dat de resultaten van Latifi dit jaar wel heel erg tegenvallen, en Williams schijnbaar niet meer zo afhankelijk is van het geld dat hij mee brengt, en je hebt genoeg voer voor de geruchtenmolen. Maar wat je zegt, in de praktijk doet men weinig met de testresultaten en zal het niet zo snel meer gebeuren dat een team 1 van hun rijders vervangt. RB is voor zover ik weet het enige team wat dat in recente jaren gedaan heeft.

Persoonlijk denk ik overigens dat De Vries niet veel meer klaar zal spelen dan een vd Garde of Doornbos, mocht hij daadwerkelijk de F1 halen, maar ik laat me graag verrassen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2022 09:13 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Even in context.

De Vries heeft 3 jaar gedaan voor hij kampioen werd in Formula Renault (een beetje de start voor single seater racing vaak), kwam in F3/GP3 en FR3.5 nooit verder dan 6e en in F2 heeft hij drie jaar gedaan over kampioen worden. Dat is eigenlijk al te laat, maar goed Schumacher had het zelfde, had tijd nodig, maar hij won dan ook wel met overtuiging.

Daarvoor werd hij eigenlijk altijd steevast verslagen door eigenlijk iedereen die nu in F1 zit. Mensen zoals Norris, Leclerc, Russel, Albon e.d. Van alle keren dat hij in een single seater competitie is gestart (wat er geloof ik 20 zijn waar een van nu bezig is) is hij 5x in de top 3 geeindigd waar hij vaak eerst meerdere seizoen nodig had om te halen.

In Formula E is hij een keer kampioen geworden, de andere keer 11e, in een competitie waar op de laatste race dag de helft van de grid nog kampioen kon worden. Hij won de loterij. Atm staat hij 6e.

Nu is hij zeker niet slecht, dit zijn geen "slechte" resultaten. Maar om F1 binnen te komen heb je wel betere prestaties nodig of meer geld. Je moet ver boven de rest uitsteken wil je echt gegarandeerd promoveren.

Piastri is na een overtuigend F2 kampioenschap in een enorm competitief veld niet eens gepromoveerd naar een F1 team. En hij is een stuk beter. Je hebt ook nog namen als Hadjar, Hauger, Pourchaire en Lawson die op dit moment veel meer bieden dan een Nyck De Vries voor de toekomst, de beste man is ook al 27 en dat is eigenlijk ook al te oud om te promoveren naar F1.

Dus mocht hij F1 halen, dan zal het wss via wat Toto dealtjes met Williams gaan want als Williams slim is dan zouden ze Latifi vervangen met de beste coureur die op dit moment gewoon beschikbaar is, Oscar Piastri.

Toptip voor iedereen trouwens, als je echt competitief racen wilt zien dan moet je F2 en F3 gaan kijken. Daar racen ze veel harder dan in F1. Het duurt even voordat je de teams en namen doorhebt net als in F1 maar het is het waard. Ook genoeg Nederlanders daar (zoals Verschoor) en Nederlandse teams (MP Motorsport & Van Amersfoort Racing). MP Motorsport doet het dit jaar zeer goed zelfs in F2.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2022 17:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Weer eens een reliability issue bij RB.. Benieuwd naar de race morgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2022 16:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat een comeback van Lewis, niet normaal..
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2022 16:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Wat een comeback van Lewis, niet normaal..

Mercedes uberhaupt vandaag :clap: Russel heeft echt fantastisch verdedigd tegen Verstappen.
Hamilton die eerst de hoop direct opgeeft maar alsnog zich naar de top 5 weet te rijden.

Goede inhaal acties van Vettel en Alonso. Man wat een race zeg.

Edit: zo te zien is FIA vergeten de punten schema aan te passen. Ze denken nog steeds dat Hulkenberg voor Aston Martin rijd ipv Vettel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mei 2022 11:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jammer dat Leclerc uit is gevallen, al was het waarschijnlijk toch niet meer spannend geworden anders voor P1.
Voor 't kampioenschap is 't wel een interessante :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mei 2022 12:00 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Gebeurde wel wat dingen deze race verder maar over het geheel was het alsnog een enorm saaie race op een verschrikkelijk saai kutcircuit waar de meeste inhaalacties via pitstrategie en de start-finish DRS zone gingen.

Leclerc had inderdaad normaliter lang en breed gewonnen. Mooi voor het kampioenschap maar goed, dat gun je ook niemand zo'n machteloze DNF.

Ik snap de frustratie van Perez verder ook wel. Al, op het punt dat hij Max langsliet om George aan te vallen zat hij ook al een tijdje achter George vast. Het was dus wel logisch om Max te laten aanvallen.

Nu lukte dat vervolgens niet omdat zijn DRS niet werkte waarna Perez weer aansloot en de zelfde kans had moeten krijgen. Dit gezien Perez toen sneller was en wel DRS had. Al deden ze dat twee rondes later alsnog, soort van, door Max naar binnen te halen om hem via een undercut voor George te krijgen zodat hij het niet op de baan hoefde te doen wegens zijn DRS problemen.

Op dat punt had Max de betere banden en veel meer snelheid. Zodoende had hij Perez alsnog wel ingehaald, ongeacht teamorders. Ik snap de frustratie van Perez wel maar nood dwong Max op een andere strategie die uiteindelijk beter leek te zijn waardoor Perez opzij moest. Dus teamorders waren het wel, maar dat waren vrij logische teamorders, Perez had alleen een soortgelijke kans moeten krijgen toen Max vast achter George zat.

De verdedigende acties van George waren slim, maar niet heel bijzonder. Je hoeft bij start-finish oprecht alleen maar je auto in het midden te positioneren en je blokt iemand af. Normaliter gaat Max voor het aanremmen er wel voorbij, maar dan moet je DRS wel werken. George deed wel een beetje een Verstappen bij het enige moment dat Max voorbij hem ging door hem redelijk buiten de baan te duwen, maar dat was eerder mooi hard racen, dat kan op dat deel van het circuit ook wel. Maar gezien de nieuwe regels waarbij je een autobreedte moet vrijhouden was het wel risicovol, daarom hadden ze het incident ook genoteerd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2022 14:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Monaco regenrace?! :oh: :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2022 15:21 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Fijn weertje wel.

Dit gaat nog wel even duren.. :slow:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2022 14:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Man ontzettend balen deze DNF van Leclerc. Kon nog een mooie race worden. Ook jammer voor de WDC battle... Hoop dat Ferrari hun shit voor elkaar krijgt, hoezeer ik ook wil dat Max kampioen wordt, liever niet op deze manier.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2022 14:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ook wel bizar dat 4 Ferrari motoren dnf hebben en dan niet eens allemaal dezelfde issues.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2022 19:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Sinds vandaag ben ik iets minder fan geworden van Norris.
En wat heeft McLaren lopen kutten met de strategie zeg. Had Ricciardo gewoon meteen voorbij laten gaan.

Leuk om te zien dat Max/Checo weer 1/2 staan maar het wordt wel een saai seizoen ook zo.

En bahbah, wat zijn Hamilton en Mercedes de boel aan het manipuleren. Vooral dat toneelstukje :lol:
Als je echt door je rug bent gegaan sta je niet op die manier op uit een auto.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2022 19:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
Sinds vandaag ben ik iets minder fan geworden van Norris.
En wat heeft McLaren lopen kutten met de strategie zeg. Had Ricciardo gewoon meteen voorbij laten gaan.

Leuk om te zien dat Max/Checo weer 1/2 staan maar het wordt wel een saai seizoen ook zo.

En bahbah, wat zijn Hamilton en Mercedes de boel aan het manipuleren. Vooral dat toneelstukje :lol:
Als je echt door je rug bent gegaan sta je niet op die manier op uit een auto.


Heeft meer met McLaren te maken dan met Norris. Die wil gewoon zo hoog mogelijk eindigen. Rijders komen wel vaker over als klootzakken, maar ze willen uiteindelijk allemaal winnen en dat is logisch. Niemand leek ook te verwachten dat de harde band gelijkwaardig was aan de medium. Heeft het team gewoon een inschattingsfout gemaakt. Het is na dit seizoen gewoon over met Ricciardo en Norris gunt hem geen stuiver, dat is wel duidelijk.

Het moet ook afgelopen zijn met clown Latifi, holy shit.

En wat makrooy al zei: doodzonde voor Leclerc. Had me wel verheugd op Verstappen vs Leclerc. Nu de minister van defensie erin begint te geloven moet die weer even op z'n plek gezet worden door Max en Charles.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jun 2022 08:49 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Wat FRArnold zegt. Norris stond volledig in zijn recht om er alsnog op het einde voorbij te willen. Zoals hij zelf zei, het draait op dat punt niet meer om tactiek omdat Alonso niet in te halen was (wat ik al niet verwachte met die Alpine op de rechte stukken).

Het feit dat hij Ricciardo ophield in het begin en er niet langs mocht had niks met Norris te maken maar alles met Mclaren dat liep te blunderen.

ULTIMO schreef:
En bahbah, wat zijn Hamilton en Mercedes de boel aan het manipuleren. Vooral dat toneelstukje
Als je echt door je rug bent gegaan sta je niet op die manier op uit een auto.


Als iemand die een lange tijd veel rugklachten had, ja zo sta je wel op uit een auto in dat geval. Toneelstukje is niet nodig want Lewis zei dat ze er bij Mercedes mee bezig moesten en Toto zei achteraf dat het hun eigen schuld was voor de auto. Russel zei het zelfs in de post-race interviews. Dat ze toen vroegen om hulp met poirpoising is geen gekke vraag maar zij wisten het antwoord ook wel. Het is gewoon competitievervalsing voor de mensen die het probleem wel hebben opgelost en daar geld aan hebben uitgegeven.

Hun porpoising in de auto is dusdanig erg dat er echt schadelijke gevolgen zijn en hun auto is zo ontworpen dat het moeilijk is een oplossing te vinden die niet hun aero/snelheid verneukt. Ferrari heeft het ook nog wel redelijk en Alpine ook. Anderen in redelijke mate maar niet extreem. Echter staan ze wel in hun gelijk dat ze moeten kijken naar lange termijn oplossingen omtrent poirpoising omdat het gewoon niet goed is voor de coureurs en de auto's. Maar dat gaat dit seizoen niet gebeuren, wellicht een standaard onderdeel uit de FIA voor volgend seizoen.

FRArnold schreef:
En wat makrooy al zei: doodzonde voor Leclerc. Had me wel verheugd op Verstappen vs Leclerc. Nu de minister van defensie erin begint te geloven moet die weer even op z'n plek gezet worden door Max en Charles.


Op z'n plek gezet is overdreven. Perez werd wel een beetje genaaid in de race. Niet pitten onder de 1e VSC was gewoon een move die nadelig was voor Perez. Perez heeft daardoor een zekere 1e plek voor de rest van de stint moeten opgeven. Ook gezien ze zijn beide pitstops hadden verneukt. Uiteindelijk was Max er verder wel voorbij gegaan, dat wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jun 2022 09:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

FRArnold schreef:
Het moet ook afgelopen zijn met clown Latifi, holy shit

Dit vooral inderdaad, wat die vent nog in de F1 te zoeken heeft is mij echt een raadsel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jun 2022 10:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Uiteindelijk was Max er verder wel voorbij gegaan, dat wel.

Inderdaad, Max had echt een goede pace. Die liep ook binnen no-time vooruit eenmaal Perez gepasseerd.

THArdstyler schreef:
FRArnold schreef:
Het moet ook afgelopen zijn met clown Latifi, holy shit

Dit vooral inderdaad, wat die vent nog in de F1 te zoeken heeft is mij echt een raadsel.


Die maakt behoorlijke blunders inderdaad. Denk dat hij zijn zeteltje kan vergeten volgend seizoen want presteren doet hij ook niet.

Voor de gene die dit weekend naar de Nederlandse commentators luisterde, wat vinden jullie?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jun 2022 10:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ben he-le-maal klaar met (het commentaar van) viaplay. Je kan echt een bingokaart bijhouden inmiddels. Ricciardo REMT UUUULLLLTRA LAAT, we rijden nu mee met de regerend wereldkampioen, hij is nu aan het TRAPPEN VOOR WATTIE WAARD IS. Overigens was ik verre van Olav Mol fan. Alard kalf kan helemaal mijn reet hoesten de tering wat een achterlijke debiel is die guy.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jun 2022 10:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heb met met name gestoord aan het overmatige gebruik van de term 'verser rubber'.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jun 2022 10:39 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Vond ze nogal wat fouten maken. Normaal vind ik ze wel vrij scherp, moet ook gezien ze met zijn 2en zijn.

Vind sowieso dat hele commentaarteam nogal matig.

Amber probeert het, maar je ziet dat ze er relatief weinig verstand van heeft. Is geen ramp, ze vraagt eigenlijk de vragen die de minder ervaren F1 kijker ook zou stellen, maar verder is het niet veel soeps. Behalve de vragen heeft ze niet veel toe te voegen, ze lijkt haast meer een discussie starter tussen de twee anderen die er zitten.

Albers, Coronel en Kalf zijn enorm irritant. Albers vindt zichzelf en zijn eigen mening te geweldig en heeft als missie alles afzeiken wat niet Max of Norris is. Coronel is een typerende Max fan, hij heeft zijn race ervaring natuurlijk maar met zijn Max bril komt daar bijna niks van terug. Kalf die vindt zichzelf eveneens geweldig en gooit telkens zijn mening over dingen waar niemand om vraagt, Plooij was al irritant maar we zijn er niks mee opgeschoten met Kalf. Gooi dan iemand als Winkelman trackside of Stephane die er toch al is en Plooij zijn werk al goed doet.

Melroy & Nelson doen het op zich wel prima, maar alleen de basis. Dit weekend was minder. Je merkt gewoon dat ze weinig te vertellen hebben terwijl er zat is om te vertellen. Dingen omtrent andere teams en coureurs e.d. komen nooit langs. Dit is grotendeels ook wel omdat ze nieuw zijn en niet de connecties hadden die Mol had. Dat komt dan vanzelf wel maar hun raceverslag met beschikbare informatie moet wel beter. Ze missen een beetje charisma, wat Olav Mol wel had, al was Mol wel tien keer irritanter om zijn charisma.

Guido is ook altijd goed om er bij te hebben, heeft iig een gezonde dosis humor en zelfspot ook en de goede nodige F1 ervaring. Alleen met Albers en Coronel er bij heb je er niks aan omdat ze of zichzelf te serieus nemen en Amber valt er ook een beetje buiten. Juist met een Robert Doornbos, Rob Kamphues en Van Der Garde heb je denk ik een extreem goed presentatieteam voor in de studio.

Stephane doet het imo best goed. En Coulthard en vooral Hakkinen er bij is de beste zet ooit, de verstrooide opa Hakkinen kan ik elke keer om lachen, heerlijke gast blijft dat.

Een groot nadeel voor nu is ook gewoon dat het commentaar team gewoon amper of geen connecties hebben op de grid wat een Plooij of Mol wel hadden. Daardoor zijn de vragen en informatie wat gebrekkiger. Dat heeft tijd nodig. Je zag op Monaco ook dat Albers met zijn connecties wel meer interviews kon fixen, al kwam daar nooit wat nuttigs uit. Maar daar komt bij dat Plooij en Mol wel strontirritant waren en dat vonden sommige teambazen/leden en coureurs ook.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jun 2022 10:44 
 
Hardtraxx Elite

Vind het vooral vervelend dat het soms lijkt dat ze zelf niet helemaal aan het opletten zijn of dat ze iets op een verkeerde toon zeggen. (Net als in de 2e race toen ze zichzelf af vroegen waarom DRS niet aan ging terwijl de race toen net hervat werd en het in de eerste 3 rondes niet gebruikt mag worden)

Toen Tsunoda naar binnen moest door de zwart/oranje vlag toen kwam hij binnen en zeiden ze op een vrij verbaasde toon: Tsunoda gaat de pit in? Ja logisch toch, hier door twijfelde ik gelijk of dat Tsunoda niet al een ronde eerder gepit had.

Afijn, zo'n fouten had Olav Mol ook heel veel en daar was ik ook zeker geen fan van.
Vind deze commentators geen verbetering maar dat PRO MAX gelul van Olav kwam ook m'n strot uit.

Over de wedstrijd verder nog, jammer dat Leclerc uit viel, volgende race zal hij ook een gridstraf krijgen volgens mij vanwege de kapotte motor? Verwacht in ieder geval niet zoveel spanning als vorig seizoen.
Vorige  1 ... 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77 ... 96  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic