Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57 ... 96  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2021 09:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Moet wel zeggen dat Toto steeds een zuurder mannetje word.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2021 09:28 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Moet wel zeggen dat Toto steeds een zuurder mannetje word.


Eens, kerel kan ogenschijnlijk slecht tegen zijn verlies en is schijnbaar ook nog een slechte winnaar.

https://www.nu.nl/formule-1/6167813/wol ... n-ons.html

Als ik dit lees denk ik, wat een oeverloos gejank. Die zelfde Toto zei nog dat het in de laatste races hard racen wordt en dat hij er vrede mee zou hebben, zelfs als het tot crash zou komen, en dan nu dit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2021 09:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Nuracore schreef:
Moet wel zeggen dat Toto steeds een zuurder mannetje word.


Eens, kerel kan ogenschijnlijk slecht tegen zijn verlies en is schijnbaar ook nog een slechte winnaar.

https://www.nu.nl/formule-1/6167813/wol ... n-ons.html

Als ik dit lees denk ik, wat een oeverloos gejank. Die zelfde Toto zei nog dat het in de laatste races hard racen wordt en dat hij er vrede mee zou hebben, zelfs als het tot crash zou komen, en dan nu dit.


Dat was inderdaad ook het artikel waar ik op doelde inderdaad maar had echt net de ogen open :lol:
Maar ik merkte het ook afgelopen weekend. Had het gevoel dat elke negatieve gebeurtenis van Mercedes door Toto werd beschuldigd dat Red Bull hiervan de oorzaak zou zijn.

En nu de druk hoger word ook op de baan elk moment word gepakt om eventueel straffen los te krijgen. Erg jammer dat het zo moet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2021 09:54 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Ik vind het vooral hypocriet en schuld verschuiven.

A. Hij is degene die de pitstop regels er door drukte terwijl dat niet nodig was, terwijl Mercedes de enige was die dit en vorige seizoen problemen hadden met banden er goed op doen. Hij is degene die zei dat het tot hard racen gaat komen en dat ze hun dat gewoon moeten laten doen. Hij is degene die zei dat het tot een crash kan komen en dat het hem niet zou uitmaken en hij is degene die begon over de flexibele achtervleugel van Red Bull in het begin van het seizoen.

Red Bull zei ook bij het eerste en het laatste dat dat wel een erg gerichte actie was en laag, terecht, maar verder lieten ze het er bij. Daarnaast is het niet eens Red Bull dat de vleugel aankaartte bij de FIA. Eveneens bij de vleugel van RB in het begin van het seizoen, Red Bull paste het aan en legde zich er bij neer. Horner zei dit weekend nog, mocht er echt een probleem bij de vleugel zijn bij Mercedes, moeten ze het gewoon accepteren en verder gaan zoals zij deden. En dat hadden ze ook moeten doen.

In plaat daarvan krijg je een kinderachtige tirade.

B. Als ze Max de schuld geven door het aanraken van de vleugel, dan moet Max wel bovenmenselijke krachten hebben om een vleugel te kunnen uitrekken die normaliter een ton aan winddruk aankan. Onmogelijk, en dan zouden ze het zelfde probleem bij Red Bull hebben moeten zien gezien hij ook aan zijn eigen vleugel zat en die auto achteraf ook was gecontroleerd.

Mercedes heeft gewoon een illegaal onderdeel, niets meer niets minder. Regels zijn regels. Ik snap wel dat je het andere team probeert te dwarsbomen op elke plek voor de winst, maar dit gaat wel echt verder dan dwarsbomen.

De stewards maakten een goede beslissing bij dat incident bij Max en Hamilton, laten racen, Mercedes en Hamilton die beginnen al te janken als iemand ze niet met ja en amen langs laten. Die black & white flag was ook terecht bij Max, zo heen en weer slingeren mag simpelweg niet en ondanks zijn sarcastische opmerking toen het hem werd verteld hoor je wel dat hij weet dat hij fout zit. Al zet ik trouwens mijn twijfels bij die beslissing tegen Yuki, dat leek niet echt zijn schuld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2021 09:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Eerst een heel jankverhaal ophangen en dan zeggen 'wij kruipen niet in de slachtofferrol' hmmm
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2021 14:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

denk dat het over en sluiten is dit seizoen. Ik zie de merc deze pase gewoon aanhouden en mochten ze de ICU verneuken janken ze er gewoon een nieuwe in. Wat zijn nou 5 plaatsen gridstraf?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2021 15:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jordi schreef:
denk dat het over en sluiten is dit seizoen. Ik zie de merc deze pase gewoon aanhouden en mochten ze de ICU verneuken janken ze er gewoon een nieuwe in. Wat zijn nou 5 plaatsen gridstraf?

Het is wel benoemenswaardig hoe veel sneller de auto plots is met die nieuwe ICU.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2021 15:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jordi schreef:
denk dat het over en sluiten is dit seizoen. Ik zie de merc deze pase gewoon aanhouden en mochten ze de ICU verneuken janken ze er gewoon een nieuwe in. Wat zijn nou 5 plaatsen gridstraf?


Zo dacht ik gister ook, maar vergeet niet, alleen omdat het in Brazilië zo goed lukt betekent niet dat het op de andere races zo makkelijk kan.

1. Geld, die krengen zijn duur. Is er genoeg in hun budget?
2. Brazilië is de makkelijkste baan om in te halen van het hele seizoen. Je hebt een kans op start finish en als het daar niet lukt heb je meteen na de eerste bochten combinatie weer een kans met drs. Zonder die tweede stuk had Max gister wel gewonnen denk ik.
3. De motor was erg sterk dit weekend inderdaad, maar dat gaat de komende races natuurlijk afzwakken.
4. We weten nog niet hoe de banen de autos gaat liggen. Max domineerde op Mexico, zelfs al had Lewis een verse motor denk ik niet dat hij had gewonnen op Mexico. Want het is gewoon geen Mercedes baan.

Het is zeker niet voorbij. Max heeft maar 1 win nodig en Lewis moet ze echt alle drie winnen. Maar het wordt zeker erg spannend.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2021 16:13 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
2.Brazilië is de makkelijkste baan om in te halen van het hele seizoen.


Dit is absoluut niet zo. Brazilië heeft maar twee plekken waar je kan inhalen en dat is na beide DRS plekken en dat is alleen als je al meer snelheid hebt dan de ander door ze op de bumper te volgen.

Als je Hamilton bent en je auto is tig keer sneller dan de rest, dan is inhalen makkelijk ja. Maar je zag zodra hij achter Max kwam met wat vechtlust, is inhalen een stuk moeilijker.

De makkelijkste voor inhalen zijn sowieso Spa, Portimao en Bahrain.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2021 16:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
makrooy schreef:
2.Brazilië is de makkelijkste baan om in te halen van het hele seizoen.


Dit is absoluut niet zo. Brazilië heeft maar twee plekken waar je kan inhalen en dat is na beide DRS plekken en dat is alleen als je al meer snelheid hebt dan de ander door ze op de bumper te volgen.

Als je Hamilton bent en je auto is tig keer sneller dan de rest, dan is inhalen makkelijk ja. Maar je zag zodra hij achter Max kwam met wat vechtlust, is inhalen een stuk moeilijker.

De makkelijkste voor inhalen zijn sowieso Spa, Portimao en Bahrain.


Mwaaahhh dat weet ik niet zo hoor :P In mijn optiek is er vrij veel ingehaald gister. Je zag dat Lewis echt dat tweede stukkie nodig had om Max en Perez te kunnen pakken. start finish gebruiken om aanloopje te hebben en vervolgens met betere exit in tweede rechte stuk er langs gaan. Zonder dat tweede rechter stuk, kwam hij er echt niet langs.

Die drie tracks die jij opnoemt zijn echt niet goed voor inhalen hoor. Bahrein dan misschien nog wel redelijk, met een lange start finish gevolg door nog een kleine rechte stuk. Maar portimao was een parade en spa zou ik gewoon gemiddeld noemen, daar kun je eigenlijk alleen na eau rouge inhalen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2021 16:54 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Mwaaahhh dat weet ik niet zo hoor :P In mijn optiek is er vrij veel ingehaald gister. Je zag dat Lewis echt dat tweede stukkie nodig had om Max en Perez te kunnen pakken. start finish gebruiken om aanloopje te hebben en vervolgens met betere exit in tweede rechte stuk er langs gaan. Zonder dat tweede rechter stuk, kwam hij er echt niet langs.


Start finish en bocht 3 naar 4 zijn de enige plekken waar is ingehaald en het gros door een auto die veel sneller dan de ander is. Het is niet onmogelijk in te halen, maar de makkelijkste, absoluut niet, verre van. Interlagos is een top racecircuit, daar niet van, maar de makkelijkste om in te halen, nee.

makrooy schreef:
Die drie tracks die jij opnoemt zijn echt niet goed voor inhalen hoor. Bahrein dan misschien nog wel redelijk, met een lange start finish gevolg door nog een kleine rechte stuk. Maar portimao was een parade en spa zou ik gewoon gemiddeld noemen, daar kun je eigenlijk alleen na eau rouge inhalen.


Die drie die ik noem worden haast unaniem genoemd als beste inhaalcircuits. Ik trek dat niet uit m'n reet of zo, als je het googled dan krijg je die drie gewoon het meeste terug, en menig F1 coureurs noemen die circuits ook.

Als we volgens jouw logica gaan rekenen zijn alleen circuits die een katapult effect hebben voor snellere auto's bij DRS stukken goede inhaalcircuits. En dat is allemaal artificieel omdat je anders nergens kan inhalen. Als je alleen kan inhalen op DRS stukken, dan is een circuit al geen goed inhaalcircuit, feit.

Goed inhalen wordt gedefinieerd door plekken waar mensen elkaar kunnen uitremmen, brede bochten zodat er ruimte is voor inhalen, circuits waar je lang naast elkaar kan rijden e.d. Voor goede inhaalacties en gevechten heb je ruimte nodig en goede combinaties van bochten. Die bovenste drie hebben dat. Circuits als Monza en Shanghai hebben dat ook in zekere zin, maar die hebben dan om andere redenen weinig inhaalacties (bijvoorbeeld omdat topsnelheid een grote rol speelt waardoor auto's sneller los van elkaar racen, zeker als het een lang circuit is). De reden ook dat je veel overtakes ziet bij Interlagos is omdat het een klein circuit is, dus auto's zitten dichter op elkaar.

Evenals Hongarije en Zandvoort is Interlagos een topcircuit om op te rijden, een heerlijk racecircuit. Maar dat staat absoluut niet gelijk aan goed kunnen inhalen want dat kan op alle 3 amper wegens uiteenlopende redenen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2021 17:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik denk dat de meningen daarover zijn verdeeld. Als ik beetje google zie ik inderdaad Bahrein veel terug komen, waar ik me wel in kan vinden. Maar ik zie ook echt zat mensen Interlagos opnoemen.

Hier statistieken voor hoeveelheid overtakes. Post 2009 zie je Interlagos boven spa en portimao staan. Moet wel toegeven dat portimao veel hoger staat dan ik had verwacht, in mijn herinnering was het een saai circuit met weinig spannends dit jaar. Vorig jaar was wel meer chaos met rode vlaggen etc.

Interlagos staat op #6, met Portimao op #7 en spa op #8. Bahrein staat wel echt hoog, #2. Maar goed, alle 4 tracks die we opnoemen staan wel in top 8.

https://www.reddit.com/r/formula1/comme ... race_here/
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2021 17:27 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Dat is Reddit.. dat is nou niet echt je beste bron niet? Het zelfde Reddit dat elkaar afmaakt om de hele Hamilton/Verstappen vete. Het zelfde reddit waar iedereen het circuit uit zijn eigen land het beste vindt en waar men amper het verschil weet tussen een goed racecircuit en een goed inhaalcircuit. Het zelfde volk wat denkt dat Assen een goede F1 baan zou zijn. Het gaat niet eens om verstand van F1 hebben maar verstand hebben van racen in zijn geheel.

Waar ik het van heb is oa, Racingnews365, The Race, Sporta, Formula1.com, Skysports, Autocar, GPBlog, interviews met coureurs. Mensen met m.i. directere kennis. Als je zelfs googled "circuits which are great for overtaking", krijg je Spa, Bahrain en Portimao.

Nogmaals, Interlagos heeft een hoog aantal inhaalacties omdat het circuit, klein is, een katapult effect heeft door de DRS zones waarbij initiële inhaalacties in de eerste combo ook nog vaak ongedaan worden gemaakt door de 2e zone er op en omdat je elkaar goed kan volgen. Kortom, alles hangt af van de DRS. Dat betekent dat je afhankelijk van een systeem bent voor inhalen. Wat ook een klein effect nog is, is dat de weersomstandigheden daar vaak verraderlijk zijn waardoor er genoeg actie is.

Dus ja, die statistieken tonen dat wel, maar als je maar op twee plekken kan inhalen door een systeem dan is het circuit uit zichzelf toch echt geen inhaalcircuit? Opnieuw, Interlagos is echt niet het slechtste circuit voor inhalen, dat zijn Monaco, Jeddah en al die andere veel te krappe circuits. Maar de beste, nee, sowieso niet.

Een circuit is pas een goed inhaalcircuit door veel meer factoren dan alleen een DRS katapult.

Iets anders trouwens, ze kunnen Olav Mol echt beter met pensioen sturen of Winkelman naast hem zetten die wel dingen in de gaten houdt. Olav zat er weer buitengewoonlijk vaak naast qua observaties. Dingen missen in de drukte ok, maar dit was wel echt absurd. En elke keer weer die zinloze F1 trivia die niemand nodig heeft, we weten dat je lang in het vak zit. En Plooij wordt ook steeds schrijnender, je zag echt dat mensen op de grid voor de race hem probeerde te negeren terwijl hij zat te aan te modderen daar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2021 17:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Dat is Reddit.. dat is nou niet echt je beste bron niet? Het zelfde Reddit dat elkaar afmaakt om de hele Hamilton/Verstappen vete. Het zelfde reddit waar iedereen het circuit uit zijn eigen land het beste vindt en waar men amper het verschil weet tussen een goed racecircuit en een goed inhaalcircuit. Het zelfde volk wat denkt dat Assen een goede F1 baan zou zijn.

Waar ik het van heb is oa, Racingnews365, The Race, Sporta, Formula1.com, Skysports, Autocar, GPBlog, interviews met coureurs. Mensen met m.i. directere kennis. Als je zelfs googled "circuits which are great for overtaking", krijg je Spa, Bahrain en Portimao.

Nogmaals, Interlagos heeft een hoog aantal inhaalacties omdat het circuit, klein is, een katapult effect heeft door de DRS zones waarbij initiële inhaalacties in de eerste combo ook nog vaak ongedaan worden gemaakt door de 2e zone er op en omdat je elkaar goed kan volgen. Kortom, alles hangt af van de DRS. Dat betekent dat je afhankelijk van een systeem bent voor inhalen.

Dus ja, die statistieken tonen dat wel, maar als je maar op twee plekken kan inhalen door een systeem dan is het circuit uit zichzelf toch echt geen inhaalcircuit? Opnieuw, Interlagos is echt niet het slechtste circuit voor inhalen, dat zijn Monaco en al die andere veel te krappe circuits. Maar een circuit is pas een goed inhaalcircuit door veel meer factoren dan alleen een DRS katapult.


Ik heb het natuurlijk over praktijk. Ik zei dat Interlagos makkelijkste circuit van het seizoen is om in te halen. Als je naar de statistieken kijkt, is het niet beste maar wel top. Ik heb het nooit een pure inhaalcircuit genoemd ofzo. Maar dat er makkelijk in te halen is, mede dankzij drs op twee rechte stukken die elkaar opvolgen. Dat gaat Lewis de laatste drie circuit niet of minder hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2021 17:41 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

In Abu Dhabi gaat hij dat het minste hebben ja. Qatar is haast Bahrain 2 maar dan hoekiger. Als Bottas een goede dag heeft wordt Jeddah een Mercedes 1,2. Dat circuit heeft de meeste bochten van elk circuit op de kalender maar je hoeft er maar bij 4 serieus terug te schakelen, bijna alle anderen zijn gas los of vol gas. Dus je kan wel invullen hoe Mercedes het daar gaat doen.

Verstappen moet het gaan doen op Qatar of Abu Dhabi en schade beperken bij Jeddah.

Oh ja, de memes van Toto zijn momentje naar de camera zijn echt geweldig. :lol:

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2021 21:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja ik knijp hem ook. Max zei tijdens post race interview dat ie wil vertrouwen in had volgende week sterker terug te komen. Hij zal echt moeten. Want jeddah circuit is idd echt puur Mercedes.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2021 13:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zhou
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2021 14:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Tja, helaas is dit de hedendaagse F1.
Giovinazzi vindt er het zijne van:
Citaat:
,,De Formule 1 is emotie, talent, auto’s, risico, snelheid. Maar als geld regeert, kan Formule 1 ook meedogenloos zijn”
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2021 15:16 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Nouja zo goed was Gio ook niet. Kon goed overweg in quali, maar elders was het altijd drama. Zhou is niet veel beter, maarja geld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2021 15:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wel begrijpelijk dat Giovinazzi eruit wordt gebonjourd ja. Heeft gewoon te weinig uitschieters laten zien, en als de steun van Ferrari dan wegvalt en hijzelf geen/niet genoeg geld meeneemt is het een makkelijke optelsom.

Misschien dat Zhou nog kampioen kan worden dit jaar, maar volgens mij is dit zijn 4e jaar in de Formule 2. Wat mij betreft te laat om een racezitje te 'verdienen'. Maximaal 2 jaar, en bij voorkeur direct in je rookieseizoen de titel pakken, alhoewel je met wat pech natuurlijk makkelijk naast de pot kunt pissen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2021 16:17 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Heb Zhou wel leuke dingen zien doen in de Formule 2, maar kan volgens mij echt niet tippen aan het talent van bijv een Oscar Piastri. Maar die zal de komende jaren ongetwijfeld nog wel z'n stoeltje krijgen.

Had het zelf wel leuk gevonden als er een Amerikaan uit de Indycar de overstap zou maken (vooral Hertha is bloedsnel daar), en met het succes van de Austin GP dit jaar en de Miami GP die er volgend jaar bij komt zag ik het ook wel gebeuren, maar het geld van Zhou is dan helaas toch doorslaggevender.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2021 16:57 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Ik denk dat er te veel geld in de juniorteams e.d. zit om voor een Indycar persoon aan te tippen. En wat Zhou brengt dat is sowieso bovengemiddeld veel. Hij zal wel niet veel bieden qua racen, want hij is verre van consistent in F2.

Piastri komt er wel wanneer Alonso weggaat. Na volgend seizoen gaat Gasly denk ik wel weg bij AT als hij zo blijft presteren. Er lonkt wel een zitje bij een groter team als Mercedes, Ferrari of McClaren tegen die tijd. Yuki zie ik niet veel langer bij AT zitten als hij dit niveau doorzet. Het is zijn rookie seizoen en hij heeft een goede dosis ongeluk gehad, maar hij moet toch wel wat verbeteren qua racecraft. Je hebt namelijk namen als Lawson en Hauger die dat stoeltje ook willen en zich willen bewijzen komend seizoen.

Ik ben benieuwd hoe Dennis Hauger het gaat doen in F2, hij rijdt in de Prema, wat hem al een goede auto geeft iig. Hij werd dit jaar overtuigend kampioen in F3 en het ziet er als Red Bull jeugd goed uit voor hem als hij ook in F2 hoog gaat eindigen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2021 17:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mercedes vraagt FIA om duel Verstappen en Hamilton opnieuw te beoordelen :sick:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2021 18:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat een kwalbakken. Heel de wereld juicht dat er eens echt geracet wordt maar Mercedes doet huilie
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2021 20:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik ben zelf erg tegenstander van penalty's geven na de race. Zou het echt niet eerlijk vinden als hij alsnog een straf krijgt ook al is het zijn fout. Maar uiteindelijk zijn er echt wel goede argumenten te geven voor waarom het Max' fout is. Binnen de race wereld keken ook erg veel mensen op dat Max geen straf kreeg. Dus niet de hele wereld juicht het toe. De puristen juichen dit helemaal niet toe. Zoal Driver61:



Dus ik snap erg goed dat Merc dit aanvecht, want ze maken nog kans ook denk ik. En niet verbaasd doen, zij willen alles eruit halen om het RB moeilijk te maken. Omgekeerd had RB het ook gwn gedaan.
Vorige  1 ... 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57 ... 96  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic