Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56 ... 96  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2021 14:06 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ja dat dus...
En zodoende moest Bottas wederom pitten voor andere Softs...
Slow Pit, want positie op de baan kiezen
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2021 14:10 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Broken Balance schreef:
rakkietakkie schreef:
Ik sluit overigens niet uit dat er een keer een DNF komt voor Mercedes / Red Bull.
Want er zitten soms echt nog wat losse projectielen op de baan zoals Mazepin


Mazepin doet dat al een tijd niet meer. De laatste Haas die in de weg van de leiders lag was Schumacher zelfs en de laatste botsingen waren allemaal van Alpine, Alpha Tauri en Alfa Romeo. Dus die dooie meme gaat niet op.

Degene die juist de meest onnodig risicovolle move deed dit weekend waren Bottas die zichzelf unlapte en Verstappen die de plek onnodig terug pakte.

Als er een DNF of crash komt, dan komt het van een Mercedes tegen een Red Bull of andersom.

Onnodig? Volgens mij was dat om de snelste tijd te verpesten van Bottas omdat hij een ronde achterliep en dus moest remmen omdat verstappen op dat korte moment aneller was, toch?


Nee?

De inhaalactie van Bottas op Max om zichzelf te unlappen was onnodig omdat hij gewoon terug kon vallen en dan een snelle ronde kon neerzetten, zoals hij uiteindelijk ook deed na de nieuwe set.

Bottas was veel sneller omdat hij nieuwe softs had tegenover Max zijn gebruikte hards. Je mag jezelf unlappen, dat staat in de regels. Daarom probeerde Bottas dat bij Max. Bottas probeerde toen eventjes trager te gaan rijden om hem op te houden t.o.v. Hamilton, maar hij had al snel door dat als hij dat deed, hij niet de snelste ronde zou krijgen en Hamilton niet dichtbij genoeg zou zitten/tijd zou hebben om hem in te halen.

Daarom ging hij weer op normaal tempo verder maar Max die moest hem blijkbaar per sé weer inhalen. Max verloor hierdoor uiteindelijk 4 seconden op Hamilton. Dus onnodig gedoe onderling dat tot niks heeft geleden, want uiteindelijk pakte Bottas alsnog de snelste ronde en won Max ruim.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2021 15:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Nee?

De inhaalactie van Bottas op Max om zichzelf te unlappen was onnodig omdat hij gewoon terug kon vallen en dan een snelle ronde kon neerzetten, zoals hij uiteindelijk ook deed na de nieuwe set.

Bottas was veel sneller omdat hij nieuwe softs had tegenover Max zijn gebruikte hards. Je mag jezelf unlappen, dat staat in de regels. Daarom probeerde Bottas dat bij Max. Bottas probeerde toen eventjes trager te gaan rijden om hem op te houden t.o.v. Hamilton, maar hij had al snel door dat als hij dat deed, hij niet de snelste ronde zou krijgen en Hamilton niet dichtbij genoeg zou zitten/tijd zou hebben om hem in te halen.

Daarom ging hij weer op normaal tempo verder maar Max die moest hem blijkbaar per sé weer inhalen. Max verloor hierdoor uiteindelijk 4 seconden op Hamilton. Dus onnodig gedoe onderling dat tot niks heeft geleden, want uiteindelijk pakte Bottas alsnog de snelste ronde en won Max ruim.

Dit speelt toch helemaal niet aangezien Bottas zichzelf deed unlappen? Bottas kreeg direct weer met blauwe vlaggen te maken, daarom moest die weer snelheid minderen. Zou die dat niet doen zou daar een straf op staan. Nou had dat ook niet zoveel uitgemaakt gezien de 13e plek waar Bottas al reed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2021 15:20 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Waarom is het eigenlijk zo dat je iemands punt wel kunt afpakken door de snelste ronde af te pakken buiten de top 10? Ik zie de logica wel dat je buiten de top 10 geen punt dient te krijgen voor de snelste ronde ivm alle auto's die dan dus op het laatst nog snelle rondes gaan zetten en door veel verkeer moeten. Maar je houdt nu nog steeds de intentie om een punt bij iemand weg te halen terwijl je er persoonlijk niks mee opschiet, alleen je team(genoot) heeft hier profijt van. Zou het niet leuker/logischer zijn als diegene uit de top 10 met de snelste ronde een extra punt krijgt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2021 15:29 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

LucG schreef:
Zou het niet leuker/logischer zijn als diegene uit de top 10 met de snelste ronde een extra punt krijgt?


Dat haalt heel het tactische spelletje tussen de 2 concurrerende teams weg. Dus nee
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2021 15:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ben het eigenlijk wel met LucG eens.
Dat tactische spelletje kan er nog steeds wel zijn, als je in 1 van die concurrerende teams zit moet je ook wel bij machte zijn om in de top 10 te rijden me dunkt. Nu kon Bottas nog wel 15 keer stoppen omdat ie toch al buiten de punten reed, het wordt juist tactischer als je die vrijheid niet hebt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2021 16:29 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

rakkietakkie schreef:
LucG schreef:
Zou het niet leuker/logischer zijn als diegene uit de top 10 met de snelste ronde een extra punt krijgt?


Dat haalt heel het tactische spelletje tussen de 2 concurrerende teams weg. Dus nee


Dit is alleen maar dit seizoen zo omdat het dicht bij elkaar ligt, de vorige jaren maakte het geen reet uit wie hem kreeg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2021 10:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

https://racingnews365.nl/breaking-verst ... l-hamilton

https://racingnews365.nl/hamilton-en-me ... vertreding

Wat een spanning nu al weer :oh: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2021 15:50 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Duurt lang...
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2021 18:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

€50000 boete
Dat zal 'm leren!
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2021 19:46 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Diskwalificatie Hamilton... Die gaat pijn doen dit weekend.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2021 00:26 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

rakkietakkie schreef:
Diskwalificatie Hamilton... Die gaat pijn doen dit weekend.


Niet echt, hij pakt wel podium. Kan je donder op zeggen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2021 11:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
rakkietakkie schreef:
Diskwalificatie Hamilton... Die gaat pijn doen dit weekend.


Niet echt, hij pakt wel podium. Kan je donder op zeggen.


Poeh maar ook echt, zijn pace met zn nieuwe verbrandingsmotor was niet normaal. Als Max 1e staat en Lewis vecht zich naar plek 3, dan zal Bottas hem uiteraard voor moeten laten, al staat hij 20 sec voor hem. Dus denk dat het aannemelijk is dat ie zelfs 2e wordt.

Wel een fair kanttekening: Voor de mensen in de top 10 was het niet belangrijk om te verdedigen tegen Lewis. Het is maar een sprintrace en hij gaat toch 5 plekken achteruit. Wellicht dat dat nog een verschil kan maken. Want dit ging wel eeeerruuug makkelijk.

Als Max vandaag wint, dan kan hij volgens mijn berekeningen 2 keer derde worden en 1 keer tweede de laatste 3 races. Mits Perez beschikbaar is om in de laatste rondjes de snelste ronde te pakken. Vandaag is dus best belangrijk, aangezien Lewis nieuwe motor heeft en die laatste 3 races 'easy' kan winnen en de laatste races waarschijnlijk Mercedes beter liggen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2021 11:40 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Eens, al moet je wel bedenken dat de reden dat Mercedes zo veel ICU's wisselen is niet omdat ze hem steeds beter maken en ontwikkelen, natuurlijk wel in kleine mate, maar dat ding wordt echt overbelast om zo veel mogelijk snelheid er uit te persen. Daarom is die betrouwbaarheid een stuk minder, maar ze kunnen wel zo veel er uit persen dat zelfs met gridpenalties ze naar podiums kunnen racen.

Daarnaast trouwens, man man wat is Toto een slechte verliezer en Bono eveneens, wel goed dat Hamilton daar niet helemaal in mee ging. Dat interview van hem alleen al en dan nog over de radio naar Hamilton "great recovery, fuck them all." Je hebt gewoon een illegaal onderdeel maat en je bent niet door een willekeurige technische keuring gekomen. Red Bull had dit dit jaar en jaren terug ook nog en die zaten niet zo erg te jammeren als Toto nu doet. Je hebt zelf die hele pitstop ingevoerd met domme redenen en zelfs daar reageerden Horner en Marko niet zo verbitterd op. Ze geven lijkend Red Bull gewoon de schuld.

Het is niet dat Max aan die vleugel zat en het had gemeld bij de FIA, die vleugels zijn zelfs ook na de tijd nog gecontroleerd bij Red Bull en die waren gewoon legaal. Het is gewoon een routine willekeurige controle geweest. Daarnaast lijkt er nog meer mis te zijn met die vleugel van Hamilton, uit FIA zijn eigen bevindingen, dus ze mogen van geluk spreken dat ze niet punten aftrek nog hebben gekregen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2021 12:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb dit weekend grotendeels van F1 gemist maar dat was de reden waarom Verstappen aam de vleugel van Hamilton zat?

Je hebt volgens mij een goed oog nodig wil je dit tijdens de race opmerken.
En wat betekend dit voor de afgelopen wedstrijden, worden die ook nog onderzocht?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2021 12:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Ik heb dit weekend grotendeels van F1 gemist maar dat was de reden waarom Verstappen aam de vleugel van Hamilton zat?

Je hebt volgens mij een goed oog nodig wil je dit tijdens de race opmerken.
En wat betekend dit voor de afgelopen wedstrijden, worden die ook nog onderzocht?


Max was aan het kijken naar hoeveel die vleugel door kon buigen (zei ie zelf), niet naar de DRS
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2021 20:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kan zeggen wat je wilt maar Hamilton heeft erg goed gereden.
Red Bull was gewoon de langzamere dit keer. Overduidelijk.

Na de inhaal actie van Hamilton liep Verstappen direct +5s achter
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2021 21:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat een snelheid had Hamilton vandaag, tering. Zorgwekkend oppermachtig vandaag...
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2021 21:53 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

:sick: voor dat vlaggetje en roepen dat Brazilië het beste publiek heeft.... Want dit doet hij ook in Italië, Singapore, China etc etc etc.

Wel genoten van deze race, bood genoeg spektakel en eindelijk kon Checo goed mee voor P4... Had best P3 mogen zijn in mijn ogen. Wel slim die snelste raceronde weg kapen
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2021 21:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

chas1n schreef:
Wat een snelheid had Hamilton vandaag, tering. Zorgwekkend oppermachtig vandaag...

Dit.

Kan op dagen zoals vandaag en gister ook wel echt genieten van Hamilton. Blijft ook een waanzinnig goede coureur. Max ook een ijzersterke race gereden. Zou niet weten wat die nog meer had kunnen doen dan dat hij gedaan heeft.

Ook credits voor de raceleiding vandaag die ze gewoon lieten racen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2021 21:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

rakkietakkie schreef:
:sick: voor dat vlaggetje en roepen dat Brazilië het beste publiek heeft.... Want dit doet hij ook in Italië, Singapore, China etc etc etc.

Wel genoten van deze race, bood genoeg spektakel en eindelijk kon Checo goed mee voor P4... Had best P3 mogen zijn in mijn ogen. Wel slim die snelste raceronde weg kapen

Ja dat. Goede coureur, reed echt fantastisch vandaag. Maar wat een kwal van 'n vent
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2021 21:58 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

9 euro betaald om te kijken naar de race, toch wat op mijn honger blijven zitten. :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2021 22:29 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Hamilton under investigation ;

Te vroeg gordels los gemaakt tijdens uitloopronde

:lol: :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2021 22:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pfff wat was ik flink gefrustreerd. Als dit niet ging om kampioenschap, had ik hier ontzettend van genoten. Maar nu ik Max gewoon kampioen wil zien worden, vond ik dit echt niks :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2021 23:42 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Pfff wat was ik flink gefrustreerd. Als dit niet ging om kampioenschap, had ik hier ontzettend van genoten. Maar nu ik Max gewoon kampioen wil zien worden, vond ik dit echt niks :lol:


Ja dit, Hamilton reed fenomenaal. Zag het graag anders, maar hij reed absurd. Dit is iig geen goed nieuws voor Max. Er vanuit gaande dat of Hamilton of Verstappen 1e wordt in de komende 3, moet Verstappen minstens een keer boven Hamilton eindigen en de rest minstens 2e, anders is het klaar.

Dus ik hoop dat Red Bull iets kan fixen.

rakkietakkie schreef:
Wel slim die snelste raceronde weg kapen


Dit doen beide teams al sinds de eerste race van het seizoen en zouden ze normaliter in andere seizoenen ook doen, alleen pas dit seizoen spant het er om. Dus zo "slim" is het niet.
Vorige  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56 ... 96  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic