Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 356, 357, 358, 359, 360, 361, 362, 363  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2023 01:22 
 
Hardtraxx Crew

https://variety.com/2023/film/news/lord-of-the-rings-new-movies-warner-bros-1235533672/

Citaat:
On a Thursday earnings call, Warner Bros. Discovery CEO David Zaslav announced that newly-installed studio leaders Mike De Luca and Pam Abdy have brokered a deal to make “multiple” films based on the beloved J. R. R. Tolkien books. The projects will be developed through WB label New Line Cinema. The first “Lord of the Rings” trilogy, helmed by Peter Jackson, grossed nearly $3 billion worldwide; Jackson’s follow-up trilogy based on Tolkien’s “The Hobbit” matched those grosses.

No filmmakers have been attached to the projects as yet, but in a statement to Variety, Jackson and his main “Lord of the Rings” collaborators Fran Walsh and Philippa Boyens said Warner Bros. and Embracer “have kept us in the loop every step of the way.”

“We look forward to speaking with them further to hear their vision for the franchise moving forward,” Jackson, Walsh and Boyens said.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2023 17:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Everything Everywhere All At Once dit weekend gezien, en kan alleen maar zeggen, die 7 oscars die ze hebben gepakt zijn imo meer dan terecht, wat een krankzinnige fantastische film :love:

The Whale nog niet gezien, maar Brendan Fraser heeft wel enorme gunfactor dus super tof te zien dat hij een oscar heeft gekregen. Iemand deze gezien en die hem kan aanraden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2023 19:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Everything Everywhere All At Once dit weekend gezien, en kan alleen maar zeggen, die 7 oscars die ze hebben gepakt zijn imo meer dan terecht, wat een krankzinnige fantastische film :love:

The Whale nog niet gezien, maar Brendan Fraser heeft wel enorme gunfactor dus super tof te zien dat hij een oscar heeft gekregen. Iemand deze gezien en die hem kan aanraden?


Heb beide gezien. Beide aanrader.

Ik moet "Everything Everywhere All At Once" wel nog eens bekijken want ik was er niet helemaal bij met mijn hoofd toen ik die keek (vermoeidheid). En snapte er regelmatig helemaal niks van.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2023 09:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hahaha ja dan wordt het wel heel snel heel verwarrend. Al vond ik wel dat de film dat wel sterk deed. Een heel verwarrend complex idee op een redelijk duidelijke manier uitleggen. Maar opletten moet je wel ja. Denk ook dat je een hele boel details gemist hebt als je niet met je volle aandacht gekeken hebt.

Grandioze film .
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2023 10:36 
 
Hardtraxxer

EEAAO vond ik niet geweldig. Ik snap de hype vanuit de oscars wel, maar zo heel bijzonder was het nou ook weer niet.

The Whale in de bioscoop te zien, enorme aanrader.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2023 11:52 
 
Hardtraxx Veteran

Vond het ook niks, te bombastisch en absurdistisch naar mijn smaak.
Dan viel The Whale inderdaad een stuk meer in mijn straatje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2023 16:49 
 
Hardtraxx Crew


Ziet er weer heel vet uit :worship: leuke reference naar No Way Home ook :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2023 15:41 
 
Hardtraxx Elite

Naar John Wick 4 geweest in de bioscoop.
Lekker veel actie erin :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2023 15:56 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

immuunm schreef:
Naar John Wick 4 geweest in de bioscoop.
Lekker veel actie erin :thumbsup:


Vrijdag naar deze film, ben benieuwd :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2023 18:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mitch schreef:
immuunm schreef:
Naar John Wick 4 geweest in de bioscoop.
Lekker veel actie erin :thumbsup:


Vrijdag naar deze film, ben benieuwd :)


Ik ga morgen, ben zelf geen mega fan (had deel 1 en 2 tijdje geleden al gezien) maar mijn vader wil er graag met me heen haha.

Dus ff snel deel 3 kijken en dan morgen deeltje 4. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2023 15:38 
 
Hardtraxx Veteran

Babylon gezien, al met al een aanrader vind ik.

Eerste 75 minuten zijn waanzinnig, een soort mix van Tarantino en Monty Python.
Daarna gaat het meer de drama kant op, met af en toe wel nog erg vermakelijke scenes.
Duur was me iets te lang, vooral het stuk na de eerste anderhalf uur had korter gemogen van me.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2023 12:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2023 13:05 
 
Hardtraxxer

tering wat vet
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2023 14:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heel nice!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mei 2023 10:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:


Marieten wat goed dit. Christopher Nolan is altijd goud. Benieuwd naar de film!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mei 2023 12:04 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

hype

Hopelijk is Nolan ook een beetje een WW2 fan, zo na Dunkirk en nu Operation Paperclip/Oppenheimer lijkt het er wel op en hoop dan ook dat hij er nog een paar maakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mei 2023 12:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vind Dunkirk wel zijn minste film als ik eerlijk ben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mei 2023 13:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Vind Dunkirk wel zijn minste film als ik eerlijk ben.


Ja ook niet mijn favoriete Nolan film maar alsnog een waan-zinnige film. Ik weet nog dat ik in de iMax zat voor Star Wars Force Awakens en dat de trailer voor deze film langs kwam. Die trailer heeft mij meer hartkloppingen gegeven dan de hele film waarvoor ik eigenlijk daar was :lol:

Manier hoe hij daar ook weer met tijd lijnen aan het vogelen is dat is zo typisch Nolan en geeft het wel weer een andere dimensie dan "gewoon" een oorlogs film.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mei 2023 13:21 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Vind Dunkirk wel zijn minste film als ik eerlijk ben.


Ik vind het ook niet zijn allerbeste maar ik vind Dunkirk vele malen beter dan Tenet en ook wel beter dan de eerste Batman film. En dan reken ik alle films die hij voor Memento maakte niet mee.

Tenet was imo wel zijn grootste flop, een paar goede en slimme momenten vermomd in een bak vol plotgaten, inconsistenties, onnavolgbare "clues", platte karakters en rare verhaallijnen. Het idee achter de grandfather paradox (waar de film om draait) wordt echt enorm vervaagd daardoor, de paradox in de film klopt van zichzelf niet (want het is een paradox) maar ze gooien er nog even een schep vol plotgaten en vage clues bovenop die het allemaal nog verwarrender maken en daarom heb je die "satisfaction" niet op het einde van de meeste Nolan films waar alles samen komt of een sterke twist is.

Maar een mindere film van Nolan is nog steeds beter dan 80% van alle films.

Dunkirk vind ik vrij verfrissend als het om een Oorlogsfilm gaat. Er zitten natuurlijk historisch onjuiste stukken in en het is absoluut niet de beste oorlogsfilm. Maar deze film draait meer om de soldaten in het moment, terwijl de slag om Duinkerke gaande is. Het is wat anders dan "een held" volgen of dat het meer een avontuurfilm is zoals een Fury, Saving Private Ryan of 1917. Hij pakt juist de soort die imo de beste oorlogsfilms maken en dat is de historie navertellen door het te beleven (zo accuraat mogelijk) zoals in Band Of Brothers, All Quiet On The Western Front, A Bridge Too Far, Midway (ondanks het overacteren) en The Longest Day.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2023 11:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TENET was fantastisch.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2023 12:00 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
TENET was fantastisch.


Hij is slim in elkaar gezet, maar te moeilijk vind ik. Het is een film die je verplicht meermaals moet zien om hem pas te snappen. Wat geen ramp is, maar daar hoort wel bij dat je hem vanaf de eerste keer iig grotendeels snapt.

de hele clue in die film, dat hangertje aan de tas van Robert Paterson zijn karakter aan het begin van de film, is minder dan een seconde in beeld en niet eens duidelijk. En dat is haast de opzet voor het hele OH JA moment voor de hele film, dat is gewoon absurd slecht.

Ook zijn er zo veel onnodige plotpunten bij de grandfather paradox gedaan waardoor de hele paradox theorië niet meer klopt, zoals dat neil daar bij de eindscene dood op de grond lag en levend werd om the protagonist te redden, dat zou betekenen dat hij altijd al dood had moeten wezen gezien hoe lang geleden dat complex werd gebouwd en hij daar al geinfiltreerd had moeten zijn, ook niemand die daar jarenlang een lijk had zien liggen blijkbaar.

Naast dat geven ze ook nooit uitleg over hoe het achteruitgaan werkt, ze verstoppen het telkens achter een vage filosofische zin, daardoor past het zich telkens aan wat het plot nodig heeft. En dat is ook de enigste reden dat de film zich wat bij elkaar houdt, ze leggen het gewoon niet uit of geven een rare filosofische uitleg zodat eigenlijk alles wel kan gebeuren


De hele payoff was echt moeilijk te vinden. Normaal ben ik wel goed in het vinden en zien van dat soort dingen, en ik had toen ik de bios uitging een vaag vermoeden (gewoon op basis van tijdfuckerij in andere films). Dat bleek wel correct te zijn, maar de dingen waar ik het aan had moeten zien heb ik zelf nooit in die hele film gezien.

Het achteruit bewegen is uniek, maar heeft enorm veel uitzonderingen die toevallig zijn voor het plot elke keer. Verder is dit soort tijdfuckerij ook alles behalve uniek. Als men het vet vond, kijk daar valt niet over te twisten, maar als film zijnde vond ik het Nolan zijn slapste werk. Enorm ingewikkeld en om dat te rechtvaarden enorm lui schrijfwerk om alle plotgaten op te vullen (wat niet eens gelukt is).
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2023 12:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Moet zeggen dat ik niet echt problemen had met het volgen van de film of uberhaupt waar het verhaal heen ging en was het einde eigenlijk wel voor mijn gevoel voldoende uitgelegd om het te snappen omdat ik uiteindelijk in de zelfde mindset zat als de film het neerzette.

Daarnaast blijft de grandfather paradox natuurlijk speculatie en theorie wat niet de bewijzen valt waardoor in dit geval Nolan vrije geest had om dit in te vullen zoals hij het wil. Het kan goed, fout of onbegrijpelijk zijn natuurlijk, en dit speelt gewoon mee in de film waardoor niet alles uitgelegd kan worden en de personages ook niet 100% begrijpen waarom iets gebeurt zoals het zich afspeelt.

Wat veel mensen niet begrijpen is dat de film niet over tijdreizen gaat maar over tijd manipulatie door als het ware terug of vooruit te spoelen en te anticiperen op wat er gebeurde of gaat gebeuren wat veroorzaakt word door een 9 stukken plutonium wat uiteindelijk end-of-life betekend op aarde. En dit word prima uitgelegd door die weterschapper in de kogel scene (geloof ik).

Wat Nolan goed neerzet in de film is dat het midden van de film zowel het begin is en het eind en dat het begin en het eind het midden stuk is van de film (auw). De acties daar in zijn bepalend voor zowel de toekomst als het verleden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2023 12:38 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

De grandfather paradox is geen theorie of speculatie.

Het is een paradox :P, de paradox van geschiedenis aanpassen bij tijdreizen.

Als jij terug in de tijd gaat en je vermoordt je opa, dan krijgt hij je vader/moeder niet en je vader krijgt jou niet waardoor je niet terug in de tijd kan gaan om je opa te vermoorden. Dat is de grandfather paradox.

Dit principe wordt bijvoorbeeld ook gebruikt in Interstellar, wat ook een groot plotgat heeft, maar die is vrij duidelijk aanwezig in de vorm van deze paradox en stukken minder complex dan in Tenet.

De onbekende benefactors plaatsen de wormhole waar matthew & co doorheen kunnen gaan. Er wordt geinsinueerd dat deze wormhole wordt geplaatst door de mensheid (of zelfs hijzelf) in de toekomst om zo de aarde te redden. Maar om die wormhole te kunnen maken zou de mensheid dus de apocalypse al een keer moeten zijn ontsnapt door door de wormhole naar het zwarte gat te gaan, wat niet mogelijk is want ze zijn er nog nooit geweest

Dat is de grandfather paradox, het is geen theorië, gewoon een paradox.

Ik snap wat Nolan er mee wou doen, maar dit doet hij 100x beter in Memento, waar dat perfect is uitgevoerd.
Als je wilt weten hoe veel plotgaten er in zitten kijk dan bijvoorbeeld Cinemasins er over. Je moet het gros natuurlijk met een korrel zout nemen bij hem, maar zijn kritiekpunten over Tenet zijn tijdlijn en plotgaten zijn enorm terecht en ook precies wat mij stoorde bij deze film.

En die kogelscene legt het helemaal niet uit, ze zegt letterlijk dat je het moet voelen en niet naar een uitleg moet zoeken. Wat exact de zelfde uitleg is voor alles wat er bijvoorbeeld in Looper gebeurt, het is lui schrijven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2023 13:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik vond het wel leuk bedacht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2023 13:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

@BB,

Ik weet wel wat de en een paradox is maar wat ik bedoel te zeggen is dat deze paradox onbewezen is en geheel speculatief is en alleen werkt als tijd zoals wij het begrijpen in onze fysieke dimensie (en wat het nu ook volgens ons is) linear is maar in sci-fi films zelf invulling aan gegeven kan worden. Dat dit dan weer plotgaten veroorzaakt, dat kan, geen film is perfect.

Volgens mij (wel interessant) is er in 2015 ofzo een simulatie geweest rondom deze paradox waaruit bleek dat met Einsteins relativiteit je een loop zou kunnen maken om alsnog terug in de tijd te kunnen.
https://www.scientificamerican.com/arti ... r-paradox/

En waar je in Interstellar naar refereert is de bootstrap paradox, niet de grandfather paradox. Of ik begrijp je verkeerd.

Wat Nolan goed neerzet in Tenet is dat deze paradox juist niet leeft. Wat gebeurt is al gebeurt zowel in de toekomst als het verleden. Het is niet 'wat als' maar 'wat is' en dit kan niet veranderen.

Verder blijven films natuurlijk sci-fi :P en denk ik niet dat we moeten blijven hangen op wat wel en niet klopt. Als de continuiteit maar in orde is.
Vorige  1 ... 356, 357, 358, 359, 360, 361, 362, 363  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic