Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 355, 356, 357, 358, 359, 360, 361 ... 363  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 dec 2022 18:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
makrooy schreef:
Donderdag 2 uur auto rijden om Avatar in goede kwaliteit te zien (bioscopen in Groningen heeft geen dolby cinema of IMAX). Enorm veel zin in. Avatar 1 in de bios was al een giga ervaring, dus wil het maximale eruit halen.

Ook nog niet eerder naar een goede bioscoop zaal geweest, dus ook daar nieuwsgierig naar :D


Kinepolis heeft dat wel toch? Niet IMAX maar wel Dolby Cinema.


Nope, er zijn maar een paar bioscopen in NL met dolby cinema. Rotterdam, Eindhoven, Amsterdam en Hilversum uit mn hoofd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 dec 2022 18:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

En Den Haag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 dec 2022 19:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Yep ik ga ook een uur rijden naar Arnhem om hem daar in iMax 3D te kijken.

Klopt het dat ze in Pathé geen pauze tussendoor hebben? dat is wel pittig met een film van 3,5 uur, dat wordt geen biertje drinken :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 dec 2022 20:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Yep ik ga ook een uur rijden naar Arnhem om hem daar in iMax 3D te kijken.

Klopt het dat ze in Pathé geen pauze tussendoor hebben? dat is wel pittig met een film van 3,5 uur, dat wordt geen biertje drinken :lol:

Klopt, heb hem zelf ook in Arnhem gezien. Ik vind het wel meevallen maar ben sowieso iemand die lang zijn behoefte in kan houden dus ja.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 dec 2022 22:05 
 
Hardtraxx Veteran

Rickzel schreef:
Yep ik ga ook een uur rijden naar Arnhem om hem daar in iMax 3D te kijken.

Klopt het dat ze in Pathé geen pauze tussendoor hebben? dat is wel pittig met een film van 3,5 uur, dat wordt geen biertje drinken :lol:


Dat is echt dramatisch bij Pathé.
Niet alleen voor het plasje maar ook om even een frisse neus te halen enzo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 dec 2022 22:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Geen pauzes betekent meer voorstellingen hé
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2022 10:43 
 
Hardtraxx Veteran

Hè*

De reden is helder, maar dan is het nog wel dramatisch.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2022 11:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik bedoelde het ook niet als sneer :P meer als irritatie punt, maximale omzet enz.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2022 14:19 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Moah bij films onder de twee uur vind ik het wel lekker zonder pauze. Maar 3,5 uur is niet te doen nee, daar kunnen ze toch wel wat uitzonderingen voor maken zou je zeggen...
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2022 17:03 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Gister Glass Onion gekeken. Hele vermakelijke film met, als je voldoende oplet, alle hints die wijzen naar hoe het zit.
Daarna Midsommar gekeken (van de maker van Hereditary). Dit is zo eentje in de categorie 'hate it or love it'. Heerlijke film waarbij ik na afloop met een raar gevoel naar het beeldscherm zat te kijken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2022 21:30 
 
Hardtraxx Veteran

Midsommar was idd een heerlijk verfrissende film, al is dat wellicht een vreemde woordkeuze in het licht van de inhoud van de film.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2022 01:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Avatar was waanzinnig. Helemaal waard om een stukje te rijden om in betere kwaliteit te kijken (meteen excuus om dagje Utrecht van te maken). Man de combinatie van dolby atmos, 4k en 48 fps was echt fantastisch...
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2023 11:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2023 19:28 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ziet er echt mega kut uit zeg, lijkt mij echt niet geschikt voor een film
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2023 21:25 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Eens

Films als Rush, Le Mans, Grand Prix en Ford vs Ferrari zijn de grote voorbeelden van hoe een racefilm moet, maar Granturismo heeft niks te bieden qua verhaal of geschiedenis of karakters, wat deze films wel hebben.

Als het een film over een online lobby op Granturismo zou zijn, zou het wel lachen zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2023 11:13 
 
Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
Eens

Films als Rush, Le Mans, Grand Prix en Ford vs Ferrari zijn de grote voorbeelden van hoe een racefilm moet, maar Granturismo heeft niks te bieden qua verhaal of geschiedenis of karakters, wat deze films wel hebben.

Als het een film over een online lobby op Granturismo zou zijn, zou het wel lachen zijn.


Dan heb je dus niet gelezen waar de film over gaat, gaat over de gozer die de GT Academy heeft gewonnen, daarmee officieel racer werd en weet niet of het er in zit maar best een flink ongeluk heeft gehad
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2023 12:01 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

ErikZ schreef:
Broken Balance schreef:
Eens

Films als Rush, Le Mans, Grand Prix en Ford vs Ferrari zijn de grote voorbeelden van hoe een racefilm moet, maar Granturismo heeft niks te bieden qua verhaal of geschiedenis of karakters, wat deze films wel hebben.

Als het een film over een online lobby op Granturismo zou zijn, zou het wel lachen zijn.


Dan heb je dus niet gelezen waar de film over gaat, gaat over de gozer die de GT Academy heeft gewonnen, daarmee officieel racer werd en weet niet of het er in zit maar best een flink ongeluk heeft gehad


Dan heb je dus niet begrepen wat ik zei.

Het zou knap zijn als ik weet hoe het hele verhaal van de film in elkaar steekt terwijl hij nog niet uit is niet? En daar meteen een oordeel over vel dat het niks te bieden heeft. Ik refereer naar de game.

Granturismo de game, alle games van ze, hebben geen verhaal en zodoende niks te bieden. Er zitten nul protagonisten, antagonisten en wat dan ook in.

Het is een simulator en je campaign is een simulatie van hoe jij je race licentie haalt en via competities jezelf en je collectie in je garage omhoog werkt, net zoals in het echt, een simulator. Je gaat toch ook geen film maken van Flight Simulator voor het verhaal.

Dus alles wat ze aan verhaal verzinnen hier heeft eigenlijk niks te maken met Granturismo, de titel wordt gewoon gebruikt om de film meer bekendheid te geven. Er zijn al meerdere films over hoe iemand zijn racelicentie haalt om vervolgens aan een competitie mee te doen. En een crash die de protagonist belemmert is zo'n beetje een plotpunt in alle racefilms.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2023 13:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zo dan, Avatar the Way of Water was wel een heel speciale film ervaring. Vond hem echt vele malen beter dan deel 1, de verdere uitbouw van Pandora, het relatief kleinschalige verhaal en de focus op de karakters. Het verhaal is relatief simpel maar niet storend.

Was de rit naar een iMax bios meer dan waard. Ik overweeg om binnenkort nog een keer te gaan om m'n vriendin mee te nemen :lol:

Ook geen enkel moment last gehad van het 3D en vond het ook nu weer écht een toevoeging. Vond ook dat ze sommige karakters op een verrassende manier hebben ingezet of laten terugkeren.

Thuis op de bank op m'n tv'tje zou het een 6 krijgen maar qua échte ouderwetse bioscoop blockbuster ervaring in volle iMax 3D versie is het een dikke 8 voor mij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2023 15:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
ErikZ schreef:
Broken Balance schreef:
Eens

Films als Rush, Le Mans, Grand Prix en Ford vs Ferrari zijn de grote voorbeelden van hoe een racefilm moet, maar Granturismo heeft niks te bieden qua verhaal of geschiedenis of karakters, wat deze films wel hebben.

Als het een film over een online lobby op Granturismo zou zijn, zou het wel lachen zijn.


Dan heb je dus niet gelezen waar de film over gaat, gaat over de gozer die de GT Academy heeft gewonnen, daarmee officieel racer werd en weet niet of het er in zit maar best een flink ongeluk heeft gehad


Dan heb je dus niet begrepen wat ik zei.

Het zou knap zijn als ik weet hoe het hele verhaal van de film in elkaar steekt terwijl hij nog niet uit is niet? En daar meteen een oordeel over vel dat het niks te bieden heeft. Ik refereer naar de game.

Granturismo de game, alle games van ze, hebben geen verhaal en zodoende niks te bieden. Er zitten nul protagonisten, antagonisten en wat dan ook in.

Het is een simulator en je campaign is een simulatie van hoe jij je race licentie haalt en via competities jezelf en je collectie in je garage omhoog werkt, net zoals in het echt, een simulator. Je gaat toch ook geen film maken van Flight Simulator voor het verhaal.

Dus alles wat ze aan verhaal verzinnen hier heeft eigenlijk niks te maken met Granturismo, de titel wordt gewoon gebruikt om de film meer bekendheid te geven. Er zijn al meerdere films over hoe iemand zijn racelicentie haalt om vervolgens aan een competitie mee te doen. En een crash die de protagonist belemmert is zo'n beetje een plotpunt in alle racefilms.


Ja ben het er wel mee eens dat ze het deze titel geven alleen al om de bekendheid dat het draagt. Maar wat betreft je vooroordelende plotpunt vind ik dat dit bij race films sowieso erg beperkt is omdat dit soort dingen gewoon vaak in het echte leven gebeurt en anders is vaak toch wat een onrealistisch beeld.

Al staat er in het begin van de teaser volgens mij wel iets dat het gebaseerd is op waargebeurde gebeurtenissen, maar wat dan precies en wat voor een haak dit heeft aan de granturismo naam is mij nog een raadsel.

Ik ben niet vies van een race film met dikke wagens dus ben eigenlijk wel benieuwd wat dit gaat brengen. Vond in vergelijking met andere, de film Need for Speed ook ontzettend vet. Je kijkt racefilms tenslotte voor het racen en de auto's :P Iets waar Fast & Furious zich de laatst 4/5 delen zich allang niet meer aan houd om eerlijk te zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2023 15:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Zo dan, Avatar the Way of Water was wel een heel speciale film ervaring. Vond hem echt vele malen beter dan deel 1, de verdere uitbouw van Pandora, het relatief kleinschalige verhaal en de focus op de karakters. Het verhaal is relatief simpel maar niet storend.

Was de rit naar een iMax bios meer dan waard. Ik overweeg om binnenkort nog een keer te gaan om m'n vriendin mee te nemen :lol:

Ook geen enkel moment last gehad van het 3D en vond het ook nu weer écht een toevoeging. Vond ook dat ze sommige karakters op een verrassende manier hebben ingezet of laten terugkeren.

Thuis op de bank op m'n tv'tje zou het een 6 krijgen maar qua échte ouderwetse bioscoop blockbuster ervaring in volle iMax 3D versie is het een dikke 8 voor mij.


Ik kan eigenlijk niet wachten om Avatar 2 op het normale 4K scherm te zien... :$ Vond de film erg vet en zie met de tweede keer thuis eigenlijk net wat meer details dan in de bioscoop, wat overigens ook gewoon een dikke ervaring is, daar niet van.

Ondertussen schijnt de film al 2 miljard opgehaald te hebben en is deel 3 en 4 nu een echte 'go'. Ben benieuwd, heb er wel zin in eerlijkgezegd. Vind dit toch wel een interessante franchise, iets wat tegenwoordig zeldzaam is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2023 15:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Rickzel schreef:
Zo dan, Avatar the Way of Water was wel een heel speciale film ervaring. Vond hem echt vele malen beter dan deel 1, de verdere uitbouw van Pandora, het relatief kleinschalige verhaal en de focus op de karakters. Het verhaal is relatief simpel maar niet storend.

Was de rit naar een iMax bios meer dan waard. Ik overweeg om binnenkort nog een keer te gaan om m'n vriendin mee te nemen :lol:

Ook geen enkel moment last gehad van het 3D en vond het ook nu weer écht een toevoeging. Vond ook dat ze sommige karakters op een verrassende manier hebben ingezet of laten terugkeren.

Thuis op de bank op m'n tv'tje zou het een 6 krijgen maar qua échte ouderwetse bioscoop blockbuster ervaring in volle iMax 3D versie is het een dikke 8 voor mij.


Ik kan eigenlijk niet wachten om Avatar 2 op het normale 4K scherm te zien... :$ Vond de film erg vet en zie met de tweede keer thuis eigenlijk net wat meer details dan in de bioscoop, wat overigens ook gewoon een dikke ervaring is, daar niet van.

Ondertussen schijnt de film al 2 miljard opgehaald te hebben en is deel 3 en 4 nu een echte 'go'. Ben benieuwd, heb er wel zin in eerlijkgezegd. Vind dit toch wel een interessante franchise, iets wat tegenwoordig zeldzaam is.


deel 2 3 4 en 5 zijn in 2020 al opgenomen in een rits haha
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2023 15:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Volgens mij alleen deel 3 en het begin van 4. James Cameron moest geloof ik minimaal 2 miljard halen om de kosten voor 3 en 4 goed te krijgen en heeft het verhaal dus ook zo geschreven dat het hiermee kon eindigen (las ik ergens). De deal voor de rest van de films hangt dus af van hoe goed deze het doet :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2023 16:26 
 
Hardtraxx Veteran

Nuracore schreef:
Al staat er in het begin van de teaser volgens mij wel iets dat het gebaseerd is op waargebeurde gebeurtenissen, maar wat dan precies en wat voor een haak dit heeft aan de granturismo naam is mij nog een raadsel.


Nogmaals: De film gaat over de gozer die de GrandTurismo Academy heeft gewonnen in het echt (Jann Mardenborough), daarmee officieel racer werd en weet niet of het er in zit maar best een flink ongeluk heeft gehad.

Hij werd 3e of 5e met Le Mans in de LMP2 klasse
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2023 18:46 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Gebruik nu al een poosje de app Letterboxd. Het ideale sociale filmnetwerk. Al vele films gezien waar ik anders het bestaan niet van af zou weten. https://letterboxd.com/jeftaelachouri/ :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2023 20:11 
 
Hardtraxx Crew

Gebruik het ook al een jaartje of 2-3, fijne site/app idd :D Zal je wel even volgen :P https://letterboxd.com/mytzee/
Vorige  1 ... 355, 356, 357, 358, 359, 360, 361 ... 363  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic