Active topics in Off-Topic

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 33 minutes ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 3 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 13 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 1 day ago
Hardtraxx Veteran
3481 posts member since 2017
last seen 9 hours ago
Heel cool!
Hardtraxxer
590 posts member since 2016
last seen May 2025
Rickzel wrote:https://deadline.com/2021/09/christopher-nolan-universal-pictures-sets-next-film-j-robert-oppenheimer-development-atom-bomb-world-war-two-1234832975/

Dit klinkt nu al vet, een Christopher Nolan over Oppenheimer en de ontwikkeling van de atoombom.

View on YouTube
Ook een dijk van een plaat van de Noisecontrollers: Destroyer of Worlds
Ben groot fan van Nolan maar vond Tenet toch behoorlijk tegenvallen, hopelijk wordt dit weer een topper.
Het Manhattanproject is in ieder geval een heel vet onderwerp voor een film!
Hardtraxx Veteran
17569 posts member since 2010
last seen 43 minutes ago
Ik vond TENET echt fantastisch, kijk hem eens een tweede keer, echt een aanrader!

Ik vond Interstellar dan weer wat minder (of in ieder geval, de conclusie van Interstellar).

90% van die film was perfect, maar ik moet altijd lachen als ze in die boekenkast terecht komen :lol:

en idd, Destroyer of Worlds van Noisecontrollers is grandioos. :drool: Maar elke keer als ik die video van die speech weer kijk krijg ik kippenvel, dat je zo verslagen bent als je project als het ware "geslaagd" is.

Weet er eigenlijk verder niet zoveel vanaf, daarom wel erg benieuwd naar wat Nolan er van maakt.
Hardtraxxer
last seen May 2025
Rickzel wrote:Ik vond TENET echt fantastisch, kijk hem eens een tweede keer, echt een aanrader!

Ik vond Interstellar dan weer wat minder (of in ieder geval, de conclusie van Interstellar).

90% van die film was perfect, maar ik moet altijd lachen als ze in die boekenkast terecht komen :lol:
Ik vond Interstellar echt geweldig, ik snap echter wel dat je de boekenkast niet zo kon waarderen xd
Ze hadden bij Kinepolis in Enschede het geweldige idee om Inception twee weken voor Tenet nog een keer te draaien en een week voor Tenet draaiden ze Interstellar. Beide in de grootste zaal met geweldig en hard geluid, ik vond het fantastisch om ze nog een keer te zien. Ik keek heel lang naar Tenet uit maar ik vond het helaas tegenvallen, ik ga em zeker nog een keer bekijken. Ik vind het altijd lastig om films te vergelijken maar naar mijn bescheiden mening zijn Interstellar en vooral Inception superieur aan Tenet.
Hardtraxx Veteran
last seen 43 minutes ago
Het zijn wel z'n 3 prestige films, alle 3 hebben unieke concepten die op een unieke manier in beeld zijn gebracht, het is maar net welke van de 3 je qua onderwerp het meest aanspreekt.

Interstellar spreekt me qua onderwerp ENORM aan, maar toch vond ik hem na meerdere keren opnieuw kijken telkens iets minder worden door het einde.

Ben wel jaloers, heb Inception niet in de bios gezien, Interstellar wel (wat de film ook echt nóg grandiozer maakte). Maar ik zou zo weer geld betalen om deze 3 films in volle glorie in de bios te zien :love:

edit: over prestige films gesproken, the Prestige, das misschien wel m'n favoriete film van hem nu ik er zo over nadenk. :oh:
Hardtraxxer
last seen May 2025
Rickzel wrote:Het zijn wel z'n 3 prestige films, alle 3 hebben unieke concepten die op een unieke manier in beeld zijn gebracht, het is maar net welke van de 3 je qua onderwerp het meest aanspreekt.

Interstellar spreekt me qua onderwerp ENORM aan, maar toch vond ik hem na meerdere keren opnieuw kijken telkens iets minder worden door het einde.

edit: over prestige films gesproken, the Prestige, das misschien wel m'n favoriete film van hem nu ik er zo over nadenk. :oh:

Denk achteraf ook niet dat het goed was om interstellar en inception te kijken voor tenet omdat die eerste 2 bij mijn top 10 films zitten. Jaaaa the Prestige is echt focking geweldig man pfff. Met die twists op het einde ook. Het einde van Inception met de muziek van Hans Zimmer dan... voor mij het beste einde van een film :worship: :worship:
Hardtraxx Veteran
3481 posts member since 2017
last seen 9 hours ago
Ik zie zo ook nog graag een film over Wernher von Braun :).
Kraak... Piep...
29099 posts member since 2011
last seen Feb 2026
Mark With A Tarrel wrote:Ik zie zo ook nog graag een film over Wernher von Braun :).
Weet niet of ze zo snel een film maken over iemand waar nog over wordt getwijfeld of hij een echte Nazi en SS'er was. Hij zat bij beide partijen. Hij zei zelf achteraf (in de VS na de oorlog) dat hij beiden niet was en dat hij er in gepusht was en het meer tactisch was zodat ze niet achterdochtig werden. Echter waren er ooggetuigen in Penemunde die het tegenovergestelde beweren.

Het zelfde geldt ook voor slavenwerk van p.o.w. onder verschrikkelijke omstandigheden (er zijn buitenproportioneel veel doden gevallen bij het maken van de V-2) wat hij zelf ontkent maar ooggetuigen in de fabrieken weerleggen.

Gezien de gevoeligheid van het onderwerp en de twijfel van de historische werkelijkheid komt er zo snel geen film over. Want of je demoniseert die man, of je brengt iets uit wat een klap in het gezicht is van zijn slachtoffers.
Hardtraxxer
last seen May 2025
Mark With A Tarrel wrote:Ik zie zo ook nog graag een film over Wernher von Braun :).

“Once the rockets are up, who cares where they come down? That’s not MY department”
says Wernher Von Braun
Hardtraxx Elite
2869 posts member since 2013
last seen Nov 2024
Dune.... Wat een film. En zo komen er nog 5 meer in deze saga.

En dan niet te vergeten ; the matrix resurrection die in de scoopen komt
Hardtraxx Veteran
last seen 43 minutes ago
rakkietakkie wrote:Dune.... Wat een film. En zo komen er nog 5 meer in deze saga.

Aah goed om te horen! Ga volgende week ook met m'n pa.

Ben in m'n vakantie aan het boek begonnen, dat was vrij pittig moet ik zeggen, maar wel m'n hype voor die film vergroot :drool:
Hardtraxx Elite
last seen Nov 2024
Verhaal steekt erg goed in elkaar vind ik. En de beelden zijn echt wel :drool:
Soms beetje verwarrend hoe en wat met die hoofdrolspeler, maar de actie eromheen maakt het wel heel goed
Hardtraxx Veteran
last seen 43 minutes ago
rakkietakkie wrote:Verhaal steekt erg goed in elkaar vind ik. En de beelden zijn echt wel :drool:
Soms beetje verwarrend hoe en wat met die hoofdrolspeler, maar de actie eromheen maakt het wel heel goed
Kon ook neit missen, die Denis Vileneuve heeft echt de beste scifi films van de laatste jaren gemaakt. Bladerunner 2047/Arrival :drool:

Dit was schijnbaar ook z'n ultieme droom om deze serie te verfilmen.
Hardtraxx Veteran
5113 posts member since 2017
last seen 3 days ago
rakkietakkie wrote:Dune.... Wat een film. En zo komen er nog 5 meer in deze saga.

Die wil ik ook nog zien ja! Even mijn pa binnenkort charteren.
Hardtraxx Veteran
4914 posts member since 2015
Dune staat hier ook op de planning voor komende zondag.

Vroeger de game Dune2000 helemaal kapot gespeeld. Daardoor ook geïnteresseerd geraakt in de boeken, waar die game dus op gebaseerd was. Uiteindelijk heb ik de eerste drie boeken uit de reeks gelezen (in het Engels nog wel). Heel benieuwd wat ze ervan gemaakt hebben voor de film.
Hardtraxx Veteran
5113 posts member since 2017
last seen 3 days ago
Norther66 wrote:Dune staat hier ook op de planning voor komende zondag.

Vroeger de game Dune2000 helemaal kapot gespeeld. Daardoor ook geïnteresseerd geraakt in de boeken, waar die game dus op gebaseerd was. Uiteindelijk heb ik de eerste drie boeken uit de reeks gelezen (in het Engels nog wel). Heel benieuwd wat ze ervan gemaakt hebben voor de film.
Haha wat vet! Dat heb ik zelfs ook gespeeld bij mijn neef thuis vroeger. Wist niet dat dat hier van af stamde (of dat er uberhaupt boeken waren).
Hardtraxx Veteran
De originele Dune-reeks bestaat uit 6 boeken, geschreven door Frank Herbert. Twee andere schrijvers (waarvan 1 de zoon van Frank is) hebben samen nog eens in totaal 11 boeken geschreven in dat universum.

Deze film nu is ook slechts de eerste helft van het eerste boek, dus ik gok/hoop wel een mooie cliffhanger als einde :P
Hardtraxx Elite
last seen Nov 2024
Wordt al bij opening van de film bekend gemaakt "part one"... benieuwd wanneer Part two komt
Hardtraxx Veteran
last seen 43 minutes ago
rakkietakkie wrote:Wordt al bij opening van de film bekend gemaakt "part one"... benieuwd wanneer Part two komt
Vet, ik was beetje bang dat ze het op safe zouden spelen aangezien het redelijk obscure titel is. Maar wat ik kon vinden was de box office in ieder geval internationaal gezien al wel redelijk goed.

Kan niet wachten hem te zien :thumbsup:
Hardtraxx Veteran
3011 posts member since 2011
last seen 36 minutes ago
Klein stukje trailer gezien van Dune. Daarna afgezet want de eerste beelden hebben me al overtuigd! Aanstaande zondag kijken!

Zijn de boeken makkelijk te verkrijgen?
F
Hardtraxx Veteran
6061 posts member since 2010
last seen 2 days ago
Zaterdag heen :)
Hardtraxx Veteran
JeftaElachouri wrote:Zijn de boeken makkelijk te verkrijgen?
https://www.bol.com/nl/nl/c/frank-herbe ... rating=all :thumbup:
Hardtraxx Elite
last seen Nov 2024
en en en en... hoe was het?
Hardtraxx Veteran
last seen 43 minutes ago
Donderdag naar Dune :thumbsup:
Hardtraxx Veteran
5475 posts member since 2013
last seen 5 days ago
Gisteren James Bond: No Time To Die gaan kijken. Reviews zijn wat gemengd maar als filmleek vond ik het wel vermakelijk met een einde wat ik niet had zien aankomen.