Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 341, 342, 343, 344, 345, 346, 347 ... 363  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2020 11:32 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Hekzitter schreef:
Paultheone schreef:
TkTT schreef:
*spoiler*
Vond het einde alleen wel tegen vallen, had eigenlijk liever gezien hoe Scoffield onderschreden werd of thuis kwam of iets in die richting!


Doordat ze dat juist niet hebben gedaan, maakte deze film extra goed. Dat was precies het stukje Amerikaanse zelfverheerlijking, of totaal misplaatste feelgood wat deze film juist niet moest hebben.


Daar ben ik het 100% mee eens.

Ik ook. Heb ook echt zitten janken aan het einde. :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2020 11:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Paultheone schreef:
TkTT schreef:
*spoiler*
Vond het einde alleen wel tegen vallen, had eigenlijk liever gezien hoe Scoffield onderschreden werd of thuis kwam of iets in die richting!


Doordat ze dat juist niet hebben gedaan, maakte deze film extra goed. Dat was precies het stukje Amerikaanse zelfverheerlijking, of totaal misplaatste feelgood wat deze film juist niet moest hebben.


Het einde was voor mij juist een schot in de roos die perfect de essentie van die oorlog weergaf.


Benedict Cumberbatch zegt iets in de trent van: De ene dag krijg ik het bevel "retreat" de andere dag is het bevel "stand your ground" en de volgende dag is het "attack at dawn". Wat hij op het laatst zegt: "There is only one way this war ends. Last man standing."

Geeft juist de eindeloosheid en de totale achterlijkheid van die oorlog perfect weer, dat je na zo'n gigantisch heftig avontuur/reis eindelijk het bericht kan overbrengen. Een dag later kan het bevel van hogerop weer totaal anders zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2020 20:27 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Nieuwe Bad Boys is best tof. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2020 22:43 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

TkTT schreef:

*spoiler*
Vond het einde alleen wel tegen vallen, had eigenlijk liever gezien hoe Scoffield onderschreden werd of thuis kwam of iets in die richting!


Soort van spoilers maar wel uitleg over de waarheidsgetrouwheid van de film:

Het verhaal is gebaseerd op een verhaal dat de opa van de regisseur aan hem vertelde. Zijn Opa moest ook berichten achter de linies bezorgen en heeft een aantal dingen die je ziet in de film ook meegemaakt. Niet alles.

Hij heeft een medaille gekregen, echter wel later. Hij was een "runner" omdat hij zich er vrijwillig voor melde toen het werd aangevraagd. De ernst of de inhoud van de berichten geeft hij niet vrij en de regisseur ook niet. Wel dat hij gewonde mensen terughaalde uit niemandsland en berichten heen en terug bracht tussen de frontlinies en het hoofdkwartier terwijl hij zwaar onder vuur was. Dit tijdens de slag van Passchendaele. Daarvoor kreeg hij een medialle, wanneer is niet bekend. Hij bleef echter gewoon vechten.

Wat je ziet in de film is een klein deel van "De Slag Van Passchendaele" (Of de derde slag van Ieper), specifiek de slag om Poelcappelle. Daar hadden Duitsers zich ook teruggetrokken naar een andere linie, wat de geallieerden zagen als terugtrekken maar de Duitsers waren gewoon verplaatst en hadden niks aan kracht verloren.

Die slag kennende is hij altijd gewoon bij zijn bataljon gebleven. Het is namelijk een van de zwaarste slagen in WW1. Hij is ook nog gewond geraakt in mei 1918 door mosterdgas bij La Bassée. Hij is toen pas terug naar Engeland gegaan. Dat betekent dat hij ergens tijdens het Lenteoffensief van de Duitsers (Kaiserslacht) gewond is geraakt.

Maar een groot deel klopte niet. Schofield en Blake zijn geen echte namen of soldaten. Het is niet zeker hoe ver hij achter de linies zat. Hij heeft de medaille niet gekregen omdat hij een bataljon dat wou aanvallen heeft gered. De regisseur zegt zelf ook: "The movie is a fiction based on a fact"


Maar als je geïnteresseerd bent in de verhalen waar de film op is gebaseerd, het boek heet Autobiography of Alfred H Mendes. De film is dus gebaseerd op een verhaal van hem en de waarheden van de oorlog daar omheen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2020 01:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Hekzitter schreef:
Je kritiekpunt kan ik in vinden, maar beide bekende acteurs hebben wel bepaald karakteristieke trekjes die zo'n commandant/generaal weer heel tof maken. Alleen Mark Strong vond ik een beetje misplaatst. Zijn wel allemaal Engelse acteurs die zulke rollen goed kunnen spelen


Ja het zijn goeie acteurs die even in een heel kort momentje iets neer moeten zetten. Dus wat dat betreft logisch dat ze goeie acteurs kiezen. Had het ook vooral bij Benedict Cumberbatch, maar aan de andere kant is hij ook wel perfect voor de rol die hij vervulde.

Beetje dubbel, maargoed echt maar een mini detail natuurlijk.

Vond het wel geinig dat Sherlock en Moriarty nu aan dezelfde kant stonden xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2020 11:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Chroman schreef:
Rickzel schreef:
Hekzitter schreef:
Je kritiekpunt kan ik in vinden, maar beide bekende acteurs hebben wel bepaald karakteristieke trekjes die zo'n commandant/generaal weer heel tof maken. Alleen Mark Strong vond ik een beetje misplaatst. Zijn wel allemaal Engelse acteurs die zulke rollen goed kunnen spelen


Ja het zijn goeie acteurs die even in een heel kort momentje iets neer moeten zetten. Dus wat dat betreft logisch dat ze goeie acteurs kiezen. Had het ook vooral bij Benedict Cumberbatch, maar aan de andere kant is hij ook wel perfect voor de rol die hij vervulde.

Beetje dubbel, maargoed echt maar een mini detail natuurlijk.

Vond het wel geinig dat Sherlock en Moriarty nu aan dezelfde kant stonden xd


Haha goed detail, zo had ik het nog niet eens bekeken :lol: "Moriarty" had ook een geniale rol in deze film in z'n korte tijd dat hij in beeld was.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2020 21:14 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Guns Akimbo. Ik vond 'm best cool! :D Zonder verwachtingen naartoe gegaan (wat natuurlijk de opzet is van de sneak). 3,5*
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2020 23:23 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Net de trailer gezien van F9. Wordt meteen iets verraden wat ik doodzonde vind. Dat had juist een leuke verrassing kunnen zijn in de film zelf :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2020 13:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

JeftaElachouri schreef:
Net de trailer gezien van F9. Wordt meteen iets verraden wat ik doodzonde vind. Dat had juist een leuke verrassing kunnen zijn in de film zelf :/


Ik weet wat je bedoelt. Maar goed, ze hebben de franchise echt verneukt gewoon. Elke film word steeds meer het onmogelijke gedaan wat geen eer doet aan de eerst paar films. Ik vind het tot Fast 5 nog wat aan maar nu zijn het gewoon super-duper 007 Wannabees die overal in een keer goed in zijn en bij iets wat een normaal mens gedood heb gewoon weer opstaan alsof er niets aan de hand is
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2020 22:03 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

De films zijn sowieso stuk voor stuk gewoon heel slecht imo. Verschrikkelijk overdreven actie en slecht acteerwerk. Alleen een en twee en Tokyo drift zijn imo nog degelijk omdat het inderdaad om de underground autocultuur draait.

Vanaf dat punt zijn het gewoon overdreven cashcow actiefilms geworden met wat mooie auto's die imo niet hoger dan een 4 verdienen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2020 00:31 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Uncut Gems gezien. Film wordt flink gehyped, maar zo geweldig vond ik hem nou ook weer niet. Wel een mooi einde.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2020 11:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Eindelijk Jojo Rabbit gezien, bescheurd van het lachen en oprecht ontroerd. Geniale film :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2020 11:22 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Pommer schreef:
Uncut Gems gezien. Film wordt flink gehyped, maar zo geweldig vond ik hem nou ook weer niet. Wel een mooi einde.

Het gekozen nummer op het einde vond ik nogal willekeurig. Wel gaaf, daar niet van. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2020 14:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Solis schreef:
Pommer schreef:
Uncut Gems gezien. Film wordt flink gehyped, maar zo geweldig vond ik hem nou ook weer niet. Wel een mooi einde.

Het gekozen nummer op het einde vond ik nogal willekeurig. Wel gaaf, daar niet van. :P

Die film bezorgde mij gewoon stress van al die drukke momenten
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2020 15:04 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Haha dat was ook de bedoeling.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2020 16:08 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Solis schreef:
Pommer schreef:
Uncut Gems gezien. Film wordt flink gehyped, maar zo geweldig vond ik hem nou ook weer niet. Wel een mooi einde.

Het gekozen nummer op het einde vond ik nogal willekeurig. Wel gaaf, daar niet van. :P

Die film bezorgde mij gewoon stress van al die drukke momenten

Jezus dat was echt irritant ja. Kan wel de bedoeling en 'uniek' zijn geweest, maar wel gewoon kut.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2020 16:21 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Gister The Lighthouse gekeken. Ik weet niet zo goed wat ik er van moet zeggen. Eigenlijk vond ik alles goed aan de film, behalve het verhaal. :P

Geniaal acteerwerk en een hele toffe setting. Denk dat het in de bioscoop beter tot zijn recht komt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2020 19:29 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Parasite voor de categorie beste film vind ik een beetje overdreven. Prima film hoor, maar niet meer dan dat. Vond 1917 of Joker een geschiktere winnaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2020 22:13 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ben zelf de laatste tijd ook in een fijne filmflow. Jojo Rabbit & 1917 toch echt wel de betere films die ik een lange tijd heb gezien. Bad Boys For Life nog bezocht vorig weekend, niet slecht maar ik vind dat dan weer te simpel vermaak. :corn:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2020 00:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

1917 :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2020 15:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Solis schreef:
Parasite voor de categorie beste film vind ik een beetje overdreven. Prima film hoor, maar niet meer dan dat. Vond 1917 of Joker een geschiktere winnaar.


Joker was gewoon puur de acteer prestatie van Phoenix, en dat was ook de terechte winnaar dat hij de beste acteur kreeg. Hele film draaide om zijn vertolking. Beste film zou ik hem niet meteen voor gekozen hebben denk ik.

Parasite ga ik snel kijken! Wel het eerste jaar dat ik voor de oscars al bijna alle genomineerde films gezien heb. Behalve de winnaar :lol: 2019 was echt een sterk jaar wat dat betreft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2020 16:05 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Solis schreef:
Parasite voor de categorie beste film vind ik een beetje overdreven. Prima film hoor, maar niet meer dan dat. Vond 1917 of Joker een geschiktere winnaar.


Joker was gewoon puur de acteer prestatie van Phoenix, en dat was ook de terechte winnaar dat hij de beste acteur kreeg. Hele film draaide om zijn vertolking. Beste film zou ik hem niet meteen voor gekozen hebben denk ik.

Parasite ga ik snel kijken! Wel het eerste jaar dat ik voor de oscars al bijna alle genomineerde films gezien heb. Behalve de winnaar :lol: 2019 was echt een sterk jaar wat dat betreft.

Vond je? Ik vond het eigenlijk totaal niet bijzonder op 1917 en Joker (idd eigenlijk alleen door Phoenix) na. The Irishman was ook vet, maar had ik ook wat meer van verwacht. Parasite ken ik dan niet maar goed. Welke films vond je er nog meer bovenuit steken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2020 16:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Avengers
once upon a time in hollywood (persoonlijk mijn favo, maar dat komt omdat ik een die hard Quentin fan ben.)
John wick 3
Knives Out
Ford v ferrari
Toy Story 4
Bohemian rhapsody
Rocketman
Jojo Rabbit
Apollo 11
They shall not grow old
Spider-man far from home
Alita battle angel

Vond ik allemaal goeie films afgelopen jaar :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2020 16:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pommer schreef:
Rickzel schreef:
Solis schreef:
Parasite voor de categorie beste film vind ik een beetje overdreven. Prima film hoor, maar niet meer dan dat. Vond 1917 of Joker een geschiktere winnaar.


Joker was gewoon puur de acteer prestatie van Phoenix, en dat was ook de terechte winnaar dat hij de beste acteur kreeg. Hele film draaide om zijn vertolking. Beste film zou ik hem niet meteen voor gekozen hebben denk ik.

Parasite ga ik snel kijken! Wel het eerste jaar dat ik voor de oscars al bijna alle genomineerde films gezien heb. Behalve de winnaar :lol: 2019 was echt een sterk jaar wat dat betreft.

Vond je? Ik vond het eigenlijk totaal niet bijzonder op 1917 en Joker (idd eigenlijk alleen door Phoenix) na. The Irishman was ook vet, maar had ik ook wat meer van verwacht. Parasite ken ik dan niet maar goed. Welke films vond je er nog meer bovenuit steken?


Once Upon A Time, Knives Out, Booksmart, Joker, 1917, Endgame, Jojo Rabbit, en Marriage Story waren ieder op z'n eigen manier wel enorm goede films vond ik. En dan heb ik Parasite, Two Popes, Honeyboy nog niet gezien.

Irishman vond ik niks overigens. Na een uur afgezet. Die verjonging door CGI haalde me echt enorm uit de film haha.

Edit: ik bedoel nu dan 2019 in z'n algemeenheid hé, niet alleeen "best film" genomineerden, weet niet of ik je vraag goed begreep haha.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2020 23:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

The Great Hack :oh: jeetje
Vorige  1 ... 341, 342, 343, 344, 345, 346, 347 ... 363  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic