Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 340, 341, 342, 343, 344, 345, 346 ... 363  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2020 10:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Solis schreef:
Wel jammer dat de W1 best onderbelicht blijft ja. Docu 'They Shall Not Grow Old' van Peter Jackson schijnt ook erg goed te zijn.


Die is heel goed ja. WW1 blijft in Nederland een oorlog die weinig behandeld wordt, omdat Nederland er vrijwel niet aan geparticipeerd heeft. Diederik van Vleuten heeft er een mooi theater show over. Hij probeert ook samen met Jean-Paul de Vries WW1 meer in de klaslokalen te krijgen. Jean-Paul heeft zelf een onwijs mooi museum in Romagne-Sous-Montfaucon. In de regio van Verdun. De regio zelf is ongeveer 4 uurtjes rijden (vanuit Brabant). https://www.romagne14-18.com/index.php/nl/

Ik zelf probeer elk jaar naar die regio te gaan om oorlogsspul uit de velden mee te nemen naar huis voor in mijn klaslokaal :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2020 11:24 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Paultheone schreef:
Pommer schreef:
Ik ga vanavond! Zeer benieuwd na alle reacties. Hou over het algemeen al enorm van oorlogfilms dus de verwachtingen zijn hoog gespannen.

Edit: Oke heeeel vet inderdaad. En dan vooral de manier van filmen, net of je er zelf bij bent. Ook de muziek en de hele setting (vooral het begin in niemandsland) waren zo sterk.

Maarrrr het is voor mij niet de beste oorlogsfilm ooit. Dan moet er vind ik toch iets van een epische veldslag en/of verhaal in zitten. Heel cliché maar dan ga ik toch nog voor Saving Private Ryan en daarna Platoon.


Wait wut? Vond je dit geen episch verhaal dan?

Het sterke van deze film ten opzichte van een saving private ryan, is dat er geen Amerikaanse zelfverheerlijking in zit. Dat maakte hem voor mij juist de beste oorlogsfilm tot nu toe.

Weet niet of het helemaal de juiste woordkeuze was. Een 'normale' oorlogsfilm bevat meestal een meeslepend verhaal en meeslepende scenes/characters. Deze film bevatte 1 missie van 2 soldaten waardoor het op mij wat minder meeslepend overkomt dan een gemiddelde oorlogsfilm. Nu snap ik wel dat die films ook allemaal overdreven zijn en hier en daar idd wat zelfverheerlijking bevatten, maar daar heb ik met oorlogsfilms niet zo veel moeite mee. Ik wil juist in zo'n (al dan niet overdreven) verhaal gezogen worden :P

Maar nogmaals, ik begrijp dat dit een unieke film is en zou hem alsnog wel minstens een 8,5 geven. Vind hem alleen niet zo goed als SPR.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2020 11:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik ben zelf ook nog van plan om 1917 te gaan kijken (liefst in de bios), maar is dit wel de moeite waard als je wel van een goed verhaal houdt? Ik lees lovende kritiek en de beelden die ik tot nu toe gezien heb zien er echt goed uit, maar bijvoorbeeld Dunkirk vond ik tegenvallen, omdat er maar 1 simpel verhaal in zit (We zitten op een strand en moeten naar Engeland zien te geraken).

Is dit bij 1917 ook zo, of zit er wel iets meer diepgang in? In de bios is sowieso wat meeslepender dan op Netflix.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2020 11:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Chroman schreef:
Ik ben zelf ook nog van plan om 1917 te gaan kijken (liefst in de bios), maar is dit wel de moeite waard als je wel van een goed verhaal houdt? Ik lees lovende kritiek en de beelden die ik tot nu toe gezien heb zien er echt goed uit, maar bijvoorbeeld Dunkirk vond ik tegenvallen, omdat er maar 1 simpel verhaal in zit (We zitten op een strand en moeten naar Engeland zien te geraken).

Is dit bij 1917 ook zo, of zit er wel iets meer diepgang in? In de bios is sowieso wat meeslepender dan op Netflix.


Is niet met elkaar te vergelijken qua films. Dunkirk viel erg tegen omdat er inderdaad weinig spektakel inzat. Dat zit er juist bij 1917 wel heel erg in. Daarbij is manier van filmen heel erg bedrukkend, waardoor je echt op het puntje van je stoel zit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2020 11:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik ga er morgen avond heen in IMAX. Ik ben erg benieuwd na zo veel lovende berichten.
Eerste wereld oorlog is sowieso een grote interesse van mij. Onbegrijpelijk hoe de 'net nieuwe' industriele oorlog zo snel uit de hand gelopen is dat het uiteindelijk op het slagveld er om ging wie de grootste bommen hadden om zo'n psychologisch effect te creëren. Ongekende grote werden er gesmeten en dus niet eens het doel om te doden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2020 12:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Ik ga er morgen avond heen in IMAX. Ik ben erg benieuwd na zo veel lovende berichten.
Eerste wereld oorlog is sowieso een grote interesse van mij. Onbegrijpelijk hoe de 'net nieuwe' industriele oorlog zo snel uit de hand gelopen is dat het uiteindelijk op het slagveld er om ging wie de grootste bommen hadden om zo'n psychologisch effect te creëren. Ongekende grote werden er gesmeten en dus niet eens het doel om te doden.


Afbeelding

Hier zie ook echt hoe een heel dorpweggevaagd is. Butte de Vauquois. Bovenop die bergtop lag dus ooit een dorp.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2020 18:22 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Heeft iemand tips voor films en/of series die het verhaal van WW1 nog wat meer vertellen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2020 19:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pommer schreef:
Heeft iemand tips voor films en/of series die het verhaal van WW1 nog wat meer vertellen?


Serie: World War 1 in colour

Films:
The Trench
Beneath Hill 60
The lost battalion
120 (Turkse film met een kijk op de Britse olie oorlogen in WWI)

Voor een kijk op WWI en WWII en waarom Duitsland is begonnen met..
The Greatest story Never Told.
Staat op YouTube
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2020 19:34 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Pommer schreef:
Heeft iemand tips voor films en/of series die het verhaal van WW1 nog wat meer vertellen?


Serie: World War 1 in colour

Films:
The Trench
Beneath Hill 60
The lost battalion
120 (Turkse film met een kijk op de Britse olie oorlogen in WWI)

Voor een kijk op WWI en WWII en waarom Duitsland is begonnen met..
The Greatest story Never Told.
Staat op YouTube


Thanks voor de tips. Meen me te herinneren dat ik WW1 in colour ooit aan m'n lijst had toegevoegd op Netflix, maar zie hem niet meer staan. Die docuserie over de Vietnam oorlog is ook geweldig van die makers.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2020 20:56 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Van Ken Burns idd. Beste oorlogsdocu die er is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2020 22:21 
 
Hardtraxx Veteran

Ik hoor nog regelmatig de woorden HO CHI MINH nasuizen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2020 22:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Erg vet ja, episodes duren wel lang. Moet de laatste nog kijken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2020 09:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pommer schreef:
Heeft iemand tips voor films en/of series die het verhaal van WW1 nog wat meer vertellen?


Weet niet of je van podcasts bent, maar hardcore history van Dan Carlin vond ik één van de meest interessante manieren om over de eerste wereld oorlog te leren.

Als je zoekt op 'Blueprint for Armageddon' dat is de subtitel die je moet hebben! Staat volgesn mij ook wel op spotify.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2020 19:44 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Lawrence of Arabia gaat volgens mij over WW1.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2020 19:45 
 
Hardtraxxer

1917 :worship: . Wat een camera werk zeg, niet normaal
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2020 00:00 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Hekzitter schreef:
Holy Shit... 1917. Wat een film. ]
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2020 00:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ben net ook geweest. Erg vet gedaan allemaal en mooi hoe die one shot takes zijn. Loopt echt vloeiend naar elkaar over.

Verder had ik wel wat meer oorlog gruwelheden verwacht nadat veel mensen begonnen over hoe misselijk ze wel niet werden enzo. Dat viel best tegen. Niet dat dit slecht was hoor maar na de verhalen had ik gewoon hoge verwachtingen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2020 13:50 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Ben net ook geweest. Erg vet gedaan allemaal en mooi hoe die one shot takes zijn. Loopt echt vloeiend naar elkaar over.

Verder had ik wel wat meer oorlog gruwelheden verwacht nadat veel mensen begonnen over hoe misselijk ze wel niet werden enzo. Dat viel best tegen. Niet dat dit slecht was hoor maar na de verhalen had ik gewoon hoge verwachtingen.


Dan moet je hem een 2e keer kijken, ze lieten het wel zien, ze kauwen het je niet voor.

Zoals:

De rottende lijken in no mans land, gasmaskers en alarmen, de modder die je kan opslokken, alle ratten, moord van dieren, de dode Belgische burgers die in de rivier waren gedumpt, verwerping van mensenlevens voor niets of voor persoonlijke glorie en ego

Je zag t allemaal. Maar het werd niet op je neus gedrukt. Als je ook naar de omgeving kijkt dan krijg je t mee. Dat maakt deze film zo goed imo, je beleeft en ziet het in plaats van dat je het voorgekauwd krijgt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2020 14:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Oh nee dat zag ik wel hoor, maar zoals ik zei, had wat hogere verwachtingen.
Desniettemin, het bleef een indrukwekkende film.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2020 01:11 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Na 2 weken geleden naar jojo rabbit geweest te zijn... Nu naar 1917.

Hulde.. Zo'n verfilming... Hulde... Petje af
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2020 04:56 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Sarabande schreef:
Hekzitter schreef:
Holy Shit... 1917. Wat een film. ]


Afgelopen middag gezien. Sluit me aan bij bovenstaande!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2020 19:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Henkerfist schreef:
Sarabande schreef:
Hekzitter schreef:
Holy Shit... 1917. Wat een film. ]


Afgelopen middag gezien. Sluit me aan bij bovenstaande!


Ook mee eens, geweldige film! :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2020 10:09 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Gister naar 1917 geweest, wat een film!
Je wordt door de manier van filmen geen moment met rust gelaten! continu spanning en samen geknepen billen!

Voor het eerste uur van de loop graven naar het dorpje is echt zenuwslopen!
Heel goed gedaan, geeft echt de sfeer weer van de eerste wereld oorlog! Blij dat wij niet in die tijd leven!

*spoiler*
Vond het einde alleen wel tegen vallen, had eigenlijk liever gezien hoe Scoffield onderschreden werd of thuis kwam of iets in die richting!
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2020 10:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TkTT schreef:
*spoiler*
Vond het einde alleen wel tegen vallen, had eigenlijk liever gezien hoe Scoffield onderschreden werd of thuis kwam of iets in die richting!


Doordat ze dat juist niet hebben gedaan, maakte deze film extra goed. Dat was precies het stukje Amerikaanse zelfverheerlijking, of totaal misplaatste feelgood wat deze film juist niet moest hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2020 10:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Paultheone schreef:
TkTT schreef:
*spoiler*
Vond het einde alleen wel tegen vallen, had eigenlijk liever gezien hoe Scoffield onderschreden werd of thuis kwam of iets in die richting!


Doordat ze dat juist niet hebben gedaan, maakte deze film extra goed. Dat was precies het stukje Amerikaanse zelfverheerlijking, of totaal misplaatste feelgood wat deze film juist niet moest hebben.


Daar ben ik het 100% mee eens.
Vorige  1 ... 340, 341, 342, 343, 344, 345, 346 ... 363  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic