Vorige week naar Star Wars geweest, na eerst de delen 4 t/m 6 voor het eerst te hebben gekeken. Misschien komt het omdat ik al wat ouder ben en het dus geen jeugdsentiment kan noemen, maar ik vond ze nou ook weer niet zo geweldig. Deel 5 vond ik wel vet, omdat daar de meeste spanning en emotie in zat, maar tijdens deel 6 dacht ik echt de helft van de tijd waar de fuck ben ik naar aan het kijken, vooral op dat vage eiland. Al met al leuk om gezien te hebben, maar niet meer dan dat.
Maar goed, toen dus naar de nieuwe gegaan omdat die me in de bios toch wel nice zou lijken, maar ook deze vond ik tegenvallen. Ik kreeg er niet zo veel 'Star Wars' sfeer bij als in die vorige films en ook de nieuwe personages kon ik niet echt in het Star Wars concept plaatsen. Daarnaast stoorde ik me ook aan het aantal flauwe ongepaste kutgrapjes de hele tijd. Tel daar bij op dat die Kylo Ren eruit ziet als een padvinder en [spoiler]
de enige overgebleven bad ass in de reeks ook op een lullige manier dood gaat en er blijft weinig positiefs over. Oja en dan heb je nog [spoiler]
die chick die gelijk the force bezit terwijl Luke Skywalker, de laatste Jedi, daar 100.000 trainingen voor nodig had.Dan een film die WEL heel vet was: The Revenant. Goeie acteurs, heerlijke sfeer gecreƫerd, sterke verhaallijn, mooi camerawerk, en ik weet niet hoe ze die aanval van die beer hebben gemaakt, maar dat zag er echt behoorlijk echt uit

Zeker een aanrader.