The Imitation Game
Benedict Cumberbatch, fenomenale acteur. Deze film gaat over Alan Turing, de man die de Enigma wist te kraken tijdens de tweede wereldoorlog. Zonder hem had de oorlog er heel anders uitgezien. Dat verhaal op zichzelf is al heel wat, maar het hele persoonlijke verhaal over Alan is zeer bizar. Je mag het bestempelen als drama. Voor mij persoonlijk een top 10.
IMDB-rating: 8.1
The Exorcism of Emily Rose
Film uit 2005 dus een aantal van jullie zullen hem wel gezien hebben. Ik liep er toevallig tegenaan van het weekend op videoland en had wel zin in een horror en ik moet zeggen: blij verrast. Interessant verhaal, niet alleen horror, scary en schrikken, maar het hele verhaal achter het mysterie van Emily Rose. Gebaseerd op het (waargebeurde) verhaal van Anneliese Michel.
IMDB-rating: 6.7
As Above, So Below
Nog een horror dan en zeker geen verkeerde. Dit gaat over de ondergrondse wereld die Parijs rijk is. Volgens de legende ligt er 'zoveel' meter onder het graf van Nicolas Flamel (jawel, dezelfde als uit Harry Potter) een schat. Een groep gaat op onderzoek uit en komt in de ondergrondse wereld van Parijs terecht, met als gevolg flinke schrikmomenten, bizarre verhalen en een gaaf plot.
IMDB-rating: 6.1
Captain Phillips
Na alle verhalen en tips om hem te kijken vorige week eindelijk tijd gehad om te zien hoe Tom Hanks het waargebeurde verhaal weet neer te zetten alsof je er zelf bij bent. Sterke acteurs, ook de kapers, die moet ik zeggen erg goed gecast zijn, omdat je ze in die vorm ook voor zou stellen als kapers. Ik hoef de meeste van jullie filmliefhebbers denk weinig te vertellen, want de meeste van jullie zullen hem wel gezien hebben.
IMDB-rating: 7.9
REC 1, 2 en 3
Blegh, wat een onzin. 1 was nog wel aardig, maar hoe verder het verhaal gaat hoe slechter. Vooral 3 is matig. Had er wel goede verhalen over gehoord dus was benieuwd, maar nee. Geen moeite genomen ook om 4 te checken.
IMDB-rating: 7.5 - 6.6 - 5.1
Zoals je ziet vorige week even een filmweekje gehouden, haha! Ik kwam ook The Hunger Games weer tegen, en twijfelde opnieuw. Veel goede, maar ook zeker mindere verhalen over gehoord. Wie kan mij overtuigen dat ik hem moet gaan kijken, of juist niet?