XtD schreef:
Snap niet waarom iedereen zo lyrisch is over Kingsman

Beste een vermakelijk filmpje, maar toch totaal niet speciaal? Leuk verhaaltje, maar het heeft zoveel clichés (ik weet dat het daarmee terugpakt naar oude bond-films, maar toch). Voor mij gewoon middelmaat.
Ex Machina daarentegen wel erg goed! Lekker origineel verhaaltje wat je meerdere keren op het verkeerde been weet te zetten.
Het speciale in Kingsman is de moderne Engelse visie op de Bond film, de aparte, soms over de top, humor, het acteer werk, de rare versie van de bad guys en boven alles het camera en editwerk is zeer bovengemiddeld en beter dan de gemiddelde bond film. Film voelt fris aan als je op de details kijkt. De basis van het verhaal een geheime organisatie waar een totaal ongeschikt persoon zich aan gaat optrekken en uiteindelijk goed word is inderdaad een cliche, niet zozeer bond maar meer Men In Black denk ik. Want Bond was al goed.
Vanavond Batman The Dark Knight weer even gezien. Blijft een geweldige film en een van mijn favorieten. Daarnaast Source Code eindelijk eens gekeken, ook een topfilm.