tommetjeuh schreef:
Firetrap schreef:
Even een begin maken aan een paar Lynch films, stond al lang op de planning. Lost Highway, Mulholland Drive en The Elephant Man gedownload. Zonet de eerste gezien.
Wauw, wat een sfeer zeg! Precies wat ik verwachtte. Duistere beelden, erotische scenes en hele gave, passende muziek. Het verhaal is niet hapklaar, je moet er flink bij nadenken, en ik heb eerlijkheidshalve wel het internet even geraadpleegd. Voor écht een hoog cijfer zou het verhaal van mij wel ietsje simpeler mogen, nu blijft het bij een 8/10.
Zeer benieuwd naar de andere twee!
Mulholland drive

Gezien. Wauw wauw wauw! Net zo ziek als Lost Highway maar wel op een hele andere manier gebracht. Tof dat je pas bij het laatste half uur te weten krijgt wat er nou eigenlijk gaande is. Helaas vond ik de sfeer en muziek in Lost Highway beter, maar Mulholland topt die film dan weer volledig wat betreft acteren ( Naomi Watts, wat gruwelijk goed ) en impact van het plot. Ook nog even een speciale vermelding voor de scene in club Silencio. Mijn hemel, wat bizar intens. 8,5/10 voor dit pareltje!