Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 22  Volgende

Welke van deze drugs heb je wel eens gebruikt?
Alcohol 22%  22%  [ 119 ]
Cafeïne 18%  18%  [ 97 ]
Tabak 15%  15%  [ 84 ]
Cannabis (Hasj/Wiet) 16%  16%  [ 85 ]
XTC (MDMA) 13%  13%  [ 70 ]
Speed 7%  7%  [ 38 ]
Cocaïne 4%  4%  [ 23 ]
GHB 1%  1%  [ 7 ]
Paddo's 4%  4%  [ 19 ]
Totaal aantal stemmen : 542
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2011 23:15 

Donateur

´s avonds of ´s ochtends? Na 5 uur 's nachts is het niet goed voor je om nog bij te nemen in ieder geval.
Aan de reacties te zien verschilt het erg per persoon wat diegene fijn vindt.
Ik raad je rond een uur of 4 aan, 2 uur zou genoeg moeten zijn om niet misselijk te worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2011 23:18 

Hardtraxx Elite

Mol schreef:
´s avonds of ´s ochtends? Na 5 uur 's nachts is het niet goed voor je om nog bij te nemen in ieder geval.
Ik raad je rond een uur of 4 aan, 2 uur zou genoeg moeten zijn om niet misselijk te worden.

'S middags, sorry dat ik niet aangaf dat het om een festival ging. Ik ben tevens nog niet heel erg ervaren dus ik heb een ding gehad, dat was toen ik rond een uur of 6 had gegeten en toen rond een uur of 12 had gedropt. Ik moest een keer kokhalzen maar ik was niet misselijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2011 23:20 

Hardtraxx Veteran

jRn schreef:
Mol schreef:

'S middags, sorry dat ik niet aangaf dat het om een festival ging. Ik ben tevens nog niet heel erg ervaren dus ik heb een ding gehad, dat was toen ik rond een uur of 6 had gegeten en toen rond een uur of 12 had gedropt. Ik moest een keer kokhalzen maar ik was niet misselijk.

dat was waarschijnlijk omdat het je eerste keer was en je er nog niet aan gewend was! niet zo raar dat je dan zo'n reactie krijgt.
ikzelf zou goed een uurtje van tevoren kunnen eten, maar iets langer kan ook geen kwaad. dus als je een beter gevoel hebt bij 4uur moet je dat doen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2011 23:37 

Hardtraxx Addict

jRn schreef:
Wat raden jullie dan aan als je rond 6 uur dropt? rond 4 uur ofzo eten? of rond 5?

Gozer je bent zestien, wacht er nog ff mee :P Je bent nog vollop in de groei... hebt nog een hoop te leren... Zuip lekker een biertje met je maten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2011 23:46 

Donateur

Wat vertigo zegt, het is beter om te wachten. Zo hou je nog wat hersens over :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2011 07:30 

Hardtraxx Elite

Jullie hebben wel gelijk. Ga wel lekker Aan t pils :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2011 08:04 

Donateur

mr_vertigo schreef:
Zuip lekker een biertje met je maten.

Ja want bier is beter voor je >.<
Je heb wel gelijk dat hij moet uitkijken op die leeftijd, maar bier is net zo slecht. En hij zal het echt niet bij 1 of 2 biertjes houden.

en even over een volle of lege maag, mijn persoonlijke ervaring is ermee. Dat als ik op een lege maag er eentje drop, dat hij veels te snel opkomt. En wordt ik vaak ook misselijk.
met een volle maag, komt hij geleidelijker op en heb ik vaak totaal geen last van misselijkheid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2011 08:26 

Hardtraxx Addict

Kevin-Raw schreef:
mr_vertigo schreef:
Zuip lekker een biertje met je maten.

Ja want bier is beter voor je >.<

Ga nou niet weer beginnen met de hele alcohol/hard drugs discussie:P Je weet dat ik het niet op die manier bedoel!
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2011 08:54 

Hardtraxx Veteran

Als je van bier de zondag erna een kater hebt, en 's avonds eigenlijk al weer beter bent, en ik lees dat je van MDMA je tanden kapot schuurt, de dag er na niet kan slapen, en de dinsdag erna pas een dip hebt, dan denk ik toch dat MDMA slechter is.

Maarja, ik ga de discussie niet aan, weet er te weinig vanaf, geef alleen m'n indruk ervan even.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2011 09:30 

Hardtraxx Veteran

Josh-T schreef:
Als je van bier de zondag erna een kater hebt, en 's avonds eigenlijk al weer beter bent, en ik lees dat je van MDMA je tanden kapot schuurt, de dag er na niet kan slapen, en de dinsdag erna pas een dip hebt, dan denk ik toch dat MDMA slechter is.

Maarja, ik ga de discussie niet aan, weet er te weinig vanaf, geef alleen m'n indruk ervan even.

Uh, aan de ene kant heeft Kevin gelijk en aan de andere kant niet.

Op zijn leeftijd is MDMA slechter dan alcohol. Aangezien MDMA de groei van je hersenen tegen gaat, is MDMA slechter tot het moment dat je hersenen zijn volgroeid.
Vanaf het punt dat je hersenen zijn volgroeid (leeftijd 18-20), is alcohol slechter.

Verder ligt het aan de hoeveelheden die je neemt. Neem je 20-30 alcoholische drankjes, dan ben je echt niet zondagavond alweer fit. Ik heb periodes gehad dat ik me een week lang beroerd voelde. Zelfde als met MDMA. Neem je meer dan een gram, heb je ook de kans dat je je een week beroerd voelt. Echter is dit met MDMA niet altijd zo. Soms heb je geen kater, heb je nergens last van en voel je je topfit na gebruik. Dit komt door goede voeding(suplementen) en gevoel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2011 09:31 

Hardtraxx Elite

Ik denk dat het verstandigste gewoon is dat je op die leeftijd een paar biertjes pakt dan ongecontroleerd bezig bent met andere substanties.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2011 09:35 

Donateur

Markos schreef:
Ik denk dat het verstandigste gewoon is dat je op die leeftijd een paar biertjes pakt dan ongecontroleerd bezig bent met andere substanties.

Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens, ongeacht het feit wat nou beter voor je is of niet. Maak je school eerst ff lekker af en daarna zien we wel weer verder ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2011 10:55 

Hardtraxx Veteran

Gewoon geheelonthouding tot je 18e.

Alcohol whatever doet net zo zeer schade als andere drugs op die leeftijd.
Als je het bij een weet te houden, oke, zo niet, gewoon van al die shit afblijven.

Althans, zo heb ik het gedaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2011 10:57 

Hardtraxx Veteran

Olijfboompje schreef:

Als je het bij een weet te houden, oke, zo niet, gewoon van al die shit afblijven.

dat is denk ik ook wel verstandigste manier want door de mensen die het misbruiken krijgen /alcohol/drugs slechte naam.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2011 11:06 

Hardtraxx Elite

Olijfboompje schreef:

Dat geld idd voor het meeste wel zelfs op latere leeftijd nog, dus laat staan voor dat 18 bent
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2011 11:17 

Hardtraxx Veteran

mikeee schreef:
Dat geld idd voor het meeste wel zelfs op latere leeftijd nog, dus laat staan voor dat 18 bent

Intervention schreef:
dat is denk ik ook wel verstandigste manier want door de mensen die het misbruiken krijgen /alcohol/drugs slechte naam.

Precies.
In principe kan je ervan uitgaan dat je hersens zich ontwikkelen van 0 tot en met je 25e en rond je 25e liggen de meeste verbindingen vast en zijn ze verankerd.
Het verschilt echter per persoon, want ze kunnen ook al voor die tijd verankerd zijn. Niet iedereen ontwikkelt even snel zoals iedereen weet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2011 12:39 

Hardtraxx Addict

Olijfboompje schreef:
mikeee schreef:

Intervention schreef:

Precies.
In principe kan je ervan uitgaan dat je hersens zich ontwikkelen van 0 tot en met je 25e en rond je 25e liggen de meeste verbindingen vast en zijn ze verankerd.
Het verschilt echter per persoon, want ze kunnen ook al voor die tijd verankerd zijn. Niet iedereen ontwikkelt even snel zoals iedereen weet.

Klopt, ik was op m'n 12e al klaar om pillen te slikken! Maarja, die luxe is niet voor iedereen weggelegd, dus houd daar rekening mee :thumbup:
:P
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2011 12:42 

Donateur

Kijk dat soort grappen kunnen mensen serieus opvatten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2011 12:47 

Hardtraxx Addict

Mol schreef:

Mensen die dat serieus opvatten kunnen beter helemaal niet gaan beginnen met drugs.. Dan houden ze over 3 jaar niets meer over in hun hoofd :')

Maar dat terzijde, bij deze jongens: it was a joke! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2011 13:08 

Donateur

Squirrie schreef:
Mol schreef:

Mensen die dat serieus opvatten kunnen beter helemaal niet gaan beginnen met drugs.. Dan houden ze over 3 jaar niets meer over in hun hoofd :')

Maar dat terzijde, bij deze jongens: it was a joke! :thumbup:

Als mensen dat serieus opvatten heb ik 1 opmerking tegen hun..

Fail

Te jong beginnen met drugs is niet goed... wacht tot je 21 bent ongeveer vind ik dan
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2011 13:50 

Hardtraxx Veteran

Je bent zelf toch 18? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2011 14:03 

Hardtraxx Addict

Josh-T schreef:

Advies/mening geven zoals robert doet hoeft niet perse te betekenen dat hij het zelf ook doet ;) Ik zeg ook tegen de meeste jonge collega's van: Ajoh rook toch niet, ajoh ga nu toch niet drinken op deze leeftijd en ajoh doet dit toch niet.. Maar dat zegt niet dat ik het niet heb gedaan ;)

En ander ervan weerhouden dezelfde 'fout' te maken hoort erbij! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2011 14:12 

Donateur

Maten van me zijn ook op hun 13de begonnen en dat wil ik mensen besparen.
Op die leeftijd denk je heel anders dan nu. Een gedachtegang als de volgende;
''Hij leeft ook nog dus het kan best'' lijkt me niet vreemd op die leeftijd.

Maar thanks voor de rectificatie in ieder geval :innocent:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2011 14:45 

Hardtraxx Veteran

Squirrie schreef:
Josh-T schreef:

Advies/mening geven zoals robert doet hoeft niet perse te betekenen dat hij het zelf ook doet ;) Ik zeg ook tegen de meeste jonge collega's van: Ajoh rook toch niet, ajoh ga nu toch niet drinken op deze leeftijd en ajoh doet dit toch niet.. Maar dat zegt niet dat ik het niet heb gedaan ;)

En ander ervan weerhouden dezelfde 'fout' te maken hoort erbij! :thumbup:

Dit ja.
Geloof me...beginnen aan soft en harddrugs voor je 18e levert ernstige schade op aan je geheugen, hersenen en verbindingen. Dit is omdat alles nog in ontwikkeling is.
Doe het gewoon niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2011 16:48 

http://www.skoften.net/index/video/diar ... oin_addict

Denk dat dit een goede waarschuwing voor iedereen is mbt. Heroine gebruik
Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 22  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic