Josh-T schreef:
Als je van bier de zondag erna een kater hebt, en 's avonds eigenlijk al weer beter bent, en ik lees dat je van MDMA je tanden kapot schuurt, de dag er na niet kan slapen, en de dinsdag erna pas een dip hebt, dan denk ik toch dat MDMA slechter is.
Maarja, ik ga de discussie niet aan, weet er te weinig vanaf, geef alleen m'n indruk ervan even.
Uh, aan de ene kant heeft Kevin gelijk en aan de andere kant niet.
Op zijn leeftijd is MDMA slechter dan alcohol. Aangezien MDMA de groei van je hersenen tegen gaat, is MDMA slechter tot het moment dat je hersenen zijn volgroeid.
Vanaf het punt dat je hersenen zijn volgroeid (leeftijd 18-20), is alcohol slechter.
Verder ligt het aan de hoeveelheden die je neemt. Neem je 20-30 alcoholische drankjes, dan ben je echt niet zondagavond alweer fit. Ik heb periodes gehad dat ik me een week lang beroerd voelde. Zelfde als met MDMA. Neem je meer dan een gram, heb je ook de kans dat je je een week beroerd voelt. Echter is dit met MDMA niet altijd zo. Soms heb je geen kater, heb je nergens last van en voel je je topfit na gebruik. Dit komt door goede voeding(suplementen) en gevoel.