Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 33  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2013 18:57 

Hardtraxx Veteran

TiMOTHYb schreef:
Gefeliciteerd Concordia, dat gaat goed. :worship:

Nee, jij bent gelukkig nog volop in de race voor de overwinning! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2013 20:09 

Hardtraxx Veteran

Chukkels schreef:
TiMOTHYb schreef:
Gefeliciteerd Concordia, dat gaat goed. :worship:

Nee, jij bent gelukkig nog volop in de race voor de overwinning! :thumbsup:

Ons team is gewoon erg betrokken, we gunnen het elkaar volledig, zelfs als we er al uitliggen :loving: net als een geblesseerde speler nog steeds wil dat zijn team wint.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2013 23:11 

Hardtraxx Veteran

Afbeelding

Hallo beide teams,

Wie kent het spelletje Stratego? Velen van jullie, naar mijn verwachting. Deze opdracht vertoont enig raakvlak met dit spel. Denkbeeldig strijdtoneel is de genummerde schatkaart. Iedere kandidaat PM-ed mij, alvorens de opdracht pas echt van start gaat, het vakje waarop hij/zij wilt beginnen.

Wanneer dit gebeurd is, is het volgende het plan: Doel van het spel is om de kandidaten van de tegenpartij, metaforisch gesproken, te “vernietigen”. Iedereen start met een ‘krachtwaarde’, te weten 5. Een ieder krijgt om en om de beurt waarin hij/zij zich kan voortbewegen over de genummerde kaart. Dit gebeurt doordat ik een dobbelsteen werp, en de uitkomst vervolgens deel in dit topic, met daarbij de mogelijke beweegrichtingen waaruit die desbetreffende persoon kan kiezen. Stel je voor, het resultaat van de dobbelsteen is 4. Wanneer die persoon op vak 1 gesitueerd is, kan deze enkel als beweegrichtingen 4 vakjes naar onderen, diagonaal naar beneden rechts of rechts opzij kiezen. Dit omdat de linker –en bovenkant geen 4 vakjes herbergt waarover bewogen kan worden. Dit doet elke kandidaat, totdat iedereen is geweest, nadat het weer van voor af aan begint.

Hoe kan je iemand vernietigen? Iedereen heeft, zoals vermeld, een startwaarde van 5. Hoe hoger de waarde is, hoe krachtiger je bent. Kom je naar aanleiding van jouw beurt op een vak terecht waar een andere kandidaat op staat, dan bepaalt deze krachtwaarde welke van de twee er vernietigd wordt, en welke blijft leven. Is de waarde van beide personen gelijk, dan worden beide kandidaten vernietigd. Ik hoor jullie denken: ‘Maar als iedereen een waarde van 5 heeft, dan kan niemand toch ooit winnen?!’ Klopt, scherp hoor! Enkele vakken op de kaart hebben als functie om jouw krachtwaarde te doen stijgen of dalen. Deze vakken openbaar ik niet, dus zul je hier in het begin een beetje geluk mee moeten hebben. Kom je na jouw beurt op een dergelijk vak terecht, dan zal ik in het topic vermelden wat er met jouw krachtwaarde is gebeurt. De gekozen beginpositie wordt hierbij niet meegeteld, dus begin je op een vak dat een functie heeft, dan zal er niks gebeuren.

Omdat Team Batavia in ondertal is, krijgen zij als team zijnde twee extra "pionnen" om mee te spelen. Deze twee zijn aan de beurt wanneer een ieder ander geweest is. Graag hoor ik van Arnold op welke posities deze twee beginnen.

Afbeelding

Het winnende team wordt uiteraard uitgeroepen wanneer elke kandidaat van de tegenpartij is uitgeroeid. Hieronder nog enkele kleine tips die zullen moeten helpen gedurende het spel:

1. Je kunt teamgenoten vernietigen, en vice versa. Wees dus voorzichtig bij het kiezen van een beweegrichting.
2. Het wordt bekend gemaakt wanneer een kandidaat zijn tegenstander heeft vernietigd. Teamgenoten van de vernietigde kandidaat kunnen zodoende weten op welk vak de opponent zich bevindt. Maak wijs gebruik van deze kennis!
3. Twee vakken herbergen een kleine hint.

Tot zover de uitleg, hopelijk is alles duidelijk. Zo niet, schroom niet om te vragen. Iedereen mag mij nu hun vak PM-en met zijn of haar beginpositie. Wanneer dit gebeurd is, zal ik het startsein geven voor de veldslag. De chronologische volgorde van spelers bepaal ik aan de hand van de snelheid waarmee ik de PMs heb binnen gekregen. Succes!
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2013 23:37 

Donateur

Ik volg het spel uiteraard nog op de voet, alwaar een aantal (ex)leden bij jullie de interesse definitief verloren lijkt te hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2013 00:07 

Hardtraxx Crew

hmm, boeiende opdracht. ik pm morgen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2013 16:16 

Hardtraxx Veteran

Je bent de laatste :) so you know.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2013 17:59 

Hardtraxx Veteran

Kut Sander xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2013 00:30 

Hardtraxx Veteran

Ik rol 11.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2013 00:31 

Hardtraxx Veteran

Nu lig je van het bord af..
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2013 14:28 

Hardtraxx Veteran

Na wat technische mankementen aan mijn adres is het tijd om te beginnen. De volgorde waarin gespeeld gaat worden:

1. Steffnov
2. Mandy
3. Klos
4. Jurheinen
5. Qz.
6. HenkJan
7. Chukkels
8. M-arijn
9. Nijidik
10. Patrickjeb
11. FRArnold
12. Zenda
13. Extra1
14. Extra2

De twee extra's zijn nogmaals de extra pionnen voor Team Batavia. Deze mag elk willekeurig lid van het team besturen. De aftrap is aan Steffnov. Voor hem is 2 gegooid. Hij kan hiermee elke mogelijke richting kiezen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2013 14:49 

Hardtraxx Veteran

Ik kamikaze mijn weg naar rechts
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2013 15:02 

Hardtraxx Veteran

Done, krachtwaarde blijft gelijk. Mandy gooit 4: Je kan naar rechts, onderen en rechts diagonaal omlaag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2013 15:43 

Hardtraxx Veteran

Jouw krachtwaarde verlaagt naar 1! Maurice aan de beurt, hij heeft 2. Je kan overal heen behalve rechts diagonaal omlaag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2013 18:25 

Hardtraxx Addict

Ik ga naar links
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2013 21:02 

Hardtraxx Veteran

Je komt op dezelfde plek als Mandy terecht, jouw krachtwaarde daalt tevens naar 1 en zodoende schakelen jullie elkaar uit. Mandy en Maurice zijn uit het spel.

Dan nu de beurt aan Jurrien. Hij gooit 1. Hiermee kan hij naar onderen, rechts en rechts diagonaal omlaag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2013 21:18 

Hardtraxx Veteran

Team Batavia:
FRArnold
Zenda
Chukkels
Patrickjeb
Extra 01
Extra 02

Mandy

Team Concordia:
Steffnov
Henk-Jan
M-arijn
Qz.
Jurheinen
Nijidik

Klos
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2013 21:23 

Hardtraxx Veteran

rechts diagonaal omlaag
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2013 21:34 

Hardtraxx Veteran

Done. Jordy gooit 4. Hij kan rechts, rechts diagonaal omlaag en naar onderen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2013 21:59 

Hardtraxx Addict

Ik ga mee met Jur, dus rechts diagonaal omlaag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2013 22:58 

Hardtraxx Addict

Leuk spel :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2013 23:00 

Hardtraxx Veteran

Klos schreef:

:D
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2013 23:40 

Hardtraxx Veteran

Klos schreef:

Moet je maar niet als een mafkees op Mandy springen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2013 23:54 

Hardtraxx Veteran

Genoteerd. Henkjan gooit 5. Hij kan omhoog, rechts en rechts diagonaal omhoog
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2013 13:46 

Hardtraxx Veteran

Ik ga naar rechts
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2013 15:37 

Hardtraxx Veteran

Henk-Jan schreef:
Ik ga naar rechts

Jouw krachtwaarde bedraagt 10! Christian heeft 1. Hij kan alle kanten op.
Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 33  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic