Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2020 19:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat zijn die live comments in de stream toch moeilijk om naar te kijken zeg

Meerdere die onderstaande roepen
"MENSEN WORD WAKKEEEER!!"
"Rutte zit in het spel, niet naar luisteren!!!"
"Het is allemaal fake, Microsoft, 5g en overheid spelen een spel"

Tering
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2020 19:45 
 
Hardtraxxer

Kan het dan niet zo zijn dat iemand die met klachten een PCR-test (de bekende coronatest) laat doen, positief test, terwijl diegene geen daadwerkelijke levende COVID-19 cellen in zich heeft? Dus dat diegene dan niet COVID-19 heeft maar alleen cellen van een ander, of misschien niet levend, coronavirus? En dat de klachten dan door influenza komen?

Diegene krijgt dan de stempel 'corona' terwijl het eigenlijk een gewone griep kan zijn, wat kan verklaren dat het aantal griepdoden zo laag is.

Een PCR-test is immers niet geschikt om 100% zeker te weten dat iemand een levend en dus gevaarlijk virus heeft. Dit verzin ik niet zelf, Diederik Gommers (voorzitter IC Nederland) en zelfs de maker van de PCR test hebben dit gezegd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2020 20:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als je gewoon griep hebt, kun je ook gewoon beter thuis blijven. Dus in dat opzicht, wat maakt het echt uit waar die klachten vandaan komen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2020 20:35 
 
Hardtraxxer

Nouja daar wordt wel het beleid op gebaseerd nu met maatregelen die zeker niet de minste gevolgen hebben dus in die zin maakt het best wel heel veel uit
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2020 20:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat zou alleen impact hebben op de te nemen maatregelen (die weer vrij onveranderd zijn tov voorheen) als het ratio mensen waarbij dit het geval zou zijn echt onwaarschijnlijk hoog is. En toevalligerwijs vele malen hoger dan bijvoorbeeld een maand terug.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2020 20:55 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Het hele verhaal van RIVM / OMT / Overheid rammelt aan alle kanten.

Nog steeds nagenoeg geen woord over de besmettingsroute via aerosolen, het belang van ventilatie. (Maar wel mededelen dat alle nieuwe 'besmettingen' binnen plaats vinden)
Het rapport over verpleeghuis in maassluis. (GGD vroeg Peter de Man niet in pers te communiceren over ventilatie-onderzoek in verpleeghuis)
De bruikbaarheid van PCR testen, een positieve uitslag betekent niet automatisch besmetting / besmettelijk.

Ik snap het echt niet meer. Wil nog steeds geloven dat alle instanties het beste voor hebben. Maar ik snap soms ook wel dat mensen in complot theorieën gaan geloven.

Als je de persconferentie opent met 'het virus loopt uit de hand', terwijl de (niet heel veel zeggende) cijfers al weer aan het dalen zijn. En nog steeds maar blijft hameren op 1.5 meter 1.5 meter 1.5 meter. Dan begrijp ik het echt niet meer.

De nuance is ook gewoon totaal zoek.
In de beginperiode (maart) werd je pas getest bij ernstige klachten wanneer je al in het ziekenhuis was. Nu moet je bij het minste of geringste je laten testen (snotneus, verkoudheid). En die positieve uitslagen wordt dezelfde 'waarde' aan gegeven als in maart en dus ook het beleid en maatregelen op gevoerd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2020 20:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik denk dat met name met betrekking op het openen van de scholen toch wel redelijk duidelijk wordt gehamerd op ventilatie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2020 22:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Wat zijn die live comments in de stream toch moeilijk om naar te kijken zeg

Meerdere die onderstaande roepen
"MENSEN WORD WAKKEEEER!!"
"Rutte zit in het spel, niet naar luisteren!!!"
"Het is allemaal fake, Microsoft, 5g en overheid spelen een spel"

Tering

Beschamend hoe dom mensen zijn ja :x

Heel Facebook staat tegenwoordig vol met die onzin, onder elk nieuwsbericht van een gerespecteerd nieuwsmedium beginnen ze weer. Iets met bloed en nagels. Brrrr.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2020 22:42 
 
Hardtraxxer

zeke schreef:
Het hele verhaal van RIVM / OMT / Overheid rammelt aan alle kanten.

Nog steeds nagenoeg geen woord over de besmettingsroute via aerosolen, het belang van ventilatie. (Maar wel mededelen dat alle nieuwe 'besmettingen' binnen plaats vinden)
Het rapport over verpleeghuis in maassluis. (GGD vroeg Peter de Man niet in pers te communiceren over ventilatie-onderzoek in verpleeghuis)
De bruikbaarheid van PCR testen, een positieve uitslag betekent niet automatisch besmetting / besmettelijk.

Ik snap het echt niet meer. Wil nog steeds geloven dat alle instanties het beste voor hebben. Maar ik snap soms ook wel dat mensen in complot theorieën gaan geloven.

Als je de persconferentie opent met 'het virus loopt uit de hand', terwijl de (niet heel veel zeggende) cijfers al weer aan het dalen zijn. En nog steeds maar blijft hameren op 1.5 meter 1.5 meter 1.5 meter. Dan begrijp ik het echt niet meer.

De nuance is ook gewoon totaal zoek.
In de beginperiode (maart) werd je pas getest bij ernstige klachten wanneer je al in het ziekenhuis was. Nu moet je bij het minste of geringste je laten testen (snotneus, verkoudheid). En die positieve uitslagen wordt dezelfde 'waarde' aan gegeven als in maart en dus ook het beleid en maatregelen op gevoerd.


Ik geloof ook niet in een complot betreffende COVID-19, maar kritisch ben ik wel. En ik vind het inderdaad ook erg rommelig op veel vlakken. In de eerste fase moest er absoluut iets gebeuren. De bezetting op de IC's nam toe en we zouden naar Italiaanse toestanden gaan wanneer die lock-down niet ingezet zou zijn. Toen was voor een groot deel het aantal ziekenhuisopnames leidend. Er werd toen nog zeer minimaal getest.

Nu is ook het aantal positieve tests een parameter die behoorlijk van invloed is. Maar het aantal ziekenhuisopnames blijft laag. Relatief veel jongeren testen momenteel positief en die hebben voor >99% milde klachten. Maar wat is nu het doel? Willen we dat niemand ziek wordt of gaan we gecontroleerd toch enigszins immuniteit opbouwen? Daar komt bij dat een aantal experts zich kritisch over het gebruik van de PCR-test heeft uitgelaten en ik kan ze daar wel in volgen. De test is in staat om een stukje RNA-virus aan te tonen en meer ook niet. Of dit een ander RNA-virus is dan COVID-19 kan geen onderscheid in gemaakt worden. Zelfs wanneer het virus niet meer actief was op het moment van het afnemen van de test kan niet gezegd worden. Het toont alleen aan dat er een stukje RNA-virus in je neus of keelholte aanwezig was. En op basis daarvan worden nu deze vergaande maatregelen weer genomen en angst gezaaid. Ik ben het met Zeke eens dat de nuance volledig ontbreekt. Zelfs dhr van Dissel heeft aangegeven dat waarschijnlijk maar een klein deel van de positief geteste personen daadwerkelijk COVID-19 heeft.

Horeca in Amsterdam krijgt er weer van langs, Bijenkorf dicht, nertsenfokkerijen zien al hun dieren vernietigd worden, de evenementenbranche staat op omvallen en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Over de aerosolen horen we nog steeds bar weinig, maar de conclusie van het RIVM is dat besmetting nu met name toch binnen plaats vindt. Toch gaan ze voorlopig nog niet volledig mee met de hypothese dat aerosolen een oorzaak kunnen zijn en die conclusie wordt getrokken op basis van dat ten tijde van de veelvuldige ziekenhuisopnames er geen mensen op andere afdelingen besmet zijn geraakt en de COVID-19 patienten op de verpleegafdelingen niet hermetisch afgesloten waren van het luchtcirculatiesysteem. Ik vind dit nogal een flinterdun bewijs om je conclusie te onderbouwen. Volgens mij waren nagenoeg alle ziekenhuizen uitgestorven op een gegeven moment. Anderzijds wordt er wel geadviseerd om naar het ventilatiesysteem te kijken op o.a scholen en ook veel natuurlijk te ventileren. Ik vind dit niet stroken met elkaar en volgens mij weten ze het gewoon niet. Maar ik denk dan: geef dat eerlijk toe en kom dan niet met allerlei flinterdunne anekdotische bewijsvoering aanzetten.

Het is vanaf het begin al rommelig. Het virus zou wel overwaaien, wat China deed ging allemaal wel erg ver en was hier niet nodig, carnaval was geen enkel probleem, contactonderzoek zou op orde zijn, jongeren zouden minder besmettelijk zijn, binnen blijven was het dringende advies, het verhaal rondom de aerosolen is erg laat opgepikt etc...

Ik mis een duidelijk doel. Wat willen we precies bereiken? Tot waar mag de bezetting in de ziekenhuizen oplopen, is het zorgelijk wanneer er relatief veel jongeren (mogelijk) besmet zijn, gaan we wachten op een vaccin of is groepsimmuniteit opbouwen nog een optie en wat mag het allemaal gaan kosten en wie gaat dit betalen? Want mijn god, er wordt met geld gesmeten alsof het binnenhof het aan de boom heeft groeien. Daar wordt tot op heden geen vraag over gesteld. Een PCR-test kost €100,-. Per week worden er 100.000 van die tests afgenomen voor ieder verkoudheidje of een beetje keelpijn. Ik heb geleerd dat er voor het afnemen van een test toch eerst een gedegen vraaggesprek moet plaatsvinden om de voor/achterafkans van een test te vergroten, maar die principes lijken ook hier volledig overboord gegooit te zijn. Jullie mogen de rekensom maken. Tel de NOW-regelingen en ondersteuning omzet bedrijven en ZZP'ers daar nog even bij op.

Toch geloof ik wel dat de meeste adviezen zinvol zijn en die volg ik ook nog steeds op. Maar ik vind wel dat we doorslaan in het beschermen van een aantal mensenlevens ten koste van o.a een groot aantal ondernemers die hun levenswerk in rook zien opgaan en een stuk geluk en gezondheid van heel veel andere mensen. Ik blijf het allemaal kritisch in de gaten houden en soms vind ik daar wat van.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2020 23:55 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Misschien dat de vraag al eens is gesteld: hoe bouw je een immuniteitsgroep op zonder elkaar te mogen besmetten? Tenminste, dat was toch wat Rutte zei in z'n toespraak 'destijds': dat we een immuniteitsgroep op moeten bouwen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2020 23:58 
 
Hardtraxxer

JeftaElachouri schreef:
Misschien dat de vraag al eens is gesteld: hoe bouw je een immuniteitsgroep op zonder elkaar te mogen besmetten? Tenminste, dat was toch wat Rutte zei in z'n toespraak 'destijds': dat we een immuniteitsgroep op moeten bouwen.


Vaccin vaccin vaccin is the answer!!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2020 01:28 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Inderdaad, wat een totale wanvertoning van onze overheid dit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2020 07:02 
 
Hardtraxx Veteran

JeftaElachouri schreef:
Misschien dat de vraag al eens is gesteld: hoe bouw je een immuniteitsgroep op zonder elkaar te mogen besmetten? Tenminste, dat was toch wat Rutte zei in z'n toespraak 'destijds': dat we een immuniteitsgroep op moeten bouwen.


Zie Zweden
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2020 09:48 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Jawel schreef:
nertsenfokkerijen zien al hun dieren vernietigd worden

Hier zijn de meeste fokkers over het algemeen 'blij' mee, ze moesten toch al voor eind 2024 iets anders gaan bedenken om hun brood mee te verdienen.. want vanaf dan is het fokken van nertsen niet meer toegestaan in NL.. Nu ze geruimd worden krijgen ze er een leuk zakcentje voor van de verzekering ivm gemiste inkomsten, en kunnen ze beginnen aan iets nieuws..
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2020 10:37 
 
Hardtraxx Veteran

Jawel schreef:

Ik geloof ook niet in een complot betreffende COVID-19, maar kritisch ben ik wel. En ik vind het inderdaad ook erg rommelig op veel vlakken. In de eerste fase moest er absoluut iets gebeuren. De bezetting op de IC's nam toe en we zouden naar Italiaanse toestanden gaan wanneer die lock-down niet ingezet zou zijn. Toen was voor een groot deel het aantal ziekenhuisopnames leidend. Er werd toen nog zeer minimaal getest.

Nu is ook het aantal positieve tests een parameter die behoorlijk van invloed is. Maar het aantal ziekenhuisopnames blijft laag. Relatief veel jongeren testen momenteel positief en die hebben voor >99% milde klachten. Maar wat is nu het doel? Willen we dat niemand ziek wordt of gaan we gecontroleerd toch enigszins immuniteit opbouwen? Daar komt bij dat een aantal experts zich kritisch over het gebruik van de PCR-test heeft uitgelaten en ik kan ze daar wel in volgen. De test is in staat om een stukje RNA-virus aan te tonen en meer ook niet. Of dit een ander RNA-virus is dan COVID-19 kan geen onderscheid in gemaakt worden. Zelfs wanneer het virus niet meer actief was op het moment van het afnemen van de test kan niet gezegd worden. Het toont alleen aan dat er een stukje RNA-virus in je neus of keelholte aanwezig was. En op basis daarvan worden nu deze vergaande maatregelen weer genomen en angst gezaaid. Ik ben het met Zeke eens dat de nuance volledig ontbreekt. Zelfs dhr van Dissel heeft aangegeven dat waarschijnlijk maar een klein deel van de positief geteste personen daadwerkelijk COVID-19 heeft.

Horeca in Amsterdam krijgt er weer van langs, Bijenkorf dicht, nertsenfokkerijen zien al hun dieren vernietigd worden, de evenementenbranche staat op omvallen en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Over de aerosolen horen we nog steeds bar weinig, maar de conclusie van het RIVM is dat besmetting nu met name toch binnen plaats vindt. Toch gaan ze voorlopig nog niet volledig mee met de hypothese dat aerosolen een oorzaak kunnen zijn en die conclusie wordt getrokken op basis van dat ten tijde van de veelvuldige ziekenhuisopnames er geen mensen op andere afdelingen besmet zijn geraakt en de COVID-19 patienten op de verpleegafdelingen niet hermetisch afgesloten waren van het luchtcirculatiesysteem. Ik vind dit nogal een flinterdun bewijs om je conclusie te onderbouwen. Volgens mij waren nagenoeg alle ziekenhuizen uitgestorven op een gegeven moment. Anderzijds wordt er wel geadviseerd om naar het ventilatiesysteem te kijken op o.a scholen en ook veel natuurlijk te ventileren. Ik vind dit niet stroken met elkaar en volgens mij weten ze het gewoon niet. Maar ik denk dan: geef dat eerlijk toe en kom dan niet met allerlei flinterdunne anekdotische bewijsvoering aanzetten.

Het is vanaf het begin al rommelig. Het virus zou wel overwaaien, wat China deed ging allemaal wel erg ver en was hier niet nodig, carnaval was geen enkel probleem, contactonderzoek zou op orde zijn, jongeren zouden minder besmettelijk zijn, binnen blijven was het dringende advies, het verhaal rondom de aerosolen is erg laat opgepikt etc...

Ik mis een duidelijk doel. Wat willen we precies bereiken? Tot waar mag de bezetting in de ziekenhuizen oplopen, is het zorgelijk wanneer er relatief veel jongeren (mogelijk) besmet zijn, gaan we wachten op een vaccin of is groepsimmuniteit opbouwen nog een optie en wat mag het allemaal gaan kosten en wie gaat dit betalen? Want mijn god, er wordt met geld gesmeten alsof het binnenhof het aan de boom heeft groeien. Daar wordt tot op heden geen vraag over gesteld. Een PCR-test kost €100,-. Per week worden er 100.000 van die tests afgenomen voor ieder verkoudheidje of een beetje keelpijn. Ik heb geleerd dat er voor het afnemen van een test toch eerst een gedegen vraaggesprek moet plaatsvinden om de voor/achterafkans van een test te vergroten, maar die principes lijken ook hier volledig overboord gegooit te zijn. Jullie mogen de rekensom maken. Tel de NOW-regelingen en ondersteuning omzet bedrijven en ZZP'ers daar nog even bij op.

Toch geloof ik wel dat de meeste adviezen zinvol zijn en die volg ik ook nog steeds op. Maar ik vind wel dat we doorslaan in het beschermen van een aantal mensenlevens ten koste van o.a een groot aantal ondernemers die hun levenswerk in rook zien opgaan en een stuk geluk en gezondheid van heel veel andere mensen. Ik blijf het allemaal kritisch in de gaten houden en soms vind ik daar wat van.


Zo dan. Spijker. Kop.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2020 10:51 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Jawel schreef:
Verhaal.


Komt niet vaak voor dat ik iemand zie die er exact hetzelfde in zit als ik met betrekking tot corona, maar dit slaat wel spijkers met koppen...

Wil er nog wel aan toevoegen dat ik het erg jammer vind dat de evenementen branche wel veel word vergeten/genegeerd. Dan praat ik niet alleen over de festivals maar voornamelijk over de crowd control en cateringsdiensten. Rutte zijn opmerking over: "de organisaties kunnen zittend en op 1.5e meter een feest geven" is dan ook eigenlijk nogal zuur.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2020 11:08 
 
Hardtraxx Veteran

Cryex schreef:
Jawel schreef:
Verhaal.


Komt niet vaak voor dat ik iemand zie die er exact hetzelfde in zit als ik met betrekking tot corona, maar dit slaat wel spijkers met koppen...

Wil er nog wel aan toevoegen dat ik het erg jammer vind dat de evenementen branche wel veel word vergeten/genegeerd. Dan praat ik niet alleen over de festivals maar voornamelijk over de crowd control en cateringsdiensten. Rutte zijn opmerking over: "de organisaties kunnen zittend en op 1.5e meter een feest geven" is dan ook eigenlijk nogal zuur.


Mensen hebben echt geen enkel benul en de media lijkt het ook geen zak te interesseren. Geloof niet dat die hele 'Sound of Silence' actie ook maar ergens een platform heeft gekregen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2020 11:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Cryex schreef:
Wil er nog wel aan toevoegen dat ik het erg jammer vind dat de evenementen branche wel veel word vergeten/genegeerd. Dan praat ik niet alleen over de festivals maar voornamelijk over de crowd control en cateringsdiensten. Rutte zijn opmerking over: "de organisaties kunnen zittend en op 1.5e meter een feest geven" is dan ook eigenlijk nogal zuur.

Vergeet ook de artiesten niet, om onderstaande te voorkomen.
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2020 11:18 
 
Artiest
Avatar gebruiker

THArdstyler schreef:
Cryex schreef:
Wil er nog wel aan toevoegen dat ik het erg jammer vind dat de evenementen branche wel veel word vergeten/genegeerd. Dan praat ik niet alleen over de festivals maar voornamelijk over de crowd control en cateringsdiensten. Rutte zijn opmerking over: "de organisaties kunnen zittend en op 1.5e meter een feest geven" is dan ook eigenlijk nogal zuur.

Vergeet ook de artiesten niet, om onderstaande te voorkomen.
Afbeelding


haha vet grappig lol
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2020 11:40 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Het verhaal van Jawel kan ik me ook volledig in vinden. Goed verwoord. En gelukkig is dit tegengeluid steeds vaker te horen.

Betreft evenementen branche.
De nieuw opgerichte VTTE (vereniging technisch toeleveranciers evenementen) hebben binnenkort een gesprek met de 2e kamer. Dus op de achtergrond wordt er wel iets 'bereikt'.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2020 11:50 
 
Artiest
Avatar gebruiker

zeke schreef:
Het verhaal van Jawel kan ik me ook volledig in vinden. Goed verwoord. En gelukkig is dit tegengeluid steeds vaker te horen.

Betreft evenementen branche.
De nieuw opgerichte VTTE (vereniging technisch toeleveranciers evenementen) hebben binnenkort een gesprek met de 2e kamer. Dus op de achtergrond wordt er wel iets 'bereikt'.


Dat is inderdaad goed nieuws, nu hopen dat er ook echt wat uitkomt.

Tuurlijk een defqon kan niet in deze situatie doorgaan, alle feesten met meer dan 1.000 bezoekers zijn 100% een no go. Ik denk alleen dat er wel ergens een andere oplossing/middenweg is voor de situatie nu. Zeker gezien alle maatregelen zich op dit moment een beetje tegenspreken met betrekking tot verschillende branches.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2020 12:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het komt allemaal een beetje over alsof de overheid als een kip zonder kop bezig is op het moment, dit had ik aan het begin van de maatregelen niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2020 12:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heeft misschien ook te maken met voortschrijdend inzicht over het virus in combinatie met mensen die nu actief een tegengeluid geven. Maurice de Hond bijvoorbeeld lijkt steeds meer volging te krijgen.

Overigens over het mogelijk wel/niet draaien van RIVM ten opzichte van ventilatie: ik vind het juist wel prettig dat ze niet de ene week het ene zeggen en de andere week het tegenovergestelde (in tegenstelling tot sommige andere partijen..). Houd er ook rekening mee dat wat Mauride de Hond zegt ook niet altijd waar bleek te zijn (in combinatie met die dingen als dat "de overheid ons bang moet houden" etc).
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2020 17:36 
 
Hardtraxx Veteran

https://www.nu.nl/binnenland/6071863/ri ... n-rol.html

Nadat men dus eerst bij het RIVM (of GGD?) al had aangegeven dat het onderzoek van Peter de Man niet uitgevoerd had mogen worden, komt men nu dus met de conclusie dat het niet aan de ventilatie lag. De virusdeeltjes zouden al dood zijn, en niemand kunnen besmetten. No shit, als het onderzoek een aantal dagen na de uitbraak gehouden wordt, dan zijn de virusdeeltjes op oppervlaktes al lang dood ja. Men zegt dus (of zo interpreteer ik het); precies op deze afdeling met een hoge recirculatie van de lucht zou men minder afstand houden, met een uitbraak tot gevolg. Misschien zie ik wat ik wil zien, maar voor mij klinkt het toch veel logischer dat de ventilatie in dit geval wel degelijk een rol speelt. Maar goed, we zullen mettertijd waarschijnlijk wel zien wie het bij het rechte eind hebben.

Verder vraag ik mij af waarop men baseert dat kinderen het virus niet verspreiden? Als ik bij de algemene informatie over het coronavirus kijk geeft men als reden hiervoor aan dat er wereldwijd weinig relatief besmettingen onder kinderen worden gemeld. Dan vraag ik mij af; waardoor komt dit? Het is eenvoudig om te zeggen dat zij niet besmet zijn, maar kan het niet gewoon zo zijn dat de kinderen wel degelijk besmet (en besmettelijk) zijn, maar dat zij gewoon geen symptomen vertonen? En kunnen zijn in dat geval anderen (bijv. leerkrachten) besmetten? Ik hoorde toevallig vandaag iets over een uitbraak onder het docentenbestand op een school in Friesland, vandaar dat dit mij aan het denken zette.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2020 20:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Uberhout schreef:
Verder vraag ik mij af waarop men baseert dat kinderen het virus niet verspreiden? Als ik bij de algemene informatie over het coronavirus kijk geeft men als reden hiervoor aan dat er wereldwijd weinig relatief besmettingen onder kinderen worden gemeld. Dan vraag ik mij af; waardoor komt dit? Het is eenvoudig om te zeggen dat zij niet besmet zijn, maar kan het niet gewoon zo zijn dat de kinderen wel degelijk besmet (en besmettelijk) zijn, maar dat zij gewoon geen symptomen vertonen? En kunnen zijn in dat geval anderen (bijv. leerkrachten) besmetten? Ik hoorde toevallig vandaag iets over een uitbraak onder het docentenbestand op een school in Friesland, vandaar dat dit mij aan het denken zette.

Dit laatste weet ik nog wel, ze hadden het een keer met een persconferentie met Jaap van Dissel erin dat kinderen weinig op de IC kwamen en ook niet langs de huisartsen met COVID klachten. Echter ook alweer met inzichten van een paar maanden geleden.
Vorige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic