Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2020 21:15 
 
Hardtraxxer

Als die cijfers en grafiekjes van de ziekenhuisopname en de IC afname zo blijven lopen, hebben we over een tijdje wel een hele hoop maatregelen, maar nauwelijks patiënten ;)
Dat gaat natuurlijk niet gebeuren, ook omdat er wel het eea versoepeld wordt, met een groter risico op verspreiding.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2020 21:16 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Vitality schreef:
Ik blijf de noodzaak voor het bestaan van een vaccin als graadmeter voor het door kunnen gaan van grote evenementen ook vaag vinden. Krijg je dan alleen toegang tot een evenement wanneer je daadwerkelijk gevaccineerd bent? :/


Ik neem aan wanneer risicogroepen zijn ingeënt.

Ik zou zelf iig niet snel dat vaccin halen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2020 21:36 
 
Hardtraxxer

Dat zijn natuurlijk berichten die je niet wil lezen. Ik word hier niet blij van. De laatste tijd veel muziek aan het luisteren en net nog een keer de docu van Noisecontrollers teruggekeken en ik merk aan mezelf dat ik een goed feestje nu echt wel een beetje begin te missen. Nu waardeer ik nog meer wat voor een prachtige scene het is.

Ik hoop en verwacht eigenlijk wel een beetje dat het aantal ziekenhuisopnames harder terug gaat lopen dan wat de verwachting is. Het is voor de beleidsmakers ook grotendeels koffiedik kijken. Alle complimenten voor het RIVM, maar ook zij hebben niet overal antwoord op en het wetenschappelijk bewijs ontbreekt nog gewoon in heel veel gevallen. Het is nu better safe then sorry. Er gaan versoepelingen plaatsvinden, het is afwachten wat de effecten daarvan zullen zijn. Maar ik vind dat het momenteel alweer best druk in winkels en op straat is en we laten alsnog een dalende trend zien. Maar zoals Yenssen ook aangeeft, straks hebben we allerlei maatregelen en nauwelijks nog patienten.

Ik ben positief gestemd. Dit jaar beschouw ik als verloren, maar voor volgend jaar verwacht ik weer mogelijkheden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2020 21:37 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Citaat:
De popwereld is ontdaan: wachten op een vaccin voor we weer kunnen dansen?

De popmuziekwereld zit een dag na de persconferentie van premier Rutte alleen maar met vragen. Waar is de stip aan de horizon voor de wereld die leeft van grote concerten en festivals?


https://www.volkskrant.nl/cultuur-media ... ~bf66b58b/
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2020 21:39 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ze moeten op een gegeven moment echt wel beter gaan definiëren wat onder grote evenementen wordt verstaan. Want op dit moment zijn alle vergunning -en melding plichtige evenementen verboden. Dus ook het dorpsfeest in een fries dorpje met 500 lokale bezoekers en 0 besmettingen op dit moment.

Bovendien is de evenementen sector zoveel meer dan alleen de grote bekende publieksfestivals en zijn er zoveel bedrijven en freelancers mee gemoeid, die kunnen niet het hele jaar zonder werk blijven.

Ik heb zelf het gevoel dat het ook helemaal niet nodig is om het zo lang te blijven verbieden. En zeker niet de events met 1000, 2000, 3000 man. De cijfers lopen al weken terug, ondanks meer drukte en bewegingen op straat. Ik hoor ook helemaal niet meer waar de besmettingen plaats vinden. En als ik de cijfers van m'n eigen gemeente opzoek, zijn er 21 besmettingen (geweest) op 60.000 inwoners... niet heel schokkend dus. Maar toch worden de winkelwagentjes nog steeds fanatiek schoongemaakt alsof we allemaal corona aan onze handen hebben. :P ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2020 09:30 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
Ik neem aan wanneer risicogroepen zijn ingeënt.

Ik zou zelf iig niet snel dat vaccin halen.


Why not? Als je de vraag krijgt om hem te komen laten zetten, zeg je dan nee?
Oprecht benieuwd waarom...
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2020 09:35 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

zeke schreef:
Ik heb zelf het gevoel dat het ook helemaal niet nodig is om het zo lang te blijven verbieden. En zeker niet de events met 1000, 2000, 3000 man. De cijfers lopen al weken terug, ondanks meer drukte en bewegingen op straat. Ik hoor ook helemaal niet meer waar de besmettingen plaats vinden. En als ik de cijfers van m'n eigen gemeente opzoek, zijn er 21 besmettingen (geweest) op 60.000 inwoners... niet heel schokkend dus. Maar toch worden de winkelwagentjes nog steeds fanatiek schoongemaakt alsof we allemaal corona aan onze handen hebben. :P ;)

Ja maar staan die 60.000 man in op 1 weiland allemaal tegen elkaar een weekend lang, of al weken gescheiden van elkaar? wa is dit nu weer voor vergelijking?
Zelfde geld voor je 1000 tot 3000 personen feestjes binnen of buiten, dit kan gewoon niet tot er een vaccin is, zeker binnen niet..
En ben blij dat er schoongemaakt wordt, dat is misschien niet dé reden, maar wel een reden dat er bij jullie zo weinig mensen op die berg van 60.000 personen besmet is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2020 09:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nattehond schreef:
Mark With A Tarrel schreef:
Ik neem aan wanneer risicogroepen zijn ingeënt.

Ik zou zelf iig niet snel dat vaccin halen.


Why not? Als je de vraag krijgt om hem te komen laten zetten, zeg je dan nee?
Oprecht benieuwd waarom...


Krijg je autisme van
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2020 10:11 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Nattehond schreef:
Mark With A Tarrel schreef:
Ik neem aan wanneer risicogroepen zijn ingeënt.

Ik zou zelf iig niet snel dat vaccin halen.


Why not? Als je de vraag krijgt om hem te komen laten zetten, zeg je dan nee?
Oprecht benieuwd waarom...


Ik kan niet zo goed tegen naalden :P.

Heb het idee het ook al wel al gehad te hebben vanwege overeenkomende symptomen en het vele voorkomen van Corona hier in de omgeving, maar zonder test blijft dat vrij speculatief.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2020 10:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Compleet kut dat grote evenementen nog lang niet mag, maar ook compleet logisch.
Dit zijn de grootste risico's om te nemen. Ik snap heel goed dat ze daar pas eind augustus naar gaan kijken hoe dat verder in te richten is.

Hopelijk zorgt het kunnen testen van 'iedereen' op corona er snel voor dat we het virus tot de kern kunnen opsporen. En we moeten tot die tijd zorgen dat we de dalende lijn van aantal besmettingen/ziekenhuisopnames vol houden met z'n allen.

Het is vooral heel zuur voor alle organisaties en artiesten die leven van dit soort evenementen. Als bezoeker is het kut dat het een hele tijd niet kan, maar er zijn natuurlijk ergere dingen. Ik zou ook heel graag in september weer bij Heracles op de tribune zitten. Maar dat gaat echt niet gebeuren in 2020 ben ik bang.

Ik ben persoonlijk vooral blij dat onze bruiloft 'gewoon' door kan gaan. ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2020 12:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Nattehond schreef:
Mark With A Tarrel schreef:
Ik neem aan wanneer risicogroepen zijn ingeënt.

Ik zou zelf iig niet snel dat vaccin halen.


Why not? Als je de vraag krijgt om hem te komen laten zetten, zeg je dan nee?
Oprecht benieuwd waarom...


Krijg je autisme van

Is quantum chip van de overheid
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2020 16:38 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Nattehond schreef:
zeke schreef:
Ik heb zelf het gevoel dat het ook helemaal niet nodig is om het zo lang te blijven verbieden. En zeker niet de events met 1000, 2000, 3000 man. De cijfers lopen al weken terug, ondanks meer drukte en bewegingen op straat. Ik hoor ook helemaal niet meer waar de besmettingen plaats vinden. En als ik de cijfers van m'n eigen gemeente opzoek, zijn er 21 besmettingen (geweest) op 60.000 inwoners... niet heel schokkend dus. Maar toch worden de winkelwagentjes nog steeds fanatiek schoongemaakt alsof we allemaal corona aan onze handen hebben. :P ;)

Ja maar staan die 60.000 man in op 1 weiland allemaal tegen elkaar een weekend lang, of al weken gescheiden van elkaar? wa is dit nu weer voor vergelijking?
Zelfde geld voor je 1000 tot 3000 personen feestjes binnen of buiten, dit kan gewoon niet tot er een vaccin is, zeker binnen niet..
En ben blij dat er schoongemaakt wordt, dat is misschien niet dé reden, maar wel een reden dat er bij jullie zo weinig mensen op die berg van 60.000 personen besmet is.


Ik maak helemaal geen vergelijking.
Jij begin zelf over 60.000 man op 1 weiland.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2020 16:44 
 
Hardtraxxer

zeke schreef:
Ze moeten op een gegeven moment echt wel beter gaan definiëren wat onder grote evenementen wordt verstaan. Want op dit moment zijn alle vergunning -en melding plichtige evenementen verboden. Dus ook het dorpsfeest in een fries dorpje met 500 lokale bezoekers en 0 besmettingen op dit moment.

Bovendien is de evenementen sector zoveel meer dan alleen de grote bekende publieksfestivals en zijn er zoveel bedrijven en freelancers mee gemoeid, die kunnen niet het hele jaar zonder werk blijven.

Ik heb zelf het gevoel dat het ook helemaal niet nodig is om het zo lang te blijven verbieden. En zeker niet de events met 1000, 2000, 3000 man. De cijfers lopen al weken terug, ondanks meer drukte en bewegingen op straat. Ik hoor ook helemaal niet meer waar de besmettingen plaats vinden. En als ik de cijfers van m'n eigen gemeente opzoek, zijn er 21 besmettingen (geweest) op 60.000 inwoners... niet heel schokkend dus. Maar toch worden de winkelwagentjes nog steeds fanatiek schoongemaakt alsof we allemaal corona aan onze handen hebben. :P ;)


Misschien is dat wel de reden dat er maar zo weinig besmettingen zijn? Wat een kortzichtigheid zeg. :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2020 17:03 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Nee dat is geen kortzichtigheid. Ik vind het eerder kortzichtig als je denkt dat er weinig besmetting zijn omdat de winkelwagentjes worden schoongemaakt :lol:

Het is helemaal niet helder hoe groot het risico op besmetting is als je een winkelwagen niet zou schoonmaken. "De kans daarop is klein" zegt het RIVM.

En waarom staat er dan ook niet een poppetje bij de koelingen om alle handvaten schoon te houden. En bij het touchscreen van de zelfscan en de vriesvakken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2020 17:06 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

joostmakaay schreef:
Misschien is dat wel de reden dat er maar zo weinig besmettingen zijn? Wat een kortzichtigheid zeg. :lol:


Ik heb er ook mijn vraagtekens bij. Enkel de handgreep wordt schoongemaakt maar we raken onbewust ontzettend vaak ook de rest van de winkelwagen aan.

Ook in winkels waar je gevraagd wordt je handen bij binnenkomst te desinfecteren hebben niet bijster veel nut als we om de 5 minuten onze telefoon checken.

Ik denk dat het afstand houden het meeste werk doet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2020 17:34 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Citaat:
Eerst even een paar belangrijke zaken met betrekking tot het virus, waarover inmiddels internationaal behoorlijk consensus bestaat, en dan nog wat recente informatie:

Het overdragen van een besmetting met COVID-19 via het aanraken van voorwerpen vindt niet plaats. Ik herhaal: vindt niet plaats.
Alles wat we doen om te voorkomen dat we via het aanraken van voorwerpen besmet worden, is van geen waarde.
De kans dat we besmet worden met COVID-19 in de buitenlucht is heel, heel klein. Helemaal als de zon schijnt.


zegt Maurice

Kom maar door met de open-air events xd ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2020 17:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

:x pretparken openen hun deuren weer :x
Bijzonder dat dit wel kan
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2020 17:50 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

zeke schreef:
zegt Maurice

Kom maar door met de open-air events xd ;)


Maurice, bronvermelding godverdomme...
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2020 17:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
zeke schreef:
zegt Maurice

Kom maar door met de open-air events xd ;)


Maurice, bronvermelding godverdomme...

Faalt ook in het correct gebruik van luchtvochtigheid.


Het klinkt aannemelijk, maar tering dit triggered mij ook. Waarom zouden we dit geloven?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2020 18:06 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Het klinkt aannemelijk, maar tering dit triggered mij ook. Waarom zouden we dit geloven?


Ik vind uitspraken zoals "Hoe langer men verkeert op een plek waar je het virus naar binnen krijgt, hoe zwaarder gemiddeld de symptomen zijn, hoe zieker je wordt." nou niet echt binnen de bij mij bekende werking van virussen passen.

Ik vind het daarnaast idioot om dit soort dingen te claimen als waarheid terwijl het altijd nog aannames en hypothesen zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2020 19:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
Ik vind uitspraken zoals "Hoe langer men verkeert op een plek waar je het virus naar binnen krijgt, hoe zwaarder gemiddeld de symptomen zijn, hoe zieker je wordt." nou niet echt binnen de bij mij bekende werking van virussen passen.


De simpele ziel accepteert dit gewoon als een plausibele uitleg. De redenatie is waarschijnlijk als volgt: "hoe meer virusdeeltjes je naar binnen krijgt, hoe zieker je wordt".
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2020 19:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Grim schreef:
Mark With A Tarrel schreef:
Ik vind uitspraken zoals "Hoe langer men verkeert op een plek waar je het virus naar binnen krijgt, hoe zwaarder gemiddeld de symptomen zijn, hoe zieker je wordt." nou niet echt binnen de bij mij bekende werking van virussen passen.


De simpele ziel accepteert dit gewoon als een plausibele uitleg. De redenatie is waarschijnlijk als volgt: "hoe meer virusdeeltjes je naar binnen krijgt, hoe zieker je wordt".

Hep da gestaan op Facebook?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2020 19:38 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Grim schreef:
Mark With A Tarrel schreef:
Ik vind uitspraken zoals "Hoe langer men verkeert op een plek waar je het virus naar binnen krijgt, hoe zwaarder gemiddeld de symptomen zijn, hoe zieker je wordt." nou niet echt binnen de bij mij bekende werking van virussen passen.


De simpele ziel accepteert dit gewoon als een plausibele uitleg. De redenatie is waarschijnlijk als volgt: "hoe meer virusdeeltjes je naar binnen krijgt, hoe zieker je wordt".


Maar het ziekteverloop lijkt me niet afhankelijk van hoeveel je binnenkrijgt, maar van hoeveel je in je lichaam hebt (wat sws vele ordes van grootte uit elkaar ligt) en hoe je lichaam er mee om gaat (ik begrijp dat je hier op doelt).

Ik weet niet hoe ver iedereen hier op de hoogte is van exponentiële groei, maar met een exponentiëel groeiverloop, waar virussen zich aan houden, is de beginhoeveelheid al heel snel niet meer relevant, vooral niet met de lange incubatie periode van Covid-19, lijkt me.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2020 20:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

"De kans dat we besmet worden met COVID-19 in de buitenlucht is heel, heel klein. Helemaal als de zon schijnt."

Snelcursusje "al had ik gelijk, hoe zorg ik ervoor dat mensen het niet serieus kúnnen nemen" hier
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2020 22:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Steffnov schreef:
"De kans dat we besmet worden met COVID-19 in de buitenlucht is heel, heel klein. Helemaal als de zon schijnt."

Snelcursusje "al had ik gelijk, hoe zorg ik ervoor dat mensen het niet serieus kúnnen nemen" hier


Ik kan mij nog van een youtube filmpje van dr. Mike herinneren dat virussen het over het algemeen zon niet heel leuk vinden, dus dit is echt niet zo gek hoor :P. Maarja zonder bronvermelding kun je dit allemaal niet zo serieus nemen.
Vorige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic