Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193 ... 197  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2019 09:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Aanvallend gezien een sterk Ajax gisteren, verdedigend gezien mag iedereen Onana dankbaar zijn. Lille had er wel een paar kunnen prikken. Hoe dan ook een goed begin van Ajax waardoor we 9e staan op de coëfficiëntenranglijst staan :thumbsup: Nu hopen dat PSV, Feyenoord en AZ donderdag ook gaan vlammen

Trouwens jammer dat die actie van Ziyech in het eerste kwartier het aluminium raakte. Was een potentieel doelpunt van het seizoen geweest, maar nu gaat de actie vergeten worden helaas
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2019 10:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vond het verdedigend gisteren wel goed staan moet ik zeggen en de verdedigers goed spelen, dat Lille er vaak gevaarlijk uit kwam was voornamelijk te wijten aan dat Alvarez en Martinez nog zoekende zijn en soms beide te diep staan waardoor het middenveld overlopen wordt.

Verder wel genoten van de stukken aanvalsspel dat Ajax heeft laten zien in de wedstrijd en de momenten van galaryplay. Denk dat als dit team nog beter op elkaar ingespeeld raakt (lees: ook soms de rem er op en niet teveel willen, zodat de tegenstander ook minder in de kaart gespeeld wordt) het nog een heel leuk (CL-)seizoen kan worden.

Was na de 1-0 nog wel echt billenknijpen hoor met dat Keniaanse hardloopteam wat die gasten daar voorin hadden lopen, gelukkig konden ze alleen rennen en wat minder voetballen. Gelukkig in de tweede helft snel op 3-0 gekomen en de wedstrijd in het slot gegooid. In Valencia een gelijkspel of winst en je hebt een uitstekende start gemaakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2019 11:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Justinhafc schreef:
Aanvallend gezien een sterk Ajax gisteren, verdedigend gezien mag iedereen Onana dankbaar zijn. Lille had er wel een paar kunnen prikken. Hoe dan ook een goed begin van Ajax waardoor we 9e staan op de coëfficiëntenranglijst staan :thumbsup: Nu hopen dat PSV, Feyenoord en AZ donderdag ook gaan vlammen

Trouwens jammer dat die actie van Ziyech in het eerste kwartier het aluminium raakte. Was een potentieel doelpunt van het seizoen geweest, maar nu gaat de actie vergeten worden helaas


Dit was echt heel ziek ja! Vond dat doelpunt van Alvarez ook heel ziek hoor. Beetje vanuit dezelfde hoek erin geprikt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2019 11:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hekzitter schreef:
Vond dat doelpunt van Alvarez ook heel ziek hoor. Beetje vanuit dezelfde hoek erin geprikt.


Zat er goed in, alleen moet ik zeggen dat ik de keeper niet heel lekker opgesteld vond staan :x Stond bijna voorbij de eerste paal
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2019 12:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Justinhafc schreef:
Hekzitter schreef:
Vond dat doelpunt van Alvarez ook heel ziek hoor. Beetje vanuit dezelfde hoek erin geprikt.


Zat er goed in, alleen moet ik zeggen dat ik de keeper niet heel lekker opgesteld vond staan :x Stond bijna voorbij de eerste paal


Dat is zeker waar hahaha. Was echt paar keer hardop aan het lachen wat ze bij Lille in de verdediging aan het doen waar haha.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2019 12:24 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

THArdstyler schreef:
Vond het verdedigend gisteren wel goed staan moet ik zeggen en de verdedigers goed spelen, dat Lille er vaak gevaarlijk uit kwam was voornamelijk te wijten aan dat Alvarez en Martinez nog zoekende zijn en soms beide te diep staan waardoor het middenveld overlopen wordt.


Echt? Ik vond de verdediging heel zwak.. :huh: Als de voorhoede van Lille wat scherper was geweest en Onana niet op de goeie plek had gestaan was de avond denk ik heel anders verlopen ;) Maar goed gelukkig is dat niet zo gegaan!

Enorm genoten van de aanvallen van Ajax tho :surrender:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2019 14:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

DonnyD schreef:
THArdstyler schreef:
Vond het verdedigend gisteren wel goed staan moet ik zeggen en de verdedigers goed spelen, dat Lille er vaak gevaarlijk uit kwam was voornamelijk te wijten aan dat Alvarez en Martinez nog zoekende zijn en soms beide te diep staan waardoor het middenveld overlopen wordt.


Echt? Ik vond de verdediging heel zwak.. :huh: Als de voorhoede van Lille wat scherper was geweest en Onana niet op de goeie plek had gestaan was de avond denk ik heel anders verlopen ;) Maar goed gelukkig is dat niet zo gegaan!

Enorm genoten van de aanvallen van Ajax tho :surrender:


De verdediging van Ajax stond in mijn ogen wel goed, Veltman & Blind hebben best veel ballen weg gehaald. Het probleem alleen is (en dat was bij Heerenveen ook zo) dat er op snelheid wel wat gedaan mag worden, dan zijn ze er zo voorbij.
Tagliafico & Dest zijn de beste opties op de back posities en komen er goed overheen, waardoor er veel extra kansen opstaan in de aanval.

Alleen het middenveld van Ajax is nu niet al te sterk. Promes & Neres hadden beide soms wel goeie acties maar verloren erg vaak de bal. Van mij mag Donny snel terug komen en dan toch Neres/Promes afwisselen...
Martinez stond in mijn ogen als verdediger veel beter te voetballen dan nu, Alvarez voor nu nog nergens anders gezien, maar die kan denk ik ook beter in de verdediging.
Blind weer verdedigende middenvelder.
Maar voor nu is deze opstelling (met Donny weer op 10) toch de beste keuze..

Wat mij eerder opviel was dat Barcelona gelijk speelde en Liverpool verloren heeft.. Dat had ik dan weer niet verwacht..
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2019 14:38 
 
Hardtraxx Veteran

Liverpool verloor vorig jaar ook de eerste wedstrijd tegen Napoli :corn:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2019 23:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bayern :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2019 00:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Unknown schreef:
Bayern :drool:


Ongekend joh. Wat een afslachting voor Tottenham. ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2019 21:13 
 
Hardtraxx Veteran

Ziyech :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2019 21:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De trap techniek van Ziyech :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2019 23:27 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Wat is hij toch belangrijk in dit soort wedstrijden zeg!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2019 00:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vitality schreef:
Wat is hij toch belangrijk in dit soort wedstrijden zeg!!


Dit. Ziyech die er bovenuit springt tijdens dit soort wedstrijden en Tadic die je vrijwel niet ziet (op dat ene balletje naar Donny van de Beek na).
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2019 01:36 
 
Hardtraxx Veteran

Rowanyt1309 schreef:
Vitality schreef:
Wat is hij toch belangrijk in dit soort wedstrijden zeg!!


Dit. Ziyech die er bovenuit springt tijdens dit soort wedstrijden en Tadic die je vrijwel niet ziet (op dat ene balletje naar Donny van de Beek na).


Zo breng je het wat overdreven. :P Tadic was vandaag onzichtbaar maar dat is normaal vrijwel nooit het geval. Blijft net zoals Ziyech ook onmisbaar voor Ajax imo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2019 23:40 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Wat een bizarre wedstrijd is dit weer zeg!! :oh:
Benieuwd of Ajax het vol weet te houden die laatste 10 minuten...
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2019 23:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik ben echt stront chagrijnig, keihard in het kontje geneukt door de arbitrage.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2019 00:13 
 
Hardtraxx Veteran

Unknown schreef:
Ik ben echt stront chagrijnig, keihard in het kontje geneukt door de arbitrage.


Reddit volgen en Chelsea fans die roepen dat ze robbed zijn omdat de 5-4 buitenspel was en er maar 4min extra tijd was maakt het nog erger :lol: mijn bloed mag wel even in de vriezer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2019 00:27 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Unknown schreef:
Ik ben echt stront chagrijnig, keihard in het kontje geneukt door de arbitrage.


Stel je niet aan, kaarten waren terecht.

Grootste oorzaak van dit falen was het wederom late wisselen van Ten Hag. Wie laat nou twee centrale verdedigers, waarvan een een hele belangrijke, met geel in het veld staan terwijl je comfortabel voor staat en weet dat je gaat terugzakken. Veltman speelde al matig en gevaarlijk, hij had er bij rust uit gemoeten. Je weet ook dat hij altijd opvliegerig is en gaat protesteren.

Blind er in laten snap ik nog omdat hij goed speelde en een belangrijke schakel is, maar Veltman had er uit gemoeten omdat rood op dat moment daadwerkelijk het grootste risico was.

Over de foute beslissing van de scheids. Ja leuk dat zij alleen dat stuk quoten. Maar ik heb hier ook een mooie quote uit het regelboek:

Citaat:
Als de scheidsrechter heeft besloten om een speler te waarschuwen of van het speelveld te verwijderen, dan mag de wedstrijd niet worden hervat voordat de sanctie is opgelegd, tenzij het team dat niet de overtreding maakte een snelle vrije schop neemt, een duidelijke scoringskans heeft en de scheidsrechter de procedure om de disciplinaire straf te geven nog niet is begonnen.


Citaat:
Af en toe wordt een aanval onderbroken d.m.v. een overtreding die met een waarschuwing of verwijdering bestraft moet worden, waarbij het aanvallende team een snelle vrije schop neemt die de ‘verloren gegane’ aanval herstelt; het is duidelijk ‘oneerlijk’ als deze ‘nieuwe’ aanval wordt onderbroken om een GK/RK te tonen. Echter, als de scheidsrechter de GK/RK procedure is begonnen en daarmee de aandacht van de verdedigende partij heeft, dan is een snelle vrije schop niet toegestaan.


Het was een scoringskans en er was nog niet afgefloten (procedure niet gestart). Dit betekent dat de wedstrijd wel door mocht gaan na de beslissing (in dit geval voordeel). Het argument was dat je moet affluiten bij een 2e geel/rood maar dit hoeft zoals je ziet helemaal niet bij een scoringskans (waar dan dus voordeel wordt gegeven).

Als het een scheidsrechtersmaffia was, dan hadden ze de 5-4 ook wel goedgekeurd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2019 00:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nou ja er wordt gewoon een overtreding gemaakt op Blind. Dan kun je al fluiten, maar dat doet hij niet. Vervolgens maakt Blind een overtreding (terecht geel), maar dan fluit hij nog steeds niet, waardoor Ajax nog meer overtredingen kan maken. Dan wordt er een vuurpijl op Veltman geschoten die zijn hand naast zijn lichaam heeft, wat nooit een gele kaart mag zijn (en volgens mij ook geen penalty, maar daar kun je over discussiëren). Zo overduidelijk terecht was het dus niet. Er zijn gewoon heel veel regels in het voetbal die niet zwart op wit duidelijk zijn, maar waar een scheidsrechter zelf invulling aan moet geven. Als je een wedstrijd ook maar een beetje aanvoelt ga je nooit 2x rood + penalty geven in 1 actie. Punt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2019 00:55 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Chroman schreef:
Dan wordt er een vuurpijl op Veltman geschoten die zijn hand naast zijn lichaam heeft, wat nooit een gele kaart mag zijn (en volgens mij ook geen penalty, maar daar kun je over discussiëren).


Dan ben ik ook zo vrij om te discussieren dat je in de slowmotion ziet dat Veltman zijn armen en handen eerst strak langs zijn lichaam had maar toen zijn arm en hand iets uitstak en daarmee de bal raakte. Ook drukt Blind zijn arm en elleboog op het hoofd van Pulisic. Dat tussen Blind en Pulisic (als je dat bedoelt) is gewoon een normaal duel en is geen overtreding.

Chroman schreef:
Zo overduidelijk terecht was het dus niet. Er zijn gewoon heel veel regels in het voetbal die niet zwart op wit duidelijk zijn, maar waar een scheidsrechter zelf invulling aan moet geven. Als je een wedstrijd ook maar een beetje aanvoelt ga je nooit 2x rood + penalty geven in 1 actie. Punt.


Het is niet overduidelijk terecht nee. Maar de invulling was correct in dit geval. Of dat nou de schuld van de scheidsrechter of de regels zijn..

Veltman speelde al wel vrij gevaarlijk en protesteerde ook behoorlijk. Dat is gewoon niet slim. Ten Hag had hem er lang en breed uit moeten halen als bescherming voor je eigen team.

Hoopte zelf ook gewoon dat Ajax ging winnen en dit is gewoon een hele zure manier om je voorsprong zo weg te zien gaan. Maar het heeft niks met een omgekochte scheidsrechter of een grove scheidsrechtersfout oid te maken. Dat zijn gewoon, begrijpelijke, reacties na zo'n verloop, dan moet je toch een zondebok hebben :P.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2019 01:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Je arm hoeft niet strak tegen je lichaam aan geplakt te zijn, maar gewoon in een normale houding (dus niet wijd zwaaiend). Zie je iedereen al als een pinguïn over het veld rennen? En Ten Hag de schuld geven vind ik ook zo’n onzin. Als hij Veltman wisselt en Blind pakt rood heb je er nog niks aan. Zo’n bizarre situatie als vandaag had niemand aan kunnen zien komen.

En ja na dat duel van Blind en Pulisic wordt Blind nog gehaakt. Werd na de wedstrijd nog een paar keer laten zien. Discutabel, maar voor zulke dingen floot de scheids al de hele wedstrijd super strak. Nu laat hij het 1 keer door gaan en escaleert het meteen zo in het nadeel van Ajax.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2019 01:10 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Chroman schreef:
Je arm hoeft niet strak tegen je lichaam aan geplakt te zijn, maar gewoon in een normale houding (dus niet wijd zwaaiend). Zie je iedereen al als een pinguïn over het veld rennen? En Ten Hag de schuld geven vind ik ook zo’n onzin. Als hij Veltman wisselt en Blind pakt rood heb je er nog niks aan. Zo’n bizarre situatie als vandaag had niemand aan kunnen zien komen.

En ja na dat duel van Blind en Pulisic wordt Blind nog gehaakt. Werd na de wedstrijd nog een paar keer laten zien. Discutabel, maar voor zulke dingen floot de scheids al de hele wedstrijd super strak. Nu laat hij het 1 keer door gaan en escaleert het meteen zo in het nadeel van Ajax.


Nee, maar je had tweemaal rood kunnen voorkomen. Het is niet een kwestie van je had het moeten weten, maar risico beperken. Je weet nou eenmaal dat je minder gaat aanvallen met een 1-4 voorsprong, dan is het risicovol met twee verdedigers met een gele kaart te spelen. Ook gezien Veltman een handje van risicovol spel heeft en niet geweldig bezig was. Ik denk dat Ajax met 10 man Chelsea nog wel tot max. 3-4 had kunnen houden en als je toch dan ver doordenkt (niet echt eerlijk en is ook geen rede of afkeuring van Ten Hag), dan had Veltman ook nooit hands gemaakt en een penal veroorzaakt.

Nee, wat een onzin, het is toch in het penalty gebied terwijl je ziet dat er iemand op je afrent om een schot te lossen. Het is ook een moeilijk te handhaven handsregel, en iedereen die er door benadeeld is zou dat ook graag pleiten. Maar ik zie in de replay wel dat Veltman zn hand en arm van zn lichaam (lichtelijk) afbewegen zodra de bal er aan komt. Dat kan de scheids ook zo gezien hebben, zeker als de VAR hem dit ook hebben verteld bijvoorbeeld.

Trouwens, even over die quote van mij en de quote die rondslingert over de regel omtrent 2e geel van Blind en daarna nog 2e geel Veltman. Mijn quote is uit de spelregelwijzigingen voor dit jaar (2019/2020), het kan zo dat die quote die rondgaat nog een oude regel is van niet zo heel lang geleden, zeg niet dat dit zo is, maar het kan.

Dat van dat haken kan ik niet heel goed zien, lijkt er wel op, maar Pulisic valt dus je kan niet heel goed beoordelen of dat opzettelijk is als scheids. Hij valt op Blind zn enkels maar hij doet wel uitbundig met zijn benen inderdaad, het kan beiden zijn. De overtreding er na was wel duidelijk genoeg :P.

Al in al, het is niet dat het de grootste blunders ooit zijn oid, dat het nu in je nadeel uitvalt (en groot) is natuurlijk een deel door de omstandigheden, maar ook gewoon een deel door Ajax zelf. Ondanks dit gedoe verdiende Ajax wel om te winnen, dan is het zuur dat je na zo'n pot door kut omstandigheden gelijk speelt.

Ik zou zelf iig denken, zet jezelf nou niet zo slecht neer door dat onzinnige UEFAMAFFIA gedoe :P.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2019 01:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
UEFAMAFFIA

Ik zie dit ook nergens hier?
Ik ben zelf ook niet zo van de complottheorieën en omkoping van UEFA, denk gewoon dat het een scheidsrechter met teveel ego is die wil laten zien dat hij de regeltjes zo goed interpreteert. Nogmaals, het is gewoon een grijs gebied en als hij al floot voor de overtreding op Blind was het een vrije trap voor Ajax, nu is het wel heel extreem het andere uiteinde met een penalty en 2 keer rood. Elke scheidsrechter zou dit weer op een andere manier opgelost hebben, maar deze beslissing was zeer opmerkelijk, om het maar zacht uit te drukken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2019 01:31 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Chroman schreef:
Broken Balance schreef:
UEFAMAFFIA

Ik zie dit ook nergens hier?
Ik ben zelf ook niet zo van de complottheorieën en omkoping van UEFA, denk gewoon dat het een scheidsrechter met teveel ego is die wil laten zien dat hij de regeltjes zo goed interpreteert. Nogmaals, het is gewoon een grijs gebied en als hij al floot voor de overtreding op Blind was het een vrije trap voor Ajax, nu is het wel heel extreem het andere uiteinde met een penalty en 2 keer rood. Elke scheidsrechter zou dit weer op een andere manier opgelost hebben, maar deze beslissing was zeer opmerkelijk, om het maar zacht uit te drukken.


Nee was ook meer algemeen bedoeld, niet naar jou of iemand hier toe. Zag alweer genoeg mensen ergens anders dit neerplempen :P.

Het was inderdaad hard, maar niet onbedenkelijk. Je kan het ook zien, gezien de scheids best wel op de regels zat in de rest van de pot, dat de scheids gewoon het boekje handhaafde en geen genade gaf in dit geval. Of het terecht is, is subjectief. Of het volgens de regels is, dat is het wel.

De overtreding van Blind vond ik nog niet heel erg geel eerlijk gezegd, maar omdat er ook een worsteling met Pulisic was waar ze beiden (Pulisic haken in de val en Blind arm in gezicht) wat deden en daarna vervolgens Blind nog die tackle maakt, dan val je wel op terwijl je al geel hebt en is de beslissing niet heel vergezocht.

Maar dat van Veltman was gewoon geel (hands in de 16 bij schot op doel). Het leek door het uitstekende armpje tijdens het schot wel op hands maar je had het kunnen laten gaan. Maar de VAR had sowieso hands gezegd als ze dat gingen analyseren. Dit omdat Veltman aan het begin van het schot wel zijn armen kaarsrecht langs zijn lichaam had.
Vorige  1 ... 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193 ... 197  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic