Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188 ... 197  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2019 09:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik acht het ook niet onmogelijk, Spurs of City en daarna Liverpool of Barça moet gewoon kunnen. Met dit team is bewezen dat de top van Europa te verslaan is, dus een mogelijk CL winst zou zeker in dit plaatje kunnen passen. Het hoeft ook niet mee te zitten of zo, want er is de kwaliteit om de tegenstanders de wil op te leggen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2019 10:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ajax - Liverpool zou een mooie finale zijn zeg. Flink genoten gisterenavond! :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2019 11:29 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Ajax - Liverpool zou inderdaad een mooie finale zijn.

Zou het nu voor de derde keer zeggen (ik krijg elke keer ongelijk, misschien brengt het geluk), maar ik denk dat City wel een stapje te hoog is.

Real is natuurlijk enorm goed normaliter, echter is Real dit seizoen wankelende en zie je dat ze Ronaldo echt missen. Het is dus niet heel gek dat Ajax er van wint, want zij zijn in enorm in vorm.

Juventus is dan wel een slag groter, want ze zijn al zo goed als kampioen, hebben Ronaldo en daarnaast nog namen als Chiellini, Dybala e.d. De uitdaging was sowieso groter maar ik had het idee dat zij niet op volledige kracht speelden. Alsof ze dachten als Ramos "Dat Ajax kunnen we thuis prima hebben" en na de 1-0 zag je ook dat ze wat kalmer aan gingen doen. Daardoor kon het willende Ajax vol er op gaan en aan het langste eind zitten.

Ik zeg absoluut niet dat Ajax zelf niets heeft afgedwongen, zij hebben door hard werk dit klaargespeeld. Echter doet het me een beetje denken aan de EL finale. Je zag dat Ajax met bepaald spel en veel wilskracht grotere teams goed voorbijkwam. Tot Mourinho kwam en zag dat Ajax grotere teams die niet opletten konden overrompelen. Hij zette United zo op dat Ajax het enorm moeilijk had, en dat merkte je.

Ik vrees een beetje dat Guardiola het zelfde gaat doen (als ze winnen van Tottenham, ik ga uit van wel). Guardiola is tactisch enorm goed en daarnaast is City qua team en kwaliteit van de spelers nog wel iets hoger dan Real en Juve. Real zat niet lekker in zijn vel en bij Juve zag je op cruciale momenten te veel gemakzucht en onderschatting hebben. Ik denk dat City alleen een heel ander soort tegenstander wordt, zeker nu Ajax heeft laten zien dat het niet onderschat moet worden gaat er bij een volgende team wel een belletje rinkelen om daar beter naar te kijken en wat aan te doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2019 11:40 
 
Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
Juventus is dan wel een slag groter, want ze zijn al zo goed als kampioen, hebben Ronaldo en daarnaast nog namen als Chiellini, Dybala e.d.


Waarvan de sterkste vrijwel allemaal geblesseerd waren... Alleen Dybala, maar die viel ook uit. Cancelo, Sandro zijn toch een partijtje dramatisch
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2019 18:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bedenk me net dat De Ligt gisteren wou gaan juichen als Ronaldo. Haha dat was me episch geweest! Jammer dat ze hem tegen hielden. Hij deedt het handje al bij t oortje. :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2019 18:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja dat viel me ook op :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2019 19:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Spobbertiet schreef:
Broken Balance schreef:
Juventus is dan wel een slag groter, want ze zijn al zo goed als kampioen, hebben Ronaldo en daarnaast nog namen als Chiellini, Dybala e.d.


Waarvan de sterkste vrijwel allemaal geblesseerd waren... Alleen Dybala, maar die viel ook uit. Cancelo, Sandro zijn toch een partijtje dramatisch

Wie waren er geblesseerd dan afgezien van Chiellini, Mandzukic en Douglas? Alleen chiellini en Mandzukic zijn echt belangrijk van de spelers die er niet bij waren. Ajax moest ook spelen met Veltman en fucking Sinkgraven en ze speelden juventus alsnog compleet van de mat.

En over dybala, die kan er niet veel meer van. Jammer, was wel een talent.

En @ Broken Balance: heb je Juventus dit jaar veel zien spelen? Vind ze sowieso niet goed spelen dit kalenderjaar afgezien van een paar potjes. Vind t daarom ook wel jammer dat t lijkt in je reactie alsof Juve dit heeft veroorzaakt door Ajax te onderschatten, terwijl Ajax 2 wedstrijden beter was en eigenlijk iedere wedstrijd in de gehele CL beter is dan de tegenstander.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2019 21:41 
 
Hardtraxx Veteran

City - Tottenham tot nu toe. Bizar. :surrender:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2019 22:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Daveytl schreef:
Spobbertiet schreef:
Broken Balance schreef:
Juventus is dan wel een slag groter, want ze zijn al zo goed als kampioen, hebben Ronaldo en daarnaast nog namen als Chiellini, Dybala e.d.


Waarvan de sterkste vrijwel allemaal geblesseerd waren... Alleen Dybala, maar die viel ook uit. Cancelo, Sandro zijn toch een partijtje dramatisch

Wie waren er geblesseerd dan afgezien van Chiellini, Mandzukic en Douglas? Alleen chiellini en Mandzukic zijn echt belangrijk van de spelers die er niet bij waren. Ajax moest ook spelen met Veltman en fucking Sinkgraven en ze speelden juventus alsnog compleet van de mat.

En over dybala, die kan er niet veel meer van. Jammer, was wel een talent.

Vind t daarom ook wel jammer dat t lijkt in je reactie alsof Juve dit heeft veroorzaakt door Ajax te onderschatten, terwijl Ajax 2 wedstrijden beter was en eigenlijk iedere wedstrijd in de gehele CL beter is dan de tegenstander.


Ach zo gaat dat nou altijd, ken dat soort verhaaltjes allemaal wel. Juve was minder dit jaar, Real was minder dit jaar. Nee andersom Ajax heeft ze voetballes gegeven, maar zo werkt dat nooit als AJax zo goed speelt, dan is de tegenstander altijd niet in vorm of heeft veel geblesseerden en de poule van Ajax was natuurlijk ook niet al te moeilijk enz enz.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2019 23:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pfff potje weer hoor, bizar!

Voor Ajax prima. Geen Son en geen Kane bij Tottenham. Zeer benieuwd naar hoe dit gaat aflopen.
Dit CL seizoen. :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2019 23:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Puur op gevoel, maar nu iedereen denkt dat Ajax echt een kans maakt, zie ik ze er nu wel uit flikkeren. Want ze zijn nu niet meer de underdog. Hoop dat ze met alle druk om kunnen gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2019 23:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja dit was echt ongekend.

Maar goed Spurs missen tegen Ajax Son en Kane en misschien nog die Sissoko nog geblesseerd, dus als Ajax de finale zou halen, komt dat omdat ze die spelers gemist hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2019 23:51 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ajax moet nu ook kunnen winnen van Tottenham. Denk dat Ajax - Barca wel een realistische finale is. Maar Barca is misschien toch een stapje te groot...
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2019 00:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Puur op gevoel, maar nu iedereen denkt dat Ajax echt een kans maakt, zie ik ze er nu wel uit flikkeren. Want ze zijn nu niet meer de underdog. Hoop dat ze met alle druk om kunnen gaan.


Hier ben ik ook bang voor ja... Ajax kan eigenlijk beter de underdog zijn. Verwachtingen moeten niet te hoog worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2019 06:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ook al krijgt Ajax finaal op de kloten in de (halve/) finale, dit succes vergeet ik niet meer en heel rouwig zal ik er eerlijk gezegd niet om zijn. Wereldprestatie man!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2019 08:22 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Unknown schreef:
Ach zo gaat dat nou altijd, ken dat soort verhaaltjes allemaal wel. Juve was minder dit jaar, Real was minder dit jaar. Nee andersom Ajax heeft ze voetballes gegeven, maar zo werkt dat nooit als AJax zo goed speelt, dan is de tegenstander altijd niet in vorm of heeft veel geblesseerden en de poule van Ajax was natuurlijk ook niet al te moeilijk enz enz.


Ga nou niet zo weer zo typisch zielig doen. Ik zeg duidelijk dit.

Broken Balance schreef:
Ik zeg absoluut niet dat Ajax zelf niets heeft afgedwongen, zij hebben door hard werk dit klaargespeeld.


@Davey

Ik kijk wel de grotere potten van Juve ja, zoals de meeste grote wedstrijden in Europa :P. Wil niet zeggen dat het topspel is inderdaad, ik vind vooral Allegri af en toe rare keuzes maken. Ronaldo is ook de rede dat Juve het vaak over de streep trok.

Over die wedstrijden zag ik wel altijd de rust bij Juve om het gecontroleerd en rustig uit te spelen en de tegenstander in een soort van "val" te lokken en het van daaruit om te laten slaan. Mooi voetbal is het niet, maar wel slim voetbal en dat heeft ze uiteindelijk zo ver doen bovenaan staan in het 2e deel van het seizoen (en belabberde competitie). Je ziet dat ook wel terug in het feit dat Juve nooit zo veel scoort.

Dat gezegd, Ajax was inderdaad over de twee wedstrijden beter. Je zag de wil om te winnen veel meer terug, geen greintje gemakzucht en ze waren flexibeler. Daarnaast zag je Juventus niet echt er vol op gaan in de return na de eerste goal, te veel terug spelen zodat ze in de omschakeling konden aanvallen want ze stonden toch al voor.

Maar Ajax was flexibel genoeg en had de wil om er door te breken en daar had Juventus niet echt een gepast antwoord op, dat hadden ze wel moeten hebben. Pas na de 1-2 kwam dat besef een beetje dat ze gewoon veel meer moesten aanvallen en dat het teruggetrokken voetballen niet werkte, maar op dat punt had Ajax al de leiding over de wedstrijd. Juventus gebruikte hun "op papier kwalitatieve spelers" niet optimaal om het Ajax moeilijk te maken.

Dus ja, het is inderdaad een door Ajax afgedwongen winst omdat zij beter speelden. Maar voor datgene valt ook te zeggen dat Juve duidelijk tactisch gezien veel dingen beter had kunnen doen waardoor het voor Ajax veel moeilijker had kunnen worden. Het voornaamste dat Juve na de 1-0 niet vol doorging met aanvallen. Het grootste gedeelte is door Ajax zelf afgedwongen maar er vallen ook wat eigen fouten op te merken van Juve die Ajax niet heeft geforceerd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2019 08:58 
 
Hardtraxx Veteran

Daveytl schreef:
Spobbertiet schreef:
Broken Balance schreef:
Juventus is dan wel een slag groter, want ze zijn al zo goed als kampioen, hebben Ronaldo en daarnaast nog namen als Chiellini, Dybala e.d.


Waarvan de sterkste vrijwel allemaal geblesseerd waren... Alleen Dybala, maar die viel ook uit. Cancelo, Sandro zijn toch een partijtje dramatisch

Wie waren er geblesseerd dan afgezien van Chiellini, Mandzukic en Douglas? Alleen chiellini en Mandzukic zijn echt belangrijk van de spelers die er niet bij waren. Ajax moest ook spelen met Veltman en fucking Sinkgraven en ze speelden juventus alsnog compleet van de mat.



Vier grootste spelers (ja Dybala ook) missen is, in elke sport op elk niveau, cruciaal. Voor het team en de kwaliteit. Als je Juve hebt gezien voor en nadat zij meededen maakte dat wel degelijk een immens verschil. Hele verdediging was ongecoordineerd.

Ik zeg niet dat Ajax onterecht heeft gewonnen (ondanks dat de scheids prima 5 keer geel had kunnen trekken voor bepaalde spelers), ik denk alleen dat het anders was gelopen als die spelers erbij waren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2019 09:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat Juventus achteruit leunde en loerde op de counter heeft niet met gemakzucht te maken. Denk je dat ze Ajax nog onderschatten na 1,5 wedstrijd (plus Real uitgeschakeld)? Daarnaast was 1-1 niet voldoende voor Juve. Het heeft ook te maken met tactische wijzigingen van Ajax, waardoor Juventus ze niet meer hoog vast kon zetten. Daardoor werden de aanvallers van Ajax makkelijker bereikt, zodat die heel veel gevaar stichtten met de positiewisselingen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2019 09:36 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Je kan het van twee kanten zien, aan de ene kant is het gemakzucht omdat je gewoon door kan walsen, zelfs met de tactische wisseling van Ajax want Juve had nog steeds het kwalitatieve overwicht in de eerste helft. Aan de andere kant is het gewoon de tactiek die Juve altijd doet, maar moet je dat dan ook tegen elke tegenstander doen is de vraag, tegen Ajax pakte het dus verkeerd uit.

Ik snap het eveneens prima dat Juve Ajax zou onderschatten. Het blijft nou eenmaal een Eredivisieclub die je treft in de kwartfinales van de Champions league, op papier zijn zij gewoon by far het zwakst en is Juve een van de grootste kanshebbers en je speelt thuis met in essentie een schone lei (want gelijkspel). Gezien dat Juve normaliter defensief enorm solide is, snap ik het best dat ze Ajax zijn gaan onderschatten en gewoon verdedigend zijn gaan spelen na de 1-0 in de wetenschap dat ze alles op alles zouden zetten om door te breken en dat Juve met hun sterke verdediging dat even tegenhoudt en nog wat scoort uit de counter.

Nogmaals, gezien men het graag als aanval ziet, Ajax heeft dit zelf voor elkaar gekregen met goed voetbal en heeft winst zelf afgedwongen. Maar je hebt een bord voor je kop als je denkt dat Juventus niet een aantal stevige tactische blunders in de return heeft gemaakt en daarnaast heeft onderschat wat Ajax met goede wil en tactiek klaar kan spelen tegenover hun opstelling/tactiek.

Want zoals ik eerder noemde, als je kijkt naar hoe Mourinho in de EL finale Ajax tactisch helemaal vast had gezet, had Juventus dit mogelijk ook kunnen doen met een stuk meer inzicht en flexibiliteit.

Ik hoop dat Ajax in ieder geval de finale haalt, maar laten we aub geen Engeland op het WK taferelen krijgen door te vroeg te juichen :P. Het is al knap zat dat ze überhaupt hier staan door dwars door twee van de beste teams te gaan,.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2019 11:21 
 
Hardtraxx Veteran

Unknown schreef:
Ja dit was echt ongekend.

Maar goed Spurs missen tegen Ajax Son en Kane en misschien nog die Sissoko nog geblesseerd, dus als Ajax de finale zou halen, komt dat omdat ze die spelers gemist hebben.


Dat is hetzelfde als Ajax niet kan beschikken over een Ziyech en Tadic. Dan zie ik de 'ja als wij die twee hadden gehad, hadden we het gered' ook al van mijlenver aankomen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2019 13:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hebben we een beetje zin in vanavond? :)
Volgende week woensdag lekker dagje naar Amsterdam om de wedstrijd te kijken!
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2019 14:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Denk dat Ajax grote kans maakt om te winnen. Ik gok een 1-3 overwinning.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2019 14:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik ben er totaal nog niet zeker van. Las het interview met VDV die begon over dat Spurs ongeveer de tactiek van United uit de finale van de EL zullen gaan toepassen en daar zie ik het Ajax eerlijk gezegd nog wel lastig tegen krijgen. Als is dit Ajax wel een heel ander (voetballend) team dan 2 jaar geleden. Zijn zeker wel in staat om in kleine ruimtes en vanuit individuele kwaliteiten uit het niets iets te creëren. We gaan het zien vanavond, heb er zin in!
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2019 14:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heb er ook echt flink zin in! :woot:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2019 14:50 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Indy schreef:
Heb er ook echt flink zin in! :woot:


:yes:
Vorige  1 ... 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188 ... 197  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic