Broken Balance schreef:
El Mare schreef:
Men moet niet vergeten dat je gewoon schulden mag hebben, het gaat er om dat je niet meer mag uitgeven dan je eigen vermogen. Als je eigen vermogen te laag is voor het aantal uitgaven dat je doet is er een probleem. Clubs als City, PSG, Chelsea zullen een groot probleem hebben, zouden de investeerders het voor gezien houden.
Kijk naar een Malaga, waarbij de sjeiks de club in de steek gelaten hebben, waardoor Malag nu enorme financiële problemen heeft. Zelfde geldt eigenlijk ook een beetje met Valencia, daar ligt de bouw van het nieuwe stadion al jaren stil, omdat ze het gewoon niet kunnen betalen.
Ik weet dat jij fan bent van de Spaanse competitie maar Barca heeft zich schuldig eraan gemaakt maar Madrid misschien wel het hardste van alle teams. Die heeft als sponsor de bank van Madrid die met gestort geld hun sponsort of uitleent aan hun bij transfers terwijl er een erge crisis is in Spanje en banken er slecht voor staan. Dan naai je niet alleen je eigen financieen en club maar ook half Spanje.
Klopt ik praat dit ook absoluut niet goed, volgens mij is dat Bankia waar jij op doelt, dat idd Real steunt. Maar dit geldt dus echt niet alleen voor het Spaanse voetbal, heel het voetbal is gewoon verziekt door dit soort praktijken. Waarom denk je dat in Nederland geen enkele club meer echt meetelt in Europa, op een incident na (leuk dat AZ nog kwartfinale EL speelt tegen Benfica), maar dat is niet structureel zo en hoe komt dat, omdat in de grote buitenlandse competities het geld zit en dan doel ik voornamelijk op Spanje en Engeland op de eerste plaats, Duitsland 2 en Italië zie je ook dat de prestaties in Europa niet meer zijn wat het geweest was. Dat is gewoon de reden van het grote geld, waar de meeste landen niet meer mee kunnen concurreren.