Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133 ... 198  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2014 11:52 

Hardtraxx Veteran

chas1n schreef:
En die goal van Diego trouwens, :worship:

Inderdaad. Holy shit wat een goal!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2014 11:54 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
chas1n schreef:
En die goal van Diego trouwens, :worship:

Inderdaad. Holy shit wat een goal!

Pfoe, ik zou stoppen met voetballen na zo'n goal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2014 12:05 

Hardtraxx Veteran

El Mare schreef:
Andromeda schreef:
Allemaal clubs die zonder grof geld bovenaan zijn gekomen.

Eigen jeugd Barça die gisteren speelden:

Piqué (viel helaas uit), Bartra kwam er voor hem in, Alba, Busquets, Xavi, Iniesta, Messi, Fabrégas. 8 speler uit de eigen jeugd, ja ja veel geld aan spelers hebben besteed. Jij snapt niet zo veel van Barça geloof ik.

Hou je er dan ook rekening mee dat barça spelers zoals messi gewoon koopt op jongere leeftijd (wat ergens ook wel slim is). Maar he is niet zo omdat ze vanaf hun 15 bij die club spelen dat je ze echt een eigen jeugdproduct kan noemen vind ik. Bij Xavi, Iniesta, Fabrégas,… kan je dat uiteraard wel zeggen
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2014 12:07 

Hardtraxx Elite

nielstil schreef:
El Mare schreef:
Andromeda schreef:
Allemaal clubs die zonder grof geld bovenaan zijn gekomen.

Eigen jeugd Barça die gisteren speelden:

Piqué (viel helaas uit), Bartra kwam er voor hem in, Alba, Busquets, Xavi, Iniesta, Messi, Fabrégas. 8 speler uit de eigen jeugd, ja ja veel geld aan spelers hebben besteed. Jij snapt niet zo veel van Barça geloof ik.

Hou je er dan ook rekening mee dat barça spelers zoals messi gewoon koopt op jongere leeftijd (wat ergens ook wel slim is). Maar he is niet zo omdat ze vanaf hun 15 bij die club spelen dat je ze echt een eigen jeugdproduct kan noemen vind ik. Bij Xavi, Iniesta, Fabrégas,… kan je dat uiteraard wel zeggen

Dat is nog altijd veel goedkoper dan een speler op latere leeftijd kopen. Maar dat zijn inderdaad geen echte 'jeugdspelers'.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2014 12:37 

Hardtraxx Veteran

Haha om hier op in te haken:
http://nos.nl/artikel/630998-zware-stra ... elona.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2014 12:41 

Hardtraxx Veteran

Parvuz schreef:

moeten ze zich maar gewoon aan de regels houden
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2014 12:46 

Hardtraxx Veteran

Parvuz schreef:

En nu hetzelfde voor onder andere Manchester City en andere Engelse clubs die dit doen. Zou een zeer goede stap voor het voetbal zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2014 13:08 

Hardtraxx Elite

Khadber schreef:
Parvuz schreef:

En nu hetzelfde voor onder andere Manchester City en andere Engelse clubs die dit doen. Zou een zeer goede stap voor het voetbal zijn.

Chelsea heeft ook al eerder zo'n straf gehad met het aantrekken van Kakuta. Toen mochten ze alleen niet in de winter-transferperiode aankopen doen. Het probleem in Spanje is dat je spelers onder de 18 geen contract aan mag bieden, terwijl je in Engeland al vanaf 16 jaar een contract aan mag bieden.

Dit zorgt ervoor dat Ter Stegen en Halilovic niet naar Barca komen aankomend jaar.

Hopen dat naast dit soort praktijken ook de FFP eens flink serieus genomen gaat worden. Dan worden ploegen met sjeiks toch wat beperkter qua inkopen en transferbedragen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2014 13:14 

Hardtraxx Veteran

Het is goed dat ze dit doen, alleen de FIFA is zo corrupt als de pest, dus wel aardig ironisch dat ze nu zelf straffen gaan uitdelen >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2014 15:35 

Kraak... Piep...

Ze checken niet alleen op jeugd e.d. maar gewoon te veel uitgaves.

Dan mogen ze ook wel naar Juve, Inter, Chelsea, M.City, M.United, Bayern, Real Madrid, PSG en Monaco kijken.

Hoewel ik denk dat Bayern z'n financiën wel op orde heeft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2014 16:09 

Hardtraxx Veteran

Men moet niet vergeten dat je gewoon schulden mag hebben, het gaat er om dat je niet meer mag uitgeven dan je eigen vermogen. Als je eigen vermogen te laag is voor het aantal uitgaven dat je doet is er een probleem. Clubs als City, PSG, Chelsea zullen een groot probleem hebben, zouden de investeerders het voor gezien houden.
Kijk naar een Malaga, waarbij de sjeiks de club in de steek gelaten hebben, waardoor Malag nu enorme financiële problemen heeft. Zelfde geldt eigenlijk ook een beetje met Valencia, daar ligt de bouw van het nieuwe stadion al jaren stil, omdat ze het gewoon niet kunnen betalen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2014 16:16 

zin an vanavond :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2014 16:37 

Kraak... Piep...

El Mare schreef:
Men moet niet vergeten dat je gewoon schulden mag hebben, het gaat er om dat je niet meer mag uitgeven dan je eigen vermogen. Als je eigen vermogen te laag is voor het aantal uitgaven dat je doet is er een probleem. Clubs als City, PSG, Chelsea zullen een groot probleem hebben, zouden de investeerders het voor gezien houden.
Kijk naar een Malaga, waarbij de sjeiks de club in de steek gelaten hebben, waardoor Malag nu enorme financiële problemen heeft. Zelfde geldt eigenlijk ook een beetje met Valencia, daar ligt de bouw van het nieuwe stadion al jaren stil, omdat ze het gewoon niet kunnen betalen.

Ik weet dat jij fan bent van de Spaanse competitie maar Barca heeft zich schuldig eraan gemaakt maar Madrid misschien wel het hardste van alle teams. Die heeft als sponsor de bank van Madrid die met gestort geld hun sponsort of uitleent aan hun bij transfers terwijl er een erge crisis is in Spanje en banken er slecht voor staan. Dan naai je niet alleen je eigen financieen en club maar ook half Spanje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2014 16:57 

Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
El Mare schreef:

Ik weet dat jij fan bent van de Spaanse competitie maar Barca heeft zich schuldig eraan gemaakt maar Madrid misschien wel het hardste van alle teams. Die heeft als sponsor de bank van Madrid die met gestort geld hun sponsort of uitleent aan hun bij transfers terwijl er een erge crisis is in Spanje en banken er slecht voor staan. Dan naai je niet alleen je eigen financieen en club maar ook half Spanje.

Klopt ik praat dit ook absoluut niet goed, volgens mij is dat Bankia waar jij op doelt, dat idd Real steunt. Maar dit geldt dus echt niet alleen voor het Spaanse voetbal, heel het voetbal is gewoon verziekt door dit soort praktijken. Waarom denk je dat in Nederland geen enkele club meer echt meetelt in Europa, op een incident na (leuk dat AZ nog kwartfinale EL speelt tegen Benfica), maar dat is niet structureel zo en hoe komt dat, omdat in de grote buitenlandse competities het geld zit en dan doel ik voornamelijk op Spanje en Engeland op de eerste plaats, Duitsland 2 en Italië zie je ook dat de prestaties in Europa niet meer zijn wat het geweest was. Dat is gewoon de reden van het grote geld, waar de meeste landen niet meer mee kunnen concurreren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2014 17:05 

Kraak... Piep...

Volgensmij valt het bij Duitsland nog wel mee. Bayern heeft zelf geloof ik met goeie investeringen en verkopen en door de opkomst van hun team, zich goed financieel opgesteld. Maar daar kan natuurlijk ook wat achter zitten.
En de rest is nou ook niet bepaald rijk. Want de enige grote aankopen zijn Gotze en Lewandovski geweest. Want spelers als Muller, Kroos, Alaba, Badstuber, Schweinsteiger en Contento komen uit eigen jeugd. En Schweinsteiger/Muller/Alaba zijn wel hun meest waardevolle spelers naast Robben, Lahm en Ribery.

Ze hebben bijvoorbeeld vorig seizoen Thiago Alacantra en Gotze gekocht die waren samen zo'n 50 mil. En ze hebben Gustavo en Gomez alleen al verkocht voor 35 mil. Dat is 15 mil uitgegeven en dat is normaal voor zo'n grote club, zeker als je alle stadioninkomsten en merchandise erbij rekent.

Als je kijkt dus naar hoeveel een Gotze en Javi Martinez hebben gekost (35 mil en 40 mil) en hoeveel Ribery en Robben kostte (beide 25 mil). Merk je wel dat er steeds meer word uitgegeven over de jaren.

Ook wel grappig trouwens, lees op die wikipedia van Robben en sinds hij bij PSV zat is hij eigenlijk al het glazen mannetje met zijn blessures en schwalbes.

Ze hebben wel een keer veel uitgegeven toen ze oa Boateng, Javi Martinez, Mandzukic, Dante en Shaqiri.
tegen de 80 mil geloof ik. Maar ze hebben toen ook Klose en nog wat losse spelers weggedaan voor grotendeels onbekende prijzen

Ik denk eerder dat het 1. Engeland/Spanje 2. Italie/Rusland 3. Frankrijk is.
Je wil echt niet weten hoeveel geld daar word witgewassen aan transfers en matchfixing in Rusland door de maffia daar. In Italie beperk je je vooral tot kleine clubs denk ik met maffia.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2014 17:09 

Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
Volgensmij valt het bij Duitsland nog wel mee. Bayern heeft zelf geloof ik met goeie investeringen en verkopen en door de opkomst van hun team, zich goed financieel opgesteld. Maar daar kan natuurlijk ook wat achter zitten.
En de rest is nou ook niet bepaald rijk.

Ik denk eerder dat het 1. Engeland/Spanje 2. Italie/Rusland 3. Frankrijk is.
Je wil echt niet weten hoeveel geld daar word witgewassen aan transfers en matchfixing in Rusland door de maffia daar. In Italie beperk je je vooral tot kleine clubs denk ik met maffia.

Bayern heeft zijn financiën volledig op orde, die heb zelfs echt geen schulden. Schulden die je wel mag hebben, zolang het eigen vermogen maar niet in de min staat, zoals ik al zei. Arsenal is ook een voorbeeld van een club die ook echt helemaal geen schulden hebben, vooral vanwege de filosofie van de clubs.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2014 20:53 

Hardtraxx Veteran

http://futbol.as.com/futbol/2014/04/02/ ... 96735.html

Real zou Barça hebben aangegeven bij de fifa en AS is een Madrileense krant die doorgaans vrij betrouwbaar is.
Dat zou een hele vieze en smerige naaistreek zijn, mocht dit echt gebeurd zijn zal Real al mijn sympathie verliezen en komt dat ook nooit meer goed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2014 23:13 

Hardtraxx Veteran

El Mare schreef:
http://futbol.as.com/futbol/2014/04/02/primera/1396448296_096735.html

Real zou Barça hebben aangegeven bij de fifa en AS is een Madrileense krant die doorgaans vrij betrouwbaar is.
Dat zou een hele vieze en smerige naaistreek zijn, mocht dit echt gebeurd zijn zal Real al mijn sympathie verliezen en komt dat ook nooit meer goed.

Spaanse media doet er alles aan om de rivaliteit tussen die 2 clubs uit te vergroten. Het kan best zijn dat Real dezelfde fout heeft gemaakt als barça volgens mij dus in dat geval gaan ze dat zelf echt niet aangeven…

Over de wedstrijd, Madrid een erg degelijke wedstrijd gespeeld :) Ze kwamen wel een paar keer goed weg omdat de aanvallers van Dortmund echt zwaar kut waren vandaag
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2014 09:32 

Kraak... Piep...

Maar zien of dat waar is.
Sowieso, wanneer Real gecheckt word zijn ze geheid de lul.

En zo te zien zijn ze er al mee bezig
http://www.nu.nl/sport/3742638/ook-onde ... adrid.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2014 10:53 

Hardtraxx Veteran

Erg vreemd dat Barca dan aangepakt wordt terwijl hun gewoon jeugdspelers laten doorbreken. Alsof de FIFA de clubs adviseerd om spelers te kopen voor verschrikkelijk veel geld als ze ouder zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2014 13:14 

Hardtraxx Elite

iMark schreef:
Erg vreemd dat Barca dan aangepakt wordt terwijl hun gewoon jeugdspelers laten doorbreken. Alsof de FIFA de clubs adviseerd om spelers te kopen voor verschrikkelijk veel geld als ze ouder zijn.

Ze mogen wel buitenlandse spelers onder de 18 rekruteren, maar daar zitten veel regels aan vast. Met het binnenhalen van de talenten hebben ze niets fout gedaan, maar ze hebben de regels die er bij horen niet nagestreefd en overtreden (dat melden de bronnen). Bij Barcelona ging het om 12 spelers, waaronder een jongen uit Groningen.

Atletico en Real worden ondertussen ook onderzocht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2014 13:43 

Blijkt dat zij het ook doen en dan gsat het niet door. Dit wordt hooguit een geldboete.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2014 22:40 

Kraak... Piep...

Daar is Bayern toch nog even goed weggekomen. En Athletico en Barca ging wel redelijk gelijk op. Athletico kon niet uitbreken met 11 man achterin en Barca kon geen goeie dreigende acties maken.

Barca heeft wel twee of drie keer mazzel gehad door de lat en de keeper.
Zo heeft Athletico ook mazzel gehad met Penalty's en barca ook wel wat.

Hopen op Chelsea - Real & Bayern - Athletico
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2014 22:44 

Hardtraxx Veteran

wat de fak just happend =/
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2014 22:48 

Bierkoning

Atletico :love:

Hoop dat ze de CL winnen.
Vorige  1 ... 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133 ... 198  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic