Pepe heeft donderdagavond via de officiële kanalen van Real Madrid min of meer zijn verontschuldigingen aangeboden voor het incident met Lionel Messi. De verdediger annex middenvelder ging woensdagavond in het duel met Barcelona (1-2 verlies) op de hand van de Argentijn staan.
Alhoewel de beelden laten zien dat hij ogenschijnlijk bewust op de hand ging staan, beweert de hoofdrolspeler van niet.
"Dit is onbewust gebeurd", houdt Pepe donderdagavond vol. "Maar als Messi zich gekwetst voelt, dan bied ik mijn verontschuldigingen aan. Ik voetbal om mijn elftal en mijn club te verdedigen. Ik geef altijd honderd procent, maar het is nooit mijn bedoeling om collega's opzettelijk te blesseren."
"Hij wil nooit iemand blesseren, hij speelt altijd volgens de regels", claimde Ricardo Carvalho woensdag al. "Soms gaat hij net iets te ver, maar zijn intentie is de bal spelen, altijd."
De selectie van Barcelona had geen begrip voor de actie van Pepe en ook José Mourinho laakte het voorval, op voorwaarde dat het inderdaad bewust was gebeurd. Pepe raakte vorig seizoen in opspraak vanwege een charge op Dani Alves en werd eerder tien duels geschorst vanwege het belagen van Francisco Casquero.
Held