nielstil schreef:
Zelfs dat niet… spelen zo verschrikkelijk slecht dit seizoen in alle competities

Dan zie ik liever de top 5 europees spelen zoals ze nu staan
En dan kan je wel zeggen dat ze 5x op rij winnen.. Buiten tegen fiorentina mag je gewoon verwachten dat ze de rest gewoon allemaal winnen
Onder Allegri speelde ze inderdaad heel slecht voetbal. Onder Seedorf is het aanvallender en attractiever geworden, maar het spel mist nog wel veel. Er zit werkelijk geen idee achter, sommige spelers doen maar wat.
Ze hadden echt nooit gewonnen tegen Fiorentina als Rossi en Gomez meespeelde. Tegen Genoa hebben ze ook met geluk gewonnen, want Genoa was echt 14.000x beter dan Milan. Dus ik ben het er mee eens dat die reeks 'simpel' was.
De top 5 die er nu staat gaan al 95% de CL/EL in, het gaat om de zesde plaats die is vrijgekomen door de bekerfinale (Fiorentina - Napoli).
Atalanta lijkt een beetje uit de race te zijn dus die verwacht ik niet meer, zeker als je ziet wie ze nog krijgen. Ik hoop het ook niet i.v.m. een verwachte leegloop voor volgend seizoen. Baselli, Maxi Moralez, Consigli en Bonaventura schijnen erg gewild te zijn. Ik verwacht dan dat ze weinig presteren.
Zelfde verhaal geld voor Torino die Cerci, Immobile sowieso kwijtraken. El Kaddouri en Glik zijn de andere belangrijke spelers en vooral in Glik is ook veel interesse, die gaan echt niet ver komen.
Hellas moet het ook niet worden, want die missen teveel kwaliteit. Eigenlijk komt bijna alles van Romulo en Iturbe af en dan heb je Toni als geweldige pinchhitter. Ze willen Iturbe overkopen maar dat gaat (waarschijnlijk) niet lukken gezien de vraagprijs van 15 miljoen.
Milan, Parma en Lazio zijn imo de meest geschikte clubs. Als we puur naar de selectie gaan kijken is Milan simpelweg het best. Parma zal denk ik niet uit elkaar vallen en bestaat uit veel 30'ers. Ze vormen wel een hecht collectief dat is gunstig.
Lazio is te wisselvallig tot nu toe. Het hangt daar een beetje van de jeugd af. Ze hebben nu een hele goede lichting met Balde Keita, Tounkara, Antic, Anderson etc. maar het is de vraag hoe die in het eerste elftal gaan presteren.
tl;dr
Milan of Parma moet EL in, goede selectie die niet uit elkaar gaat vallen
Torino: leegloop voorhoede en belangrijke verdediger
Atalanta: leegloop belangrijke spelers
Hellas: kwaliteitsgebrek
Lazio: wisselvallig, matige selectie (wel goede jeugd)