Spablauw schreef:
Volg jij de actualiteit misschien soms? Ik weet niet of je het door hebt, maar de middenklas merken als Citroen, Peugeot, Renault, Fiat etc. zitten allemaal met fabrieken die op halve krachten draaien en een heuse overproductie dankzij de crisis. De Duitse autobouwers, Audi, VW, BMW en Mercedes hebben hier geen last van en blijven even goed verkopen als voordien. Omdat mensen die Franse boecht gewoon beu zijn is onderandere een reden hoor

...
Maarja ik ben hier toch maar de 'domme belg'...

Dat domme belg bevestig je wel een beetje door de eerste zin (misschien soms) en door Fiat erbij te zetten, wat niet eens een Frans merk is.
En wat erbij gezegd wordt bevestigd mijn punt. De sedan's uit Frankrijk worden meer gekocht omdat ze betaalbaar zijn, De Duitse worden meer gekocht door bedrijven en aan meerdere mensen geleased.
En ik wil niet veel maar de 508, 208, 308 wordt massaal verkocht, en hetzelfde geldt voor de hele Citroën DS serie en de nieuwe Clio, Scenic e.d serie. Die hebben echt geen last van crisis.
En de duitsers hebben net zo min last van de crisis omdat hun auto's niet in hetzelfde volume worden verkocht als hun Franse tegenstanders. Maar wel hetzelgde quotum halen omdat ze veel duurder zijn.
Waarom? Omdat de fransen veel beter zijn in verschillende soorten auto's maken.
Mercedes zijn ontiegelijk duur en de C-Klasse is de enige echt goed confortabele
BMW's zijn alleen goed als je de 3/5 of 6 serie hebt die ook enorm duur zijn, want de 1 serie en hun coupe
s zijn bar slecht in de reviews, vooral de X6. (Op de 1M na)
Audi heeft eerlijk gezegd nog de beste variatie in auto's voor een redelijke prijs en kwaliteit in duitsland maar verkopen lange na niet zoveel als Peugeot.
VW heeft geen enkele fatsoenlijke grote sedan op de Phaeton na die IMMENS duur is voor wat je er mee kan.
Porsche is lelijk
Opel heeft geen grote sedan.