Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2012 14:01 

Kraak... Piep...

Spablauw schreef:
Het is een feit dat Franse wagens minder betrouwbaar zijn dan oa. Duitse en Japanse wagens. Bedrijven kopen deze wagens bv. niet snel als firmawagens omdat de restwaarde veel lager is na enkele jaren gebruik.
Ik vind ze ook niet echt comfortabel en ook niet echt mooi in vergelijking met Duitse wagens. Maar dat is persoonlijk natuurlijk :).

Heb je al in alle franse auto's gereden dan? Als je zo goed weet dat ze allemaal niet zo comfortabel zijn als de duitse wagens?
en VROEGER waren franse auto's onbetrouwbaar. Tegenwoordig zijn de meeste renaults veiliger en net zo betrouwbaar. En bedrijven kopen geen franse auto's omdat de franse auto's niet de sedan's hebben die de duitsers wel hebben.
De enige franse grote sedan's zijn de Citroen C5 en de Peugeot 508 en de Citroen DS7.
De DS7 is niet echt een sedan maar meer een xxl familieauto, de C5 is al veroudert dus zie je niet veel meer maar werdt vroeger zeker veel als zakenauto gebruikt en de Peugeot 508 is nu vollop in gebruik als zakenauto.

Leer je feiten, die van jou zijn van 8 jaar terug.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2012 15:54 

Volg jij de actualiteit misschien soms? Ik weet niet of je het door hebt, maar de middenklas merken als Citroen, Peugeot, Renault, Fiat etc. zitten allemaal met fabrieken die op halve krachten draaien en een heuse overproductie dankzij de crisis. De Duitse autobouwers, Audi, VW, BMW en Mercedes hebben hier geen last van en blijven even goed verkopen als voordien. Omdat mensen die Franse boecht gewoon beu zijn is onderandere een reden hoor :)...

Maarja ik ben hier toch maar de 'domme belg'... -.-
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2012 20:00 

Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
Heb je al in alle franse auto's gereden dan? Als je zo goed weet dat ze allemaal niet zo comfortabel zijn als de duitse wagens?

Stoelen in franse auto's zijn veels te zacht. Helemaal niks voor lange einden. M'n vader had altijd Peugeot geleased tot ie over ging op een duits merk, dus ik heb in genoeg verschillende gezeten. :P

Het was zelfs zo erg dat m'n vader een aparte stoel had gekocht van Recaro en die liet installeren elke keer dat ie een nieuwe auto kreeg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2012 20:11 

Voila.
Ben is in een Renault Espace meegereden op wintersport. Kon niet meer lopen toen we aankwamen zo stijf waren m'n billen gezeten... Zelf rijd ik nu met een Volkswagen Passat rond, en dat is echt precies of ik rijd in een relaxfauteuille rond.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2012 21:21 

Kraak... Piep...

Spablauw schreef:
Volg jij de actualiteit misschien soms? Ik weet niet of je het door hebt, maar de middenklas merken als Citroen, Peugeot, Renault, Fiat etc. zitten allemaal met fabrieken die op halve krachten draaien en een heuse overproductie dankzij de crisis. De Duitse autobouwers, Audi, VW, BMW en Mercedes hebben hier geen last van en blijven even goed verkopen als voordien. Omdat mensen die Franse boecht gewoon beu zijn is onderandere een reden hoor :)...

Maarja ik ben hier toch maar de 'domme belg'... -.-

Dat domme belg bevestig je wel een beetje door de eerste zin (misschien soms) en door Fiat erbij te zetten, wat niet eens een Frans merk is.
En wat erbij gezegd wordt bevestigd mijn punt. De sedan's uit Frankrijk worden meer gekocht omdat ze betaalbaar zijn, De Duitse worden meer gekocht door bedrijven en aan meerdere mensen geleased.

En ik wil niet veel maar de 508, 208, 308 wordt massaal verkocht, en hetzelfde geldt voor de hele Citroën DS serie en de nieuwe Clio, Scenic e.d serie. Die hebben echt geen last van crisis.
En de duitsers hebben net zo min last van de crisis omdat hun auto's niet in hetzelfde volume worden verkocht als hun Franse tegenstanders. Maar wel hetzelgde quotum halen omdat ze veel duurder zijn.
Waarom? Omdat de fransen veel beter zijn in verschillende soorten auto's maken.
Mercedes zijn ontiegelijk duur en de C-Klasse is de enige echt goed confortabele
BMW's zijn alleen goed als je de 3/5 of 6 serie hebt die ook enorm duur zijn, want de 1 serie en hun coupe
s zijn bar slecht in de reviews, vooral de X6. (Op de 1M na)
Audi heeft eerlijk gezegd nog de beste variatie in auto's voor een redelijke prijs en kwaliteit in duitsland maar verkopen lange na niet zoveel als Peugeot.
VW heeft geen enkele fatsoenlijke grote sedan op de Phaeton na die IMMENS duur is voor wat je er mee kan.
Porsche is lelijk
Opel heeft geen grote sedan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2012 01:06 

Hardtraxx Veteran

Alle automerken werken ook samen, behalve Honda staat op zichzelf.

80% van de mensen heeft geen autokennis, vandaar dat auto' s als Renault blijven rijden, ze zien er goed uit, tegenwoordig helemaal, maar onder de motorkap is het smack. De Renault van tegenwoordig kan je met alle Aziaten vergelijken en ze leggen het overal op af.

Vraag me niet waarom ik dit weet. M'n broer werkt bij Peugeot en als er 1 auto gehaat wordt onder autotechnicussen in Nederland is dat Renault wel. De beste autos zijn Duitsers en Aziaten, en dat zal altijd zo blijven. Dat was zo, dat is zo. Btw: ooit in Frankrijk gereden? Het is daar 95% Franse Auto, het zijn eigenwijze mensen die fransen en eigenwijze mensen kopen franse auto' s hahah!
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2012 01:07 

FRArnold schreef:
Alle automerken werken ook samen, behalve Honda staat op zichzelf.

80% van de mensen heeft geen autokennis, vandaar dat auto' s als Renault blijven rijden, ze zien er goed uit, tegenwoordig helemaal, maar onder de motorkap is het smack. De Renault van tegenwoordig kan je met alle Aziaten vergelijken en ze leggen het overal op af.

Vraag me niet waarom ik dit weet. M'n broer werkt bij Peugeot en als er 1 auto gehaat wordt onder autotechnicussen in Nederland is dat Renault wel. De beste autos zijn Duitsers en Aziaten, en dat zal altijd zo blijven. Dat was zo, dat is zo. Btw: ooit in Frankrijk gereden? Het is daar 95% Franse Auto, het zijn eigenwijze mensen die fransen en eigenwijze mensen kopen franse auto' s hahah!

Warom weet je dit?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2012 01:25 

Kraak... Piep...

Als je het toch bij finesse zoekt kun je beter naar Engeland kijken.
(Aston Martin, Jaguar, Bentley, Rolls Royce, Morgan, AC,)

Maar ook race en fun (Die wel wat sneller uitelkaar vallen)
(Noble, Caterham, TVR, Ascari, Lotus, Aerial)

De kleine auto's
(Vauxhall, Mini)

Maar natuurlijk ook de zwarte schapen die er misschien leuk uitzien maar op de rest falen
(Land Rover, Deauville, Rover, Daimler, Wolseley, Austin, Morris, MG, Triumph, Vanden Plas)
Maar dit was allemaal uit het British Leyland tijdperk.

Hoewel Rover en MG (beide recentelijk failliet) slecht bleven en Land Rover nu wel degelijke auto's maakt.
Jaguar viel er ook onder toen de tijd en pompte ook wat slechte auto's eruit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2012 01:32 

Hardtraxx Veteran

Zullen we hier anders een "Algemeen autotopic" van maken? De titel dekt de lading niet meer nu. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2012 01:32 

Kraak... Piep...

chicken schreef:
Zullen we hier anders een "Algemeen autotopic" van maken? De titel dekt de lading niet meer nu. :P

Die is er al.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2012 11:24 

Broken Balance schreef:
Dat domme belg bevestig je wel een beetje door de eerste zin (misschien soms) en door Fiat erbij te zetten, wat niet eens een Frans merk is.
.

Omdat ik niet enkel wil doelen op Franse autobouwers maar ook oa. Ford etc... Ik had het dus over goedkope merken in het algemeen :)...
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2012 13:14 

Kraak... Piep...

:lol: Ford een goedkoop merk.

Ik keek ook naar die nieuwe Mondeo en ik dacht jezus wat goedkoop.

Afbeelding

Of de SVT Raptor ook al zo goedkoop

Afbeelding

En natuurlijk de aller goedkoopste Fords de Ford GT en de Ford Mustang GT

En Fiat heeft de 500, Punto EVO + hun abarth series en dat zijn de best verkochte auto's van de laatste jaren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2012 15:50 

Hardtraxx Addict

Japanner is sowieso betrouwbaar en betaalbaar.
Motorisch erg sterk en aardig snelle blokken, ben zelf begonnen met een Seat ibiza.
Niet zo'n super ervaring mee gehad (model tot 2002), veel storingen en slechte versnellingsbakken.
Rij nu zelf een Audi A3 8l 20VT. Heerlijke auto, fijn comfort en erg betrouwbaar zowel motorisch als het onderstel, met veel vermogen. (180pk standaard, 215pk en 320nm met chiptuning) :)

Voor de rest zou ik zeggen schaf geen Fiat aan, gegarandeerd gezeik.
En Peugeot Renault etc. is een pot nat met veel mankementen!
Dus de wat grotere motoren van de VAG of een japanner zit je altijd goed :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2012 16:19 

Kraak... Piep...

Roellos schreef:
Motorisch erg sterk en aardig snelle blokken, ben zelf begonnen met een Seat ibiza.
Niet zo'n super ervaring mee gehad (model tot 2002), veel storingen en slechte versnellingsbakken.
Rij nu zelf een Audi A3 8l 20VT. Heerlijke auto, fijn comfort en erg betrouwbaar zowel motorisch als het onderstel, met veel vermogen. (180pk standaard, 215pk en 320nm met chiptuning) :)

Noem is wat van die snelle blokken dan die tegenwoordig in japanse auto´s zitten? want ik ken alleen de V8 in de Nissan GT-R.
Duitsers, Engelsen, Italianen en Amerikanen hebben snelle motorblokken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2012 16:28 

Hardtraxx Veteran

Jij wil een Nissan V8 gaan vergelijken met de motoren die in de franse koekblikken zitten?

Dat ie zegt dat er aardig snelle blokken in zitten wil niet zeggen dat ie het heeft over blokken die supercars eruit rijden. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2012 16:33 

Kraak... Piep...

chicken schreef:
Jij wil een Nissan V8 gaan vergelijken met de motoren die in de franse koekblikken zitten?

Dat ie zegt dat er aardig snelle blokken in zitten wil niet zeggen dat ie het heeft over blokken die supercars eruit rijden. ;)

Als je dan naar de motors kijkt in die categorie, dan nog steeds : Engelsen, Duitsers.
Dat Japanse shit is tegenwoordig alleen maar eco dit hybrid dat en veel te duur.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2012 17:37 

Hardtraxx Addict

Broken Balance schreef:
Roellos schreef:

Noem is wat van die snelle blokken dan die tegenwoordig in japanse auto´s zitten? want ik ken alleen de V8 in de Nissan GT-R.
Duitsers, Engelsen, Italianen en Amerikanen hebben snelle motorblokken.

Ik zeg toch 'aardig snelle blokken' maar als je het dan toch over snelle motorblokken hebt.
Wat dacht je van RX7 turbo blok, Supra single turbo/twin turbo (tot 1250WHP), B18, zelfs B16 motor kan meer als 350pk uitgetrokken worden. En ja dit zijn blokken van een aantal jaren terug! Maar wie heeft het nu over auto's zoals Nissan GT-R? Het topic is genaamd 'Beginnersauto' toch?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2012 17:56 

Kraak... Piep...

Het liep al niet meer uit naar beginnersauto´s maar gewoon een auto topic.

Alsof je een RX-7 of een Supra trouwens als beginnersauto kan nemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2012 17:59 

Je kunt t ook anders aanpakken:

Je koopt in amerkia een auto, een oude amerikaan, je knutselt m zelf naar iets moois je betaalt per maand 12 euro en meer niet.

Import kosten: 2500,- ex aankoop auto.

Kijk vooral naar Chevy`s. Ze rijden erg zuinig en bijna niet te horen.....
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2012 18:00 

Kraak... Piep...

Chevy's zuinig en niet te horen, juiiist...

Afbeelding

Er zit een verschil tussen chevy en chevrolet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2012 20:01 

Jonge asjeblieft. Ford heeft zopas 1 van zijn 4 fabrieken in Eu moeten sluiten, omdat ze hun autos aan de straatstenen niet kwijt raken... In de Vs doen ze het goed, maar wij wonen in de EU ...
Terwijl VW groep fabrieken gaat moeten bijbouwen omdat ze de vraag niet bijhouden.

Hou de actua bij :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2012 21:32 

Kraak... Piep...

Tuurlijk jongen, ik zie de ford focus en mondeo ook nergens rondrijden -.-
Ohja en die C-Max ook niet. Ze raken ze echt niet kwijt inderdaad.
Ik zal beter om me heen kijken en actueel alle ford's negeren.
Misschien zal ik dan zoals jou zien.

+ Ford verkoopt zat in Engeland en de VS. Die staan verre van faillisement af.
Dat ze in de EU minder verkopen wil niet zeggen dat ze goedkoop zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2012 11:37 

Oke ik studeer voor leerkracht Economie. Een competentie is om actualiteit in de les te betrekken.
Wil het nu toch niet lukken dat we juist veel over oa Ford bezig zijn... Oh en Ford Genk gaat dicht, een betere fabriek van Ford, gewoon omdat Ford nog amper verkoopt.
En voor je weer gaat ontkennen zou ik u willen vragen uw kennis eerst te updaten alvorens hier de 'kenner' uit te komen hangen, niemand heeft iets aan die klinkklare onzin van je... :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2012 12:11 

Hardtraxx Addict

Broken Balance schreef:
Als je het toch bij finesse zoekt kun je beter naar Engeland kijken.
(Aston Martin, Jaguar, Bentley, Rolls Royce, Morgan, AC,)

Maar ook race en fun (Die wel wat sneller uitelkaar vallen)
(Noble, Caterham, TVR, Ascari, Lotus, Aerial)

De kleine auto's
(Vauxhall, Mini)

Maar natuurlijk ook de zwarte schapen die er misschien leuk uitzien maar op de rest falen
(Land Rover, Deauville, Rover, Daimler, Wolseley, Austin, Morris, MG, Triumph, Vanden Plas)
Maar dit was allemaal uit het British Leyland tijdperk.

Hoewel Rover en MG (beide recentelijk failliet) slecht bleven en Land Rover nu wel degelijke auto's maakt.
Jaguar viel er ook onder toen de tijd en pompte ook wat slechte auto's eruit.

Haha heb jij uberhaupt ooit wel eens in een Land Rover gereden. Sorry maar ik wi niet veel zeggen maar een Land Rover is een van de meest degelijke wagens die er maar bestaan. Dat is al vanuit vroeger zo en tegenwoordig ook. Ze zien er soms misschien niet uit maar kunnen nog tonnen doorrijden. Feit is dat je moet weten hoe je met zo'n auto moet rijden, weet je dat niet dan rij je die auto en de motor binnen 2 jaar naar de tyfus. In de Land Rover Defender waar ik dagelijks in rij (12 jaar oud) ligt gewoon een oerdegelijke 5 cilinder BMW motor.

De helft klets maar wat wat ze van vriend monteur hebben gehoord blijkt maar weer.

Spablauw schreef:
Voila.
Ben is in een Renault Espace meegereden op wintersport. Kon niet meer lopen toen we aankwamen zo stijf waren m'n billen gezeten... Zelf rijd ik nu met een Volkswagen Passat rond, en dat is echt precies of ik rijd in een relaxfauteuille rond.

Dan weet ik niet wat jij veder nog voor rare kapriolen heb uitgehaald, maar een Espace is een van de meest franse comfortable auto om lange afstanden mee te rijden, stuurt misschien wel als een zeecontainer maar comfortabel als hell.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2012 14:25 

De achterbank van een espace is om te huilen vind ik. Tov. de Volkswagen Passat waar ik nu mee toer, dat is pas een sofa waar je in zit.
Maar dit boeit eigenlijk helemaal niet in dit topic :)!
Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic