Active topics in Nieuwe tracks

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 1 hour ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 5 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 4 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 6 days ago
Hardtraxx Veteran
3209 posts member since 2011
last seen 7 hours ago
Artiest: Wasted Penguinz
Track(s): Confined Thoughts

Sample/video:
View on YouTube
it is Confined Thoughts. melancholia follow up that's why i called it melancholia2 lol // Jon
Last edited by Fusionmania on 15 Sep 2012 12:14, edited 6 times in total.
I
Altijd met diezelfde mysterieuze teksten haha :P
W
Hardtraxx Veteran
3252 posts member since 2011
last seen Nov 2023
wacht wel eventjes met oordelen :P
O
Hardtraxxer
662 posts member since 2009
last seen Aug 2025
Ben benieuwd, vind Wasted Penguinz steeds beter worden..!
M
Hardtraxxer
313 posts member since 2012
last seen Nov 2017
Ben ook zeer benieuwd ja
E
Hardtraxx Elite
2020 posts member since 2011
last seen Jul 2015
hier kan je lekker veel uit opmaken xd
Hardtraxx Veteran
3302 posts member since 2010
last seen Nov 2021
Ik hoor in elk geval al dat ik de vocals niks vind, wat ze dan ook mogen zeggen. :P
Hardtraxx Veteran
3254 posts member since 2009
last seen 6 days ago
Waarom filmt iemand in godsnaam 26 seconde.. Lame. Wat ik hoor is het een lekker zweverig melodietje. Hopen op een lange preview snel.
W
Hardtraxx Veteran
4162 posts member since 2012
last seen Aug 2013
BuzzLightyear wrote:Ik hoor in elk geval al dat ik de vocals niks vind, wat ze dan ook mogen zeggen. :P
U
Hardtraxx Addict
1518 posts member since 2011
last seen 28 days ago
Ofcourse wrote:Ben benieuwd, vind Wasted Penguinz steeds beter worden..!
Hardtraxx Veteran
10779 posts member since 2009
last seen May 2023
IvoLovesWillemii wrote:Altijd met diezelfde mysterieuze teksten haha :P
Wat is hier mysterieus aan?
Hardtraxx Elite
2771 posts member since 2010
last seen Nov 2024
Zelfde vocalist als Melancholica idd(of is iemand van hun dat zelf :$ ). Hier kun je verder niks uit op maken, vette claps xd
S
Hardtraxxer
233 posts member since 2011
last seen Jan 2014
The Indicator wrote:Zelfde vocalist als Melancholica idd(of is iemand van hun dat zelf :$ ). Hier kun je verder niks uit op maken, vette claps xd
Yess Jon is de vocalist.

Die melodie klinkt wel weer lekker, maar dat is ook alles wat je er van kan zeggen. Hopelijk komt 'ie in Hard With Style zodat we 'm in betere kwaliteit kunnen horen :)
J
M E L O D I E :love:

Vind ze heel erg sterk vooruit gaan. :worship:
S
Hardtraxxer
233 posts member since 2011
last seen Jan 2014
Lyrcis trouwens iets van:

It's like a bucket(?) for my thoughts
Hiding in the dark
Trapped and concealed
(?)This is all I want

I try to forget about the past
And move on with my life
Take control
And believe in myself for a while
W
Hardtraxx Veteran
4162 posts member since 2012
last seen Aug 2013
Supernatural wrote:Lyrcis trouwens iets van:

It's like a bucket(?) for my thoughts
Hiding in the dark
Trapped and concealed
(?)This is all I want

I try to forget about the past
And move on with my life
Take control
And believe in myself for a while
Haha idd nu ik het zo hoor klopt er wat jij schrijft ik dacht eerst dat je maar wat gokte xd
I
Dakpan wrote:
IvoLovesWillemii wrote:Altijd met diezelfde mysterieuze teksten haha :P
Wat is hier mysterieus aan?
Weer zo'n diepgaand, half gedicht achtige tekst zoals ze altijd hebben met woorden als mind, my life, dark en dat soort erin :thumbup:
Hardtraxx Veteran
4448 posts member since 2011
last seen Oct 2014
The Indicator wrote:Zelfde vocalist als Melancholica idd(of is iemand van hun dat zelf :$ ). Hier kun je verder niks uit op maken, vette claps xd
Jon neemt die zelf op dacht ik :)
Die van Melancholica in ieder geval.
Dacht ik ergens gelezen te hebben,dus kan het nie bevestigen !

OT: Lekkere melo,wil wel HQ :D
Hardtraxxer
148 posts member since 2011
last seen Jan 2026
"Kippenvel!"
ohnee wacht, me raam staat open..

ik vind dit echt niks.. vooral die vocals
Hardtraxx Addict
1818 posts member since 2010
Je kunt er natuurlijk nog weinig over zeggen, maar vind dat ze altijd wel mooie melodieën maken. Wat er aan het begin van het filmpje te horen is, voordat de vocals erin komen, klinkt veelbelovend. Maar ik zal nooit een persoon zijn die waarde hecht aan de vocals. Ik luister nooit naar de tekst, ik beoordeel alleen of het klinkt.

En de vocals kunnen in dit nummer wel volgens mij, maar betekenis gaan zoeken in teksten die je in 2 minuten op de achterkant van een bierviltje kalkt, vind ik altijd zo triest. Krijg ik altijd zo'n beeld bij van mensen die daarmee een emotionele band tussen de artiest of nummer en hun leven proberen te maken. "Oh, deze teksten verwoorden precies hoe ik me voel!" Blegh, pretentieus gedoe, verzin zelf hoe je je voelt en uit dat op een geschikte manier in plaats van alles voorgekauwd te moeten krijgen en overdreven emotioneel te doen, terwijl je nauwelijks weet wat echte emotie is met je, vermoedelijk, maximaal 25 levensjaren.

En met dit statement probeer ik niet mezelf het alleenrecht op emotie te geven, maar kom op, als je iets mooi wilt vinden, ga dan op zoek naar iets echt moois in plaats van het eerste de beste dat je tegenkomt te kiezen. Als je dit nummer nu op een speciaal moment hoort en dan over 20 jaar het nummer weer hoort, ja, DAN mag je best even emotioneel worden. Maar kom op. Iedereen smijt maar met emoties tegenwoordig. "Ik ben zo depri, ik zie het niet meer zitten, boehoe!" of "Dit feestje was de mooiste dag van mijn leven, niets kan dit toppen!" en dan de volgende week dat weer zeggen. Mensen, leer je behoorlijk uiten. Niet alles hoeft in overtreffende trappen, iets kan ook gewoon leuk of aardig zijn.

Ondertussen slightly off-topic, maar ik moest even de samenleving tot de orde roepen. :P

</rant>
M
Hardtraxxer
263 posts member since 2010
last seen Mar 2014
Meph0 wrote:terwijl je nauwelijks weet wat echte emotie is met je, vermoedelijk, maximaal 25 levensjaren.
Wat je 'rant' betreft, ben k het volledig met je eens maar dit is wel echt een belachelijke aanname. Zonde, want je hele tekst die je daar omheen geschreven hebt is op die manier niet veel meer waard.
R
1 posts member since 2012
last seen Mar 2012
Vet :)
J
Meph0 wrote:Je kunt er natuurlijk nog weinig over zeggen, maar vind dat ze altijd wel mooie melodieën maken. Wat er aan het begin van het filmpje te horen is, voordat de vocals erin komen, klinkt veelbelovend. Maar ik zal nooit een persoon zijn die waarde hecht aan de vocals. Ik luister nooit naar de tekst, ik beoordeel alleen of het klinkt.

En de vocals kunnen in dit nummer wel volgens mij, maar betekenis gaan zoeken in teksten die je in 2 minuten op de achterkant van een bierviltje kalkt, vind ik altijd zo triest. Krijg ik altijd zo'n beeld bij van mensen die daarmee een emotionele band tussen de artiest of nummer en hun leven proberen te maken. "Oh, deze teksten verwoorden precies hoe ik me voel!" Blegh, pretentieus gedoe, verzin zelf hoe je je voelt en uit dat op een geschikte manier in plaats van alles voorgekauwd te moeten krijgen en overdreven emotioneel te doen, terwijl je nauwelijks weet wat echte emotie is met je, vermoedelijk, maximaal 25 levensjaren.

En met dit statement probeer ik niet mezelf het alleenrecht op emotie te geven, maar kom op, als je iets mooi wilt vinden, ga dan op zoek naar iets echt moois in plaats van het eerste de beste dat je tegenkomt te kiezen. Als je dit nummer nu op een speciaal moment hoort en dan over 20 jaar het nummer weer hoort, ja, DAN mag je best even emotioneel worden. Maar kom op. Iedereen smijt maar met emoties tegenwoordig. "Ik ben zo depri, ik zie het niet meer zitten, boehoe!" of "Dit feestje was de mooiste dag van mijn leven, niets kan dit toppen!" en dan de volgende week dat weer zeggen. Mensen, leer je behoorlijk uiten. Niet alles hoeft in overtreffende trappen, iets kan ook gewoon leuk of aardig zijn.

Ondertussen slightly off-topic, maar ik moest even de samenleving tot de orde roepen. :P

</rant>
Hart gelucht? :kiss:
Hardtraxx Addict
1818 posts member since 2010
Madbone wrote:
Meph0 wrote:terwijl je nauwelijks weet wat echte emotie is met je, vermoedelijk, maximaal 25 levensjaren.
Wat je 'rant' betreft, ben k het volledig met je eens maar dit is wel echt een belachelijke aanname. Zonde, want je hele tekst die je daar omheen geschreven hebt is op die manier niet veel meer waard.
Fair enough, mensen die verlies hebben meegemaakt of grote overwinningen in hun leven hebben behaald, zullen ongetwijfeld weten wat echte emoties zijn. Maar wat ik bedoelde, en wat ik dus duidelijk te generaliserend opgeschreven heb, is dat het feestje van vorige week niet het hoogtepunt in je leven is, je leven niet opeens waardeloos is omdat je vriend(in) het uitmaakt, etc. Mensen denken vaak in dalen en hoogtepunten, terwijl ze de echte nog niet meegemaakt hebben. En op die manier, blijven ze maar denken dat ze een zwaar leven hebben.

Anyway, de rest van de discussie kunnen we beter ergens anders gaan voeren, want dit alles stamt alleen maar hieruit voort: leuke plaat, lyrics passen er misschien bij, maar mensenkinderen, ga geen drama maken van een paar simpele vocals over dat ze diepgaand of wat dan ook zijn.
B
Hardtraxx Addict
1622 posts member since 2012
last seen Jan 2014
Klinkt best dik. Ben benieuwd naar HQ :)