Active topics in Nieuwe tracks

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 6 hours ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 8 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 11 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 1 day ago
Hardtraxx Crew
11820 posts member since 2013
last seen Jun 2026
Artiest: Radical Redemption

Track(s): Slaughter The Spine

Sample/video:
View on YouTube
@1:04:44

Radical Redemption - Command & Conquer (MIMCD1803)
Hardtraxx Veteran
3735 posts member since 2010
last seen Jul 2026
Dit klinkt als een oude hardcore kick met distortion :huh:
Kraak... Piep...
29099 posts member since 2011
last seen Feb 2026
KGGGGG is het enige wat ik hoor bij die kick bijna.

Inderdaad bijna een basic oude hardcore kick met veel te veel hoge distortion
Hardtraxx Veteran
4489 posts member since 2016
last seen 19 days ago
:lol: :lol:
Hoeveel distortion heb je nodig zeg
K
Hardtraxx Newbie
38 posts member since 2018
last seen Jun 2022
Snap dit niet. Ik vind Radical echt wel vette tracks hebben, maar zoiets als dit kan toch niet? Als je vriendelijke buurman Piet dit zou droppen in de "Producers Corner", zou het tot één van de slechtere tracks behoren. Hoe kan je als Radical zijnde, met al je ervaring, nu zoiets produceren, terug luisteren en dan zeggen: "Ja, dit klinkt wel echt heel goed!"
P
Hardtraxx Veteran
13099 posts member since 2015
last seen Jan 2025
Knettah wrote:Snap dit niet. Ik vind Radical echt wel vette tracks hebben, maar zoiets als dit kan toch niet? Als je vriendelijke buurman Piet dit zou droppen in de "Producers Corner", zou het tot één van de slechtere tracks behoren. Hoe kan je als Radical zijnde, met al je ervaring, nu zoiets produceren, terug luisteren en dan zeggen: "Ja, dit klinkt wel echt heel goed!"
Die overdistorted RR is ook niet echt mijn ding hoor, maar productietechnisch gezien is dit toch echt een stapje boven wat een dergelijke buurman Piet in de Producer's Corner zou droppen, of je het nou wil horen of niet. Is toch echt een smaak dingetje. Verder heb ik ook veel liever platen als Child Of God en America, maar dit is nou eenmaal ook Radical :P
Hardtraxx Addict
1510 posts member since 2017
last seen Mar 2024
Voor mij voelt het juist net alsof ik hier de oude Radical in terug hoor. Ik vind het juist wel vet gedaan.
Hardtraxxer
682 posts member since 2013
last seen Jan 2024
Ik vind dit toch ook wel heel dik klinken eigenlijk.
Hardtraxxer
579 posts member since 2018
last seen Oct 2019
View on YouTube
op 1:04:44
Hardtraxx Veteran
last seen 19 days ago
Vind dit dus echt helemaal nergens naar klinken.

Er wordt altijd zo lacherig gedaan om Rebelion en Unresolved maar dit is zeker net zo erg.
Hardtraxx Veteran
6004 posts member since 2017
last seen 2 days ago
ULTIMO wrote:Vind dit dus echt helemaal nergens naar klinken.

Er wordt altijd zo lacherig gedaan om Rebelion en Unresolved maar dit is zeker net zo erg.
Maar RR komt wel eens met platen uit die wel goed zijn. Child of God, The Darkest Moment en op vorig album had je ook wel 3/4 tracks die oke of goed waren. Rebelion en unresolved zijn consistent meuk.
P
Hardtraxx Veteran
13099 posts member since 2015
last seen Jan 2025
makrooy wrote:

Maar RR komt wel eens met platen uit die wel goed zijn. Child of God, The Darkest Moment en op vorig album had je ook wel 3/4 tracks die oke of goed waren. Rebelion en unresolved zijn consistent meuk.
Dit + RR z'n tracks klinken nog altijd veel meer afgewerkt dan die inteelt Schotten en die Tsjerno.

dat laatste was fa2 toch a kearls weejwa
T
Hardtraxx Addict
1542 posts member since 2016
last seen Oct 2023
Dikke track met dikke drive.
M
Hardtraxx Veteran
14191 posts member since 2013
Jezus die kick :sick:
Hardtraxx Veteran
14127 posts member since 2008
last seen 17 hours ago
Downtempo Terror, wel lekker
Hardtraxx Veteran
last seen 19 days ago
makrooy wrote:

Helemaal mee eens
Hardtraxx Veteran
7886 posts member since 2017
last seen 8 hours ago
Wat een kut kicks in deze plaat ook weer >.<
Hardtraxx Crew
11820 posts member since 2013
last seen Jun 2026
Ik vind deze juist heel vet :D
R
Hardtraxxer
484 posts member since 2017
last seen 22 days ago
Ik vind het gewoon een dikke track. Melodie is nice, synth heel dik, goeie drive. En die kicks stoor ik me totaal niet aan, die distortion geeft naar mijn idee juist drive en het klinkt ook gewoon goed afgewerkt.
Kraak... Piep...
last seen Feb 2026
Een kick die klinkt alsof hij clipt is niet goed afgewerkt :lol:

Je hebt zeker genre's die dit expres doen, maar daarbij is zo goed als de hele plaat niet goed afgewerkt om maar distortion op te wekken.
I
Hardtraxx Addict
1147 posts member since 2016
last seen Nov 2025
Delt-A wrote:Downtempo Terror
Opzich best een redelijke beschrijving voor al die meuk waar Rebelion en consorten constant mee komen. Deze plaat mag overigens prima bij dat lijstje.
R
Hardtraxxer
484 posts member since 2017
last seen 22 days ago
Broken Balance wrote:Een kick die klinkt alsof hij clipt is niet goed afgewerkt :lol:

Je hebt zeker genre's die dit expres doen, maar daarbij is zo goed als de hele plaat niet goed afgewerkt om maar distortion op te wekken.
Denk je dat Radical dit niet expres doet? Of dat hij gewoon ff geen zin heeft om een wel een goeie kick te maken? De hele track zit prima in elkaar en dat kun je vaak niet zeggen van Rebelion of Malice ofzo.
Hardtraxx Veteran
3570 posts member since 2015
last seen Feb 2023
Ik vind deze ook dik klinken eigenlijk -.-
Kraak... Piep...
last seen Feb 2026
rikraben wrote:
Broken Balance wrote:Een kick die klinkt alsof hij clipt is niet goed afgewerkt :lol:

Denk je dat Radical dit niet expres doet? Of dat hij gewoon ff geen zin heeft om een wel een goeie kick te maken? De hele track zit prima in elkaar en dat kun je vaak niet zeggen van Rebelion of Malice ofzo.
Dat laatste denk ik oprecht soms.

De rest van de track is ook niks raars aan of het je nou ligt of niet, maar die kicks zijn qua distortion gewoon lelijk afgewerkt. Andere mensen die dit truukje in Industrial Techno oid doen die laten het nog mooi vol klinken, bij Radical is het altijd alleen het hoog en hoog/mid wat kraakt.
Hardtraxx Veteran
3482 posts member since 2017
last seen 5 hours ago
Het is niet logisch om te zeggen dat er hier te veel distortion is toegepast. Misschien gebruikt Noisecontrollers wel veel meer distortion in zijn kicks. Distortion is amper subjectief kwantificeerbaar en is volledig afhankelijk van je verwachtingspatroon. Ga dus niet zeggen dat er 'te veel' distortion is gebruikt als objectief statement. Bovendien, het hele principe van kicks maken is het laten clippen van het signaal. Een statement dat een kick niet goed afgewerkt is als ie clipt is ware lariekoek.

oke, te veel gesogd.

Kicks doen me denken aan oude promo kicks. Leuk toch?