Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2018 19:25 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Artiest: Radical Redemption

Track(s): Slaughter The Spine

Sample/video:

@1:04:44

https://hardtraxx.com/hardstyle-releases/radical-redemption-command-conquer-mimcd1803-t64839.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2018 21:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dit klinkt als een oude hardcore kick met distortion :huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2018 21:31 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

KGGGGG is het enige wat ik hoor bij die kick bijna.

Inderdaad bijna een basic oude hardcore kick met veel te veel hoge distortion
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2018 21:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

:lol: :lol:
Hoeveel distortion heb je nodig zeg
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2018 21:41 
 
Hardtraxx Newbie

Snap dit niet. Ik vind Radical echt wel vette tracks hebben, maar zoiets als dit kan toch niet? Als je vriendelijke buurman Piet dit zou droppen in de "Producers Corner", zou het tot één van de slechtere tracks behoren. Hoe kan je als Radical zijnde, met al je ervaring, nu zoiets produceren, terug luisteren en dan zeggen: "Ja, dit klinkt wel echt heel goed!"
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2018 22:25 
 
Hardtraxx Veteran

Knettah schreef:
Snap dit niet. Ik vind Radical echt wel vette tracks hebben, maar zoiets als dit kan toch niet? Als je vriendelijke buurman Piet dit zou droppen in de "Producers Corner", zou het tot één van de slechtere tracks behoren. Hoe kan je als Radical zijnde, met al je ervaring, nu zoiets produceren, terug luisteren en dan zeggen: "Ja, dit klinkt wel echt heel goed!"


Die overdistorted RR is ook niet echt mijn ding hoor, maar productietechnisch gezien is dit toch echt een stapje boven wat een dergelijke buurman Piet in de Producer's Corner zou droppen, of je het nou wil horen of niet. Is toch echt een smaak dingetje. Verder heb ik ook veel liever platen als Child Of God en America, maar dit is nou eenmaal ook Radical :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2018 22:35 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Voor mij voelt het juist net alsof ik hier de oude Radical in terug hoor. Ik vind het juist wel vet gedaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2018 22:46 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik vind dit toch ook wel heel dik klinken eigenlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2018 17:36 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker


op 1:04:44
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2018 17:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vind dit dus echt helemaal nergens naar klinken.

Er wordt altijd zo lacherig gedaan om Rebelion en Unresolved maar dit is zeker net zo erg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2018 17:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
Vind dit dus echt helemaal nergens naar klinken.

Er wordt altijd zo lacherig gedaan om Rebelion en Unresolved maar dit is zeker net zo erg.


Maar RR komt wel eens met platen uit die wel goed zijn. Child of God, The Darkest Moment en op vorig album had je ook wel 3/4 tracks die oke of goed waren. Rebelion en unresolved zijn consistent meuk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2018 18:03 
 
Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
ULTIMO schreef:
Vind dit dus echt helemaal nergens naar klinken.

Er wordt altijd zo lacherig gedaan om Rebelion en Unresolved maar dit is zeker net zo erg.


Maar RR komt wel eens met platen uit die wel goed zijn. Child of God, The Darkest Moment en op vorig album had je ook wel 3/4 tracks die oke of goed waren. Rebelion en unresolved zijn consistent meuk.


Dit + RR z'n tracks klinken nog altijd veel meer afgewerkt dan die inteelt Schotten en die Tsjerno.

dat laatste was fa2 toch a kearls weejwa
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2018 18:16 
 
Hardtraxx Addict

Dikke track met dikke drive.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2018 21:00 
 
Hardtraxx Crew

Jezus die kick :sick:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2018 00:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Downtempo Terror, wel lekker
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2018 00:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
ULTIMO schreef:
Vind dit dus echt helemaal nergens naar klinken.

Er wordt altijd zo lacherig gedaan om Rebelion en Unresolved maar dit is zeker net zo erg.


Maar RR komt wel eens met platen uit die wel goed zijn. Child of God, The Darkest Moment en op vorig album had je ook wel 3/4 tracks die oke of goed waren. Rebelion en unresolved zijn consistent meuk.

Helemaal mee eens
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2018 19:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat een kut kicks in deze plaat ook weer >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 okt 2018 10:07 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Ik vind deze juist heel vet :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 okt 2018 19:04 
 
Hardtraxxer

Ik vind het gewoon een dikke track. Melodie is nice, synth heel dik, goeie drive. En die kicks stoor ik me totaal niet aan, die distortion geeft naar mijn idee juist drive en het klinkt ook gewoon goed afgewerkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 okt 2018 19:35 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Een kick die klinkt alsof hij clipt is niet goed afgewerkt :lol:

Je hebt zeker genre's die dit expres doen, maar daarbij is zo goed als de hele plaat niet goed afgewerkt om maar distortion op te wekken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 okt 2018 20:18 
 
Hardtraxx Addict

Delt-A schreef:
Downtempo Terror

Opzich best een redelijke beschrijving voor al die meuk waar Rebelion en consorten constant mee komen. Deze plaat mag overigens prima bij dat lijstje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 okt 2018 23:19 
 
Hardtraxxer

Broken Balance schreef:
Een kick die klinkt alsof hij clipt is niet goed afgewerkt :lol:

Je hebt zeker genre's die dit expres doen, maar daarbij is zo goed als de hele plaat niet goed afgewerkt om maar distortion op te wekken.


Denk je dat Radical dit niet expres doet? Of dat hij gewoon ff geen zin heeft om een wel een goeie kick te maken? De hele track zit prima in elkaar en dat kun je vaak niet zeggen van Rebelion of Malice ofzo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2018 08:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik vind deze ook dik klinken eigenlijk -.-
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2018 10:04 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

rikraben schreef:
Broken Balance schreef:
Een kick die klinkt alsof hij clipt is niet goed afgewerkt :lol:

Je hebt zeker genre's die dit expres doen, maar daarbij is zo goed als de hele plaat niet goed afgewerkt om maar distortion op te wekken.


Denk je dat Radical dit niet expres doet? Of dat hij gewoon ff geen zin heeft om een wel een goeie kick te maken? De hele track zit prima in elkaar en dat kun je vaak niet zeggen van Rebelion of Malice ofzo.


Dat laatste denk ik oprecht soms.

De rest van de track is ook niks raars aan of het je nou ligt of niet, maar die kicks zijn qua distortion gewoon lelijk afgewerkt. Andere mensen die dit truukje in Industrial Techno oid doen die laten het nog mooi vol klinken, bij Radical is het altijd alleen het hoog en hoog/mid wat kraakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2018 13:30 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Het is niet logisch om te zeggen dat er hier te veel distortion is toegepast. Misschien gebruikt Noisecontrollers wel veel meer distortion in zijn kicks. Distortion is amper subjectief kwantificeerbaar en is volledig afhankelijk van je verwachtingspatroon. Ga dus niet zeggen dat er 'te veel' distortion is gebruikt als objectief statement. Bovendien, het hele principe van kicks maken is het laten clippen van het signaal. Een statement dat een kick niet goed afgewerkt is als ie clipt is ware lariekoek.

oke, te veel gesogd.

Kicks doen me denken aan oude promo kicks. Leuk toch?
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle » Nieuwe tracks